PDA

Bekijk de volledige versie : Record bioscoop bezoek



Paul Ranft
21-12-2001, 21:17
Record bisocoop bezoek



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=211)

Nathan Strik
21-12-2001, 21:26
En dan zijn de cijfers van Lord of the Rings nog niet eens binnen... volgens mij gaan we dat record NOOIT meer breken... :D :D

Luther Hartog
22-12-2001, 02:39
En dan zijn de cijfers van Lord of the Rings nog niet eens binnen... volgens mij gaan we dat record NOOIT meer breken... :D :D

Nou, wat denk je van volgend jaar:

LOTR 2
HP 2
The Matrix 2 en 3

We kunnen er dus nog wel overheen hoor:D :D

Marco
22-12-2001, 02:52
Nou, wat denk je van volgend jaar:
The Matrix 2 en 3
Euh Matrix 2 (The Matrix Reloaded) komt pas in 2003.
Maar wat dacht je van andere toppers voor 2002:
Star Wars: Episode II - Attack of the Clones
Spiderman
MIB II
The Scorpion King
Red Dragon
Minority Report
Austin Powers 3: Goldmember
James 007 Bond: Beyond The Ice

Maar dit jaar was het zeker geen slecht jaar voor de bioscoop.
Grote zomerfilms aka blockbusters zoals Shrek, Lara Croft Tomb Raider, Planet Of The Apes, Pearl Harbor, Bridget Jones's Diary, Evolution. Natuurlijk Costa e.v.a. Zelfs Moulin Rouge deed het niet slecht. Maar HP en LOTR slaat echt op alles.

Luther Hartog
22-12-2001, 03:04
Euh Matrix 2 (The Matrix Reloaded) komt pas in 2003.

Maar dit jaar was het zeker geen slecht jaar voor de bioscoop.
Grote zomerfilms aka blockbusters zoals Evolution

Ja, foutje:)

Was evolution een blockbuster? Ik vond het niet bepaald een goeie film overigens:(

Marco
22-12-2001, 03:18
Was evolution een blockbuster?
In de U.K. wel, in Nederland geen idee. Werd denk ik ondergesneeuwd door PH en BJD. Je zou Evolution beter in de catogorie van "grote" namen (zoals Ivan 'Ghostbusters' Reitman, David 'X-Files' Duchovny, Julianne 'Hannibal' Moore, Seann William 'American Pie films' Scott) kunnen plaatsen. Toegeven grote namen wil niet zeggen dat men zo vlug naar de bioscoop rent. Maar ach de bioscopen hebben weer een titel waarop ze tijdelijk kunnen teren (aka commercieel).

Jason Bourne
22-12-2001, 11:19
Cool, komt red dragon volgend jaar al da's mooi.
P.S. in het bioscoopbezoek van volgend jaar zit ok nog een groot gedeelte van Lord of the Rings The fellowship of the ring. Ik denk dat dat aantal ook mooi aantikt.

Remco Out
22-12-2001, 13:45
Ja, het komende jaar zal het bezoekersaantal van dit jaar zeker overtreffen. Er komen volgend jaar zoveel goede films in de bios dat het vreemd is als ze het record niet breken. Zal het komende jaar dan ook zeker vaak in de bios te vinden zijn.

Lambèrt Guilonard
22-12-2001, 22:17
Er komen volgend jaar zoveel goede films in de bios dat het vreemd is als ze het record niet breken.

Iedereen heeft uiteraard recht op een eigen mening, maar in mijn ogen staat en kaskraker cq. blockbuster niet synoniem voor een topper of een goede film.

Luther Hartog
23-12-2001, 00:48
Iedereen heeft uiteraard recht op een eigen mening, maar in mijn ogen staat en kaskraker cq. blockbuster niet synoniem voor een topper of een goede film.

Dat ben ik helemaal met je eens, ik vond/vind bijv. Pearl Harbor en Harry Potter helemaal niks

Marco
23-12-2001, 04:17
Ik vraag me af of de volgende Nederlandstalige films Pietje Bell en Suske & Wiske in De Duistere Diamant (die we dus met kerst 2002 mogen verwachten) wel kunnen opboksen tegen Harry Potter and the Chamber of Secrets en Spirit: Stallion of the Cimarron. Goh wat krijgen die kinderen (en ouders) het toch moeilijk.

C-Jtje
24-12-2001, 20:20
ik zet mijn geld op:

The Two Towers
episode II
spiderman

pietje bell zeg nou zelf dat wordt toch niks

Marco
24-12-2001, 20:31
pietje bell zeg nou zelf dat wordt toch niks
Pietje Bell is een klassieker en het tevens is een kinderfilm

Tuurlijk kan Spidey en Ep II een MG 6 of AL krijgen, maar het is niet de doelgroep die Harry Potter en co zo leuk vind (toch?). Niet dat toch uitmaakt voor Bell, want Spiderman en EPII zullen in Mei om de nummer 1 gaan strijden. Terwijl Pietje rond eind November/Begin December (idd met Harry Potter) zullen gaan strijden voor de kijkcijfers. Blijft erover Two Towers. Hmm zal de geschiedenis zich herhalen.

Bart de Rechter
02-01-2002, 17:14
ik zet mijn geld op:

The Two Towers
episode II
spiderman

pietje bell zeg nou zelf dat wordt toch niks


Deze films gaan het zeker maken in 2002, maar wat zeg je van MIB 2,Ocean´s eleven, Blade 2, black hawk down en Windtalkers.

C-Jtje
02-01-2002, 18:14
die films gaan het ook zeker maken in 2002

MIB 2 ( Will smith, Tommy lee Jones; Barry Sonnefeld )
Black Hawk Down ( Josh Harnett, Ewan McGregor; Ridley Scott )
Ocean's Eleven 2002 ( George Clooney, Brad Pitt; Steven
Soderbergh)
Windtalkers ( Nicolas Cage, Christian Slater; John Woo )
Blade 2 ( Wesley Snipes, Kris Kristofferson; Guillermo del Toro )

dat zijn geen lichtgewichten toch???????

Luther Hartog
03-01-2002, 08:04
Iedereen praat over dat Windtalkers, nou heb ik daar een voorstukje van gezien en ik moet zeggen dat het me een hele erge saaie film lijkt

Bart de Rechter
07-01-2002, 20:23
je mag er toch wel wat van horen.
John Woo levert meestal wel wat spektakel. En Nicolas Cage is ook wel okee meer dan okee.
De eerdere samenwerking tussen Woo en Cage is toch ook goed gegaan..
Of vond je Face/Off niet zo´n succes?

Oakey
07-01-2002, 22:24
De eerdere samenwerking tussen Woo en Cage is toch ook goed gegaan..
Of vond je Face/Off niet zo´n succes?


Hm, vond hem maar matig. Dat John Woo trucje kennen we nu wel. En Cage is niet echt een overtuigend acteur in mijn ogen (die doet ook steeds hetzelfde kunstje).

Luther Hartog
07-01-2002, 22:59
Windtalkers lijkt me ook niet echt een superfilm en Cage heeft het ook wel gehad

System 3rror
07-01-2002, 23:54
Windtalkers lijkt me ook niet echt een superfilm en Cage heeft het ook wel gehad Whahaha... die spoort niet helemaal :p

Nee geintje Luther! :)

Dit lijkt me overigens echt een super film!! Heb je de traillers al eens gezien?? Deze staat erg hoog op mn verlanglijst van film die ik nog moet zien!

Luther Hartog
08-01-2002, 00:22
Ja, ik heb een voorstukje bij LOTR gezien, hij leek me echt niet goed hoor, maar ik ga hem wel kijken om een beter oordeel te kunnen geven.

Ik heb trouwens net een DVD gewonnen, What Lies Beneath ditmaal:):D :) :D :)

Bart de Rechter
08-01-2002, 20:51
Hm, vond hem maar matig. Dat John Woo trucje kennen we nu wel. En Cage is niet echt een overtuigend acteur in mijn ogen (die doet ook steeds hetzelfde kunstje).



Nu heb je het toch mis. Naar mijn idee Cage is toch een van de betere acteurs. Het 'kunstje' dat hij flikt is dan wel een goed 'kunstje'.

Marco
08-01-2002, 21:28
Persoonlijk denk ik dat Windtalkers het heel goed gaat doen. Face/Off was ook een dijk van een film en dan praten we wel over Cage en Woo. Dus die combo is al bewezen dat ze zelfs zonder Travolta verder kunnen gaan.

Sander Dubbeldam
17-10-2002, 22:12
goed we eindigen het jaar alweer, wat denken jullie is het vorige bezoekersrecord verbroken of niet?

ik denk het zeker wel, en dan moet lotr en HP nog in de bios komen.

System 3rror
17-10-2002, 23:13
Zo, Sander, 1'ntje uit de oude doos opgedoken :)

Het moet wel lukken lijkt me, aangezien er nu ook Volle Maan en Ja Zuster, Nee Zuster draaien waarvan toch verwacht wordt dat zij veel kijkers gaan trekken. Verder hebben we dit jaar Spiderman gehad welke het ook goed gedaan heeft naar mijn weten...
Al met al denk ik dat het record gehaald zal worden.