PDA

Bekijk de volledige versie : Crime Screne Investigation



Wizzykit
27-05-2004, 02:02
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort CSI seizoen 1 deel 1+2 en seizoen 2 deel 1 in bezit maar mijn DVD speler, en ook de playstation, vinden de schijfjes niet prettig. Alle seizoenen geven dezelfde problemen.

De oneven discs blijven hangen en geven storing die lijkt op decoder problemen op de tweede helft van de afleveringen en de even discs geven de problemen in de eerste helft. :evil:

Is deze serie op een apparte manier op DVD gezet, is mijn DVD speler te oud of heeft iemand een andere verklareing voor dit vreemde voorval. :?:

Tot nu toe is dit alleen bij mij alleen CSI voorgekomen.
Ik moet de afleveringen op de PC bekijken omdat mijn DVD rom wel de gehele disc kan lezen. :?

Weet iemand waarom deze discs zo slecht te lezen zijn? :idea: :?:

Met vriendelijke groet,

Ferry

TotalReject
27-05-2004, 07:07
Ik had dezelfde vraag al gesteld in een ander topic hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22582

Maar bij mij in de PS2 draaide de schijfjes helemaal niet. We hebben ze inmiddels omgeruild bij de winkel en nieuwe schijfjes gekregen, maar ook dat wil niet afspelen. En bij de DVDspeler van mijn vriendin spelen sommige afleveringen niet af of haperen. Aangezien dit bij meerdere schijfjes het geval is zal het wel aan de DVDspeler liggen denk ik. De DVDspeler in de PS2 is verre van een superspeler dus dan is het wel logisch dat die problemen geeft.
De reden waarom dit alles zo is weet ik niet.[/url]

TotalReject
27-05-2004, 07:12
Ik had dezelfde vraag al gesteld in een ander topic hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22582

Bij mij in de PS2 draaide de schijfjes helemaal niet. We hebben ze inmiddels omgeruild bij de winkel en nieuwe schijfjes gekregen, maar ook dat wil niet afspelen. En bij de DVDspeler van mijn vriendin spelen sommige afleveringen niet af of haperen. Aangezien dit bij meerdere schijfjes het geval is zal het wel aan de DVDspeler liggen denk ik. De DVDspeler in de PS2 is verre van een superspeler dus dan is het wel logisch dat die problemen geeft.
De reden waarom dit alles zo is weet ik niet.

Wizzykit
27-05-2004, 12:58
Ik ben zelf ook iets verder gaan kijken en wat ik wel weet is dat op de schijfjes meer data zit dan de meeste andere films en met ongeveer 8000 Mb deze DVD's dus helemaal vol zitten.

In totaal staat er trouwens ongeveer 180 minuten op een disc.
Nu heb ik nog wat meer mini series, zoals 20.000 legues under the sea en Julias Ceasar, op DVD en deze geven geen problemen terwijl ze ook net zoveel data bevatten.

Het is verder wel zo dat ik vaak iets meer kan bekijken door vanaf het moment dat de DVD storing vertoont even iets terug te spoelen.
Het is daarom dus volgens mij echt een probleem met de decoding.

Weet iemand welke encoding voor CSI is gebruikt?
Het is MPEG2 (Duh!) maar er moet toch een verschil zijn :?: :?:

Ik weiger te geloven dat een DVD speler meer dan 300 verschillende DVD's afspeeld zonder problemen en dat bij 1 serie de speler verouderd of afthans zou zijn...

Het enige verschil dat ik zie is dat CSI uit meerdere "titels" bestaat en de mini series maar 1 titel bevatten.

Wie oh Wie heeft hier verstand van :idea: :?: