PDA

Bekijk de volledige versie : Jaws [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:05
Jaws [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=224)

Art
25-04-2002, 16:37
Blijft nog steeds een goeie film. Een klassieker die iedereen zeker een keer gezien moet hebben:o

Louis Bouduin
26-04-2002, 11:09
Blijft nog steeds een goeie film. Een klassieker die iedereen zeker een keer gezien moet hebben:o

Zolang je het hebt over de one and only: absoluut. Maar vooral Jaws 3 is een diep dieptepunt.:rolleyes:

Art
27-04-2002, 14:05
Zolang je het hebt over de one and only: absoluut. Maar vooral Jaws 3 is een diep dieptepunt.:rolleyes:

Ik heb het ook over deel 1:D Maar deel 2 was al veel minder goed en toen kwamen ze zelfs met deel 3 en 4:( Maar wat ik al zei, deel 1 is gewoon de beste uit de reeks. No doubt.:cool: :D

marcel van kempen
09-05-2002, 23:17
Dit is voor mij de beste film die ooit gemaakt is. Het verhaal is simpel maar op een geniale manier verfilmd door Steven Spielberg. Na het zien van de extras gaat er wel een klein beetje van de magie af zeker als je ziet hoe de mechanische haai werkt. De 3 hoofdrol spelers zijn erg goed maar Robert Shaw speelt hier zijn beste rol ooit. Deze dvd heb ik al helemaal grijs gedraaid en het was voor mij de reden om een dvd speler te kopen na het uitbrengen van deze film op dvd. Groetjes van marcel.

Art
13-07-2002, 18:08
Ik heb vandaag de DVD aangeschaft :) Het is, wat ik al eerder aangaf, een ware klassieker. Vooral het deuntje dat aangeeft dat Jaws weer eens komt meeéten, is alleen al klassiek. Ik vind het jammer dat veel films vervolgen krijgen. In sommige gevallen zoals The Godfather, pakt het goed uit maar vaak willen regisseurs teren op het succes van weleer. Dat getuigt volgens mij gewoon aan gebrek van fantasie en orginaliteit en de geur van het grote geld. Dat laatste is ook met Jaws gebeurd. Een ware klassieker die zulke vervolgen moet krijgen. Het zou de naam Jaws geeneens mogen dragen. Jaws, blijft de onbetwiste en enige klassieker. Het is een film die blijft staan als een huis. Generatie op generatie. Mensen krijgen nu nog watervrees van deze film. En volgens mij associeert een ieder een haai met de legendarische Jaws. Deze film blijft tijdloos en zou verplichte kost moeten zijn voor een ieder die zich filmliefhebber noemt. :)

Kaplan
14-07-2002, 08:56
Mooie film, was dan ook een van de eerste dvd's die ik heb gekocht. "What took you so long Art?"

Die drie karakters op een boot. Ze verscheuren elkaar bijna nog eerder dan dat de haai het doet. De scene met het opbieden met littekens is fantastisch. Er is trouwens net nog een dvd verschenen gebaseerd op een boek van Peter Benchley: "the Deep."

Philippe
14-07-2002, 10:06
Deze film blijft tijdloos en zou verplichte kost moeten zijn voor een ieder die zich filmliefhebber noemt. :)

Deze film is ook veplichte kost voor filmstudenten, al was het maar om te beseffen hoe men met een eenvoudig scenario zo'n spanningsopbouw uit de mouw kan schudden.

H-town
24-12-2002, 08:38
Ik ook vind het een geweldige film. De rest van de serie teert op het succes van de eerste. Jaws heeft de toon gezet voor een hele hoop films en de impact die deze prent op de wereld had is klassieker waardig.

Maar nog iets anders. Is het iemand nooit opgevallen dat in scene 15 net na de 1uur32 er twee behoorlijke "meteoren" voorbijscheren? De eerste gaat van rechts naar links over het scherm. Een vliegtuig kan het niet zijn want volgens mij gaat die dan wel erg hard en staat bovendien zijn staart in de fik (wat kan verklaren dat ie zo hard gaat :D )
En ik ben geen astronoom, maar volgens mij kom je niet meteoren tegen die van rechts naar links horizontaal voorbijvliegen (en ook niet van links naar rechts; even de grappenmakers voor zijn).
Dus denk ik, is dit dan misschien een of andere digitale fout in de film ofzo?

Is iemand dit ook opgevallen?

Kaplan
24-12-2002, 08:53
Maar nog iets anders. Is het iemand nooit opgevallen dat in scene 15 net na de 1uur32 er twee behoorlijke "meteoren" voorbijscheren? De eerste gaat van rechts naar links over het scherm. Een vliegtuig kan het niet zijn want volgens mij gaat die dan wel erg hard en staat bovendien zijn staart in de fik (wat kan verklaren dat ie zo hard gaat :D )
En ik ben geen astronoom, maar volgens mij kom je niet meteoren tegen die van rechts naar links horizontaal voorbijvliegen (en ook niet van links naar rechts; even de grappenmakers voor zijn).
Dus denk ik, is dit dan misschien een of andere digitale fout in de film ofzo?

Is iemand dit ook opgevallen?

Jawel, dit is mij opgevallen. In al zijn film is een vallende ster te zien dus ook in Jaws. Volgens mij is hij er mee begonnen in Close encounters of the third kind, maar misschien ook al wel vanaf Amblin.

Johan van den D.
24-12-2002, 09:09
En ik ben geen astronoom, maar volgens mij kom je niet meteoren tegen die van rechts naar links horizontaal voorbijvliegen (en ook niet van links naar rechts; even de grappenmakers voor zijn).
vrijwel horizontaal kan dus wel ,misschien wel met een beetje gezichtsbedrog maar goed
voor het oog kan het dus zeker min of meer horizontaal zijn
dit even ter info

maar opzich wel een leuk detail als ie dat in al zijn films zo doet
zal er eens op leten

H-town
24-12-2002, 09:14
Oh vandaar...

Dus het is geen fout gelukkig.
Als hij dat ook in andere films heeft gedaan moet ik zeggen dat ik het wel origineel vind. Een soort van signature.

Nu herriner ik me dat Spielberg ook executive producer van Deep Impact was. En inderdaad, ook daar weer die "vallende ster"....:D

Bedankt voor je reply.

Art
25-12-2002, 17:28
vrijwel horizontaal kan dus wel ,misschien wel met een beetje gezichtsbedrog maar goed
voor het oog kan het dus zeker min of meer horizontaal zijn
dit even ter info

maar opzich wel een leuk detail als ie dat in al zijn films zo doet
zal er eens op leten
Ik zal er ook is opgaan letten :)

Maarten van Krimpen
28-01-2003, 14:27
Ik ben 14 jaar, en ik heb dit weekend de film eindelijk es gehuurd, ik vond hem leuk, maar in zijn geheel eigenlijk niet zo bijzonder. Maar dat zou wel liggen aan het feit dat ik moderne griezelfilms gewend ben als Final Destination en Thir13en Ghosts

BLACKENED
28-01-2003, 15:08
Thi13een Ghosts en Final Destination vind ik nou niet echt horror...

Ik ben maar 1 jaar ouder als jou, maar Jaws is een klassieker... ik vind 'm geweldig !

Maarten van Krimpen
16-03-2003, 16:24
Nee, een van mijn favoriete horrorfilms aller tijden is "Halloween" :twisted: Het begin: briljant!! De suggestie: geweldig!!

MisterNoName
21-03-2003, 11:09
Nee, een van mijn favoriete horrorfilms aller tijden is "Halloween" :twisted: Het begin: briljant!! De suggestie: geweldig!!

Kijk The eye of Ring (jap) maar eens (of The excorcist , Los sin nombre).
Dat zijn echt goede horror films met de kracht van suggestie.

(btw halloween is geweldig)

Ben zelf ook pas 16 dus.

Maarten van Krimpen
09-06-2003, 16:48
Nee, een van mijn favoriete horrorfilms aller tijden is "Halloween" :twisted: Het begin: briljant!! De suggestie: geweldig!!

Kijk The eye of Ring (jap) maar eens (of The excorcist , Los sin nombre).
Dat zijn echt goede horror films met de kracht van suggestie.

(btw halloween is geweldig)

Ben zelf ook pas 16 dus.

The eye (?) heb ik niet gezien, en Los Sin Nombre ook niet, maar die laatste zou ik best wel eens een keertje willen zien. Is dat niet van een of andere beroemde Spaanse regisseur die ook "the Devil's Backbone" heeft gemaakt, of was dat weer een andere? Ring heb ik gezien, het orgineel dan, de nieuwe zal ik binnenkort absoluut bekijken, ik heb er veel goede dingen over gehoord, dus dat zal ik doen. Het orgineel was in principe best leuk, alleen een tikkie overhypt. En dat typische Oosterse verhaal en die gebeurtenissen zijn volgens mij altijd een beetje moeilijk te begrijpen voor ons Westerlingen, denk ik. Maar de eindscene was wel cool!! En the Excorcist?! Tuurlijk!!! Ik heb de Director's Cut op DVD, en hoewel deze film me, in tegenstelling tot Halloween, hier en daar verveelt, moet ik zeggen dat ik hoe dan ook onder de indruk blijf van die scene (was niet te zien in het orgineel) waar Regan met bloed in haar mond ondersteboven van de trap af komt wandelen. Dat is scary!!! En de scene waarin ze tijdens dat feestje zegt: "You're gonna die upstairs.", en daarna op de grond plast, blijft griezelig. Maar als beste horrorfilm allertijden verkies ik toch Halloween, eerlijk gezegd. Ik kan me best voorstellen dat veel mensen Jaws boven Halloween verkiezen, maar ik vond Jaws toch een beetje te traag. Maar welke suggestie zit er trouwens in the Exorcist en Ring? Domme vraag misschien... :roll:

