PDA

Bekijk de volledige versie : Tom & Jerry DVD's (UK vs NLO)



hklink
19-05-2004, 08:06
Als trotse bezitter van alle delen van de Tom & Jerry Bumper Collection (VHS) was ik verheugd te horen dat deze cartoons eindelijk op DVD zullen verschijnen. Vandaag komen de eerste zes delen uit.

Ik twijfel echter voor welke versies ik zal gaan. De Nederlandse collectie bevat 12 tekenfilms per deel en zal vermoedelijk uit 12 delen gaan bestaan. De UK collectie (zie bv. Play.com) bevat per deel echter 24 cartoons en zal dus naar alle waarschijnlijkheid over 6 (dubbel?) DVD's worden verdeeld. De hoesjes van deel 1 zijn echter, op de leeftijdsaanduiding na, identiek.

Is het werkelijk zo dat de Nederlandse uitgave 12 en de UK uitgave 24 tekenfilms per deel bevat? In dat geval is het misschien beter om voor de UK-versie te gaan. 24 tekenfilms per deel i.p.v. 12 en per deel nog goedkoper ook!

Het eerste deel van de UK-versie verschijnt echter pas in juni. Ik vind dit allemaal een beetje raar. Vanwaar deze verschillen?

Dennis V.
19-05-2004, 08:33
Ik kan je geen antwoord op de vragen geven, ik maak het je alleen maar moeilijker .... want op yesasia.com staat namelijk deze box aangeboden ...

http://global.yesasia.com/assocred.asp?6IRRAB2Y+/prdTransfer.aspx?pid=1002804951

Product Information

Product Title : Tom and Jerry Set - 01
Region Code : 2
Manufacturer Name(s) : Dan Komichi | Chima | Jones Chuck
Release Date : May 18, 2001
Subtitle : English , Japanese
Duration : 432 Minutes
Package Weight : 550 g
Publisher : Warner Home Video
YesAsia Catalog No. : 1002804951

Wat lager in de beschrijving zie ik dit staan vol 1-4

zou dan dus om vier dvd's gaan of om misschien wel 4 dubbel dvd's ...

Hans De Bisschop
19-05-2004, 09:11
Op een review site uit de UK had ment het eerste deel van T&J al binnengekregen en het ging daar maar om 12 filmpjes ... dus identiek aan onze versies.

Verder zou ik zeggen: laat deze DVD's voor wat ze zijn, er is naar verluidt heel zwaar gecensureerd. Je hebt de originele versies op VHS dus dat zijn juwelen, want deze zijn niet verknipt :(

hklink
19-05-2004, 09:28
Op een review site uit de UK had ment het eerste deel van T&J al binnengekregen en het ging daar maar om 12 filmpjes ... dus identiek aan onze versies.

Verder zou ik zeggen: laat deze DVD's voor wat ze zijn, er is naar verluidt heel zwaar gecensureerd. Je hebt de originele versies op VHS dus dat zijn juwelen, want deze zijn niet verknipt :(Vreemd, want ik heb al op meerdere Engelse sites (winkels) gelezen dat er +/- 24 filmpjes per deel op de Engelse uitgaven zouden staan. Zouden alleen de Engelse versies gecensureerd zijn of zouden de Nederlandse versies hetzelfde lot hebben ondergaan? Dan is het misschien beter om te wachten op de R1 versies.

Dat gecensureer altijd. Ik word er echt kots misselijk van. Dat is nog erger dan een widescreen versie van een film alleen fullframe uitbrengen. Die filmpjes waren vroeger zo, ze waren zo bedoeld en als iemand daar niet tegen kan moet ie ze niet kijken, simpel zat. Pure visuele verkrachting. Ik voel m'n bloeddruk al weer stijgen... :evil: :evil:

Hans De Bisschop
19-05-2004, 09:39
De reviewer in kwestie vond het zelf ook heel raar, aangezien het op de cover echt leek of het om 24 filmpjes zou gaan. Blijkbaar niet dus.

