PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is je favoriete Sci-Fi serie van dit moment ?



expo
23-05-2004, 18:46
Simpele vraag, ik ben uitgekeken op Star Trek en ik wil meer. Ik heb al overwogen Babylon 5 te beginnen, maar wat hulp zou leuk zijn.
Wat ik jullie favoriete serie en waarom ?

Om mijn mening te weten, tot nu toe is Star Trek DS9 mijn absolute favoriet, goede verhaallijn en leuke effectjes ;) (en erg vertrouwd natuurlijk, daar het in het Star Trek universum afspeelt)

Ow, en series zoals X-Files en Taken horen niet thuis bij eventuele andere tip.

Wizz-Art
23-05-2004, 19:06
Ik hou niet van sci-fi :?

Nico de Graaf
23-05-2004, 20:06
Simpele vraag, ik ben uitgekeken op Star Trek en ik wil meer. Ik heb al overwogen Babylon 5 te beginnen, maar wat hulp zou leuk zijn.
Wat ik jullie favoriete serie en waarom ?

Om mijn mening te weten, tot nu toe is Star Trek DS9 mijn absolute favoriet, goede verhaallijn en leuke effectjes ;) (en erg vertrouwd natuurlijk, daar het in het Star Trek universum afspeelt)

Ow, en series zoals X-Files en Taken horen niet thuis bij eventuele andere tip.

Als DS9 je favoriet is zal Babylon 5 je ook wel aanspreken. Ik persoonlijk vind Babylon 5 minstens zo goed als DS9. Ik heb afgelopen 3 weken de 3 beschikbare seizoenen gekocht en ze bijna in 1 ruk uitgekeken. Het voordeel van de DVD boxen is dat je de verhaallijn die door alle seizoenen heenloopt goed kan volgen. Zie verder de besprekingen van de 3 seizoenen hier op DVD.nl.

Jordé den Tenter
23-05-2004, 20:44
Battlestar Galactica!

The_Cure
23-05-2004, 20:51
X-files!!!!!!!!!!

series worden nooit meer beter ;)

enne de files is sci-fi hoor :)

expo
24-05-2004, 16:35
@Nico de Graaf:
Bedankt, ik ben ondertussen reeds in het bezit van de pilot film van Babylon 5, we zullen zien waar het me brengt ;)

@JDT:
Battlestar Galactica, bedoel je die antieke serie uit de jaren .... grapje hoor, hier heb ik idd al veel goeds van gehoord, maar ik ga toch liever voor meer recente series. Dat is ook de reden dat hij niet in het lijstje staat.

@The_Cure:
Ik weet wel dat X-Files bij de sci-fi hoort, maar dergelijke series gaan maar over het alien mysterie, ik zoek nu series waar aliens een feit zijn. (btw, X-Files heb ik al in mijn bezit hoor, hoort gewoon bij de collectie van een Sci-Fi fan)

jOzh
24-05-2004, 18:08
ST: DS9 is ook mijn favoriet en ik heb nog niks gevonden wat er in de buurt komt. Ik ben nu seizoen 1 van Babylon 5 aan het kijken en het kan de hoge verwachtingen die ik had (na zoveel goeie recensies die ik had gelezen over de serie) nog niet helemaal waarmaken. Maar hopelijk wordt het beter of valt het kwartje bij mij binnenkort =)

rrrick
24-05-2004, 18:50
@JDT:
Battlestar Galactica, bedoel je die antieke serie uit de jaren .... grapje hoor, hier heb ik idd al veel goeds van gehoord, maar ik ga toch liever voor meer recente series. Dat is ook de reden dat hij niet in het lijstje staat.


Vorig jaar is een nieuwe versie van Battlestar Galactica als miniserie op de Amerikaanse tv geweest, deze is nu ook op dvd uit. Heel erg goed.

Tele
24-05-2004, 18:53
Farscape natuurlijk ;) Stoor je niet aan de typische henson (muppet) look van sommige karakters, de serie is best goed. :)

Philippe
24-05-2004, 18:54
De recente sf-reeksen volg ik zo niet meer, maar de serie "V" uit het begin van de jaren '80 is absoluut een aanrader.

Ettepet
24-05-2004, 18:58
De huidige series volg ik niet echt, het zijn gewoon soaps met een ander smaakje. De originele Star Trek vond ik als kind zeer boeiend.

Whazzup
24-05-2004, 19:44
Persoonlijk.....de beste SF-serie die ik gezien heb (tot nu toe) is Firefly.
Helaas is deze nooit afgerond (1 seizoen) maar ik heb begrepen dat er een film van komt.

Werner
24-05-2004, 23:11
Van dit moment? Wel, dan zou ik Farscape zeggen. Mooi uitgewerkt, leuke karakters, en een beetje psychotisch... En ondanks het muppet-uiterlijk, zoals iemand hierboven opmerkte - Rygel XVI bedoeltíe natuurlijk - bevat de reeks een merkwaardig donker randje...

Renny Collard
24-05-2004, 23:29
Misschien is Taken (Spielberg product ) wel wat :wink: .

Loggie
25-05-2004, 01:08
Babylon 5 en Farscape zijn mijn favorieten op het moment ( jammer dat Farscape is stopgezet (in de US).....maar er komt een nieuwe mini serie heb ik begrepen).
Van Bab5 heb ik inmiddels 4 seizoenen op dvd....en zoals een andere poster al opmerkte ook ik kijk die boxen in 1 keer......zeer boeiend verhaal en uitstekende karakters.
Toen het nog op tv werd uitgezonden was het een chaos.....werd door verschillende omroepen nooit helemaal chronologisch uitgezonden.
Mooi dat er dvd is :D

skin
25-05-2004, 09:09
Van dit moment? Wel, dan zou ik Farscape zeggen. Mooi uitgewerkt, leuke karakters, en een beetje psychotisch... En ondanks het muppet-uiterlijk, zoals iemand hierboven opmerkte - Rygel XVI bedoeltíe natuurlijk - bevat de reeks een merkwaardig donker randje...

Ook voor mij is Farscape momenteel de meest interessante serie, vooral met het 2e seizoen hebben de schrijvers alle vrijheid gekregen wat behoorlijk bizarre verhalen heeft opgeleverd, bijna alle FX's zijn goed, maar een enkele heeft een te hoog 'look!, it's a man in a rubber suit' gehalte, Rygel valt nog wel mee, zijn karakter is vrij overtuigend waardoor ik me niet zo stoor aan zijn verschijning, meer moeite heb ik met de Scarrans (te houterig).
Jammer dat de serie gecancelled is, verdiende een waardiger afsluiting.

een mini serie van Farscape? (Loggie), (y)

Van de ST-tjes heb ik altijd 't meest van STTNG genoten, vooral ook omdat Patrick Stewart een erg overtuigend karaker heeft neergezet, ik heb STTOS niet bewust meegemaakt en is (voor mij) iets te 'corny', Voyager was wel aardig alleen ik heb iets tegen de strenge moeder/schooljuf Janeway.

Ifeman
25-05-2004, 10:44
Mijn vote ging uit naar Babylon 5. De eerste 3 boxen waren top, hoewel niet zozeer qua beeld en geluid maar wel qua inhoud. Het hoogtepunt van deze serie is seizoen 4. Met een beetje geluk krijg ik deze vandaag binnen. :)

Overigens vindt ik Smallville ook een goede serie en deze staat dus ook in de kast.

Rickje
25-05-2004, 10:47
Star Trek Voyager op dit moment.. normaal houd ik niet zo van sci-fi maar dit is wel leuk om te zien :D

Rob Technoid
25-05-2004, 10:50
Mijn stem is uitgegaan naar DS9. Zeker nu ik weer de hele serie op DVD heb gezien valt me op hoe sterk de verhalen zijn. Vooral de Dominion arc sprak me erg aan, en dat alle bekende volkeren meer diepgang kregen. Daarnaast vond ik SG1 en de andere Star Treks heel leuk. Farscape heb ik een tijdje gevolgd, maar bleek me niet te kunnen boeien op de langere duur. Andromeda heb ik alleen de afschuwelijke pilot gezien. EFC heb ik lang gevolgd, maar ook daarin verloor ik uiteindelijk mijn interesse.