FLEPSER
24-06-2003, 15:28
Ik vond deel 3 best vermakelijk hoor. :lol:
Deel 4 vond ik wel bagger

Chris W
22-05-2004, 15:49
Echt een klassieker idd :D kan me nog herinneren dat ik m zag op tv als 10 jarige, en ik ben me een paar keer goed doodgeschrokken [spoiler:8e79fe68e6]als dat halve hoofd uit die boot komt bijv. :P[/spoiler:8e79fe68e6] nee, deze had toen al een diepe inpact op me, en is dus ook in me collectie gekomen zodra die beschikbaar was :D

en dat van die ster was me idd opgevallen, op dat moment dat brody zn revolver omhoog houd op die boot, maar geen 2de dat ik me kan herinneren :? hmmm, shit, dan ga ik maar weer eens kijken :P

chimera01
24-05-2004, 01:31
Jaws & Spielberg vonden de blockbuster uit.

Wel werd hierdoor bijna de great white tot het randje van het uitsterven gebracht. Benchly & Spielberg doen hier nog steeds boete voor.

Kees Hoekerd
22-06-2004, 17:43
De film was inderdaad ook wel goed,en de spanning zat er op veel momenten goed in,alleen jammer van de soms saaie dialogen.Veder zat er ook niet echt een verhaal in,behalve dat ze die haai moesten pakken.Al met al een goeie popcornfilm,ik heb hem een 7 gegeven :D

Marc1978
04-10-2004, 01:01
"Jaws" is een klassieker, die daarna helaas uitgeperst is.......... :cry:

chimera01
04-10-2004, 13:37
Jaws saaie dialogen?????

De dialogen aan boord van de boot tussen Roy Schneider, Shaw en Dreyfuss behoren tot de betere ooit geschreven voor een film. Geloof mij niet vraag het dan maar aan QT die dit ook vermeldde ooit tijdens een interview.

Kees Hoekerd
04-10-2004, 19:53
Jaws saaie dialogen?????

De dialogen aan boord van de boot tussen Roy Schneider, Shaw en Dreyfuss behoren tot de betere ooit geschreven voor een film. Geloof mij niet vraag het dan maar aan QT die dit ook vermeldde ooit tijdens een interview.
De mening van een meester :roll:

en dan moet iedereen dat met de kudde mee lopen praten. :)

Iedereen zijn eigen mening,ik vond de gesprekken gewoon nergens over gaan,ze gaan verder niet echt over het verhaal (dat kon ik me tenminste herinneren,heb de film één keer gezien).

Vandaar dat Quentin Tarantino het goed vond (die is daar een ster in :o )

[spoiler:07f6f1ef92]hoewel er wel geinige gesprekken in zijn films zitten zoals die van like a virgin in reservoir dogs :P [/spoiler:07f6f1ef92]

Joost v.d. Ham
04-10-2004, 20:02
Prachtige film, echt een tijdloze klassieker!

Kaplan
04-10-2004, 20:18
Zoals ik zelf hierboven ook al aan heb gegeven vond ik de dialogen ook alles behalve saai. Met name de monoloog van Quint (Shaw) over de USS Indianapolis en de aanval van de haaien op de bemanning die in het water ligt is prachtig. Niemand minder dan John Milius schreef mee aan die monoloog. Het is niet waarheidgetrouw maar wel gedenkwaardig geacteerd.

Hieronder links naar deze monoloog en andere quotes. en naar wat er in het echt gebeurde met de USS Indianapolis.
Quotes (http://www.imdb.com/title/tt0073195/quotes)
USS Indianapolis (http://www.history.navy.mil/faqs/faq30-5.htm)

chimera01
05-10-2004, 01:41
Lethal Kees is misschien ook nog te jong om een film als Jaws volledig op warde te schatten. En beste Dario dat is niet neerbuigend bedoeld een boel zaken die ik vroeger niet kon waarderen ga je met de tijd anders interpreteren.

Sakke
12-10-2004, 18:39
weet iemand waar deze dvd nog te vinden is want ik vind em alvast nergens meer

MGdutch
17-10-2004, 11:48
weet iemand waar deze dvd nog te vinden is want ik vind em alvast nergens meer

Ik heb ook een lange tijd moeten zoeken. Als je geluk hebt staat hij misschien nog bij de v&d.

Geweldige klassieker overigens 8) .

Richard B.
24-11-2004, 19:45
weet iemand waar deze dvd nog te vinden is want ik vind em alvast nergens meer
Hij schijnt echt OOP te zijn.

Maarru.. komend jaar is het precies 30 jaar geleden dat de film uitkwam. Tijd voor een mooie 2-disc SE... :wink:

Wizz-Art
21-12-2004, 19:59
Heb hem ook eindelijk gevonden, heeft een tijdje geduurd maar de film is al die moeite waard :wink:

Frank
21-12-2004, 20:07
Ik heb begrepen dat Jaws volgend jaar opnieuw wordt uitgebracht (Bron: nieuwsbrief Ro-Disc). VanLeest verkoopt momenteel de UK-versie mét Nederlandse ondertiteling.

Wizz-Art
21-12-2004, 20:47
Ja, daar heb ik hem vandaan is idd. de uk versie. Maar volgend jaar komt er dus weer een nieuwere uitgave, ben benieuwd wat ze ervan gaan maken :wink:

Frank
21-12-2004, 21:03
Ja, daar heb ik hem vandaan is idd. de uk versie. Maar volgend jaar komt er dus weer een nieuwere uitgave, ben benieuwd wat ze ervan gaan maken :wink:

Ik verwacht dat dit gewoon een heruitgave is, zonder nieuwe dingen.

LeChapelier
17-01-2005, 20:38
Weet iemand wanneer die nieuwe uitgave komt?

Frank
17-01-2005, 22:02
Weet iemand wanneer die nieuwe uitgave komt?

De nieuwe versie staat gepland voor augustus (onder voorbehoud). De DVD zal bestaan uit 2 discs (dus geen heruitgave, zoals ik dacht).

Kees Hoekerd
16-08-2005, 21:21
Jaws saaie dialogen?????

De dialogen aan boord van de boot tussen Roy Schneider, Shaw en Dreyfuss behoren tot de betere ooit geschreven voor een film. Geloof mij niet vraag het dan maar aan QT die dit ook vermeldde ooit tijdens een interview.
Raar dat ik dit gezegd heb eigenlijk,nu ik na herkijken de film al veel beter kan waarderen,spanning ten top! :P
Ik doelde die keer op de dialoog over de indianapolis.Dit wordt gewoon meesterlijk verteld door Robert Shaw (was al een van de beste schurken in James Bond,hier had die zeker een oscar voor verdiend)
En wat een einde! (y)
Totaal niet achterhaald,de haai vond ik juist helemaal niet nepperig eruitzien,in tegenstelling tot bijvoorbeeld Deep blue sea,een redelijk recente film.Tegenwoordig gebruiken ze daar toch de computer voor,zal wel geld besparen,maar het wordt er daar niet mooier op.

deze krijgt een 9/10

Dva
18-09-2005, 00:51
IK heb voor 14.9 euro vandaag de 30 jaar verjaardageditie gekocht. Nu met nog meer extra's én met een prime DTS soundtrack!

Caledonians
24-09-2005, 15:53
Nog altijd even sterk deze film! Schrok nog steeds toen die haai uit het water kwam! Mooie uitgave heeft deze film nu gekregen met de 30th anniversary edition...(y)

Khonnor
26-09-2005, 14:18
Heb um ook gekocht, de 2Disc. Heb die film al een hele lange tijd niet meer gezien. Heb ook maar meteen Jaws 3 en 4 gekocht.

Deel 2 had ik natuurlijk al een tijdje liggen, is voor mij toch de leukste. Of, fijnste om naar te kijken imo.

Bjorn vanhuffel
14-04-2007, 12:07
Een redelijke goeie film, maar hier en daar wat saai en te langdraadig.
Jaws 2 is beter.

Erik B.
14-04-2007, 12:11
Een redelijke goeie film, maar hier en daar wat saai en te langdraadig.
Jaws 2 is beter.

Blasfemie!

Frank
14-04-2007, 15:55
Een redelijke goeie film, maar hier en daar wat saai en te langdraadig.
Jaws 2 is beter.
Jaws 2 beter dan Jaws? :shock: Nee, Jaws is de betere. Jaws 2 is echter een goed vervolg en zeker de moeite waard.