Hier een link naar de alles behalve positieve review:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=10823

Zelf wacht ik in ieder geval af wat het gaat worden met de R1 versie die vermoedelijk tegen het einde van het jaar zou gaan verschijnen, samen met The Flintstones Seizoen2, Top Cat en Wacky Races

hklink
19-05-2004, 09:40
Lees onderstaande Engelse review en huiver... Ook de R1 versies zullen gecensureerd zijn. Ongelofelijk, wat een bagger.

Maaarrrrr... Het schijnt dat de R0-releases, verkrijgbaar bij o.a. HKFlix NIET gecensureerd zijn. Alleen het MGM logo aan het begin van de filmpjes zou vervangen zijn. Nou en dat is precies wat MGM voor deze absurde actie ook verdient. :twisted:

De releases in Engeland staan trouwens op een flipper DVD. Op de andere zijde van de DVD staan de overige 12 filmpjes.


Tom and Jerry were the cartoon characters I grew up on. I vividly remember excitedly tuning in to enjoy their latest antics every Saturday afternoon on Rolf Harris' cartoon anthologies. Fifteen years later, I still get the same level of enjoyment out of the animated antics of this cat and mouse duo that I did back in the late 1980s. In fact, it was mainly thanks to Tom and Jerry that I for a long time harboured a desire to become an animator, an aspiration that still grips me from time to time. Tom and Jerry provides a timeless combination of infectious humour, lightning-fast pacing and superb animation that has the ability to amuse people of all ages - something that it rarely true of cartoons in this day and age.

Now, Warner would appear to be attempting to release all of the duo's many shorts on DVD for the first time in the UK. In theory, Volume 1 should include 24 cartoons (the press release materials certainly claim this), but only half of these are present on the review copy I received. Whether or not the rest will be included in the retail version is anyone's guess, but I would urge potential buyers to exercise extreme caution. Not that I would recommend buying this set anyway, because the majority of the episodes on this disc have been butchered in such a ham-fisted manner that it would actually be funny if it wasn't so pathetic.

First, a little history. In many of the cartoons, Tom and Jerry lived in the house of a cheerful black lady, unofficially known by cartoon fans as Mammy Two-Shoes. She had a habit of setting Tom some sort of task at the beginning of each cartoon, and then giving him a leathering at the end when he failed to accomplish his goals (usually because of the devious Jerry). At some point, however, some oh-so-clever individual came to the conclusion that Mammy's voice was racially offensive... which strikes me as quite an offensive thing to say, considering that it was voice actor Lillian Randolph's real voice. This charming so-and-so went back through every single cartoon and had Randolph's voice replaced with a supposedly less offensive, less "black" variant. The redubbing is so bad that it literally makes me cringe whenever I hear it, transforming Mammy from a cheerful and funny character into an automaton with a voice like a badly-tuned piano. Much to my dismay, these bastardized versions are the ones included on this set, and therefore, I have come to the conclusion that this set should not be touched with a barge-pole. Shame on Warner for releasing it: all they have succeeded in doing is to cooperate with censors who quite clearly had a problem with southern accents.

It seems a little pointless to attempt to review the contents of this DVD, partly because these characters and their adventures are so well-known to just about everyone, and partly because watching it was a painful experience indeed, given my happy memories of their uncensored antics back in the 1980s. If I wanted to see Tom and Jerry with bits missing I would tune into Cartoon Network and catch them in between endless reruns of Dragonball Z and Beyblade, but I would suspect that people actually setting down money for a DVD would have slightly higher expectations. Overall, a terrible disappointment and a waste of plastic.

Picture
Most Tom and Jerry cartoons were shot in the Academy aspect ratio of 1.37:1 (a few of the later Hanna-Barbera efforts were in Cinemascope), and the DVD displays them in a non-anamorphic 1.33:1 presentation. Quality is not very good, consistently too soft and with quite a bit of damage to the prints. Print damage is not something I normally mind, but in this case it, along with substantial grain and an insufficient bit rate lead to some fairly noticeable compression artifacts. Colours are inconsistent but just about acceptable. In all, these transfers look about as good as they do on Cartoon Network.

Audio
The audio is presented in its original mono format, and is reasonably serviceable. It has faded and warped somewhat with age (and the fact that the recording equipment used wasn't particularly great anyway), but it does its job perfectly well. The redubbed voice of Mammy Two-Shoes, with its spotless, crisp-clear quality (recorded with modern equipment), sounds hideously out of place.

Extras
Wow! Talk about a great set! There are so many superb bonus features here! Interactive menus, language selection, subtitles, a "Play All" function - it's all so exciting! No, I'm kidding. There's nothing here at all.

Conclusion
Ultimately, this set might be fine for the three-year-olds it was clearly aimed at, but anyone with a more objective eye is going to be sorely disappointed. These classics have been mangled by censors with dubious morals, and therefore I would urge anyone who gives two hoots about these cartoons to not buy this set, which is nothing short of a disgrace and should have been canned before it even got off the drawing board. Compared to their recent Looney Tunes Gold Collection box set, it is blatantly obvious that Warner put absolutely no care or respect into bringing Tom and Jerry to DVD.


[/quote]

Hans De Bisschop
19-05-2004, 09:43
Euhm ... waar lees jij dat de R1 versie gecensureerd zal zijn ?

Ik weet uit erg goede bron dat het om ongecensureerde, volledig digitaal gerestaureerde filmpjes zal gaan op die releases.

hklink
19-05-2004, 09:54
Euhm ... waar lees jij dat de R1 versie gecensureerd zal zijn ?

Ik weet uit erg goede bron dat het om ongecensureerde, volledig digitaal gerestaureerde filmpjes zal gaan op die releases.Op dezelfde site als waar het artikel stond, heeft iemand dat als reactie gepost. Ik hoop echt dat je gelijk hebt Hans, want dan wacht ik nog even met bestellen. Ik had mijn oog al min of meer op de R0-versie (uit Azië) laten vallen.

Voor meer info over 'The butchering of Tom & Jerry' zie http://tomandjerrycartoons.com

Post van analogueman op dvdtimes.co.uk:

Actually, both R1 and R2 releases contain the same butchered and censored cartoons.

Waiting for the R1 boxset won't make any difference.

As I said a few days ago... bugger!!!

Dennis V.
19-05-2004, 09:55
Lees onderstaande Engelse review en huiver... Ook de R1 versies zullen gecensureerd zijn. Ongelofelijk, wat een bagger.

Maaarrrrr... Het schijnt dat de R0-releases, verkrijgbaar bij o.a. HKFlix NIET gecensureerd zijn. Alleen het MGM logo aan het begin van de filmpjes zou vervangen zijn. Nou en dat is precies wat MGM voor deze absurde actie ook verdient. :twisted:



heb je een link naar deze dvd's bij www.hkflix.com ?

hklink
19-05-2004, 10:02
heb je een link naar deze dvd's bij www.hkflix.com ?Yep, die heb ik voor je: http://www.hkflix.com/xq/asp/search.yes/title.tom+%2526+jerry/qx/titles.htm

En bij www.anisaki.com zijn ze nog goedkoper! Je moet zelf even 'Tom & Jerry' ingeven bij de zoekfunctie. Zij geven bovendien nog de volgende informatie:


We believe these DVDs to be totally uncut, including the original appearances of characters like Mammy Two-Shoes, and several black-face gags which are now considered racially derogatory and usually edited for television airings.
-STAFF

Hiep, hiep....Hoera! :wink:

Dennis V.
19-05-2004, 10:08
Dank je wel !
Jammer dat ze geen PAL zijn maar NTSC.

Groet
Dennis

Hans De Bisschop
19-05-2004, 10:09
Komt van Jerry Beck:

"I'm not allowed to talk about ANY of this, but I will tell you that the T&J set will only include uncensored H&B cartoons, in chronologic order, including several in scope... and one in stereo!"

Toch even opmerken dat er op die aziatische set nog 70 shorts ontbreken ...

hklink
19-05-2004, 10:19
Komt van Jerry Beck:

"I'm not allowed to talk about ANY of this, but I will tell you that the T&J set will only include uncensored H&B cartoons, in chronologic order, including several in scope... and one in stereo!"

Toch even opmerken dat er op die aziatische set nog 70 shorts ontbreken ...
Helaas is de R1-uitgave (uiteraard) NTSC, maar dat neem ik dan op de koop toe. Maar hoe zit het dan met de cartoons van Fred Quimby, of vallen die ook onder de H&B cartoons? En wanneer wordt de R1-uitgave verwacht?

Volgens mij zitten in die Aziatische collectie alle ouder cartoons (van Quimby/H&B) en NIET die moderne cartoons van de latere producenten Gene Deitch en Chuck Jones. Die 'modernere' T&J's (jaren 60) vind ik trouwens veel minder leuk dan die oude.

Werner
19-05-2004, 21:39
Okee, we zullen eens zien wat ervan komt... Als de douane mij bij mijn ballen heeft, gaat dit me een aardige duit kosten, maar ik heb toch de box bij één van de aziatische toko's besteld. Zelfs al is de portrettering van Mamy Two-Shoes naar hedendaagse normen niet meer acceptabel, dan nog moeten ze g.v.d. niet aan geschiedenisvervalsing doen. We're talking 1940-1955 for cryin' out loud...

Hans De Bisschop
19-05-2004, 21:49
Okee, we zullen eens zien wat ervan komt... Als de douane mij bij mijn ballen heeft, gaat dit me een aardige duit kosten, maar ik heb toch de box bij één van de aziatische toko's besteld. Zelfs al is de portrettering van Mamy Two-Shoes naar hedendaagse normen niet meer acceptabel, dan nog moeten ze g.v.d. niet aan geschiedenisvervalsing doen. We're talking 1940-1955 for cryin' out loud...

Damn right ... ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat

Werner
19-05-2004, 21:55
I'll keep you all informed, zijt daar maar zeker van!
A propos, Hans, wat ga jij nu doen? Uw R1-bestelling cancellen?

Hans De Bisschop
19-05-2004, 22:18
I'll keep you all informed, zijt daar maar zeker van!
A propos, Hans, wat ga jij nu doen? Uw R1-bestelling cancellen?

Aangezien ze daar officieel nog niet aangekondigd zijn, valt er nog niks te cancellen (gelukkig maar) ... eenmaal ze daar wel aangekondigd zijn is het even geduld hebben totdat de eerste review online verschijnt. Indien die positief is, dan weet ik wel waar ik ze ga halen.

Mijn bron bevestigd namelijk dat het om een set in de stijl van de Looney Tunes Golden Collection zou gaan, en in dat geval verwacht ik dus een erg goede beelkwaliteit en ongecensureerde filmpjes. Time only knows wat het uiteindelijk zal worden.

Eerlijk gezegd vrees ik wel wat voor de beelkwaliteit van die Aziatische set :-S

hklink
04-06-2004, 13:20
I'll keep you all informed, zijt daar maar zeker van!
A propos, Hans, wat ga jij nu doen? Uw R1-bestelling cancellen?En Werner, heb je de box al binnen? Zo ja, hoe is de kwaliteit van de filmpjes? Is er inderdaad niet in geknipt?

Werner
04-06-2004, 14:59
Normaal zou de post 'm vandaag geleverd hebben (de postbode had me getipt), maar ik was vijf, misschien tien minuten de deur uit, en jawel, briefje in de bus "wij zijn bij U langsgeweest etc." Om een lang verhaal kort te maken: maandag vanaf 9u mag ik 'm op kantoor gaan halen. Het positieve is dat er niets op het briefje stond i.v.m. douanetoeslag, dus even hout vasthouden. Maar als ik 'm heb - maandag dus waarschijnlijk - laat ik gegarandeerd iets weten...

thory
12-06-2004, 11:28
Ben je al naar het postkantoor geweest? Zou heel graag wat info willen hebben over deze dvd's. Alvast bedankt!

Werner
12-06-2004, 23:02
Was een ander pak :( Met andere woorden, ik vrees dat de douane etc. Maar ik ben deze thread heus niet vergeten; zodra het pak mijn bus binnenvalt, post ik hier onmiddellijk mijn bevindingen.

Werner
15-06-2004, 12:52
Yes, heb ze binnen! Ik zal later nog wel een gedetailleerder berichtje posten. Eerste indrukken:
(1) de filmpjes zijn ditmaal inderdaad ongecensureerd
(2) de beeldkwaliteit ziet er heel goed uit
(3) ik heb op het eerste zicht wel een klein probleempje met lipsynchroniteit bemerkt... maar da's bij een cartoon niet zo heel erg, denk ik.

I'll keep you posted!

hklink
15-06-2004, 13:18
Yes, heb ze binnen! Ik zal later nog wel een gedetailleerder berichtje posten. Eerste indrukken:
(1) de filmpjes zijn ditmaal inderdaad ongecensureerd
(2) de beeldkwaliteit ziet er heel goed uit
(3) ik heb op het eerste zicht wel een klein probleempje met lipsynchroniteit bemerkt... maar da's bij een cartoon niet zo heel erg, denk ik.

I'll keep you posted!
België speelt toch niet mee op het EK, dus kun je ze mooi vanavond bekijken en ons morgen berichten over je bevindingen. :wink:

Ze zijn in NTSC-formaat, neem ik aan?

Werner
15-06-2004, 21:33
België speelt toch niet mee op het EK, dus kun je ze mooi vanavond bekijken en ons morgen berichten over je bevindingen. :wink:

Voor mijn part mogen ze alle voetballers stoven met een ajuintje. Ik heb een grootse hekel aan voetbal, dus dat speelt geen enkele rol...


Ze zijn in NTSC-formaat, neem ik aan?

Yep. Maar ze zijn wél regiovrij. Op 1 avond zal het me sowieso niet lukken om er doorheen te ploegen, want er staan behoorlijk wat meer filmpjes op dan op de 4 discs die Warner heeft uitgebracht. 14 of 16 per disc, en dan 6 discs...

Van de Warnerdiscs kan ik je alvast verwijzen naar mijn besprekingen van deel 1 (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1358), deel 2 (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1362), deel 3 (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1373) en deel 4 (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1379).

hklink
15-06-2004, 21:43
Ze zijn in NTSC-formaat, neem ik aan?

Yep. Maar ze zijn wél regiovrij. Op 1 avond zal het me sowieso niet lukken om er doorheen te ploegen, want er staan behoorlijk wat meer filmpjes op dan op de 4 discs die Warner heeft uitgebracht. 14 of 16 per disc, en dan 6 discs...

Zijn de filmpjes in chronologische volgorde op de schijfjes geplaatst, m.a.w. staan alle oudere filmpjes erop, uit de tijd van Fred Quimby zeg maar? En is de kwaliteit van deze regiovrije uitgaven beter dan die van de Warner uitgaven?