Michel Boers
25-05-2004, 11:32
Ik heb op BAB5 gestemd. In het begin vond ik dat er teveel CGI inzat, maar nu ik dat gewend ben vind ik dit de beste serie die ik gezien heb, zeker qua rode draad.
Overigens heb ik Firefly en Farscape nog nooit gezien, misschien komt dat nog.

bommetje
25-05-2004, 11:47
Zonder twijfel Red Dwarf.

Richard B.
25-05-2004, 12:37
Voyager is mijn favoriet momenteel: het is de serie die voor mij het beste het 'Star trek gevoel' oproept.

Farscape heb ik nog maar pas ontdekt en dat vind ik ook een erg goeie serie. Ik moet daar nog wel wat meer afleveringen van zien om er goed mijn mening over te kunnen vormen.

jOzh
25-05-2004, 12:53
Voor alle Babylon 5 fans; kan het kloppen dat het begin nog niet zo heel erg goed is? Ik heb nu net Signs & Portents gezien (wat overigens wel een goede ep was) maar het valt me over het algemeen nog wat tegen...

B3M
25-05-2004, 13:45
Zonder twijfel Red Dwarf.

Idd heerlijk droog. Meestal krijg ik gewoon kramp van het lachen.

Maar effe serieus, ik heb gekozen voor Deepspace 9. Zeer goed uitgewerkt. Space above and beyon kon ik ook wel waarderen. Heerlijk sfeertje met die mysterieuze vijand.

Ik zie dat velen op startrek voyager hebben gestemt. Toen die serie net op tv was hoorde je alleen maar klachten over hoe slecht ie wel niet was. Dat de OS en TNG velen malen beter waren. Gelukkig trok dat bij na de komst van de borg (met babe 7of9) en species 7942(of zoiets).

B3M
25-05-2004, 13:47
Voor alle Babylon 5 fans; kan het kloppen dat het begin nog niet zo heel erg goed is? Ik heb nu net Signs & Portents gezien (wat overigens wel een goede ep was) maar het valt me over het algemeen nog wat tegen...

ik vons juist de eerste 2 seasons het beste. Die konden mij nog wel boeien. Helaas werd het daarna in rap tempo een soort As the world turns in space

Sonic
25-05-2004, 15:06
Battlestar Galactica Rulezzz :twisted:

pieter bond
25-05-2004, 15:39
Futurama al staat het niet bij de poll



8) 8)


http://gallery.chill.de/albums/album21/futurama_matrix.sized.jpg

Rickje
28-05-2004, 12:54
Futurama al staat het niet bij de poll



8) 8)


http://gallery.chill.de/albums/album21/futurama_matrix.sized.jpg

Ik heb die serie nog nooit gezien maar ik kan wel aan die boxen komen vor een leuk prijsje.. is dit wel een leuk serie om hem in je collectie te hebben?

Loggie
28-05-2004, 13:22
[quote=pieter bond]Futurama al staat het niet bij de poll



8) 8)


Ik heb die serie nog nooit gezien maar ik kan wel aan die boxen komen vor een leuk prijsje.. is dit wel een leuk serie om hem in je collectie te hebben?

Deze serie is zeker de moeite waard :) en zeker als je de boxen voor een leuke prijs kan krijgen.
Van de makers van Bart Simpson.
Ik heb me kostelijk hiermee vermaakt!!
http://www.gotfuturama.com/

Grappig detail: Meestal zijn de R1 (USA) releases eerder uit maar Futurama wordt eerder in Engeland uitgebracht.
Futurama season4 komt pas in Augustus in the USA uit maar is in Engeland al geruime tijd te krijgen. Slecht nieuws is wel dat de serie gaat stoppen helaas (las ik net).

Rickje
28-05-2004, 13:29
[quote=pieter bond]Futurama al staat het niet bij de poll



8) 8)


Ik heb die serie nog nooit gezien maar ik kan wel aan die boxen komen vor een leuk prijsje.. is dit wel een leuk serie om hem in je collectie te hebben?

Deze serie is zeker de moeite waard :) en zeker als je de boxen voor een leuke prijs kan krijgen.
Van de makers van Bart Simpson.
Ik heb me kostelijk hiermee vermaakt!!
http://www.gotfuturama.com/

Grappig detail: Meestal zijn de R1 (USA) releases eerder uit maar Futurama wordt eerder in Engeland uitgebracht.
Futurama season4 komt pas in Augustus in the USA uit maar is in Engeland al geruime tijd te krijgen. Slecht nieuws is wel dat de serie gaat stoppen helaas (las ik net).

Mooi zo..dan denk ik dat het maar eens ga proberen
Bedankt voor je hulp

Loggie
28-05-2004, 13:47
Mooi zo..dan denk ik dat het maar eens ga proberen
Bedankt voor je hulp

Graag gedaan....en veel kijkplezier alvast!!!

Rickje
28-05-2004, 13:50
Mooi zo..dan denk ik dat het maar eens ga proberen
Bedankt voor je hulp

Graag gedaan....en veel kijkplezier alvast!!!

Ja, bedankt..ben nu al de seizoenen aan het regelen :D

chiwaicheung
28-05-2004, 18:00
Ik heb gestemd op Star Trek TNG, maar als ik de leukste science fiction serie op dit moment moet noemen, dan drie woorden:

Firefly !
Geweldig !
Jammer !

De serie "Firefly" is momenteel nog te volgen op zaterdag om 21:00 uur op Yorin .
Het speelt zich ongeveer 400 jaar in de toekomst af. Twee partijen , The Independents en The Alliance, hebben net een oorlog uitgevochten en de Alliance hebben gewonnen. De Alliance heersen er met dictatoriale hand.
De hoofdpersoon Malcolm Reynolds (was vroeger een Independent) reist samen met zijn crew (in totaal negen pers.) in de Firefly class starship "Serenity" rond als smokkelaar en moderne Robin Hood rond om eten en fuel bij elkaar te scharrelen en uiteraard ad hoc (soms met tegenzin) mensen in nood te redden.
Voor meer details en lijst met afleveringen, zie o.a. www.tv-tome.com . Let er wel op dat er spoilers zitten in de beschrijving van de afleveringen.

Geweldig: Een serie die boven mijn verwachting scoorde. Zelf had ik eerst mijn bedenkingen over een science fiction serie waarin
a) geen aliens in voorkomen (alleen mensen)
b) een western stijl werd gehanteerd, gecombineerd met ruimteschepen etc. .
Echter kom je er achter dat de entourage erom heen er niet toe doet, zolang het maar een goed verhaal heeft (en de vele komische momenten).

Jammer: De serie is een vroegtijdige dood gestorven. Slechts 14 afleveringen zijn gemaakt voor het eerste seizoen. Gelukkig kan je de DVD box met alle 14 afleveringen bestellen (bv. op www.play.com maar ik neem aan dat het in Nederland binnenkort ook verkrijgbaar is).
Maar goed nieuws: Er komt een film uit , voortbordurend op de serie, die "Serenity" gaat heten. Leuk weetje is ook dat FOX network de aflevering "The train job" als eerste uitzond, terwijl Jos Whedon de dubbel(pilot) aflevering "Serenity" liever wilde. Krijgt Jos toch met deze filmtitel min of meer zijn zin achteraf.
En als de film aanslaat wordt er ,zoals bij de meeste commerciële gevallen tegenwoordig, een trilogie van gemaakt.
Echter zal een vervolg op de serie voorlopig niet het daglicht zien.


Ik denk dat ik mijn enthousiasme over deze serie wel voldoende geuit heb en ik kan een ieder deze serie aanbevelen.


P.S. Star Trek Deep space nine was nou niet bepaald mijn favoriet.

Mycroft
30-05-2004, 22:10
Mijn absolute favoriet is Babylon 5, vanwege de karakters, de onderliggende verhaallijn en de humor.
Een goede tweede is Farscape, al vind ik de afleveringen uit serie 3, die Yorin nu uitzendt minder.
Red dwarf is een goede derde.

Alleen ST the original series kan mij boeien, van DS9 alleen het eerste seizoen, de rest mag je houden.

jOzh
31-05-2004, 13:35
van DS9 alleen het eerste seizoen, de rest mag je houden.

Dat hoor je anders nooit! Zo'n beetje iedereen vindt juist het eerste seizoen nogal matig, daarna wordt het beter! Grappig dat dat bij jou dus andersom is :)

Azazel
31-05-2004, 15:35
Nog een stem voor Firefly.

Niet van dat politiek correct geneuzel als die ST series (al valt dat bij ST Enterprise wel mee)

Farscape (SF Muppetshow :shock: )

Babylon 5 (nooit gezien, maar als er niet wordt gereisd door de ruimte ben ik bij voorbaat niet geboeid)

Stargate (uitstekende serie, met betere acteurs zou het een topserie zijn)

expo
19-07-2004, 16:16
Tussentijdse resultaten : ;)

Na al die goede raad ben ik gaan beginnen sparen en heb me aangekocht:
Babylon 5 (The Gathering + seizoen 1)
Firefly (UK inport)
Farscape (seizoen 1 Frans van MM Brussel)

En nu de conclusies:

Al meteen toegeven Firefly behoort ECHT wel in de poll ! Deze serie had enorm veel potetieel en weet me keer op keer weer te boeien. Goed dat de film er aan zit te komen in 2005, maar ik had nog liever gewoon de serie verder zien gaan.
Visueel een spektakel en er kan geregeld goed gelachen worden.
Topper !!

Farscape heeft me ook verrast, na een magere eerste paar episodes begint de serie lekker te lopen en beginnen de poppetjes me minder te storen. Erg amusant, maar ik ga het denk ik toch maar bij dit ene seizoen houden.
Qua verhaal zeker minder sterk dan mijn all time favorite Star Trek, maar

Babylon 5 tot slot is een heel ander verhaal, na zeer benieuwd te worden na de vele lof over de serie hier, meteen de film gezien en ik moet zeggen dat ik erg men best heb moeten doen om deze volledig uit te zien. Erg magertjes geacteerd en tja...trekt op niks.
De serie mag dan wat beter geacteerd zijn, al word er wel vaak wat aan over-acting gedaan, de serie weet me niet te boeien. Ook al leunt het principe van een ruimtestation dicht aan bij DS9, toch zie ik geen sterke gelijkenissen. Komt tot slot ook nog eens bij dat de meeste thema's in de verhalen al eerder aan bod kwamen in andere show, jawel, waaronder Star Trek, waar ze beter uitgewerkt werden.

Nu mijn vraag, is het net zoals bij DS9 trouwens, gewoon en slecht eerste seizoen en wordt het beter in de volgende, of blijft de huidige stijl van verhaal/acteren behouden in volgende seizoenen, want juist omdat er zoveel lof over de serie werd gezegd en na de vele fan pagina's op het internet gezien te hebben, ben ik wel bereid de serie een 2de kans te geven.

Conclusie: Mijn nieuwe favoriet: Firefly en verassend Babylon een schop tegen zijn achterwerk ;)

pieter bond
19-07-2004, 18:21
Futurama :P

John van den Berg
14-08-2004, 16:45
Op het moment is Enterprise m'n beste serie.
Zeer realistisch "ouder" als Star Trek gemaakt.
Wapens, kleding, schepen e.d. die inderdaad ouder kunnen zijn dan de originele serie.
Leuk verhaal, leuke Vulcan actrice helpt ook.

Henk van der Weerdt
05-09-2004, 16:28
Ik hou het voorlopig nog lekker bij StarTrek The Original Series.. gewoon lekker Back to Basic! :D

John Sital
05-09-2004, 16:40
favo zijn babylon 5 en space:Above and beyond
verder volg ik enterprise op veronica, coole verhalen over het algemeen.
ds9 vind ik zwaar zuigen, komt doordat het in mijn ogen een zwak aftreksel is van babylon 5 die zwaar ruled.

Headhunter
05-09-2004, 19:37
Futurama :P

Daar sluit ik me bij aan, ook al staat 'ie niet in de lijst! ;) :P

Olivier vd D.
19-01-2006, 14:38
Ik heb zojuist de pilot van Firefly gezien, erg veelbelovend en geeft Star Trek wat mij betreft het nakijken.

Hayko de Boer
21-01-2006, 16:30
Battlestar Galactica - nieuwe versie (ook wel BSG 2003 genoemd).

Verslavende serie...

Azazel
21-01-2006, 17:31
Battlestar Galactica - nieuwe versie (ook wel BSG 2003 genoemd).

Verslavende serie...

....same here :wink:

scorpius
21-02-2006, 20:00
Mijn stem gaat naar Star Trek Voyager. Vooral vanaf seizoen 3 vond ik deze serie erg goed. En Janeway als captain, helemaal geweldig :!:
En andere aanraders:
Farscape; seizoen 3 is wat minder, maar dat maakt seizoen 4 weer goed en Peacekeeper wars sluit de serie best spectaculair af.
Star Trek Deep Space 9; Leuke serie, vooral als de Dominion in de serie wordt betrokken.
Star Trek Next Generation; Gewoon een leuke serie
Battlestar Galactica (originele serie); Die 'wandelende broodroosters' blijven leuk :D Gewoon een gave serie
Battlestar Galactica 2003; Vanaf de miniserie al gewoon een aanrader. Helemaal top!
V(miniserie, Final Battle en tv-serie); Leuk vermaak uit de jaren '80
Buck Rogers; Seizoen 1 is geweldig, seizoen 2 wordt pas halverwege het seizoen leuk.
En andere leuke science fiction series zijn: Taken, Enterprise, Dune (miniserie en Children of dune miniserie).
Babylon 5 ga ik van de week eens aan beginnen (heb net de serie gekocht, maar nog nooit een aflevering gezien, dus ben benieuwd).
En Firefly moet ik ook nog bekijken.
Weet iemand of Crusade (spin-off van babylon 5) de moeite van het aanschaffen waard is?

DL
26-02-2006, 19:05
Nog een stem hier voor battlestar galactica 2003 versie. Ik zat trouwens te kijken bij cdwow naar het complete eerste seizoen van deze serie en ik vraag me af, of bij die region 2 box ook nederlandse ondertiteling zit? Zo ja dan is het bestellen, zo niet dan wacht ik nog even.

Redbulletje
27-02-2006, 19:07
The 4400 (maar die staat niet in de poll :D)

Weet iemand wanneer seizoen 2 op dvd uitkomt in Nederland (of Belgie)?
Seizoen 1 heb ik al op dvd en dat kijkt toch stukken beter dan op zo'n tv-zender met reclamebreaks.

expo
27-02-2006, 20:52
Even ter verduidelijking, deze threat is gemaakt mei 2004, da's al lang geleden.
Van "The 4400" was nog geen sprake (toch niet hier in NL), maar hoor hier ook niet echt thuis, daar deze poll echt over de 'space' SF gaat. "The 4400" hoort meer in het "Taken" - "X-Files" genre SF.
"Firefly" is pas de grote hype geworden na deze datum (al mis ikzelf deze titiel nu het meest in de poll, deze is nu mijn absolute favoriet).
En er zijn natuurlijk nog meer series die het licht gezien hebben sinds deze tijd.

Als een moderator zich geroepen voelt om Firefly nog tussen de keuzemogelijkheden te proppen, ben ik al zeer tevreden.