PDA

Bekijk de volledige versie : blauw lijntje bij regio 1 DVD's ?!



mradem
22-12-2001, 18:03
Ik heb vandaag mijn philips 710dvd speler regio vrij gemaakt dmv rc6 code. Ik ging dit eens testen met Die Hard 3 regio1 en hij deed het!! Alleen had ik bovenaan mijn tv beeld een groen/blauw lijntje lopen. Als ik een regio 2 dvd afspeel heb ik hier geen last van maar met Die Hard 3 regio1 wel. Is dit nu met alle regio 1 dvd's of ligt dit aan mijn dvd speler of tv. Mijn tv is de philips 32PW 8506.

Ik heb geen andere regio1 of iets anders dan regio2 geprobeerd dan Die Hard 3. Dus weet ook niet of het aan die ligt.

Alex van den Berg
23-12-2001, 00:55
Deze thread is hier naar toe verplaatst vanuit het forum DVD Regio-1

Tijntje
23-12-2001, 01:23
Misschien een schrale troost maar 't ligt niet aan je Philips tv. Ik heb exact hetzelfde probleem met R1 dvd's op m'n Pioneer DV444 speler in combinatie met m'n Sony KV32FX65 tv.

Ik vin 't persoonlijk ook zeer irritant dit lijntje en ik krijg 'm met geen mogelijkheid weg. Frustrerende is dat 't lijntje op 4:3 tv's niet aanwezig is.

Maar met mijn vorige setje, een Cyberhome M512 en een Samsung 72cm breedbeeld had ik nergens last van. Dus ik zit er hard aan te denken om een goedkope all region dvd speler erbij te kopen voor m'n R1 dvd's. Of een R1 speler uit 't buitenland te halen.

Maar deze thread is voor mij ook een soort van geruststelling dat 't niet aan m'n setje ligt :)

Succes in ieder geval.

mradem
23-12-2001, 14:40
Voordat ik hem regiovrij heb gemaakt met de rc6 code heb ik weleens met mijn afstandbediening naar een andere regio geswitched (dit kan maar 25 keer dus moest ik maar stoppen). Maar toen had ik helemaal geen last van dit blauw/groene lijntje. Week geleden nog mummy returns regio 4 gekeken zonder problemen. Heb ooit 1 keer een regio 1 dvd gekeken en toen was het ook niet. Kijk wel wat ze bij andere dvd's doen dan.