PDA

Bekijk de volledige versie : Pre-order ... waarom wel of waarom juist niet ?



Dennis V.
28-05-2004, 18:10
Ik lees op het forum heeeel veel over members die dvd's al bestellen voordat deze officieel is gereleased.

Waarom doe je dat of waarom doe je dat juist niet ?
Vertel je ervaringen met pre-orders bij verschillende winkels ...


Hier mijn Negatieve ervaring !
Ik heb begin april de DVD LOTR ROTK als pre-order bij de FRS besteld.
De prijs op de website was toen € 29.95 (maar met Free ID en PJR kwam ik uit op 21.99 excl verzenden) Voor deze prijs is hij dus in mijn bezit gekomen, maarrrrrrrr.........

Enkel dagen voor de releasedatum stelde de FRS zijn prijs naar beneden toe bij: 24.99 ..... Op de releasedatum was de prijs op de website nog eens 5 euro lager ... In totaal dus 10 euro minder dan de prijs waarvoor ik hem in mijn winkelmandje heb gelegd begin april.

Bij de dvd vond ik geen waardebon t.w.v. 5 of 10 euro om het prijsverschil goed te maken ...

Ik moest dus zelf actie ondernemen om op één of andere manier geld terug te krijgen .... Uiteindelijk heb ik een bon van € 5,- gekregen, maar ik blijf wel met een flink ontevreden gevoel achter....

Om bovenstaande problemen te voorkomen heb ik net gemaild met de klantenservice van CD-wow om een pre-order aldaar te cancellen ....

Pre-orders ..... mij niet meer gezien !

Hebben jullie betere ervaringen met pre-order of juist nog negatievere .... post ze hier !

Frank79
28-05-2004, 18:12
De gedachte aan het feit wat jij ervaren hebt, is voor mij dus de reden om niet te pre-orderen. Ik wacht lekker af. Dan maar niet op de releasedag de dvd op je deurmat.

theThinWhiteDuke
28-05-2004, 18:26
Play dumpt ze vaak al ruim voor de release in mn brievenbus. Vandaar dat ik vaak pre-order.

pfan
28-05-2004, 18:28
Ik heb nou voor het eerst gepre-orderd (Disney Treasure Mickey Mouse In Living Color) bij vLeest. Dit vanwege gelimiteerde oplage (op=op).Ben benieuwd.

Gr. John

Dennis V.
28-05-2004, 18:29
Play dumpt ze vaak al ruim voor de release in mn brievenbus. Vandaar dat ik vaak pre-order.

en hoe zit dat dan met de prijzen ? Heb je wel eens prijsverschillen gezien (in jouw nadeel) tussen bestelmoment en releasemoment ?
Hoe lost Play dat op bijvoorbeeld ?

Groet
Dennis 8)

Edwin Smouter
28-05-2004, 18:29
ik heb wel pre-order bestellingen gedaan

het voordeel is dat je min of meer verzekerd bent van een bepaalde uitgave (ik denk hierbij aan bv de treasure tins)

ik heb pulp fiction se in pre-order staan bij dvd outlet toen de prijs die stond toen ik die pre-order deed is nu aangepast naar beneden dus misschien ligt jouw ervaring ook wel aan de winkel opzich

ik ben dus wel voorstander al is het soms beter om af te wachten aangezien je dan meer kans hebt om een review te lezen van de betrefende dvd, ik heb citizen kane se in pre-order besteld heb hem dus ook woensdag ontvangen maar ben er niet echt blij mee (niet zo'n beste kwaliteit)

Joost v.d. Ham
28-05-2004, 18:39
ik koos voor nee omdat ik gewone releases altijd later koop (prijs is duidelijk lager). Maar ja ik heb wel de disney treasures en een paar giftsets ge-pre-ordered...... :rolleyes:

Frank79
28-05-2004, 18:50
ik koos voor nee omdat ik gewone releases altijd later koop (prijs is duidelijk lager). Maar ja ik heb wel de disney treasures en een paar giftsets ge-pre-ordered...... :rolleyes:

Ja hallo! Nou is het onderzoek niet valide meer!! :wink:

theThinWhiteDuke
28-05-2004, 18:55
Play dumpt ze vaak al ruim voor de release in mn brievenbus. Vandaar dat ik vaak pre-order.

en hoe zit dat dan met de prijzen ? Heb je wel eens prijsverschillen gezien (in jouw nadeel) tussen bestelmoment en releasemoment ?
Hoe lost Play dat op bijvoorbeeld ?

Groet
Dennis 8)
Geen idee....daarom is mn laatste batch ook bij DVDsoon besteld 8)

HiddeV
28-05-2004, 19:00
1 pre order ooit, ROTK EE 31 euro FRS, hopelijk word ie niet goedkoper in de winkel anders heb ik het toch niet goed ingeschat, maar anders kan ik m toch nog cancelen als ik het op tijd doe

Steven Maas
28-05-2004, 19:04
Ik heb nog nooit een pre-order geplaatst.
In de tijd dat ik begon met het verzamelen van dvd's had ik nog een regio 2 speler en nog geen cc.

Toen ik mijn cc kreeg was ik op de hoogte van de prijsverschillen die er vaak zijn. En ja, ik ben Nederlander; ik geef dus wel wat om die paar euro die ik ermee spaar.

Dat wil niet zeggen dat ik nog nooit veeeel te veel heb betaald voor een dvd door hem vroeg te kopen, maar dat is een ander verhaal. ;)

Mark de Jong
28-05-2004, 19:57
Zo vaak. Gaat meestal om speciale edities dan, en op die manier hoef ik er ook vaak niet meer aan te denken. En bij DVD Soon zit er inderdaad vaak een (groot) prijsverschil tussen dus dat is ook weer mooi meegenomen :)

Alexander V
28-05-2004, 20:16
Vroeger bijna met alle nieuwe R1 titels, gewoon omdat ik ze perse meteen moest hebben en je bij een lange tijd van te voren bestellen (in canada tenminste) meestal een mooie prijs betaald. Laatste tijd bijna niets meer omdat ik mijn collectie een keertje helemaal wil kijken, alleen mijn favo series staan alweer in de pre-order.

Mich
28-05-2004, 20:28
Vroeger deed ik veel pre-orders. Dit omdat ik wist dat mijn pre-order het goedkoopste was en veilig. We spreken hier over www.dvdzone2.com

Helaas na een aantal pre-order bleek de FRS goedkoper te zijn. Dus gewone versies pre-order ik niet meer. Enkel op=op dingen. Maar die zijn vrij zeldzaam in onze regio 2 landjes.

Nico de Graaf
28-05-2004, 20:43
Hier mijn Negatieve ervaring !
Ik heb begin april de DVD LOTR ROTK als pre-order bij de FRS besteld.
De prijs op de website was toen € 29.95 (maar met Free ID en PJR kwam ik uit op 21.99 excl verzenden) Voor deze prijs is hij dus in mijn bezit gekomen, maarrrrrrrr.........

Enkel dagen voor de releasedatum stelde de FRS zijn prijs naar beneden toe bij: 24.99 ..... Op de releasedatum was de prijs op de website nog eens 5 euro lager ... In totaal dus 10 euro minder dan de prijs waarvoor ik hem in mijn winkelmandje heb gelegd begin april.

Bij de dvd vond ik geen waardebon t.w.v. 5 of 10 euro om het prijsverschil goed te maken ...

Ik moest dus zelf actie ondernemen om op één of andere manier geld terug te krijgen .... Uiteindelijk heb ik een bon van € 5,- gekregen, maar ik blijf wel met een flink ontevreden gevoel achter....

Dit begrijp ik dus niet. Ik heb deze dvd ook als pre order besteld. Alleen dan voor €24.99 min 10% en €5.00. Kreeg gisteren de DVD binnen. Later op de dag kreeg ik een mail van de FRS met een digitale bon van €5.00 zijnde het verschil tussen de pre order prijs en de prijs op de dag van de release. Niets aan de hand dus.

Dennis V.
28-05-2004, 20:48
Hier mijn Negatieve ervaring !
Ik heb begin april de DVD LOTR ROTK als pre-order bij de FRS besteld.
De prijs op de website was toen € 29.95 (maar met Free ID en PJR kwam ik uit op 21.99 excl verzenden) Voor deze prijs is hij dus in mijn bezit gekomen, maarrrrrrrr.........

Enkel dagen voor de releasedatum stelde de FRS zijn prijs naar beneden toe bij: 24.99 ..... Op de releasedatum was de prijs op de website nog eens 5 euro lager ... In totaal dus 10 euro minder dan de prijs waarvoor ik hem in mijn winkelmandje heb gelegd begin april.

Bij de dvd vond ik geen waardebon t.w.v. 5 of 10 euro om het prijsverschil goed te maken ...

Ik moest dus zelf actie ondernemen om op één of andere manier geld terug te krijgen .... Uiteindelijk heb ik een bon van € 5,- gekregen, maar ik blijf wel met een flink ontevreden gevoel achter....

Dit begrijp ik dus niet. Ik heb deze dvd ook als pre order besteld. Alleen dan voor €24.99 min 10% en €5.00. Kreeg gisteren de DVD binnen. Later op de dag kreeg ik een mail van de FRS met een digitale bon van €5.00 zijnde het verschil tussen de pre order prijs en de prijs op de dag van de release. Niets aan de hand dus.

Op mijn mailtje hebben ze dus schijnbaar niet gereageerd, maar hebben ze iedereen die in de pre-order een LOTR ROTK heeft besteld gewoon een kortingsbon van 5 euro gestuurd.
Ik zal dinsdag eens even de klantenservice bellen .........

Groet
Dennis 8)

Christiaan Sauer
28-05-2004, 20:57
Ik heb nou voor het eerst gepre-orderd (Disney Treasure Mickey Mouse In Living Color) bij vLeest. Dit vanwege gelimiteerde oplage (op=op).Ben benieuwd.

Gr. John

idem

Mike Philippens
28-05-2004, 21:01
Ik pre-order af en toe. Tot nu toe heb ik steeds de 4-disc edities van de LOTR reeks ge-pre-ge-ordered voor slechts €25 bij DVDSoon. Later in het jaar wordt het vanzelf duurder en ik heb 'm nog nergens voor minder gezien. Duidelijke zaak dus. De R1 LE van Schindlers List heb ik ook gepreordered omdat ie limited was. Hoe limited weet je natuurlijk nooit, maar ik wilde 'm ook gewoon graag hebben. Hebzucht dus, met een vleugje ongeduld... :roll:

martini
28-05-2004, 21:42
k heb t nog nooit gedaan, gewoon omdat k de meeste films toch gelijk de dag van uitgave koop. Pre orderen kan alleen bij de duurdere winkels.. en de datum klopt soms ook nie.. 8)

R Klemkerk
28-05-2004, 21:49
Giftsets wilk ik nog wel een orderen of limited (genummerde( edities ), omdat die vaak snel uitverkocht zijn en niet meer leverbaar zijn!

Normale edities pre-order ik niet, dat vind ik onzin! of ze moeten wel heel erg scherp geprijsd zijn!

Mike Philippens
28-05-2004, 23:57
Pre orderen kan alleen bij de duurdere winkels.. en de datum klopt soms ook nie.. 8)
Waar haal je dat vandaan?

chimera01
29-05-2004, 00:17
Mijn vorige Saintbox gepre-ordered in Australie, was er heel vroeg bij had dus een box uit de eerste oplage. De Box was in pre-order al uitverkocht. Met mensen gesproken die pas bij de 3de oplage de box te pakken hebben gekregen. Nu dus ook gelijk de 2de box gepre-ordered voordat het weer wachten is.

Caledonians
29-05-2004, 13:27
Heb tot nu toe maar 1x een pre-order gedaan en dat was bij Indiana Jones box. Had ik gedaan omdat ik die box graag wilde hebben en de prijs bij Ro-Disc al aan de scherpe kant was.

Harry stadman
29-05-2004, 15:14
waarom wel:
als je zeker wilt zijn dat je bijv. een limited edition krijgt.

waarom niet:
je betaald dan eigenlijk altijd te veel! later zijn dezelfde titels over een paar maanden veel goedkoper in de aanbieding! :wink: (uitgezonderd sterk gelimiteerde uitgaves waar je ervan uit kunt gaan dat ze spoedig uitverkocht zullen zijn en eventueel in prijs zullen stijgen).

Mark Knoop
29-05-2004, 16:06
Ik heb 1 keer een pre-order gedaan en dat zijn de R2 Walt Disney Treasures. Ik wilde er zeker van zijn dat ik de tins krijg.

Flabmaster2000
29-05-2004, 17:03
Ik heb nu,zoals velen voor mij,voor het eerst een pre-order geplaatst bij Van Leest voor die Disney Treasures met tin can.Verder heb ik nooit gepreordered,gewoon vanwege het feit dat het toch altijd weer goedkoper wordt aangeboden.Soms wordt het verschil goed gemaakt,maar ik denk ook wel dat men wel eens denk..:"Tja,prijsverschil compenseren??Dan had 'ie maar niet moeten pre-ordenen!!" :twisted: :lol:

martini
29-05-2004, 17:17
Pre orderen kan alleen bij de duurdere winkels.. en de datum klopt soms ook nie.. 8)
Waar haal je dat vandaan?

Dat is mijn ervaring.

Kees Hoekerd
29-05-2004, 18:18
Ik heb het nog nooit gedaan en vind het ook niet nodig.Ik kan hem ook later aanschaffen.

Richard B.
29-05-2004, 19:41
Ik heb wel eens ge-preorderd maar dat doe ik tegenwoordig niet meer. Iedere keren dat ik het deed had ik de betreffende dvd LATER dan als ik hem gewoon in de winkel had gekocht en daarmee gaat voor mij dan al het hele voordeel van pre-orderen verloren.

Btw: met ROTK had je natuurlijk kunnen weten dat er weer een vette prijzenoorlog uit zou breken en dat pre-orderen weinig zin had. Als er nou EEN titel is waarbij ik NEVER zou pre-orderen... :roll:

Mike Philippens
29-05-2004, 22:46
Pre orderen kan alleen bij de duurdere winkels.. en de datum klopt soms ook nie.. 8)
Waar haal je dat vandaan?

Dat is mijn ervaring.
Nou ja, de mijne niet. Maar ik preorder niet zoveel. Voorlopig is de LOTR 4 discer nergens goedkoper te krijgen dan in de preorder bij DVDSoon. En de datum klopt inderdaad niet altijd. Doorgaans sturen ze 'm netjes voor de officiele releasedatum op.

Henk van der Weerdt
30-05-2004, 00:02
Wil StarWars trilogy wel gaan Pre-orderen, echter ben bang dat de prijs vlak voor de 21'ste september gaat kelderen en je dan teveel betaald (nou ja niets in natuurlijk teveel voor StarWars trilogy 8) )

R. Schaap
30-05-2004, 00:14
Ik pre order enkel als de prijs mij aanstaat. Bijvoorbeeld bij dvdsoon zijn de pre orders vaak goedkoper dan de uiteindelijke prijs. Dan pre order ik. Maar bij releases als ROTK met veel prijsstunterij pre order ik niet want dan wacht ik op aanbiedingen.

Boxen als EE van ROTK pre order ik dus wel omdat dit weleens goedkoper zijn dan in de winkel.

Ik koop ongeveer 90% van mijn dvd's op R1 van internet.

Johan van den D.
30-05-2004, 08:59
Zelf heb ik nog nooit wat in pre-order gedaan maar wellicht komt dat ooit nog.
Persoonlijk zie ik het voordeel er niet zo van.

Harry stadman
30-05-2004, 10:04
Zelf heb ik nog nooit wat in pre-order gedaan maar wellicht komt dat ooit nog.
Persoonlijk zie ik het voordeel er niet zo van.

normaal gesproken heb je hier ook helemaal gelijk in. ze worden uiteindelijk toch allemaal goedkoper na een tijdje.

echter, wil je nouw net die ene limited edition boxset hebben die moeilijk te krijgen is, is pre-orderen zodat je zeker weet dat je je favoriete uitvoering kan bemachtigen toch wel een handige optie. :wink:

Johan van den D.
30-05-2004, 12:58
echter, wil je nouw net die ene limited edition boxset hebben die moeilijk te krijgen is, is pre-orderen zodat je zeker weet dat je je favoriete uitvoering kan bemachtigen toch wel een handige optie. :wink:Dat zal inderdaad een goede reden wezen ja. :wink:

Dennis V.
30-05-2004, 13:05
Is het bij jullie wel eens mis gegaan met pre-orderen ? Bijvoorbeeld dat je een versie met NLO had verwacht / besteld, maar dat achteraf bleek dat deze dat helemaal niet bleek te hebben ?

Of andere dingen die mis zijn gegaan ?

Hoe is het contact hierover met de verschillende custumerservices verlopen ?

Vertel vertel vertel ....

Groet
Dennis 8)

martini
30-05-2004, 14:35
Wil StarWars trilogy wel gaan Pre-orderen, echter ben bang dat de prijs vlak voor de 21'ste september gaat kelderen en je dan teveel betaald (nou ja niets in natuurlijk teveel voor StarWars trilogy 8) )

Bij FRS krijg je, als de prijs voor de releasedatum omlaag gaat, het verschil terug