PDA

Bekijk de volledige versie : Philips AV receiver FR995/996 ervaringen?



Mark S
21-12-2001, 00:40
Hoog tijd om resoluut afscheid te nemen van mijn ouwe ProLogic receiver.
Nu loopt een toko in mijn buurt gigantisch te stunten met de FR995/996 receiver. dd, dts, sub-out, 6x audio in (5x100W; for what it's worth).
Redenen voor mij om mogelijk voor deze te kiezen:
1)dirt cheap! (Hfl 495, normaal iets van Hfl 800?)
2)heb meer spul van Philips (tv, dvd) en kan dus mijn su-880 remote blijven gebruiken. Hoewel deze remote ook beperkt andere functies kan leren, weet ik niet of ik er ook een Yamaha of Denon mee kan bedienen, die algauw 800-1000 piek kosten. Ik heb een bloedhekel aan een berg zap-planken op mijn schoot en 800 piek voor een Pronto is mij ook te gortig.
Hoewel dit type receiver nog niet is getest op bijv. www.netedition.de komt de rest van hun receivers niet echt goed uit de tests.

Nu eindelijk mijn vraag: Iemand in het bezit van/ervaring met deze receiver?
Of andere Philips AV-receivers? Ik lees hier uberhaupt heel weinig over Philips spul.

Wat vinden jullie:
Niet lullen en kopen dat ding!
of toch maar een maandje of 2 ff doorsparen, dvd-winkels met een grote boog ontwijken en alsnog een Yamaha/Denon kopen?

Mark S
21-12-2001, 11:18
Het was weer te mooi om waar te zijn.
Ik heb links en rechts op het web gekeken en kwam prijzen tegen van 1000/1100 gulden. Toen dacht ik opeens dat die 495 misschien in Euro's was. Ik die toko gebeld, en het was toch in guldens MAAR niet voor dit type. Bleek de prijs te zijn voor het instapmodel en niet voor de FR995/996. Zo kan ik dus ook adverteren. Het zal dus wel een Yamaha of Denon worden.
Deze thread mag dus dicht.......
:mad: