PDA

Bekijk de volledige versie : Novice zoekt informatie



Dirk Smolders
26-05-2004, 17:34
Beste forumbezoekers,

Thans heb ik, tot veel genoegen het volgende: Sony breedbeeldje, Onkyo receiver en dvd, KEF eitjes en sub. Dit wordt gebruikt voor dvd (hele gezin, overdag en in de avond) en digitale tv (met name de kids). Ik heb wel eens gedroomd over Plasma of projector, maar dit is nooit serieus geworden. Wellicht tot vandaag, AH biedt een Philips bClever Beamer aan voor 999 (ipv 1399).

Mijn vraag is de volgende: kennen jullie een site, forum of draadje waar de meest basic informatie is te vinden voor een absolute novice (zoals ikzelf) op het terrein van beamers? Om jullie een idee te geven van mijn kennis: ik ben ertoe in staat de AH aanbieding te kopen en er thuis achter te komen dat mijn kamer te klein is voor de installatie van zo'n ding. Nog een: heb ik nog een TV nodig, of kan alles via de beamer. En zo zijn er natuurlijk legio vragen.

Reeds nu dank voor jullie links etc.

Met beste groet,

Dirk

bennydvd
26-05-2004, 17:54
Beste Dirk Smolders,

Je dvd kan je in principe rechtstreeks aansluiten op je beamer, het liefst progressive, weet niet of dit op je dvd-speler zit.

Van de beamer weet ik zelf niks, alleen wel dat de bClever SV1 899,- kost bij de mycom computerwinkels. Scheelt weer 100,-

Succes verder ermee,
Benny

Gjjoosten
26-05-2004, 17:57
Hij heeft een contrast ratio vaan 300:1 dit vind ik zelf een beetje weinig voor home theatre gebruik. En je hebt natuurlijk ook nog een scherm nodig dus het word altijd weer wat duurder daar moet je wel rekening mee houden .



Ho ik lees nog even je wou informatie. kijk even op www.thuisbioscoop.nl en dan bij aandachtspunten daar staat veel informatie.

Leonard Shelby
28-05-2004, 07:34
Je zal een aantal keuzes moeten maken.

Wil je een LCD of DLP projector. Alle twee hebben ze hun eigen voor en nadelen. Een 16:9 of een 4:3 projector?
Scherm: Rol scherm of een vast scherm (kan je eventueel zelf maken)
Verduisteren: Een projector kan geen zwart op je witte scherm projecteren dus je zal moeten verduisteren. Hier moet je dus zeker even over nadenken van te voren.

Je moet zeker niet over 1 nacht ijs gaan. De kwaliteits verschillen tussen projectoren is groot. Veel groter als bij TV's (de prijsverschillen ook :wink: )

Philips maakt niet echt de beste projectoren voor HT gebruik en ik zou persoonlijk dus ook de AH aanbieding laten schieten. Voor hetzelfde geld koop je bijvoorbeeld een Epson TW10 (LCD) of een Infocus X1 (DLP). Deze geven beide zeker een beter beeld als de Philips.

Ga eens kijken bij iemand die een goede projector heeft.

Gjjoosten
28-05-2004, 10:20
Of bij thuisbioscoop.nl ( geen reclame serieus ) daar kun je ook langsgaan daar hebben ze al hun projectoren staan kun je makkelijk vergelijken.

Dirk Smolders
30-05-2004, 11:49
Reuze bedankt voor jullie reakties!

Ik weet nu dat ik het "in levende lijve" moet gaan bekijken.

Ik ben bang dat een beamer niet echt een alternatief is voor onze TV.

Ik heb thuisbioscoop virtueel bezocht, maar ik ben op zoek naar een fysiek adres in de buurt van Eindhoven voor een "life tour", iemand een adres?

Nogmaals dank en beste groet,

Dirk