PDA

Bekijk de volledige versie : Jungle Book [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:05
Jungle Book [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=227)

Richard B.
28-02-2003, 21:48
Een van mijn meest favoriete Disney's: sublieme en heel subtiele animatie gekoppeld aan een leuk verhaaltje en de nodige humor. De muzikale stukjes zijn natuurlijk klassiekers. Jammer dat ie OOP gegaan is maar ondergetekende heeft hem gelukkig toch nog kunnen scoren! :D

Hennie
28-02-2003, 22:07
Is ook mijn favoriete Disney, ben benieuwd over paar jaar of ze hem eventueel nog gaan bewerken voor nog beter beeldkwaliteit

michelvanduivenbode
28-02-2003, 22:21
ik ben benieuwd naar de ik dacht 2006 uitgave tot die tijd ben ik meer dan blij met m'n jungle book dvdtje
goede muziek, mooie animatie echt een toppertje hoor

disanimatie
05-04-2003, 21:04
ik ben benieuwd naar de ik dacht 2006 uitgave tot die tijd ben ik meer dan blij met m'n jungle book dvdtje
goede muziek, mooie animatie echt een toppertje hoor
Ja, in 2006 komt de Speciale Uitgave uit van Jungle Boek!

Joost v.d. Ham
06-04-2003, 22:17
Ik ben zo blij dat ik deze vorige week te pakken heb weten te krijgen (hier op het forum).

duidelijk mijn meest favoriete disney..

"..wat je van beren leren kan, van slimme beren..." :D :D :D

nova6666
12-12-2004, 20:38
Wederom een erg leuke Disneyfilm met pakkende liedjes! Komt zeker nog in mijn (Disney) collectie.

chimera01
14-12-2004, 22:50
Was mijn eerste dvd tezamen met Le grand Blue, en mijn dochters genieten er net zo van als hun papa.

bureaulamp
22-10-2007, 22:53
Mag dat belachelijke recensietje uit 2000 weg? Dat slaat echt helemaal nergens op...

BrianB
22-10-2007, 23:16
Mag dat belachelijke recensietje uit 2000 weg? Dat slaat echt helemaal nergens op...


Ach, is toch leuk om te zien hoe ze het toen deden? Bovendien worden er hier geen recensies weggehaald. Het wachten is op de recensie van de Platinum Edition, die op 31 oktober uitkomt (y). En misschien kun je ook even toelichten waarom het nergens op slaat.

Joris Springer
23-10-2007, 00:17
Ach, de eerste versie was voor die tijd best goed te noemen hoor :). Alleen grappig dat er Warner Home Video onderaan staat geloof ik op de hoes hehehe.

BrianB
23-10-2007, 08:42
Ach, de eerste versie was voor die tijd best goed te noemen hoor :). Alleen grappig dat er Warner Home Video onderaan staat geloof ik op de hoes hehehe.

Klopt toch? Warner deed de eerste releases van Disney, omdat die totaal niet in het DVD-format geloofden.

Joris Springer
23-10-2007, 19:40
Inderdaad ja, Warner deed de eerste releases, hele kale versies en als je echt pech had was het nog een flipper ook. (waar mijn dvd speler in mijn computer dan weer op flipte :S)

Hugo R
23-10-2007, 20:02
Tja en nu betalen mensen er een hoop geld voor omdat hij OOP is :smile:

Lagomorph
23-10-2007, 20:18
Tja en nu betalen mensen er een hoop geld voor omdat hij OOP is :smile:

En terecht, de nieuwe versie is in Widescreen.
Het kan misschien de bedoeling zijn, maar je mist gewoon een heel gedeelte van het beeld dat je normaal gewend bent te zien.
Hetzelfde hebben ze gedaan met Robin Hood, ben blij dat ik mijn oude versie nog heb.

BrianB
23-10-2007, 20:36
En terecht, de nieuwe versie is in Widescreen.
Het kan misschien de bedoeling zijn, maar je mist gewoon een heel gedeelte van het beeld dat je normaal gewend bent te zien.
Hetzelfde hebben ze gedaan met Robin Hood, ben blij dat ik mijn oude versie nog heb.

Het is inderdaad de bedoeling dat die films in breedbeeld te zien zijn. De compositie gaat aardig verloren in de gewone versie, ondanks dat je meer te zien krijgt. En Jungle Book is weer een apart geval, omdat er ook beeld bij komt.

bureaulamp
10-04-2008, 13:35
Het is inderdaad de bedoeling dat die films in breedbeeld te zien zijn. De compositie gaat aardig verloren in de gewone versie, ondanks dat je meer te zien krijgt. En Jungle Book is weer een apart geval, omdat er ook beeld bij komt.


Er komt beeld BIJ in het geval van Jungle Book? Hoe kom je daar bij? Is ook gewoon een van oorsprong 3:4 beeld dat onder en boven wordt afgesneden. Net als bij The Aristocats in de nieuwe versie. En hoewel ik die nieuwe 16:9 edities de moeite waard vind is het vaak niet zo dat de beeldcompositie er op vooruit gaat. Het 3:4 beeld ziet er qua compositie doorgaans een stuk beter uit. Maar de nieuwe transfers zijn een stuk mooier dan de ouwe...

BrianB
10-04-2008, 14:24
Er komt beeld BIJ in het geval van Jungle Book? Hoe kom je daar bij? Is ook gewoon een van oorsprong 3:4 beeld dat onder en boven wordt afgesneden. Net als bij The Aristocats in de nieuwe versie. En hoewel ik die nieuwe 16:9 edities de moeite waard vind is het vaak niet zo dat de beeldcompositie er op vooruit gaat. Het 3:4 beeld ziet er qua compositie doorgaans een stuk beter uit. Maar de nieuwe transfers zijn een stuk mooier dan de ouwe...

Hier (http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=4161) zie je dat er toch beeld aan de zijkanten bijkomt, ten opzichte van de 4:3 versie.

Lagomorph
10-04-2008, 18:37
Hier (http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=4161) zie je dat er toch beeld aan de zijkanten bijkomt, ten opzichte van de 4:3 versie.

Ja, maar kijk ook maar eens hoeveel er verloren gaat aan de boven en onderkant.
En in een 4:3 compositie zit sowieso veel meer belangrijke beeldinformatie aan de boven en onderkant als aan de zijkanten.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het beeld op de Dragonball Z dvd's.

BrianB
10-04-2008, 20:31
Ja, maar kijk ook maar eens hoeveel er verloren gaat aan de boven en onderkant.
En in een 4:3 compositie zit sowieso veel meer belangrijke beeldinformatie aan de boven en onderkant als aan de zijkanten.
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het beeld op de Dragonball Z dvd's.

Ik zie hoeveel er verloren gaat. Het verschil tussen Jungle Book en de Dragonball Z dvd's is dat je hier niet zeker weet welke het goede formaat is. In de bioscopen is hij afgedekt vertoond, terwijl dat bij Dragonball Z nooit de bedoeling is geweest.

Lagomorph
11-04-2008, 17:51
Ik zie hoeveel er verloren gaat. Het verschil tussen Jungle Book en de Dragonball Z dvd's is dat je hier niet zeker weet welke het goede formaat is. In de bioscopen is hij afgedekt vertoond, terwijl dat bij Dragonball Z nooit de bedoeling is geweest.

Dat is zeker waar.
Maar het is niet te discussieren dat de boven en onderkant van het beeld die weggehaald zijn, belangrijker zijn dan de zijkanten.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de 2e, 3e en 4e screenshot van de nieuwe dvd release.
Bij de eerste kun je nog twisten over de correctheid omdat het een inzoomend shot is, maar bij screenshot 2 gaat Louis' hand gewoon uit beeld en direct na de 3e screenshot (Als Baloe in z'n handen klapt) valt ook dat buiten beeld!
Dit zijn dingen die compositiegewijs gewoon totaal niet kloppen.

Bovendien kun je aan elke animator vragen wat hij het liefste ziet. Een beeld waar de animatie in z'n totaliteit te zien is, of een beeld waar een deel van de animatie weggesneden is. Gemakkelijk antwoord lijkt me.