PDA

Bekijk de volledige versie : regoivrij maken??



Kees Koorn
22-12-2001, 20:40
:confused: :confused: Hallo allemaal!
Is er iemand die weet hoe je een Panasonic SA-HT 80 regiovrij kunt maken??:confused: :confused:

En is er ook iemand die kan vertellen waarom de ene dvd-speler wel cdr's draait en de andere niet?? Waar ligt dat aan?
Alle dank voor de genomen tijd.
See you,
Kees

JoeCool
22-12-2001, 21:36
Dit heeft te maken met het aantal lasers dat in de dvd-speler zit.
De meeste dvd-spelers met een enkele laser kunnen geen cd-r lezen, dvd-spelers met een dubbele laser meestal wel.


En wat betreft het regiovrij maken van panasonic dvd-spelers, deze zijn alleen "hardware-matig" regio-vrij te maken.

http://www.vcdhelp.com/hacklist/244.html

http://www.vcdhelp.com/dvdlist/230.html

Nathan Strik
22-12-2001, 23:36
Volgens mij waren die dubbele lasers voor het omschakelen naar Audio-CD.
Dus 1 speciale laser voor DVD en 1 normale voor audio CD....

Tenminste... dat is mij altijd verteld. :D

Shnuff
23-12-2001, 00:36
Het wel dan niet kunnen lezen van CDR / CDRW ligt volgens mijn aan het type laser dat gebruikt wordt in de speler.
Zo zijn er verschillende kleuren laser en verschillende sterkte laser.
Ook het aantal lasers is hier op van invloed.
Dit komt door die verschillende soorten lasers die allemaal verschillende eigenschappen hebben.

Om dit eens uit te zoeken zou je eens op de pagina van de Eindhovense Lampenfabriek met de slogan We make things worse moeten kijken, op deze site staat veel info

Alex van den Berg
23-12-2001, 01:23
Inderdaad... Het hangt van de laser af of de speler CD-R en CD-RW kan lezen.

Een 'normale' CD heeft de hoogste reflectiewaarde
De CD-R reflecteert minder licht en zal problemen geven bij zwakkere lasers (vooral op oudere spelers).
De CD-RW is de meest 'doffe' van de 3 en reflecteert dus ook het slechtst het laserlicht.

Veel Sony spelers weigeren overigens om CD-R af te spelen, maar maken geen probleem van CD-RW.
Dit heeft niets met de laser of de reflectie te maken, maar met een eigen 'beveiliging' van Sony als 'platenbaas'. Ze gaan er daarbij vanuit dat roofcopieën vooral via CD-R worden verspreidt, en dat voor thuisgebruik vooral gebruik wordt gemaakt van CD-RW... althans... zo is het mij verteld... :)

Kees Koorn
23-12-2001, 19:41
Bedankt voor de antwoorden, ik ben er wat mee opgeschoten!
Maar is het dan de moeite om deze speler regiovrij te maken, en zo ja wie doet dat en wat kost dat ongeveer????

See you

Guus Josee
23-12-2001, 19:57
Kees volgens mij draait de Panasonic SA-HT 80 wel CD-RW af.