Werner
16-06-2004, 09:06
Wel, ik heb ze natuurlijk nog niet allemaal bekeken, maar toch al enkele korte conclusies:

* Alle filmpjes staan er in chronologische volgorde op, dus ook de op de R2-versie ontbrekende The Million Dollar Cat.
* Zowel de audio-substituties als de censurering zijn hier afwezig. De filmpjes zijn dus uncut.
* Het geluid is een mooie 5.1-mix die mijlenver af staat van de hol klinkende 1.0 mix op de R2NL versie. Alleen heb ik af en toe een synchronisatieprobleem opgemerkt, vooralsnog enkel op disc 3. 1 en 2 zijn okee volgens mij.
* Het beeld... tja, het is NTSC hè? De kleuren zien er een stuk softer uit, maar anderzijds zitten er merkelijk minder printbeschadigingen in; alleen nog de klassieke splice marks op het einde van elk filmpje zitten erin. Ik vind de beeldkwaliteit alleszins méér dan doenbaar.
* In plaats van een aparte titel te maken voor elk filmpje staan de filmpjes in 2 titels van 7 of 8 hoofdstukken, wat maakt dat de filmpjes sneller elkaar opvolgen. De MGM-credits (de brullende leeuw) zijn telkens wel vervangen door het logo van Buddha Video, de rechthebbenden voor Azië.
* Ondertiteling is enkel in het Chinees maar uitschakelbaar.
* Wat de overzichtelijkheid van de menu's betreft... euh... wel... is er een Chinees in de zaal?
* En ja, ik had de douane aan mijn kl**en. Maar het viel relatief bezien nogal redelijk mee - bijna 17 euro moeten opleggen.

Hans De Bisschop
16-06-2004, 09:11
Wat ik me afvraag: Hoeveel filmpjes staan er exact op ?
Indien ook enkele van de latere filmjes, zijn deze dan in Cinemascope of niet ?

Het vervangen van de MGM leeuw vind ik persoonlijk een serieuze afknapper.

EDIT: Is dit de set die je besteld had : http://207.136.67.23/film/DVDReview3/tomandjerry.htm ?

hklink
16-06-2004, 09:20
Het vervangen van de MGM leeuw vind ik persoonlijk een serieuze afknapper.
Tsja, die leeuw hoort er eigenlijk toch gewoon bij. Ik twijfel of ik deze box ook ga bestellen.

+ Ze zijn 'uncut', prima beeldkwaliteit, prima geluidskwaliteit en ontzettend goedkoop.
- Ontbrekende leeuw, Chinese menu's, box bevat niet alle filmpjes (?)

Probleem is dat we nog niet met zekerheid kunnen zeggen of de R1-release volledig uncut zal zijn. De kans bestaat dan dat de R0-box ondertussen weer uitverkocht en OOP is, voordat de R1-versie uitgebracht is. En stel dat de R1-release dan wel gecensureerd is...

Hans, heb je ondertussen nog wat meer info over de R1-release kunnen achterhalen?

Hans De Bisschop
16-06-2004, 09:26
prima beeldkwaliteit, prima geluidskwaliteit

Bekijk de link maar eens die ik hierboven gepost heb. Vind de beeldkwaliteit ook erg tegenvallen als het echt deze boxset is.


Hans, heb je ondertussen nog wat meer info over de R1-release kunnen achterhalen?

Spijtig genoeg niet, de man die ik ken en meewerkt aan de animatiesets van Warner is contractueel verplicht om te zwijgen. Wel liet ie verstaan dat de R1 set NIET dezelfde zal zijn als de R2 set, enkele shorts zullen in cinemascope zijn en één short zelfs met stereo geluid.

Als de rest is dus mono, vind het positief dat men hier niet zit te remixen, dat heeft men bij de Looney Tunes collectie ook niet gedaan en dat resultaat was erg goed wat mij betreft.

Ik wacht in ieder geval de R1 set af. Valt die tegen en is de R0 uitverkocht, so be it. Wat dat betreft wil ik bij m'n cartoons een erg goede kwaliteit (zeker als je ziet hoe goed het kan e.g. Looney Tunes en Disney Treasures)

Ik vermoed echter dat als de R1 set tegenvalt de Aziatische markt daar zeker zal van willen profiteren ...

hklink
16-06-2004, 09:59
Ik zie dat de collectie eind juni ook in Australië (R4) uitgebracht wordt. Ik verwacht echter dat dit dezelfde release zal zijn als de R2-release. De covers van de DVD's zijn i.i.g. identiek, dus dat voorspelt weinig goeds.

Ik las echter op een forum dat er ook een Russische uitgave zou zijn met alle 142(?) filmpjes. Weet iemand daar iets meer van? En zijn deze filmpjes 'uncut'?

Op datzelfde forum las ik dat de Engelse soundtrack van de in deze topic besproken R0-release op disc 3 en disc 5 inderdaad af en toe 'out of sync' is.

Overigens, als de Tom & Jerry Bumper Collection (VHS) inderdaad geheel compleet & uncut is, dan zal ik die zeker heel goed bewaren. Voor wie interesse heeft in deze VHS-collectie, hij schijnt nog verkrijgbaar te zijn.

Bij NL Store is hij niet op voorraad, maar blijkbaar wel leverbaar. Let wel, zij leveren twee versies: eentje uit 1998 en eentje uit 2001. Verder heeft The Musiccafe de collectie ook in hun assortiment zitten. Het betreft hier de release van 2001 en deze is volgens hun site "goed leverbaar".

www.nlstore.nl
www.themusiccafe.com

(zoeken op "bumper")

Misschien dat iemand het verschil kent tussen de release uit 1998 en die van 2001?

Werner
16-06-2004, 16:25
Wat ik me afvraag: Hoeveel filmpjes staan er exact op ?

Op 2 discs (1 en 3) 14 filmpjes, op de 4 andere 16 filmpjes.


Indien ook enkele van de latere filmjes, zijn deze dan in Cinemascope of niet ?

Voor zover ik ze bekeken heb niet, nee.


EDIT: Is dit de set die je besteld had : http://207.136.67.23/film/DVDReview3/tomandjerry.htm ?

Mijn cover ziet er wat anders uit. De screenshots zijn wel gelijkend.

Werner
19-06-2004, 23:37
100 % okee is de eerste disc nochtans ook niet. Uit Puss'n'Toots is een kleine minuut weg, alsof er ergens een deel uit het filmpje beschadigd was en die aziaten dat stuk er dan maar uit hebben geknipt... Het sync-probleem zou zich op discs 3 en 5 voordoen. Ik ben aan een volledige bespreking aan het werken, maar ik heb deze dagen ook nog examens af te nemen, dus sorry als één en ander wat uitloopt...

Werner
28-06-2004, 07:48
Het sync-probleem blijkt nog mee te vallen. Hier en daar is er een filmpje geaffecteerd, en maar in een paar filmpjes valt het werkelijk op. Wat er wel is, is dat deze filmpjes ook nog op 3 plaatsen "gecut" zijn. Heel wat minder though dan de Warner-release, maar toch:

(1) Puss'n'Toots. Hierbij ontbreekt ongeveer een minuut aan footage, en aan de ruwe manier van afsnijden denk ik gewoon dat de een of andere onoplettende "per ongeluk" een minuut heeft uitgesneden. Een censuur-reden is er eigenlijk niet. Vreemd genoeg is het filmpje op de Warner-release wél uncut.

(2) Saturday Evening Puss. De vreemdste cut van allemaal: op de Aziatische versie staat de "hertekende" versie, waarbij Mamy Two-Shoes is vervangen door een blanke vrouw.

(3) His Mouse Friday. Zowat alle dialogen zijn daaruit verdwenen.

MAAR: de rest schijnt inderdaad uncut! The Truce Hurts, A Mouse In The House, Puss Gets The Boot,... allemaal in originele versie, zonder cuts!

