PDA

Bekijk de volledige versie : dvd-speler herkent geen mpeg meer



jubair
27-05-2004, 15:15
ik heb (misschien) een vreemde vraag.
ik heb altijd mpeg-bestanden kunnen afspelen op mijn "philips dvd 737 speler".
ik heb mijn pc een paar weken geleden geformatteerd en nu ziet de dvd-speler ineens geen mpeg-bestanden meer, terwijl de pc toch duidelijk laat zien dat hij er wel degelijk opstaat.
mis ik nu bepaalde bestanden waardoor de dvd-speler geen mpeg meer ziet?
dat lijkt me wel vreemd.
ook heb ik de nieuwe firmware al geinstalleerd, maar ook dat helpt niet.
weet iemand misschien hoe dit kan?

Digger
27-05-2004, 15:45
MPEG codec installeren???? 8)

Harry stadman
27-05-2004, 16:08
ik heb (misschien) een vreemde vraag.
ik heb altijd mpeg-bestanden kunnen afspelen op mijn "philips dvd 737 speler".
ik heb mijn pc een paar weken geleden geformatteerd en nu ziet de dvd-speler ineens geen mpeg-bestanden meer, terwijl de pc toch duidelijk laat zien dat hij er wel degelijk opstaat.
mis ik nu bepaalde bestanden waardoor de dvd-speler geen mpeg meer ziet?
dat lijkt me wel vreemd.
ook heb ik de nieuwe firmware al geinstalleerd, maar ook dat helpt niet.
weet iemand misschien hoe dit kan?

het kan goed zijn dat door je bios-update de mpeg functionaliteit eruit is gehaald!

weet je ook zeker dat je de juiste bios-update voor jouw speler hebt geinstalleerd? er zwerven nog wel eens verkeerde updates rond van philips.(dit is trouwens niet de schuld van philips zelf maar van mensen die verkeerde updates bij verkeerde spelers plaatsen op het web)

ik had ook van een site een bios-upgrade gedownload voor mijn standalone speler. echter, na het upgraden deed mijn speler niet veel meer! na op internet gechecked te hebben bleek die bios dus NIET geschikt te zijn voor mijn speler. nu heb ik het via een goede nieuwe bios-upgrade wel weer in orde gekregen maar toch!

ik hoop dat je nog een back-up hebt van je oude bios? dan moet je deze even terugzetten en zal hij het weer normaal doen!

tevens is het bij philips zo dat je via een speciale codec de schijfjes moet branden. anders werkt de bios-upgrade niet!

de bios-upgrade is goed gegaan als je, nadat je de schijf in je lade hebt gestopt en hem laat opstarten, verschillende codes in het scherm voorbij ziet gaan!


kan hij wel gewone gekochte dvd's afspelen?
vcd en svcd is namelijk mpeg1 en svcd(hoge bitstream) en dvd is namelijk mpeg2, wat verschillende codecs zijn.

Heb je wel de software dvd-player geinstalleerd? voor het afspelen van dvd's heb je software nodig zoals windvd of powerdvd.
lang niet alle programma's kunnen automatisch mpeg2 bestanden lezen en decoderen.

Digger
27-05-2004, 16:16
Oh het gaat hier om een stand-alone speler, ik dacht in de computer. Ik neem aan dat je svcd's probeer te branden?? Gebruik je misschien een ander brandprogramma of methode?

Harry stadman
27-05-2004, 16:32
Oh het gaat hier om een stand-alone speler, ik dacht in de computer. Ik neem aan dat je svcd's probeer te branden?? Gebruik je misschien een ander brandprogramma of methode?

Ik moet je eerlijkheidshalve vertellen dat mij het verhaal ook niet helemaal duidelijk is.

maar de philips dvd 737 is in ieder geval een standalone speler.
en zoals ik het lees kan die nu niet meer mpeg (of bedoeld hij jpeg???) bestanden lezen, terwijl hij dat op zijn pc wel kan.

dus even voor de duidelijkheid:

gaat het nu om je standalone dvd-speler of om je dvd-speler in je pc!

jubair
27-05-2004, 19:12
het gaat om een stand alone speler.
ik heb altijd mpeg (geen jpeg) als data gebrand (nero 6) en dat is altijd goed gegaan.
ik heb voor de rest niets veranderd aan mijn stand alone speler.
het enigste wat ik gedaan heb is de pc formatteren en xp er opnieuw opgezet.
vandaar dat ik er ook niks van snap.
ik zie niet in waarom hij het nu ineens niet meer doet.
het enigste wat ik kan bedenken is dat ik dan bepaalde bestanden mis (lijkt me sterk), maar mocht het wel zo zijn, welke bestanden dan.
in het kort komt het hier op neer: voor het formatteren speelt mijn stand alone speler mpeg`s, pc geformatteerd en mijn stand alone speler speelt geen mpeg`s meer. rara hoe kan dat?