PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe orden je je verzameling?



Pagina's : [1] 2 3

Glenn Smits
22-12-2001, 23:48
dat vroeg ik me af :D

ger
23-12-2001, 00:03
uiteraard

(Alleen de muziek en autosport DVDs staan apart)


:cool: :cool:

Alex van den Berg
23-12-2001, 00:38
Ruim 300 titels moet je op de 1 of andere manier wel ordenen wanneer je het overzicht niet wilt verliezen... :D

5 groepen:
- Speelfilms
- Klassiekers (alles voor 1970)
- Animatie
- Special Interest
- Muziek
... iedere groep alfabetisch

Nathan Strik
23-12-2001, 00:55
Mijn pakweg 130 titels staan meer op volgorde van aankoop in de kast. Ik heb meestal wel een aardig idee welke DVD´s ik het laatste heb aangeschaft, dus ik kan de betreffende DVD redelijk snel opsporen.

Felix the Cat
23-12-2001, 01:53
Die van mij op verschillende soorten verpakking...anders wordt het zo'n zootje!

Marco
23-12-2001, 01:56
Die van mij staan per filmmaatschappij en daarna per regio gesorteerd.

Tijntje
23-12-2001, 01:59
Zoveel mogelijk op alfabet ja :)

Anonymous
23-12-2001, 09:06
Die van mij inderdaad op alfabetisch. In de Exelfile die ik bijhou in mijn computer echter staat alles weggeboekt onder de regiseur. Je moet wel enige structuur aanbrengen in een collectie van 240 titels anders wordt het echt niets. In het begin had ik ze wel op volgorde staan van maatschappij, dat is ook wel een leuk gezicht maar uiteidndelijk zwaar onoverzichtelijk. Ruimte gaat zo langzamerhand wel een isseu worden.

starbuck
23-12-2001, 09:46
Niet op alfabet.

Ik heb gelukkig een hele wand beschikbaar met planken. Meer als de helft van de dvd's kan ik dan ook met de inlay naar voren plaatsen.

Ik plaats ze op genre.

hitch_fan
23-12-2001, 09:55
Op regisseur en genre.

Jason Bourne
23-12-2001, 09:57
Hee Alex wat staan er bij jou in de categorie special interest. Oh ja ik zag op dvdreport dat je de godfather box had gewonnen, nog gefeliciteerd.:cool:

Glenn Smits
23-12-2001, 10:04
ja dank je wel, aha veel hebben op regisseur geplaatst, interessant. Bij mij heeft dat nog niet veel nut dan moet ik eerst wat meer dvd's hebben. Als ik nu namelijk mijn dvd's op regisseur zet staan ze bij wijs van spreken nog op alfabetische volgorde :D

Dave
23-12-2001, 10:05
OP label en dan labelnummer

Jason Bourne
23-12-2001, 10:08
Ach vergat ik helemaal je vraag te beantwoorden.
Mijn dvd's staan ook op alfabet met een onderscheid gemaakt tussen muziekfilms en films die uit twee delen bestaan zoals jurassic park en the lost world, e.d.

Glenn Smits
23-12-2001, 10:09
aha interesting :) er zijn dus veel manieren waarop mensen hun dvd's schikken.

Glenn Smits
23-12-2001, 10:10
aha, misschien doe ik dat ook nog weleens, de screambox staat er nu nog gewoon tussen namelijk :D en muziek dvd's heb ik niet:)

Mark S
23-12-2001, 10:13
Gewoon op alfabet. Iedere onderverdeling werkt voor mij toch minder overzichtelijk en werkt voor de visite nogal verwarrend.
"Waarom staat American Psycho onder humor?" :D
Abc blijft abc. Ik heb behoefte aan struktuur in deze chaotische wereld.
Anders word ik gek;)

Glenn Smits
23-12-2001, 10:17
ja in dat opzicht heb je gelijk, bij mij staan ze nu ook nog op alfabet ;)

Edwin vd Ende
23-12-2001, 10:18
Op zich op alfabet, maar aangezien ik ze nog niet op een plank heb staan hou ik de specials nog even apart. En de alfabetische volgorde wordt altijd volledig door de war gegooid door alle mensen die mijn dvd's bekijken. Ik zal toch een moeten vragen of ze het alfabet wel kennen :)

Glenn Smits
23-12-2001, 10:20
lol ja, ik heb er ook de pest aan als je me zusje in mijn kamer is geweest, dan liggen m'n dvd's door het hele huis. :D

Emperor
23-12-2001, 10:24
Op kleur van de rug!
van donker naar licht staat het mooist.

Maar ik heb dan ook nog geen honderden dvd's zoals sommige van jullie

Edwin vd Ende
23-12-2001, 10:26
op kleur van de rug zal best mooi staan ja.... maar dan moet je daar wel een makkelijke manier voor hebben om de kleursterkte uit te drukken.... ik neem aan dat je ze eerst op kleur en daarna van licht naar donker sorteert ?

Emperor
23-12-2001, 10:33
Ik heb er niet uitgebreid over nagedacht hoor. heb ze gwoon neergezet hoe ik hetmooi vind

Je moet het zenk ik zo zien als je ze in zou scannen en ze zet ze op naar zwart wit dat van donker naar licht
maar ik vind hte bijv. ook niet mooi als blauw en geel bij wijze van spreken om en om zouden staan. Dus gewoon een beetje spelen met de volgorde zodat het een beetje strak staat.

Jason Bourne
23-12-2001, 10:39
Toen ik pas begon met mijn collectie had ik ze als top 25 staan dus de leukste dvd het eerst, maar dit wordt erg onoverzichtelijk als je er steeds meer krijgt

Edwin vd Ende
23-12-2001, 10:43
Ach iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten.... ik vind het zowieso een zootje als je er naar kijkt. Teveel kleuren, teveel rommelige kleine teksten, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Misschien zou het leuk zijn je muur met de mmoiste exemplaren te behangen, gewoon een frame aan de muur waar je ze in kan steken.... beetje mooie compositie.... is maar een idee hoor :)

Mike Philippens
23-12-2001, 11:10
5 groepen:
- Speelfilms
- Klassiekers (alles voor 1970)
- Animatie
- Special Interest
- Muziek
... iedere groep alfabetisch
Jij hebt toch zo'n 300+1 Sony wisselaar? Zoekt dat nog een beetje handig; ik heb geen idee hoe je navigeert in zo'n ding.
Maar die groepsindeling werkt voor mij ook het beste. Nu is mijn collectie nog redelijk overzichtelijk, maar toch orden ik ze ook zo. Mijn muziek-cd's staan ook in groepen verdeeld.

martin
23-12-2001, 11:12
Hi.

Ik heb een soort boeken kast met 6 lagen ik gebruik 5 lagen voor DVD's en de onderste voor wat CD's en MD's.
Me DVD's staan op soort doosje en maatschappij.
ben nu zover dat ik me DVD's naar achteren moet schuiven en de boxen ervoor moet zetten, met de voorkant schuin naar voren gericht, een soort tentoonstelling ;)

me kast is nu vol, en moet er een andere bij zetten, maar dan sta ik voor een dilemma, ik wil niet nog zo'n kast in de woonkamer zetten, dus moet ik er 1 boven neerzetten en er titels inzetten die al wat ouder zijn of al een paar x bekeken zijn. :rolleyes:

Moeilijk.:(

Mike Philippens
23-12-2001, 14:43
Me DVD's staan op soort doosje en maatschappij.
Dan heb je zeker een gemakkelijke stoel bij je DVD kast staan. Als je volgens de laatste tellingen nu over de 300 stuks gaat, zal het wel een klus zijn om er een op te zoeken...:D
Of heb je een fotografisch geheugen voor dat soort dingen ? Ik zou dus echt niet kunnen onthouden wie een film heeft uitgebracht, laat staan in welk doosje het zit. Ik heb al moeite met de acteurs en regiseur...
Maar goed dat ze bij de videotheek niet zo gesorteerd zijn ;)

Alex van den Berg
23-12-2001, 15:08
Hee Alex wat staan er bij jou in de categorie special interest.Special Interest = Documentaires enzo... National Geographic, IMAX, Walking with Dinosaurs etc..

ik zag op dvdreport dat je de godfather box had gewonnen, nog gefeliciteerd.Dank voor de felicitatie, maar het gaat hier om een toevallige naamgenoot... :)
Mocht ik alsnog een GF-box thuiskrijgen, dan verloot ik 'm op het forum...

Alex van den Berg
23-12-2001, 15:15
Jij hebt toch zo'n 300+1 Sony wisselaar? Zoekt dat nog een beetje handigYep.. werkt op zich zeer acceptabel, al werkt het nogal traag wanneer je d.m.v. de Disc-browser je collectie moet doorzoeken.
Ik heb mijn collectie in z'n geheel ingevoerd in DVD-Profiler. Deze lijst gebruik ik dan ook regelmatig om een film in mijn wisselaar te lokaliseren. De nummers 1 t/m 300 zitten in de wisselaar en de rest staat op de plank erboven...

Edwin V
23-12-2001, 15:47
Ik heb ze op soort doosje staan en op type film, maar ik hou me hier niet strikt aan. Austin Powers 1 heb ik nog in zo'n CD-achtig doosje terwijl deel 2 in zo'n zacht doosje zit. Ze staan toch naast elkaar. Soms is het ook moeilijk als een film ondere meerdere noemers valt.

Vroeger stonden mijn CD"s allemaal op volgorde van aanschaf, maar op een gegeven moment kon ik ze niet meer vinden, nu heb ik ze op alfabet (niet iedere nieuwe CD meteen, want dan blijf ik schuiven). Ook heb ik ze allemaal genummerd en de ruggetjes voorzien van een wit papiertje met titel en artiest. Zo is het uniform en makkelijk zoeken.

Helaas zitten niet alle DVD's in dezelfde soort doosjes. Het door elkaar zetten van de doosjes geeft toch een beetje een chaotische indruk.

System 3rror
23-12-2001, 16:12
Ik heb mijn DVD's op genre staan.. Het blijft soms moeilijk een genre eraan te geven, maar zo vind ik ze wel snel terug!
Alle Warners staan ook apart, allemaal hetzelfde doosje! Staat wat mooier ook.

Heb ook alles in een Excel file staan waar welke DVD staat!

Jan
23-12-2001, 16:13
Goh, wat is iedereen hier verbazingwekkend netjes!

Ik heb mijn DVD's (ca 130) "gewoon" in een kast staan, op een volstrekt willekeurige volgorde, alleen de DVD's die ik nog niet gezien heb staan bijelkaar.
Ik vind dit zo best wel makkelijk, als ik me verveel en zin heb om een DVD te bekijken, speur ik langs de kast en kom zo wel een of andere tegen !!;)

Mike Philippens
23-12-2001, 16:22
Yep.. werkt op zich zeer acceptabel, al werkt het nogal traag wanneer je d.m.v. de Disc-browser je collectie moet doorzoeken.
Luxe probleem zullen we maar zeggen...
Wat je eigenlijk zou moeten hebben is zo'n Philips Pronto. Kun je voor elke film een knoppie maken en je eigen indeling maken. Is wat aan de prijzige kant, maar ik kan al niet meer zonder. En dan heb ik niet eens een wisselaar, maar 5 remote's op de tafel wordt je ook gauw zat...

A.J
23-12-2001, 16:38
die van mij staan wel op alfabetische volgorde, nu maakt het mischien niet zoveel uit want vergeleken bij sommigen van jullie is mijn dvd-collectie maar klein (29 dvd,s).

Alex van den Berg
23-12-2001, 20:02
zo'n Philips Pronto. Kun je voor elke film een knoppie makenStaat al in de planning... :) ... Ik vind alleen de kleuren-versie nog een 'beetje' te prijzig...

Glenn Smits
23-12-2001, 20:11
hmm ik heb een godfather box gewonnen op altijdwinnen.nl
maar ik heet geen Alex :D

Erik Brands
23-12-2001, 20:59
Mijnes liggen overal door het huis verspreid...

Guus Josee
23-12-2001, 21:45
Bij mij staan ze ook willekeurig door elkaar.

Wurzel
23-12-2001, 22:01
Je ramt gewoon een paar spijkers naast je TV, (niet er in), dan hang je daar de schijfjes aan, en je gooit alle doosjes gewoon weg. Da's alla Herman Brood.

't wordt alleen lastig als de muziek cd's en dvd's door elkaar raken. :D

Ge611
24-12-2001, 11:01
Bij mij is het zeer simpel. 1 plank leeg met +/- 10 DVD's ;)

colani
24-12-2001, 11:15
Mijn dvd's staan op alfabet, met de THE er vanaf gestripte dus The Bonecollector staat bij de B.
Met een collectie van 130 DVD's is dit wel handig.

Bovendien heb ik een zelfgeschreven database programma waarin ik de belangrijkste informatie, tijd, titel en hoofdrollen bij hou. Ook heel belangrijk aan wie ik ze uitleen, want anders weet ik dat echt niet meer.

Alleen T2 Ultimate, The Godfather Collection + de 2 dubbel DVD's van Metallica (Cunning Stunts en S&M) staan boven op mijn tv als "pronkstukken".

martin
24-12-2001, 11:53
Het uitlenen van DVD's wil ik tot het minimum beperken.

Het is natuurlijk wel makkelijk dat iemand zoals ik een berg DVD's heb en dat dan iedereen lekker bij je komt lenen, nou dikke mik.
alleen me vader en een zwagertje mag lenen en voor de rest niemand. die 2 alleen omdat ze zelf ook DVD's kopen en dat ik ook van hun kan lenen.

Glenn Smits
24-12-2001, 12:10
ja ik heb ook pas 1x een dvd hoeven uit te lenen. Maar ik kon moeilijk nee zeggen omdat het weer zo'n vriendje van me zusje was (ik ken hem zelf ook goed). Me zusje belooft dan dingen zonder het aan mij te vragen.

Ik heb nog een vraag trouwens. Hoe weet je nou als je Gladiator bijvoorbeeld aanschaft (heb hem al) dat het de special edition is of de gewonen want volgens mij lijken die verrek op elkaar. maar ff in het algemeen, hoe je een speciale editie van een gewone kan onderscheiden.

Robert van den Hanenberg
24-12-2001, 12:17
Ik heb onder mijn TV een plank waar een hele rits DVD's staan. Een zelfde lengte heb ik ook nog in een gesloten kast. Daar staan mijn Friends-boxen en de DVD's van mijn vriendin. (Films a la The Horse Whisperer.)

Onder mijn TV staan de DVD waar ik het meest trots op ben. (Trots is een vreemd woord al je het over producten hebt die je in elke DVD-toko kan kopen..)
Vele vinden het geen gezicht al die bonte covers in het zicht maar voor mij is het een etalage van mijn smaak qua films..

Wat betreft een sortering: Alle films van Jim Carrey prijken naast elkaar. That's it!:)

Richard Hogaarts
24-12-2001, 12:50
Heb ze zoveel mogelijk op maatschappij en dan op alfabet staan. Heb ze allemaal verspreid over 3 planken en kom ook ruimte te kort :(

Luther Hartog
24-12-2001, 13:10
Hij staat nu nog op alfabet, maar dat komt omdat ik maar 45 DVD's heb, ik denk dat ik het over een tijdje in categorieen indeel;)

Remco Out
24-12-2001, 15:47
Mijn dvd's zijn niet bepaald op alfabet geordend, ze staan meer in volgorde van aankoop. Mijn nieuwste dvd's staan helemaal rechts en mijn oudste helemaal links. Ik kan tot nu toe mijn dvd's makkelijk terugvinden, maar dat kan ook komen omdat ik nog niet zo'n grote collectie heb. :cool:

bondfreak
24-12-2001, 16:06
Mijn dvd's staan in deze volgorde:
distributeur>genre>acteur/release jaar/sequel/enz.
Dus alles van bijv. 20th century staat bij elkaar en dan op genre geschikt en daarna op het verband wat ze met elkaar hebben, bijv. als het delen van een trilogie zijn.
En dat dan voor iedere distributeur opnieuw.
Kunnen je het nog volgen?

mijn collectie (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=doki)

DVDfreak
24-12-2001, 18:32
heel simpel...alle Fox's, DreamWorks' enzenz...bij elkaar, wordt heel mooi als je er veel hebt

MarcTheShark
24-12-2001, 22:34
Mijn dvd's staan op genre, indien mogelijk met dezelfde hoofdrolspelers naast elkaar. Aparte plank met BestBuy "snapper" doosjes omdat deze iets uitsteken.
:)

Dave
25-12-2001, 07:36
DVDfreak

ben ik met je eens, zo heb ik ze dus ook staan en dan op nummer volgorde onderverdeeld :)

Da's toch 't mooiste (en ik vindt 't makkelijk zoeken!)


P.s. Fijne dagen allemaal een een gelukkig nieuwjaar!!!

Edwin vd Zwaard
26-12-2001, 09:45
lekker kris kras door elkaar, alleen mijn stargate delen staan op volgorde... maar ja, ik heb ook niet zo veel dvd's :)

Edwin

Maurice Scholten
26-12-2001, 18:44
Als ik er een wil uitzoeken weet ik echt niet van ELKE titel uit mijn hoofd van welke distributeur een bep. film komt, dus heb ik ze op genre gezet. Animatie, Muziek, Sport, Thriller, Aktie enz. bij elkaar. En binnen de verschillende genres meestal dezelfde hoofdrolspelers bij elkaar.

Anonymous
01-01-2002, 19:16
Ja ik plaats de dvd's (in dvd box-en hangend aan de muur) op
de soort uitgever en dan nog eens op alfabetische volgorde.
Dus een hele box vol Warner Bros. en dan nog alfabetisch etc
etc etc.Overzicht heb ik gelukkig wel, maar dan heb ik er ook
maar :D 140.

Inspector Lee
01-01-2002, 21:16
Heb nu een 60 dvd's Enkele zijn op genre en andere weer op alfabet. Heb bijvoorbeeld de Friends-serie 1t/m7, dan HongKongLegends-movies. En dan overige op alfabet.

Gr33tz

colani
15-01-2002, 20:13
Gisteren een kast in elkaar getimmerd (custom-build) speciaal voor DVD's. Kunnen +- 200 DVD's in. Staat wel mooi zo'n 1.80m hoog alles op alfabet 25 per plankje. Snappers en keepcase door elkaar.

Anonymous
15-01-2002, 21:24
Ik moet weer snel zo'n box erbij gaan halen van 39 dvd's.Wordt
al mijn vijfde :D

suyver
16-01-2002, 12:23
Alles staat bij mij op alfabet en alleen de James Bond verzameling en de Disney verzameling staan apart (die staan op jaardat van uitkomst van de film). Ik heb zo'n 300 DVD's, dus als ik ze gewoon door elkaar in de kast prop, dan vind ik een film die ik zoek nooit meer terug :)

Freek.

BlueEyeZ
16-01-2002, 12:24
Bij mij staan ze op groote gesorteerd, dus van groot naar klein.

Ali baba
16-01-2002, 12:45
De mijne zijn volgens gewicht gesorteerd :D

Ryaco
16-01-2002, 12:54
Die van mij op verschillende soorten verpakking...anders wordt het zo'n zootje!

Die van mij ook!

forzavado
16-01-2002, 13:00
Hoezo volgorde, ik kan alles prima vinden zonder. Ik heb ook niet zoveel dvd's, dus dat scheelt weer.
Wel zet ik muziek dvd's bij elkaar, de jiskefets (inmiddels 5) staan ook bij elkaar. Voor de rest staat het op aankoop, of hoe het toevallig uitkomt. Sorry, maar ik ben niet zo geordent met dit soort singen:D

Robrecht
16-01-2002, 13:13
die van mij staan op thema, thrillers, oorlog, comedy .....

voorlopig lukt dat nog aardig maar denk dat het niet zo makkelijk meer zal zijn als mijn collectie nog wat uitbreidt.

Misschien toch maar alfabetisch beginnen zetten

Rutger
16-01-2002, 21:04
Ik had ze gesorteerd op alfabet, maar dat was een ramp als je eer weer een kocht met een A of zo. Daarna gesorteerd op genre, maar dat gaf hetzelfde effect. Dus nu staan ze willekeurig door elkaar, en dat bevalt me prima.

Anonymous
16-01-2002, 21:05
De mijne zijn volgens gewicht gesorteerd :D

Echt een personage die dus alles op een weegschaal ligt ? of valt dat wel mee :D

mr.ED
17-01-2002, 13:38
Die van mij staan op volgorde van aankoop.
en de Disney films staan bij elkaar.
en de music DVD ook.

allemaal in twee mooie kasten met glazen deuren van ike ja.

Camille
17-01-2002, 16:44
Nee hoor ik niet!
Waarom zou ik, ik pak gewoon wat ik leuk vind.

Anonymous
17-01-2002, 18:36
Nee hoor ik niet!
Waarom zou ik, ik pak gewoon wat ik leuk vind.

Beetje zoeken alleen, of valt dat wel mee ???

Martin de Goeij
17-01-2002, 20:08
twijfel nog qua volgorde:
1. meest favouriet
2. op genre
3. datum van aankoop

Simon
18-01-2002, 02:01
eerst op regiseur, zodra ik van 1 regiseur 2 dvd's heb althans, dan wat overblijft op alfabet, dan de italiaanse horror op regiseur, dan de boxen en tenslotte alle 007's.



groet simon

Danny Schouten
18-01-2002, 16:08
Ik probeer ze zoveel mogelijk op distributeur te sorteren maar na een paar dagen staat alles toch alweer door elkaar.
Alleen de James Bond en Stargate's staan bij elkaar.
En ik heb ook nog een aparte kast voor de Warner dvd's.
Maar eigenlijk is het gewoon een ongesorteerde zooi!

Ryaco
19-01-2002, 09:21
Heeft er nog iemand goede tips voor het veilig bewaren van de collectie? Ik heb onlangs 250 van die papieren hoesjes gekocht (die ze ook in de winkel gebruiken).

De planning is om een brandkastje of een goede afsluitbare brandvertragende kast te kopen (bijv. een Fireking) voor de schijven en de hoesjes apart te bewaren.

Dan nog kleurenkopieeen van de inlays maken en ik ben (een beetje) redundant.

Kom maar op met die tips!

Glenn Smits
19-01-2002, 16:16
Bij mij staan ze in de eerste plaats op alfa volgorde omdat het dan voor mij makkelijk is een titel te vinden zonder moeite te doen en ten tweede is het voor een ander ook makkelijk. Niet dat een ander zomaar het recht heeft mijn dvd's aan te raken. :D

mjlfadriaans
19-01-2002, 23:40
Nee, ze staan op genre gerangschikt. Anders staat het zo doorelkaar, tekenfilms en gewone films door elkaar, humorfilms tussen de actie films .... nee deze indeling bevalt my het best.

Cenobite
20-01-2002, 00:01
Ze staan alfabetisch , maar alleen op eerste letter... je moet niet overdrijven. Alle "A" -tjes bij elkaar , alle "B" -tjes... verder niet.

Ga zondag middag een kastje timmeren met plankjes tegen de muur , hoop dat het wat wordt... :D :D

Ga redelijk richting de 350 titels.... :D

Luther Hartog
20-01-2002, 00:03
Ik zet ze neer zoals DVD Profiler het doet, ik hou van alles hetzelfde

Glenn Smits
20-01-2002, 14:21
Ik zet ze neer zoals DVD Profiler het doet, ik hou van alles hetzelfde
aha dank u, dat heb ik namelijk ook, alleen pas ik m'n dvdprofiler aan aan hoe mijn collectie staat :D

Maxster4th
20-01-2002, 14:35
Ik heb ze net als Nathan ook op aankoopdatum gezet. Ik kan me ook redelijk goed herinneren wanneer ik een titel gekocht hebt en spoor em zo op.

Waarschijnlijk zal ik binnenkort (als ik mijn kamer weer es opruim) de titels op alfabetische volgorde zetten. Lijkt me wel makkelijker.

MvdS
14-02-2002, 19:56
Uiteraard op alfabetische volgorde.
Met uitzondering van de de Animaties.
De Disney Klassiekers staan op volgorde van wanneer ze uitgebracht zijn (in de bioscoop).

Camille
14-02-2002, 20:10
Ja nu sinds kort wel!
Ik heb mijn kamer verbouwd:D en ook de DVD's netjes geordend op alfabet via DVD profiler. Da's het makkelijkst

Remco Out
16-02-2002, 10:07
Ja, mijn dvd's staan sinds gisteren op alfabet, ze stonden op datum van aankoop maar dat heb ik nu dus veranderd.

R. Schaap
16-02-2002, 13:36
ik heb ze op datum van aankoop staan, dus net als in mijn profiler. En dan heb ik wel eerst de normale keepcases en daarna die k*t cases die bijvoorbeeld de matrix gebruikt.

forzavado
18-02-2002, 08:29
Dat lukt mij dus nooit. Het zou mij misschien 5 minuten lukken om er een logische volgorde in te hebben, daarna is het gedaan met de orde. Simpelweg omdat ik te lui ben alles zo terug te zetten als het stond, en omdat ik vaak kleine fragmenten kijk ligt er snel ieder kwartier een nieuwe in de speler.... Groot respect voor jullie orde:) Zou wel willen maar kan niet.

R. Schaap
18-02-2002, 09:38
het lukt mij ook niet meer. Ik heb vandaag alles van de kast laten donderen, en nu heb ik geen zin om alles uit te zoeken, dus heb ik ze gewoon weer teruggezet, heerlijk eigenlijk om niet meer aan de volgorde te hoeven denken.

forzavado
18-02-2002, 09:55
Welkom bij de club.
Sorry, maar ik schoot dus echt in de lach na het lezen van je vorige post, heb je er een homevideo van :D. Hopelijk is alles nog heel....

Ikzelf vind het ook wel relaxed om gewoon alles te pakken, voor mij zijn het gebruiksvoorwerpen en die wil ik prettig gebruiken.
Mijn verzameling Ferrari's op schaal zit wel logica in en wil dit zo houden, dus echt ongeordend ben ik ook weer niet:D

Glenn Smits
19-02-2002, 22:37
het lukt mij ook niet meer. Ik heb vandaag alles van de kast laten donderen, en nu heb ik geen zin om alles uit te zoeken, dus heb ik ze gewoon weer teruggezet, heerlijk eigenlijk om niet meer aan de volgorde te hoeven denken.

die volgorde daar denk je ook niet over als ie er eenmaal staat, het is steeds alleen het ertussenschuiven. Ik vind het netjes staan op alfabet. je kan ook op boxen, op warnerbrosdozen en op gewone dozen selecteren maar dat is met 43 dvd's niet noodzakelijk denk ik :D

Laurens-Jan
19-02-2002, 23:16
Die van mij op verschillende soorten verpakking...anders wordt het zo'n zootje!

Same here.

ToolkiT
20-02-2002, 01:22
Bij mij staan ze losjes op catagorie gesorteerd...
Boxen bij de boxen, thrillers bij de trillers. etc.

Jaded
20-02-2002, 01:28
Tot nu toe staan ze geschikt op aankoopdatum. Ik heb er ook nog niet veel, dus het maakt niet zo uit hoe ze staan. In één oogopslag zie ik ze allemaal.
Maar ik 'stoor' me nu al een beetje aan de wanordelijkheid van al die verschillende formaten van doosjes.
Misschien dat ik later overstap op een klassering volgens doosformaat en/of -type en een verdere alfabetische onderverdeling.

ToolkiT
20-02-2002, 01:32
Tot nu toe staan ze geschikt op aankoopdatum. Ik heb er ook nog niet veel, dus het maakt niet zo uit hoe ze staan. In één oogopslag zie ik ze allemaal.
Maar ik 'stoor' me nu al een beetje aan de wanordelijkheid van al die verschillende formaten van doosjes.
Misschien dat ik later overstap op een klassering volgens doosformaat en/of -type en een verdere alfabetische onderverdeling.

Van de bijna 80 DVD's die ik heb zijn er maar 1 of 2 snappers.
Hier in Australie leveren ze alleen in jewelcase. Als je toch nog een oude snapper hebt kan je ze bij de uitgever laten omruilen...

De consumenten hier waren de snappers zo zat dat ze de uitgevers om gekregen hebben :)

Alex van den Berg
20-02-2002, 03:50
De consumenten hier waren de snappers zo zat dat ze de uitgevers om gekregen hebben :) Ja... dat heb ik eens gelezen... Helaas heeft de consument er hier schijnbaar minder problemen mee... Mocht het ooit wel zover komen, dan mag Warner er bij mij toch een honderdtal omruilen vrees ik... :D
Vandaag (gisteren...?? :confused: ) trouwens ook gelezen over de regiocode-opstand in Ausiestan!! Top hoor!! :)

Jeroen Groot
20-02-2002, 22:35
Bij mij staan (liggen) ze nu nog allemaal door elkaar. Ik heb nu pas 12 DVD's, dus zo'n probleem is dat niet. Maar zodra ik mijn kastje (zal wel kast worden) in elkaar getimmerd heb, dan ga ik ze op alfabetische volgorde zetten. Had ik vroeger ook met de koop-VHS-jes en dat beviel me prima (alhoewel je daar weinig verschil in hoezen had).

Marco
20-02-2002, 22:40
Bij mij staan (liggen) ze nu nog allemaal door elkaar. Ik heb nu pas 12 DVD's, dus zo'n probleem is dat niet.
Ach ja 12 DVD's those were the days. Probleem met 350 DVD's is niet die 'volgorde' (dat zit wel snor), maar ruimtegebrek. Ik had oorspronkelijk gedacht om alles alfabetisch te doen. Maar ik heb zoveel (nou veel ;) ) verschillende DVD dozen (waarvan Amaray gelukkig in de meerderheid is) staat niet echt mooi. Vandaar een andere aanpak (dat had ik al verteld in deze thread).

Richard B.
20-02-2002, 22:48
Mijn opdeling:
- klassiekers van de 'grote' regisseurs (bijv. Kubrick, Spielberg, Coppola, Scorsese etc.)
- overige klassiekers
- moderne (dwz: vanaf 1980) klassiekers van 'grote hedendaagse' regisseurs (bijv. Fincher, Soderbergh, Tarantino etc.)
- overige hedendaagse films
- Sci-fi, Horror en Actie-films
- komedie
- Anime en Animatie
- muziek

Zoiets komt al proberenderwijs tot stand. Dit is voor mij het overzichtelijkst.

Richard

Jeroen Groot
20-02-2002, 23:07
Ik heb nu pas 12 DVD's
Ach ja 12 DVD's those were the days
Hmmm, het zijn er trouwens maar 11 (even verkeerd geteld). Nog minder een probleem dus. Ik begon echter ooit ook eens met 1 VHS-je en dat werden er uiteindelijk 200+ :D :D

ppleeuw
30-08-2002, 13:03
op mate van hoe goed ik de films vind, en op filmmaatschappij

Donovan
30-08-2002, 13:20
Dwars door elkaar, hoewel Austin Powers I & II nog wel netjes naast elkaar staan.

Nico de Graaf
30-08-2002, 15:38
Dwars door elkaar.

mike mannot
30-08-2002, 19:09
Een plank met Boxen, een plank met speciale edities en snappers en vervolgens alles op genre en kleur

Al mijn doosjes zijn leeg en de DVD's zitten in van die cd opbergmappen (je weet wel, waar er zo'n 200 in passen) op alfabetische volgorde. Zo kan je als je eens op vakantie gaat de mappen ergens anders onderbrengen door alleen de map(pen) even op te pakken. (of als er eens ingebroken wordt nemen ze misschien alleen de hoesjes mee)

Verder heb ik onder de planken een kastje waar de wat minder bijzonder titels liggen (de planken zijn inmiddels vol)

That's how I do it!

lieshout84
30-08-2002, 19:13
Ja (y)

Art
30-08-2002, 19:17
Ja (y)
Ik zet op alfabetische volgorde dat pakt wel zo makkelijk :D

Lex v/d Moolen
30-08-2002, 19:17
Dwars door elkaar. Bij mij dus ook, maar wil er orde in gaan scheppen:D

Devron
30-08-2002, 19:20
nee ligen overal door de kamer te zwerven

Hilde
30-08-2002, 19:21
Bij mij staan ze niet op alfabet geordend
Ze staan bij mij op genre geordend(y)

Alex van den Berg
30-08-2002, 19:22
Al mijn DVD's hebben een plekje in 2 DVD-wisselaars voor 300 discs... Desondanks staan alle hoesjes netjes alfabetisch op 6 planken en in een paar rekjes.

Het geheel is nog wel onderverdeeld in 4 groepen;
- Speelfilms
- Animaties
- Documentaires
- Muziek

Mich
30-08-2002, 19:54
Enerzijds staan de uitgaves van Warner apart omwille van de afwijkende verpakking. De DVD's van Jim Carrey staan ook apart. De rest staat op willekeurige volgorde in de kast (die te klein aan het worden is). Voorlopig lukt dit nog aardig om iets op te zoeken.
Het bovenste rek bewaar ik voor de voor mij speciale edities zoals bv The Simpsons, Terminator 1 & 2, Evildead 1 (dat boek), Seven, Fight Club, Lord Of The Rings en nog een tiental anderen ...

Maar zoals reeds gezegd ... de kast is te klein aan het worden :(

lieshout84
30-08-2002, 19:58
Maar zoals reeds gezegd ... de kast is te klein aan het worden :(

Dat probleem heb ik binnenkort ook ja......:( :D

Raymond Vonk
30-08-2002, 20:03
Bij mij staan ze op merk gesorteert columbia bij elkaar, dat loopt over op universal enz. staat vind ik het netst en dan staan de films met 1 dezelfde acteur bij elkaar van hetzelfde merk uiteraard :D

Buscemi
30-08-2002, 21:09
Bij mij staan ze hetzelfde als bij Raymond, met een klein verschil: de genres SF, Fantasy en Horror heb ik apart staan, maar dan wel weer op filmmaatschappij... en mijn 9 titels met Johnny Depp staan apart.

Frank
30-08-2002, 21:12
Mijn DVD's staan ook op alfabet. Alleen de DVD's met een aparte verpakking staan los van de anderen.

HansD
30-08-2002, 21:18
Ze staan gewoon op alfabetische volgorde, alleen de X-Files boxen staan op de X-Files schap (jaja...) en de muziek DVD's staan apart (en de nog aan te schaffen sport DVD's straks ook is de bedoeling)

Kasper P.
30-08-2002, 21:22
Op maatschappij vindt ik het mooiste kwa uit zien :bier:

Acinony
30-08-2002, 21:41
'k Heb ze ook op alfabet staan.
Alleen de series staan apart: Baantjer & Friends
En omdat er steeds meer titels bij komen met DTS ook die...
:D

Quasar de Duif
30-08-2002, 21:58
Ik heb ze op genre in de kast staan. Bijv. eerst Star Wars, dan LotR, Willow naar wat SF actie: Fifth element etc. Het loopt netjes in elkaar over.

Marcel den Haan
30-08-2002, 22:29
Bij mij staan ze eerst op genre te beginnen met muziek, dan sport, animatie, humor, horror, thriller, SF, avontuur, aktie.
Dan gaan we over op akteurs, akteurs waar ik meerdere films van heb staan dus na de genres, onder andere, Mel Gibson, Denzel Washington, George Clooney, Robert DeNiro, Al Pacino, Kevin Spacey, Harrison Ford, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Eddie Murphy, Jim Carrey, Jackie Chan, Jet Li. Bij de akteurs staan ze dan ook nog op volgorde van uitkomen, jaja ben wat te geordend misschien maar op deze manier makkelijk alles te vinden altijd (y)

Rutger
30-08-2002, 23:27
Bij ons staan ze op genre
actie
comedy
drama
familiefilm
gangster
music
oorlog
race
science fiction
thriller
Western
en hierbinnen staan ze op alfabet.

en weekelijks wordt er weer voorzichtig met ze verschoven om de nieuwe titels er tussen te plaatsen.:rolleyes:

MAD
30-08-2002, 23:34
Genres zoveel mogelijk bij elkaar. Op regisseur en dan op jaar van uitgave (Hitchcock, Fincher, Kubrick, etc....). Weird systeem dus.... But it works for me!

Point7
31-08-2002, 09:02
Globaal staan mijn DVD's gesorteerd volgens wanneer ik de DVD bekeken heb, maar ik heb er wel kleine bundelingen tussen zitten van sequels. bv. Jurassic Park films staan bijeen en Steven Seagal films staan bijeen enz.

Mark de Jong
31-08-2002, 09:27
Bij mij staan ze niet op alfabetische volgorde, maar op volgorde van aankoop. Vind ik wel makkelijk.

T-Spoon
31-08-2002, 10:29
uiteraard

(Alleen de muziek en autosport DVDs staan apart)


:cool: :cool:

Yep! Is ook niet moeilijk met 1 dvd http://www.saiyanforum.com/forum/images/smilies/hypocrite.gif

Britte
31-08-2002, 10:30
Op maatschappij vindt ik het mooiste kwa uit zien :bier:

... en daar sluit ik me bij aan! (y)

Jordé den Tenter
31-08-2002, 10:35
De mijne staan op kleur en de boxen en WB's ernaast ( ook op kleur na blauw groen na groen oranje etc).

Johan van den D.
31-08-2002, 10:52
nu nog op volgorde van aankoop maar dat word binnenkort dus op a.b.c.d.e.enz...:D

Koen Panis
31-08-2002, 11:17
De meeste dvd's staan bij mij alfabetisch,
behalve de Walt Disney Classics: die rangschik ik volgens jaar;
Sneeuwwitje staat dus eerst, Atlantis laatst

Edwin V
31-08-2002, 12:41
Op het ogenblik liggen mijn nieuwe DVD's op niet alfabetische volgorde op de grond. Ik heb ook steeds meer moeite om een bepaalde DVD te vinden.

Mich
31-08-2002, 19:13
De meeste dvd's staan bij mij alfabetisch,
behalve de Walt Disney Classics: die rangschik ik volgens jaar;
Sneeuwwitje staat dus eerst, Atlantis laatst

Dat lijkt me ook goed als rangschikking van de kwaliteit van de films (6)

Qique
01-09-2002, 11:05
Mijn DVD's groepeer ik op basis van mijn eigen voorkeur; mijn beste DVD's (o.a. Fight Club, Seven, Moulin Rouge, T2, Snatch, etc.) staan op het bovenste plankje (kunnen er ongeveer 10 staan per plankje), mijn volgende setje daaronder etc.

Op het onderste plankje staan de DVD's de mijn vrouw goed vindt...(6)

Johan van den D.
01-09-2002, 11:08
Mijn DVD's groepeer ik op basis van mijn eigen voorkeur; mijn beste DVD's (o.a. Fight Club, Seven, Moulin Rouge, T2, Snatch, etc.) staan op het bovenste plankje (kunnen er ongeveer 10 staan per plankje), mijn volgende setje daaronder etc.

Op het onderste plankje staan de DVD's de mijn vrouw goed vindt...(6)
ook een zeer goede en mooie methode,vooral die onderste plank(6)
ben benieuwd wat daar zoal staat:D

Qique
01-09-2002, 11:12
ook een zeer goede en mooie methode,vooral die onderste plank(6)
ben benieuwd wat daar zoal staat:D

My Best Friends Wedding, Wedding Planner (je vraagt je af wat ze van plan is, we zijn toch al getrouwd :bier: ) The Mexican, etc.


Maar om eerlijk te zijn heeft zij haar DVD's inmiddels helemaal naar boven verplaatst... ze had geen zin meer om steeds te moeten bukken...:confused:

R. Schaap
01-09-2002, 21:40
ik zit druk in de verhuizing en dus zullen mijn dvds het op het moment moeten doen met een doos en een diepe plank in een kast. Je ziet er dus geen ruk van!

Ik ga over 2 weken (dan is er weer geld) snel naar IKEA om een mooie kast te kopen! En dan zet ik ze weer braaf op alfabetische volgorde neer met aan het eind eerste alle wbklotedvds en daarna alle mooie SE uitgaves op een rij.

Nico de Graaf
01-09-2002, 21:54
Mijn DVD's staan netjes door elkaar. Zonder ook maar enige rangschikking. Ik hoef ook nooit na te denken hoe ik ze neer zal zetten ofzo.

Als ik zin heb om een film te zien ga ik ze gewoon allemaal langs tot ik er een tegen kom die ik wel zien.:)

Misschien als ik ook 100 stuks heb ofzo dat ik een of andere volgorde ga gebruiken.:D Maar waarschijlijk niet.:D

music_maniac1965
01-09-2002, 22:04
met 57 dvd's is het nog niet echt nodig ze alphabetish te ordenen. wel heb ik alle disney's bij elkaar, daarna al de andere animatie films (shrek en the road to el dorado bijvoorbeeld) en humor en aktie heb ik ook gescheiden. ik hoef niet lang te zoeken voor ik vind welke ik wil kijken. maar ik kan mijn verzameling niet zo snel uitbreiden, omdat ik nog andere hobbies heb die geld verbruiken (die ps2 games kosten ook niet weinig) oh, en de boxen die niet in mijn kastjes passen, staan braaf naast die kastjes. het zijn van die kleine dvd boxen waar er 60 in passen (de geheele linker rij is voor ps2 games, want die zitten ook in dvd hoezen) dus staan de dubbele er naast. omdat die kleine kastjes weer in een grote wandkast staan, staan de verzamel boxen, en dubbel dvd's dus ook stofvrij in de kast.

Christiaan Sauer
01-09-2002, 22:06
Zelf heb ik ze eerst op maatschappij staan, en pas daarna op Titel. Zijn er meerder van 1 titel (denk aan J.P 1 t/m3), zet ik ze natuurlijk ook op die volgorde neer (y) .
Lekker makkelijk, je weet ze snel te vinden, en het staat netjes. (het enige probleem is ongeveer de helft in mijn cdkast staat, en de andere helft wegens ruimte gebrek aan de andere kant van de kamer op een gewone plank. Komt wel verandering in zogauw ik op kamers zit:D ).

Remco Out
02-09-2002, 11:09
Ze staan nu weer op alfabetische volgorde in de kast, had ze eerst weer veranderd en op datum van aankoop geordend, maar nu staan ze gewoon weer op alfabet.

Ronald Stiebolt
02-09-2002, 11:21
Ik heb het geluk dat ik een (met mijn vader zelfgemaakte) grote boekenkast in m'n woonkamer heb. Destijds had ik vreselijk veel vhs-films, dus daar hadden we een aantal planken op aangepast.
De video's zijn inmiddels voor 90% vervangen en het komt dus mooi uit dat DVD's nagenoeg even hoog zijn.

Nu m'n collectie richting de 400 gaat ga ik een aantal planken aanpassen (boeken eruit, DVD's erin) en kan ik nog wel even verder richting de 800! Zelf vind ik het een prachtig gezicht, ik hoop binnenkort wat fotootjes te posten.

Voor wat betreft de indeling: een grote puinhoop, wel de bondserie bij elkaar, de SE's over twee planken verdeeld en op een aantal planken staan de mooie boxsets te pronken.
Ik ga hier niet zeggen dat ik zo'n hoog iq heb, maar ik kan probleemloos iedere titel binnen de vijf seconden vinden....

Henk Heideveld
02-09-2002, 11:31
Nee, ze staan willekeurig door elkaar in de kast.
Wel heb ik films en muziek apart staan.
IK vind het altijd weer leuk al die DVD's tegen te komen wanneer ik op zoek ben naar die ene.(6) (6)

Edwin vd Zwaard
02-09-2002, 12:11
alles op alfabet.. Met oude VHS hoezen met letters erop ertussen.. das makkelijk terugzetten :)

Martin Miezelmoe
02-09-2002, 12:15
Voorlopig alles nog op alfebetische volgorde [met uitzondering van de Disney Classics, die staan gerangschikt op jaar].......

Marcel Schuman
03-09-2002, 13:50
ik heb ze op verpaking staan ,zie het er beter uit;)

Charley Baak
03-09-2002, 14:38
Heb er nog niet zoveel, dus rangschikken is dus ook nog niet nodig. Denk dat ik eerst maar eens een mooie kast ga kopen.

RobW
03-09-2002, 14:58
Alles staat op alfabet, begint bij de Alien-box en loopt naar X-Men, met nog wat gratis DVDtjes ertussen en The Simpsons.

De Friends-serie zit apart in een DVD-rekje(capacitiet: 20 DVD's).

De Star Trek: TNG-boxen staan op de bovenste plank, apart.

Dane
03-09-2002, 17:47
Nee niet op alfabet, 80 dvd's, waarvan een stuk of 33 keepcases die in 3 zwarte opbergrekjes staan, voornamelijk op datum van aankoop, op een paar uitzonderingen na. Naast die opbergrekjes staan alle S.E.'s enzo in een kartonen verpakking en de boxen, te beginnen met de S.E.'s van WB (The Matrix/revisited box, A.I. en Superman L.E.) daarna al mn kartonnen hoes S.E.'s waar een keepcase in zit (Moulin Rouge, POTA, Predator, Silence of the Lambs, Usual Suspects en nog heel wat) en daarna de S.E.'s als Die Hard 1 en 2, Speed, Final Fantasy, SE7EN. daarnaast staan al mn boxen. De kartonnen S.E.'s staan op volgorde van hoogte en de boxen willekeurig. De T2 box is de grens tussen kartonnen S.E.'s en de boxen.

Elwood.

EVO
04-09-2002, 10:47
2 afdelingen, muziek, en film..
verder is het een zooitje in me kast:D

Marty vanluit
04-09-2002, 11:42
Yep!
Alles staat op volgorde! Ook niet zo moeilijk, zo veel heb ik er nog niet!

GreetZ!

Beloved
04-09-2002, 12:34
ik heb er ook nog niet zo veel; maar ze staan op volgorde van aanschaf ;) behalve de 'kwetsbare' doossies die staan ergens anders.

ger
05-09-2002, 01:18
Heb op de eerste verdieping een soort Hobby/Kantoor/DVDotheek ingericht.
Heb er drie kasten waar er één gevuld is met DVDs die we nog niet gezien hebben en dat is dus af en toe "blind" pakken
De overige twee daar staan alle DVDs op alfabet.
Kinderfilms ,Autosport en Muziek staan apart op één plank


(6) (6)

Bart
12-09-2002, 11:05
:rolleyes:

hoi allemaal,

mijn collectie is nou niet direct gigantisch te noemen. op dit moment staat de teller op ongeveer 45 dvd-tjes.
ik heb een tijdje geprobeert om r enige orde in te scheppen....maar helaas.
Ik leen nogal veel dvd's uit aan vrienden....echter, ik vergeet altijd aan wie ik welke film uitleen.
daardoor kan het best zijn dat ik rond moet gaan bellen om te vragen wie wat van mij heeft....
gelukkig heb ik goede en eerlijke vrienden en komt alles altijd wel weer terrecht.
Kortom:
voor een chaoot als mij is een dvd-collectie een leuke hobbie, maar het woordje ordenen is aan mij niet besteed.
petje af voor jullie!

groetjes :bier:

Jeroen Groot
12-09-2002, 11:24
Intussen heb ik er wat meer als in het begin van deze thread (11), toen ze nog allemaal door elkaar lagen. Ik heb nu 51 DVD's en die staan op volgorde van aankoop. De mooiste hoesjes staan er echter voor met de hoes naar voren (The Matrix/The Matrix Revisited SE, The Godfather Trilogy, Snow White and the Seven Dwarfs). Binnenkort hoop ik de 4-disc van LOTR ook zo neer te kunnen zetten, naast de BTTF-box :D

Steven Maas
12-09-2002, 12:19
Nee

Gerrit
12-09-2002, 12:20
Nee, alle Special Editions etc. staan apart

Gerco Bakkenes
12-09-2002, 17:52
Mijn films staan eerst gerangschikt op genre en dan pas op alfabetische volgorde.

Louis Bouduin
12-09-2002, 17:57
Nooit volgens genre of alfabet. Het eerste omdat ik alle genres zoveel mogelijk uit de weg ga, het tweede omdat ik het alfabet niet ken. ;)
Vandaar dat ik netjes chronologisch te werk ga. :)

Alex Baldwin
12-09-2002, 21:27
Bij mij staan ze op genre gesorteerd.

Ronald Ridderhof
12-09-2002, 21:37
Van A t/m Z lekker makkelijk

Glenn Smits
12-09-2002, 22:07
mijne staan tegenwoordig ook niet meer geheel op alfabet.
Ik heb de speciale hoezen (niet de normale vorm) op een rij. dan de normale hoezen en daarna de warnerbros hoezen. alle 3 wel op alfabet hoor.

Michel II
17-09-2002, 06:26
Mijn DVD's staan op volgorde van aankoop

Acinony
18-09-2002, 06:36
Kan iemand is een plaatje posten van zijn collectie, welke op kleur staat gerangschikt of op filmmaatschappij... ?
Ik heb ze zelf op alfabet staan, maar ik wil wel is zien of het anders mooier staat.

Alvast bedankt

music_maniac1965
18-09-2002, 17:39
Kan iemand is een plaatje posten van zijn collectie, welke op kleur staat gerangschikt of op filmmaatschappij... ?
Ik heb ze zelf op alfabet staan, maar ik wil wel is zien of het anders mooier staat.

Alvast bedankt

ik kan je helaas niet helpen, want ik heb geen digitale camera. maar er zullen vast wel mensen zijn die dat wel hebben. wel heb ik een nieuwe (of extra) dvd rek nodig. mijn verzameling past nu niet meer in mijn huidige dvd kast. :) en dat omdat ik gisteren grease, monsters en co (2 disk versie), en back to the future triology heb aangeschaft (y) (y) wat een toppertjes zijn dat. op grease zat ik al jaaren te wachten.

madelon
14-02-2003, 18:52
Ik heb zelf alles nog op een stapel liggen (maar ja dat kan niet lang meer), vervolgens op genre.. hoe doen jullie dat

Niels Simons
14-02-2003, 18:57
gewoon een makkelijke lijst maken in excell,of op www.filmbuster.nl kun je ook een lijst maken(er loopt hier een thread over).

gewoon bv op acteur selecteren? of op genre?

ik heb eerst veel regio 1,dan boxen,dan schwarzenegger,dan sandra bullock,dan een blokje comedy,enz enz...

maar aangezien ik dus een lijst heb kan ik perfect zien waar alles staat(is met 200 titels nog niet zon probleem,maar heb me wel eens rotgezocht naar een bepaald dvdtje...)

mazzel,niels

madelon
14-02-2003, 19:04
Daar heb je dus iets wat ik bedoel.... Ik wil dus bijvoorbeeld alles van Edward Norton, Sandra Bullock enz.... maar ja ook op genre...
ach we gaan het wel zien.
En waar berg je het op achter slot en grendel, in het zicht in de kast ....

Joost v.d. Ham
14-02-2003, 19:19
ik heb 4 plankjes naast mekaar hangen.
daarop staan de dvd's in alfabetische orde.
Nog steeds de handigste manier.

als internet-database heb ik gewoon een gratis homepage van Lycos, wel leuk maar vergeet hem altijd bij te werken.

Mark de Jong
14-02-2003, 19:28
Ik orden ze op volgorde van aankoop, in de kast op 2 planken. Op elke plank kunnen 3 rijen DVD's. Vrij onoverzichtelijk af en toe, maar heb niets anders. Heb er trouwens ook niet echt problemen mee :)

Voor de rest zet ik ze in een Excel spreadsheet (alfabetisch) en in DVD Profiler.

Art
14-02-2003, 19:33
Ik gebruik ook dvd-profiler ;) En in mijn kast staan ze op alfabetische volgorde. En ze staan ook nog eens op documentaire, muziek/cabaret, tv-serie en film gerangschikt :D

Niels Simons
14-02-2003, 19:36
ik heb een grote inbouwkast,op maat gemaakt.
tv en pc erin,volledige stereo,alle overige apparatuur,en planken voor cd en dvd. hierin staan zon 150 dvdtjes.

de rest staat in een losse kast,60 cm breed en 170 hoog,daar kunnen er dus nog veel meer bij:o

ik heb alleen van de favorieten op acteur gesorteerd,aangezien je anders toch nooit een goeie verdeling kan maken.

omdat veel acteurs elkaar overlappen anders he...

niels

Hilde
14-02-2003, 19:56
Ik orden ze op veries. De 2-of meerdisks staan op genre gesorteerd in de boekenkast en de 1-diskversies zitten op genre gesorteerd in DVD-mappen(y)

Beloved
14-02-2003, 20:19
ik heb nog niet zo heel veel dvds dus ze staan gewoon op een rijtje. eerst stonden ze op volgorde van aanschaf maar in de loop der tijd heb ik er weleens 1tje uitgeleend (aarghh) of zijn ze gewoon verplaatst. er zit niet echt volgorde in, alleen de WB hoesjes staan bij elkaar en ook de kartonnen S.E's, zoals romeo&juliet S.E, Moulin Rouge en Vidocq.

Niels Simons
14-02-2003, 20:21
mappen hilde???

ik hou de dvds altijd in de hoezen,aangezien ze dan 'zweven'.stel dat er dan eentje gedraaid wordt,nog altijd geen kans op krassen.

friends staat trouwens ook wel leuk in de kast,24 dvds op een rij...

niels

Erwin_W
14-02-2003, 20:39
Ik zet ze op volgorde van de producent (dus bijv. alle RCV titels naast elkaar en alle Universal titels naast elkaar) weet niet of dit handig is, maar waarom zou je ze helemaal 'ordenen' als je een film wil zien vind je m wel toch? Maar dat zal wel aan mij liggen enne alfabet leek me ook een goeie :)

Renny Collard
14-02-2003, 22:07
Ik orden ze op acteur of regisseur als die tot m'n favorieten horen. Als fan van de Niro en Spielberg hou ik ze op een rij. Met al 30 DVD's van de Niro is dat overzichtelijker.:D

BrianB
14-02-2003, 22:08
Ik heb ze gewoon op alfabetische volgorde, en de Disney dvd's staan apart (is ook zo bij mijn oude videobanden, dus daar komt het van, denk ik.)

R. Schaap
14-02-2003, 22:11
Ik heb eerst alle Warners op een rij op alfabet. Daarnaast alle speciale hoezen (zoals Pearl Harbor, Pulp Fiction R1 enzovoorts op een rij in alfabetische volgorde. En op de plank aan de andere kant van de muur heb ik de 'gewone' (kwa hoes dan) dvd's op een rij in alfabetische volgorde. Later als het een beetje compleet begint te worden wil ik het mooi gaan sorteren op genre. Lijkt me kickuh.

Ik houdt bij welke dvd's ik heb in DVD Profiler. Briljant programma, zijn 30 dollars meer dan waard (als je upgrade naar pro versie).

Sicco
14-02-2003, 22:23
Ik heb zelf de Bertby vitrine van ikea (is al vaker over gesproken op dit forum)

Het bovenste plankje wordt gebruikt voor m'n boeken, steunen en beiden dvds van Lord Of The Rings - TFOTR

De plankjes daaronder staan gerangschikt op soort hoes:

Alle kartonnen special Editions
Die harde plastic dingen (ben ff de naam kwijt)
Snappers van WB
De gewone keep-cases
De DVD-Singles

De films die ik nog moet kijken

Voor op internet gebruik ik dvd-profiler en Filmbuster (wat het voordeel is van allebei hebben weet ik nog niet...)
Verder heb ik alles nog in een Excel bestand staan met Titel, # DVD's en EAN-Nr

Moet je dus nagaan hoe lang het voor mij duurt om 1 DVD aan m'n collectie toe te voegen... ;)

René Groen
14-02-2003, 22:31
Op internet staat mijn collectie via DVD profiler. Verder heb ik niet echt een volgorde erin zitten ofzo. Staat een beetje op volgorde van aankoop en de snappers staan naast elkaar.

R. Schaap
14-02-2003, 22:35
knip
Verder heb ik alles nog in een Excel bestand staan met Titel, # DVD's en EAN-Nr

Moet je dus nagaan hoe lang het voor mij duurt om 1 DVD aan m'n collectie toe te voegen... ;)

Ja duurt idd wel tijdje. Ik had het eerst ook leuk. DVDProfiler, de dvdtracker van www.moviefreaks.nl en Excel.
En in excel hield ik het volgende bij van de dvd: titel, prijs, winkel, eancode, datum aankoop, versie, regiocode, main actor.
En als ik de dvd 2e hands had ook het volgende: van wie gekocht, wanneer, voor welke prijs.

En dan onder de lijst dvd's nog een aantal sommetjes: aantal dvd's per maand, aantal per jaar. Totale maandprijs aan dvd's, totale jaarprijs, totaal aantal dvd's, totale dvdkosten.

mede door de laatste paar cijfers ben ik opgehouden het in excel bij te houden, ik wilde het niet meer weten:)

Camille
14-02-2003, 22:53
Ik heb hem ook gewoon op alfabet.
Het makkelijkste vind ik.(y)

Alex van den Berg
14-02-2003, 23:21
maar waarom zou je ze helemaal 'ordenen' als je een film wil zien vind je m wel toch?Effe je collectie bekijken........ ooooooooh.... 18 titels!! Wacht maar totdat je er honderden hebt! Dan wordt de zin van het ordenen heeeel snel duidelijk :D
Bij mij staan de hoezen alfabetisch op 6 planken van 1m20... Muziek en animatie staan in aparte rekjes... En er ligt nog een stapel naast... (6)

Richard B.
15-02-2003, 00:22
Ik ga weer ff de schoolmeester uithangen. :D

Er is al eerder een thread over dit onderwerp geopend: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2878 Misschien dat ze samengevoegd kunnen worden?

Alex van den Berg
15-02-2003, 00:36
Ik ga weer ff de schoolmeester uithangen. :D

Er is al eerder een thread over dit onderwerp geopendIk wist het... maar had even geen zin om te zoeken... :D

Dank u meester! :D

Sjaak
15-02-2003, 01:27
Bij mij staat de zooi nog aardig door elkaar. Snappers bovenin het rekje, de dvd's van de laatste twee weken op het rekje, onder de snappers redelijk op thema, met meerdere delen (taxi en taxi 2 bijvoorbeeld) bij elkaar, boxen en minder bekeken dvd's in een kastje onder het rek. Zoekt nu nog redelijk makkelijk. Maar ja, het zijn ook pas 102 titels. :)

Stevie B
15-02-2003, 10:25
nu nog alles door elkaar.....:nono:

hou wel een excel bestand bij (titel, geluid, regiocode, lengte, etc.)

Heb nu nog maar 3 plankjes van ongeveer 85 cm breed, bovenste 2 plankjes wat ik al heb gekeken (thuis dan) en het onderste wat ik nog moet/wil kijken (doe het voor mij plezier=geen moet!)

Bovenste plank staat wel al dubbel (2 achter elkaar), dus moet iets gaan verzinnen......:confused:

zoeken gaat nu nog redelijk gemakkelijk (<200 titels) :D :D :D

gr steef

Ronald Stiebolt
15-02-2003, 10:30
Een paar maanden geleden stond ik me kapot te ergeren bij m'n collectie omdat ik een titel niet kon vinden.

Toen maar besloten om de boel te gaan alfabetiseren (!@#$!@#!$-werkje). Omdat het bijna geen doen is om iedere nieuw aangeschafte titel te alfabetiseren (dan moet ik zo'n beetje al m'n titels opschuiven) heb ik ervoor gekozen om een plank te gebruiken voor nieuwe titels. Eens in de zoveel tijd 'verwerk' ik dan die stapel.....

Best wel een <censuur>-klus, maar ik kan nu wel eindelijk alles binnen no-time terugvinden....

Los van de alfabetisering heb ik ook twee ordners, compleet met alfabet-tabbladen (jawel) waarin elke titel op een pagina, compleet met afbeeldingen van de hoes en filminfo, terug te vinden is.

Sonny_C
15-02-2003, 12:37
Je ramt gewoon een paar spijkers naast je TV, (niet er in), dan hang je daar de schijfjes aan, en je gooit alle doosjes gewoon weg. Da's alla Herman Brood.

't wordt alleen lastig als de muziek cd's en dvd's door elkaar raken. :D

Whahahaa! Da's pas écht grappig!:D

Richard B.
15-02-2003, 13:11
Momenteel pas ik een systeem toe waarbij ik de volgende sorteringen heb:
- per regisseur (als ik meerdere films van 1 regisseur heb)
- per genre (scifi, horror, comedy)
- 'indie' films vanaf eind jaren 80
- animatiefilms (met anime apart)
- Disney's
- World-cinema (met martial arts apart)
- muziek-dvds
- documentaires

Met deze onderverdeling kan ik alles heel snel terugvinden en ziet het er erg overzichtelijk uit.

Lex v/d Moolen
15-02-2003, 13:13
Alles is nu alfabetisch op volgorde:)

Tommy Brok
15-02-2003, 13:17
Heb het per genre staan en per acteur, dus als ik meer films van 1 acteur heb zet ik die onder elkaar!

P@rick
15-02-2003, 15:31
Ik heb 10 categorieën. Hiervan zijn 9 categorieën een genre en 1 categorie is op acteur (in een bepaald genre). Verder heb ik 8 categorieën op alfabet. De categorie van de acteur in een bepaald genre is gesorteerd op productiejaar. De laatste categorie is mijn oorlogscollectie. Deze staan eerst op oorlogische volgorde en dan op productiejaar. Dit heb ik dus zo gedaan om het overzicht te houden :eek: :confused: :D

Glenn Smits
15-02-2003, 15:35
wat grappig om weer eens een door mij gemaakte thread bovenaan te treffen. Bij mij staat het tegenwoordig ook niet meer op alfabet in ze geheel. Warnerbros staat bij elkaar. de speciale dozen en de gewone doosjes. Die onderling staan wel op alfabet.
Lord of the rings 2 en 4 disc staan moederziel alleen tussen de twee boekensteunen ;)

music_maniac1965
15-02-2003, 21:18
ik heb momenteel geen echt systeem, maar ik stop mijn dvd's steeds terug op dezelfde plek. dit betekend dat ik niet echt hoef te zoeken. wel heb ik de tekenfilms gescheiden staan van de speelfilms/muziekfilms. en alle dubbel dvd's die niet in het rek passen staan ernaast in de vitrine tussen mijn model wagens (ferarri F40 en lambourghini countatch)

Kaplan
16-02-2003, 08:29
Boxen apart en de rest op jaartal

PJ van der Holst
16-02-2003, 08:46
Eerst op verpakking (snappers bij elkaar, amaray's bij elkaar & karton boxes bij elkaar) en daarna op alfabet. Is toch de beste manier (vind ik) om een titel snel te vinden.

(heb er nu 80 maar dat gaan er meer worden, veel meer) :D

Ricardo Mulder
16-02-2003, 09:18
Zo heb ik ze dus ook ongeveer staan. Toch dom trouwens dat ze ongeveer 3/4 verschillende verpakkingen hebben voor dvd's.

verry
17-02-2003, 09:29
collectors boxen apart, S.E. apart, en Disney's apart, de rest staat allemaal doormekaar maar ik weet altijd waar wat staat(tenzij mn vriendin aan het opruimen is geweest;) )

Peedeepee
17-02-2003, 09:36
Alles op alfabet, disney's apart ook op alfabet...maar als dit er heel veel worden denk ik op jaartal....

Remco Out
17-02-2003, 10:33
Ik orden ze om de 2 maanden volgens mij, vind het leuk om ze af en toe in een andere volgorde neer te zetten. Heb ze op data van aankoop ooit gehad, heb ze op maatschappij ooit gehad, maar op dit moment heb ik ze gewoon weer op alfabetische volgorde.

Chris Howitt
17-02-2003, 10:41
Op verschillende manieren

bijv.

Asian movies van A tot Z
Tekenfilms van A tot Z
X-Files op volgorde van seizoen
James Bond op Volgorde van logo
Robert de Niro van A tot Z
etc. etc.

JeroenDeluxe
17-02-2003, 10:46
op jaartal, dus een mooie verzameling classics links, vervolgens de retro films en rechts films die pas over 20 jaar classics mogen worden genoemd... :p

Guido van Thiel
17-02-2003, 11:14
Ik begon met van die speciale dvd-opbergsystemen (kastjes), maar nu heb ik niet zo lang geleden toch maar een nieuwe boekenkast (Billy!!!) gekocht. Voor de dvd's dus. Mijn studieboeken hebben er nu ook nog een plaatsje, maar wanneer de dvd's plaatsgebrek krijgen worden die verbannen!

Op inmiddels twee en een halve plank staan (op een paar na, zie onder) al mijn 139 dvd's OP ALFABETISCHE VOLGORDE zonder ''the''.

Ondanks dat ik wel meerdere boxen heb zijn er maar drie collecties die het verdienen en het voor mij waard zijn om op een plank boven de rest van de collectie te staan ''pronken''.
Dat zijn mijn Band of Brothers tin box, mijn LoftR 4 disc in de doos met beeldjes en mijn James Bond collectie (helaas niet in zo'n tin box want ik heb de collectie al een hele tijd compleet)!

Ik had trouwens nog een brief gestuurd naar de uitgever of een echte fan die de collectie al lang heeft niet zo'n tin box apart kon krijgen evt. nog tegen betaling, maar nee hoor!!!


Mijn COLLECTIE !!! (http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Rat21)

M Balje
17-02-2003, 11:53
De nieuwe Curver bak van Blokker:

De Jamesbond Reeks (helaas ook geen mooie boks)
De Non Bondfilms: Casino Royale en Never Say Never Again
Spiderman en alle bij de delen van Missionimpossible.

Als ik het zilveren dingentje weg haal past er zelfs nog een tussen.

In mijn tv kast had ik deze voorheen staan maar er passen niet meer dan 38 dvd's in.

Daar heb ik nu de rest van mijn Collectie nog in staan in volgorde van Aankoop.

van der velden
17-02-2003, 11:53
heb er eigenlijk geen systeem inzitten ben het nog wel van plan want ik heb er toch aardig wat (zo'n 150) maar heb helaas zo weinig tijd ervoor

Remco Out
17-02-2003, 12:47
De nieuwe Curver bak van Blokker:Ja, die opbergbakken zijn inderdaad wel handig. Moet ik binnenkort maar eens overwegen om aan te schaffen.

Charley Baak
24-02-2003, 09:29
Ik heb nu alle snappers bij elkaar en alle speciale verpakkingen.
Voor de rest nog alle disney's en alle andere animatiefilms en alle films met Arnold S. bij elkaar. Voor de rest een beetje op genre.

Kasper P.
11-03-2003, 18:48
Volgens mij ben ik een van de enige die ze op maatschappij heeft gesorteerd ........... :roll:

Dennis V.
11-03-2003, 19:36
Ik heb ze gewoon van links naar rechts in de kast staan. Verder geen enkel systeem erin aangebracht. De DVD die ik het laatste heb gekeken staat gewoon uiterst rechts .... :oops:

Jaded
11-03-2003, 19:46
Ik heb ze gewoon van links naar rechts in de kast staan.Dat is nog eens een klassement ... van links naar rechts!!
Best wel origineel. :)

JayLunar
11-03-2003, 20:01
Ze staan bij mij nu nog op alfabet, maar over een half jaar ofzo ga ik ze als volgt ordenen:

land van herkomst - distributeur/label - alfabet

Banni
11-03-2003, 20:11
Tja, ze zitten nu in 2 afgesloten dozen, 1 met kinderfilms en 1 met de rest. Maar dit is puur praktisch omdat anders me dochtertje er een leuke toren van gaat bouwen of ze als frisbees gebruikt.

Als de collectie zo door blijft groeien (30+ and counting) wordt het nog een uitdaging. Een paar plankies tegen de muur timmeren wordt door de interieur specialist (lees vrouw) niet gewaardeerd.

Mijn CD's (ergens tussen de 500-600) staan dus op de studeerkamer op een plankie of 6. Daar staan ze netjes op alfabet, kopietjes (bah) verzamel, seizoen (kerst) en kinder Cd's staan apart. Zoiets zal het met de DVD's dus ook wel worden.

Caledonians
11-03-2003, 20:35
die van mij staan wel op alfabetische volgorde, nu maakt het mischien niet zoveel uit want vergeleken bij sommigen van jullie is mijn dvd-collectie maar klein (29 dvd,s).

Voor mij geldt precies hetzelfde en mn dvd-collectie is zelfs nog kleiner dan die van A.J (18 dvd's). Maar ik denk dat ik toch altijd alfabetische volgorde aanhoud...

Tim Weisselberger
11-03-2003, 20:36
op kleur :lol:

en als ik me eens verveel.. dan keil ik alles weer doorelkaar.... zucht inmiddels 176, moeilijk te ordenen.

Joost v.d. Ham
11-03-2003, 21:53
Nog steeds op alfabet, soms probeer ik ze op uitgever te zetten maar vind dit gewoon niet zo mooi (bijv. paramount staat soms onder soms boven op het doosje).

Dennis V.
12-03-2003, 11:58
Ik heb ze gewoon van links naar rechts in de kast staan.Dat is nog eens een klassement ... van links naar rechts!!
Best wel origineel. :)
Dat dacht ik ook. Ik zit er wel aan te denken om de Disney's van mijn vriendin en mijn voetbalschijfjes even bij elkaar te gaan zetten. :oops:

Sphongled
12-03-2003, 23:21
Eerst op het soort doosje en dan op alfabetische volgorde 8)

Bearfoot
16-06-2003, 12:18
Op alfabet verdeeld over de categorieën:
film nog helemaal niet gezien
film wel (ooit) gezien, maar nog niet geprojecteerd
film gezien op bb-TV maar nog niet geprojecteerd gezien
muziek-DVD's

Er verhuist dus regelmatig een doosje van plankje 1 naar plankje 4... :)

(ik zit vreselijk te klooien met de list-functie... sorry! 'k heb het er ff uitgehaald.)

Nathan Strik
16-06-2003, 12:22
Op dit moment is de hele mikmak gesorteerd op uitgever. Zie ook de link in mijn signature. Die inmiddels al hopeloos verouderd is, want die kasten puilen inmiddels uit van de DVD's... even binnenkort een grote schoonmaak houden en nieuwe foto's maken.
En dan gooi ik alles denk ik weer op volgorde van aankoop of alfabetisch.

R. Schaap
16-06-2003, 12:25
Ik heb ze op alfabetische volgorde staan.

Alle dvd's staan op 2 planken boven de dwarsbalken in mijn zolderkamer. Aan de ene kant alle normale amaraycases en aan de andere kant de WB snappers en vele Special Edition kartonnen en dergelijke andere vormen van cases.

Joris Springer
16-06-2003, 12:43
door elkaar
ik doe er nooit moeilijk over hoe ze erbij staan

Charley Baak
16-06-2003, 13:01
Ze zitten nu allemaal in een verhuisdoos... Kan dus binnenkort weer gaan beginnen met sorteren... In ieder geval alle speciale verpakkingen bij elkaar, en alle Warners en Disneys. Waarschijnlijk ook alle andere animaties en dan raak ik in de war omdat sommige dvd's nu al in twee verschillende categoriën kunnen vallen. Moet ik ook nog een hierarchie in sorteren gaan verzinnen (speciale verpakking gaat voor animatiefilm enzovoorts.... ) :P

Christiaan Sauer
16-06-2003, 13:56
IK doe ze eerst op maatschappij en daarna op alfabet. Dat is soms al irritant genoeg om ze op volgorde te houden, zeker nu ik een zooi titels aan het ruilen ben. Dan blijf je bezig met opnieuw ordenen. Dus ik ga zeker niet eerst op verpakking, de hoes, de director, en dan alfabet doen. Heb ik er trouwens ook te weinig voor om dat fatsoenlijk te kunnen.
Nee, gewoon lekker op maatschappij, en dan dus op alfabet.
En ze staan in 2 mooie rechtoe rechtaan kastjes van de ikea. Bruno ofzo?
Ik ga binnenkort mijn derde rekje halen. Mijn eerste staat vol met cd's, en mijn tweede vol met dvd's. Past niets meer bij :cry: , en dat is zonde :lol:

madelon
16-06-2003, 14:00
Op dit moment staan ze op volgorde van hoe ik ze verzamel
Disney's
Kinderfilms
Serie's (Friends, Sex and the City)
Edward Norton
Brad Pitt
Sandra Bullock
Hugh Grant
Mel Gibson
Nicolage Cage
Meg Ryan
Bruce Willis
Kurt Russel
Kevn Costner
Robert de Niro
Daarna alles op alfabet...

Charley Baak
16-06-2003, 14:06
Staat fight club dan bij jou onder Edward Norton, of onder Brad Pitt?

Martijn_R
16-06-2003, 15:52
Staat fight club dan bij jou onder Edward Norton, of onder Brad Pitt?

Ik denk dat ie Brad Pitt en Edward Norton op 1 plank heeft staan, en dat fight club in het midden staat. Tegen Brad Pitt en Edward Norton ;)

godofgamblers
16-06-2003, 17:25
Op genre en regio.

Dus regio 1 plank, Regio 4 plank etc.

Genre is dus Gangsta,Comedy etc.


Dushen

madelon
16-06-2003, 17:54
Martijn, Madelon is toch duidelijk een meisjesnaam. Dusssss
Ja Fight Club komt tussen Seven en The Score hahah....

dj_klomp
17-06-2003, 20:48
Ik zet de dvd's zo op volgorde.
Links de beste rechts de slechtste.

Sander Haarmans
17-06-2003, 20:59
Ik zet de dvd's zo op volgorde.
Links de beste rechts de slechtste.
Heb je er meer links of meer rechts staan :wink:

Laurens-Jan
17-06-2003, 21:09
Ik heb drie planken aan de muur hangen.
Bovenste plank: snappers en boxen.
Andere twee planken: geordend op uitgever en kleur van de hoes (bv. alle titels van RCV met een witte rug naast elkaar, daarnaast de zwarte RCV titels).

Joost v.d. Ham
18-06-2003, 09:05
ik heb het nu verdeeld over drie planken.

plank 1 (2,75 m) alle films op alfabetische volgorde. daarnaast muziek dvd's.
plank 2 alle disneys op jaartal.
plank 3 alle boxen.

ziet er wel 8) uit.

krijg binnenkort wel een probleempje, alle drie de planken staan nu nameljk barstens vol.... :roll:

Laurens
18-06-2003, 09:59
Als ik het zo lees ben ik weinig origineel: bij mij staan ze alfabetisch...

Buscemi
18-06-2003, 11:44
Op genre... SF (grootste gedeelte) Western (redelijk groot)
Overigen en tenslotte Muziek

Martijn_R
18-06-2003, 12:00
Martijn, Madelon is toch duidelijk een meisjesnaam. Dusssss
Ja Fight Club komt tussen Seven en The Score hahah....


:oops: sorry, :oops:

Johan van den D.
18-06-2003, 19:32
Op dit moment staat alles nog gewoon willekeurig door elkaar
Ik ben dus nog aan het kijken wat ik nu de fijnste manier vind om ze te orderen
Waarschijnlijk wordt het iets van "op rij van de uitgever" :roll:

Gabriel B.
18-06-2003, 20:36
Voorlopig kan ik mijn collectie van ruim 30 dvd's gewoon op een hoopje leggen om er uit te kiezen wat ik wil zien... dat zie ik nog niet gebeuren met die 200+ collecties. :wink:

Glenn Smits
20-06-2003, 20:32
me boxachtigen staan bij elkaar en dan op alfabetische volgorde. Me normale dvd's staan op uitgever bij elkaar en dan ook op alfabetische volgorde. en me snappers staan ook op alfabetische volgorde. Lord of the rings normaal en extended staan samen tussen de boekensteunen en apart van de rest.

Marc Raps
25-06-2003, 13:50
Op alfabet en anders op serie (Lost World: Jurassic Park, The staat tussen Jurassic Park en Jurassic Park III). De 2 LotR series zullen apart komen. Eerst drie keer de gewone versies, dan drie keer de EDE's. Speelfilms en TV-series staan gewoon door elkaar.

- Marc

JCL
25-06-2003, 13:53
"hoe order ik mijn DVD's?"

niet.

Ik heb er maar pak en beet 25 dus dan hoef je nooit zo heel erg lang te zoeken :-)

Blauwoogje
25-06-2003, 19:57
ik heb de mijne in de kast liggen 20 op een stapel
en 3 stapels achter elkaar ik heb geen ruimte verder in mijn kamer

Edwin V
26-06-2003, 06:32
Op genre:
Disney classics, overige Disney animatiefilms, humor animatieseries, overige animatiefilms, anime, jeugdfilms, natuurdocumentaires, overige documentaires, satire, tienerfilms, komedies, romantische films, slash horror, reli-horror, tiener horror, monster horror, oorlog/geschiedenis, politiefilms, misdaad films, mafia films, actiefilms, avonturenfilms, SF films, fantasy films, Spaanse films, Franse films, overige buitenlandse speciale films, musicals, klassieke oude films, televisie-series, Johnny Depp films en overige, moeilijk in te delen films.

Tom van den Hout
26-06-2003, 10:34
Op Type hoes en dan op kleur.

Robert F.
26-06-2003, 10:47
Ik orden ze op maatschappij.

Oudgebruiker3
26-06-2003, 10:53
Ik heb mijn muziek DVD's apart staan, mijn James Bond- en Disney-collectie staat ook bij elkaar, en mijn special editions (met kartonnen omslagen, etc.) staan apart... de rest staat door elkaar, grofweg gesorteerd op genre.

Theo B
26-06-2003, 12:55
Films per regisseur bij elkaar en dan zoveel mogelijk chronologisch. Series alfabetisch op titel, muziek alfabetisch op artiest

Martin van Tuijl
29-06-2003, 23:37
Alleen muziek staat apart, voor de rest is het 1 grote bende op dit moment :bier:

Budah
01-07-2003, 21:15
Tijdje geleden uit pure verveling mijn collectie op kleur gerangschikt,
nu, een paar maanden later staat het weer gewoon op analfabetische volgorde.

Harry B.
01-07-2003, 21:17
Die van mij staan zo gesorteerd dat niemand er wijs uit raakt behalve ik
:wink:

pavko
02-07-2003, 00:28
Ik zet de dvd's zo op volgorde.
Links de beste rechts de slechtste.

Ik orden ze zo dat ik de goede in het zicht heb staan. De slechte gooi ik in de veiling of liever nog; die sla ik op in een van de winkels van Hans (en daar zetten ze de dvd's op alfabet, geloof ik :twisted: )

Nee, zonder dollen, bij gebrek aan een goede oplossing had ik eerst 1 stapel met dvd's, vervolgens 2 stapels en inmiddels 3 stapels met hoesjes. Een vierde zit er wel aan te komen...... :roll:

(vind maar eens een dressoir dat niet te hoog is en breed genoeg is om veel in kwijt te kunnen, met veel laden, een glazen deurtje of een open kastje voor de stereocomponenten (voor de AB) en diep genoeg om er een flinke tv op kwijt te kunnen (ik wil mijn tv op ooghoogte en niet vlak boven de grond). liefst een beetje modern vormgegeven en dan ook nog enigzins betaalbaar. Lastig :?

Fox
01-08-2003, 18:25
Heb er 162.... Ik zet ze per kleur naast elkaar : )

Mark de Jong
12-11-2003, 16:44
Tegenwoordig staan de Gift Sets bovenin de kast, de keepcase (en andere soortgelijke) releases staan daaronder en daaronder staan vervolgens de boxsets (eventueel gesorteerd op film/serie).

Roberto G
12-11-2003, 16:49
bij mij staan ze echt allemaal door elkaar , wel netjes natuurlijk. :wink:

Lex v/d Moolen
12-11-2003, 17:00
Ik ben weer aan een nieuwe kast toe, de meeste staan netjes alfabetisch in de kast, maar de nieuwste aanwinsten die staan door elkaar vooraan in de al volle kast gestapeld, de oudere kan ik niet meer zien door de nieuwe die ervoor staan :?

Het lastige alleen van alfabetisch rangschikken is dat je dvd's steeds naar een andere rij moet verplaatsen om een nieuwe er tussen te frommelen.