Werner
07-07-2004, 20:12
Ik ga er geen gewoonte van maken om te linken naar ons forum, maar vermits de vraag niet van mij uitgaat, en ik geen zin heb om een ellenlange uitleg hier opnieuw te gaan doen op kosten van de bandwidth van dvd.nl:

Ik heb een zeer gedetailleerde en uitgebreide recensie geschreven over de verschillen tussen de Benelux-versie en de Aziatische versie van Tom en Jerry. Die kan je hier (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=1407) lezen (sorry voor de externe link jongens). Voor verdere vragen kan je me altijd mailen of hier posten.

Wim S.
07-07-2004, 20:46
Is er voor regio 1 al een box gepland?

Hans De Bisschop
07-07-2004, 20:50
Is er voor regio 1 al een box gepland?

Ja die komt er zeker, naar alle waarschijnlijkheid dit najaar.

hklink
08-07-2004, 08:29
Is er voor regio 1 al een box gepland?
Ja die komt er zeker, naar alle waarschijnlijkheid dit najaar.
Was het maar herfst. :wink:

En nu maar bidden dat deze uitgave inderdaad volledig ongecensureerd & compleet is...

Hans De Bisschop
08-07-2004, 08:41
Tom and Jerry will be released October 19:
http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=1825

Special features:
-Jerry Dances with Gene Kelly {excerpt from Anchors Aweigh RT 8:00}
-Tom and Jerry Swim with Esther Williams {excerpt from Dangerous When Wet RT 7:44}
-Commentary by Jerry Beck on: The Zoot Cat, Kitty Foiled, Heavenly Puss
-Behind the Tunes: The MGM Orchestra {new documentary on the music of Tom and Jerry RT 20:00}
-How Bill and Joe Met Tom & Jerry {new documentary on the origin of the series RT 27:00}
-Escalating rebate coupon inside each package allows consumer to save $5 if they buy any two Collectible Animation titles, or $10 if they buy any three.

hklink
08-07-2004, 10:11
Je was me net voor Hans! Ik wilde net hetzelfde stukje kopiëren en plakken. Maar dit is zondermeer goed nieuws. Mooie (hoeveelheid) extra's ook. Als ze uncut zijn, gaat deze er zeker komen. Ik neem aan dat er meerdere delen in deze collectie zullen volgen... toch?

Hans De Bisschop
08-07-2004, 10:27
Je was me net voor Hans! Ik wilde net hetzelfde stukje kopiëren en plakken. Maar dit is zondermeer goed nieuws. Mooie (hoeveelheid) extra's ook. Als ze uncut zijn, gaat deze er zeker komen. Ik neem aan dat er meerdere delen in deze collectie zullen volgen... toch?

Dat lijkt me in ieder geval wenselijk. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in :)

Hans De Bisschop
08-07-2004, 21:28
Are you able to offer any info now that Warner Bros has released the official statement?

I'm really excited about this release, though the above information has me somewhat confused...
Sorry. I cannot talk about the contents of these dvd collections. I wish I could.

I will tell you that the Tom & Jerry set is considered Volume 1. And that the best is yet to come. (Read into that whatever you wish).

ploepke
29-11-2004, 17:14
heeft er al iemand die box met die 12 dvd's?

Kasper P.
08-12-2004, 21:23
heeft er al iemand die box met die 12 dvd's?Krijg ik nog die 4 dvd's van jou :evil: ?

ploepke
08-12-2004, 21:32
heeft er al iemand die box met die 12 dvd's?Krijg ik nog die 4 dvd's van jou :evil: ?
had toch gezegd dat ik een andere beider had :? , er was ook nog helemaal niets besproken dacht ik, alleen dat je geintreseerd was

Kasper P.
09-12-2004, 11:32
heeft er al iemand die box met die 12 dvd's?Krijg ik nog die 4 dvd's van jou :evil: ?
had toch gezegd dat ik een andere beider had :? , er was ook nog helemaal niets besproken dacht ik, alleen dat je geintreseerd wasIk had een veilig van jou gewonnen, dan is er toch al een deal en je hebt niet meer gereageerd op mijn berichten voor je bankgegevens ed .... :evil: