PDA

Bekijk de volledige versie : afstand beamer



geos
27-05-2004, 18:51
ik heb een vraag ik zit met een afstand van zo,n 6 mtr
vanaf scherm is dat te doen voor een beamer?

of moet hij dichterbij hangen?


rond de 2000 euro budget voor beamer.

groet geos

Piet Marcus vd Meulen
27-05-2004, 20:07
ik heb een vraag ik zit met een afstand van zo,n 6 mtr
vanaf scherm is dat te doen voor een beamer?

of moet hij dichterbij hangen?


rond de 2000 euro budget voor beamer.

groet geos

Da's wel een heel end. Kun je 'm niet halverwege (aan het plafond) hangen?

geos
02-06-2004, 19:35
nee helaas daar is geen mogelijkheid voor
ik hoop dus dat het wel lukt!
mischien iemand een tip,idee


alvast bedankt

Ron-G
02-06-2004, 20:33
Hoeft opzich geen probleem te zijn als je ruimte waar je op wil gaan projecteren groot genoeg is, want als je je beamer op 6 meter gaat hangen dan zal je beeld wel enorm worden denk ik denk iets in de richting van 4 meter diagonaal ofzo ( is een ruwe schatting hoor ) hou er dan ook wel rekening mee dat je genoeg afstand neemt waar je gaat zitten om te kijken anders word je beeld "te groot" en is het niet prettig meer om te kijken.

Plus het feit dat hoe verder je je beamer hangt je ook rekening moet gaan houden dat je een beamer neemt met een vrij hoog aantal ansilumen denk toch wel boven de 2000 ofzo omdat anders teveel verloren gaat zou dan ook niet meer voor LCD gaan omdat de pixels dan te groot worden en storend gaan worden, zou dan voor DLP of nog beter CRT gaan maar die laatste vraagt toch wel een grote investering plus dat het enorm grote apparaten zijn die je wel kwijt moet kunnen.

Maar het lijkt me sterk dat je totaal geen andere oplossing hebt hou in gedachten dat 6 meter vrij fors is.......

geos
02-06-2004, 23:44
dank je wel voor het kundige advies en uitleg.

ik ga er over denken het probleem is namelijk het plafond (midden).

maar mischien vind ik er wat op

bedankt !

PM
03-06-2004, 08:08
Op www.projectorcentral.com kan je waarschijnlijk voor jouw projector ook vinden hoe groot je beeld zal zijn bij een bepaalde projectie afstand.

geos
05-06-2004, 15:21
dank je wel voor de tip!