PDA

Bekijk de volledige versie : Jurassic Park (CE) [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:05
Jurassic Park (CE) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=228)

Henk Heideveld
19-10-2001, 14:34
Ik heb kennelijk te veel realiteitszin. Ik vind het een soort kinderfilm, of lekker voor de hele familie. Ook al beschouw ik het eventueel als science fiction, dan nog ontbreekt er voor mij te veel.
Geen sterke rolbezetting, geen sterke vertolkingen, geen verrassende camera-opstellingen, geen vernieuwende special-effects.
Ik had een sterk deja-vu gevoel.
Helaas, niet aan mij besteed.

DVDfreak
28-10-2001, 18:34
Ik heb er maar 1 woord voor: GENIAAL!

starbuck
01-11-2001, 13:57
Ik vind het een soort kinderfilm, of lekker voor de hele familie.


vind ik ook, maar met dat verschil dat ik het een meesterlijke familiefilm vind. Ik heb toch zeker wat vernieuwende special effects gezien, al waren het alleen de dino's maar.

Gerrit
01-11-2001, 14:01
vind ik ook, maar met dat verschil dat ik het een meesterlijke familiefilm vind. Ik heb toch zeker wat vernieuwende special effects gezien, al waren het alleen de dino's maar.

Precies, al kijk je de film puur vanwege het geluid, dan nog is dit zeker weten een 'hebbediskie'©de Mol®

Guus Josee
22-12-2001, 15:42
Een leuke film met veel aardige extra`s.
Een mooie dvd voor in je verzameling.

Nathan Strik
22-12-2001, 18:08
geen vernieuwende special-effects.
Geen vernieuwende special-effects?!? Deze film is revolutionair geweest in de weergave van complexe oppervlakten met computer graphics... zonder deze film was de CGI revolutie nooit (of veel later) op gang gekomen... goed, Terminator 2 heeft een hele goede voorzet gegeven, maar het was toch Jurassic Park die de hele CGI-techniek in het geheugen van bioscoopbezoekers heeft gebrand.
Revolutionair!!!

Raskel
22-12-2001, 20:43
Alleen jammer dat de R2 versie alleen "maar" in Dolby Digital is en niet zoals de R1 versie in DTS :(

Nathan Strik
22-12-2001, 23:38
Alleen jammer dat de R2 versie alleen "maar" in Dolby Digital is en niet zoals de R1 versie in DTS :(
Maar ik heb me laten vertellen dat die Regio 1 DTS track zuigt en dat die DVD ook een aantal extra´s mist t.o.v. de Dolby versie. En dat iedereen aan wordt geraden om de Dolby versie te kopen...

M Balje
24-03-2002, 22:59
Ik heb deze dvd vandaag in de stad (Amsterdam) bij de Freerecordshop voor € 17,99 (€ 19.99 - € 2.00cocacloacardkorting) gekocht.
Even eens Jurassic park 2 The lost world.

Dane
19-04-2002, 21:17
Een van mijn meest favoriete films allertijden!!!

Sinds ik de film heb gezien in de bios staat ie hoog genoteerd bij mij, en tot op de dag van vandaag is dat niet veranderd.

Toen ik de film voor het eerst zag kon ik niet geloven dat je gewoon dino's zag, ik stond echt versteld, na 2 (veel mindere) vervolgen is dat gevoel er natuurlijk niet echt meer, maar telkens als ik de film zie denk ik weer terug aan die eerste keer en de film blijft me boeien.

M. van Dijk - 007
04-07-2002, 21:12
Heb deze film vanmiddag weer is in de DVD-speler gestopt en nog steeds kippenvel met deze film. Altijd die heerlijke muziek, prachtige opnames en die heerlijke actie. Heb de film al tientallen keren gezien maar nog altijd blijf ik met open mond naar verbazing met deze film kijken. Meesterwerk.:cool:

Favoriete quote uit de film: "Life will always finds a way." :)

Rochan
04-07-2002, 21:31
Dit is de beste van 3 delen. Heb de film toendertijd ook in de bioscoop gezien en vond het heel indrukwekkend. Ik heb ook alle 3 delen in mijn collectie, waarvan deel 1 met kop en schouders boven uit steekt.:cool:

Danielle Gerards
08-07-2002, 02:04
Het blijft een film die je lang achtervolgt in je slaap; (wanneer je het voor het eerst ziet, zeker) jammer dat het een beetje in het midden wat slomer loopt;

Wesley
08-07-2002, 10:06
Deze film had ik maar 1 keer gezien ofzo.. maar toen ik Jurassic Park 3 had gekocht, moest ik gewoon 1 en 2 ook kopen.. deze film is gewoon helemaal super! Vooral de Menu's zijn mooi! :D

Berry vd Pluijm
27-09-2002, 00:13
Eindelijk heb ik mezelf vanmiddag overgehaald om hem te kopen. Ik ben het alleen niet helemaal met de recensie eens.

Tijdens het Universal-logo is heel duidelijk filmgrain te zien en de opening-titels staan VERRE van stil...

Verder heb ik mezelf ermaar bij neergelegd en gewoon genoten.. Demn.. de regen tijdens de T-Rex aanval.. af en toe toch even kijken of er niks lekte thuis :P

Dave
27-09-2002, 13:52
Ga denk ik alle drie de delen binnenkort eens aanschaffen, ze liggen nu alle drie voor lage prijzen in de winkels en ik wil ze al zo lang op DVD hebben (1 en 2 had ik reeds al op video)

Dus binnenkort kan ik ze eindelijk eens waardig bekijken (y)

Heb ze wel alledrie overigens in de bios gezien...

Keyser Söze
19-05-2003, 18:18
Dit is zeker geen slechte film, maar het had bij deze moeten blijven. De twee opvolgers waren absolute crap!

Hankster
27-06-2003, 16:27
TOP FILM!
TOP DVD!
Must have voor elke filmliefhebber!

Hulde!
Een geweldig begin voor wat een geniale serie had kunnen worden, maar dat is na een zeer goede sequel (TLW), door JP III weer de kop ingedrukt

Tom L.
28-06-2003, 10:29
Geweldige film. Ik heb ze alledrie in de bios gezien, maar deze is de leukste. Ik heb deze in een special dual pack zitten samen met the lost world. Echt geweldig! In deze film zitten ook grapjes waar je goed moet opletten om ze te zien. Bijv. bij de geboorte van de kleine Raptor zegt Hammond ze hechten zich aan de eerste die ze zien. Grant wijst dan naar zichzelf, en als ze in de jeep achtervolgd worden door de T-Rex, kijkt Muldoon in de spiegel, en daar staat dan objecten in de spiegel lijken mogelijk groter dan ze in werkelijkheid zijn. Echt grappig.
Vond 3 de minste, want daar vond ik het einde niet zo leuk van. Ik kijk ook vooruit naar deel 4. Volgens imdb komt die in 2005 uit. Ik kan er niet op wachten :D. Zeker een aanrader!

Nathan Strik
28-06-2003, 11:36
als ze in de jeep achtervolgd worden door de T-Rex, kijkt Muldoon in de spiegel, en daar staat dan objecten in de spiegel lijken mogelijk groter dan ze in werkelijkheid zijn.
Kleine correctie... er staat:

"Objects are closer than they appear"

Wat dus betekent dat voorwerpen in werkelijkheid dichterbij zijn dan ze lijken.

Maar inderdaad, een leuk geintje.

Tom L.
28-06-2003, 12:13
Ow :oops:
Engels is niet mijn sterkste kant, dan zal wel te merken zijn.

Hankster
01-07-2003, 10:09
ff een vraagje
ik begon me eigelijk pas afgelope week echt in de extra's te verdiepen
(terwijl ik hem al heel lang heb :oops: )
maar nu heb ik in het extra's menu maar een aantal dingen
(aleen: de early meeatings, making of, animatie van "raptors in de keuken", en de storyboards)
mis ik dus de trailers, productiefoto's/tekeningen, de encyclopedy enz.

ligt dit aan het feit dat ik hem op mn PC afspeel?
of toch een foutje op de cover?? :?
graag een antwoord ajb

Nathan Strik
01-07-2003, 10:21
mis ik dus de trailers, productiefoto's/tekeningen, de encyclopedy enz.
Kijk eens in het extra´s-menu rechts naast "Play Movie", daar zie je een pijltje waarmee je naar het tweede extra´s-menu gaat.

Hankster
01-07-2003, 19:12
:oops:
ik dacht dat dat pijltje voor "Play Movie"stond...is wel wat verwarrend op deze DVD.... :)

Bedankt!

Johan van den D.
01-07-2003, 21:58
Blijft een goede film en is toch wel min of meer een klassieker geworden
Met name deel 1 al vind ik persoonlijk deel 2 en 3 ook niet echt slecht

tarantulatje
25-03-2004, 13:34
plop :o

Johan van den D.
25-03-2004, 18:26
plop :oPlop ?? :shock:

Quinten Duyst
16-04-2004, 12:23
elke keer als ik deze film bekijk zit ik weer met bewondering naar de dino's te kijken, ik vind dat ze dat geweldig hebben gemaakt en helemaal als je het jaartal in gedachten houdt wanneer de film is gemaakt.

BrianB
16-04-2004, 18:52
elke keer als ik deze film bekijk zit ik weer met bewondering naar de dino's te kijken, ik vind dat ze dat geweldig hebben gemaakt en helemaal als je het jaartal in gedachten houdt wanneer de film is gemaakt.

Hoezo 'wanneer je het jaartal in gedachten neemt'? Deze film heeft special effects waarbij sommige films nu nog niet aan kunnen tippen, bijv. de dino's in Jurassic Park III zien er veel nepper uit dan die in deel 1.

Johan van den D.
16-04-2004, 21:42
elke keer als ik deze film bekijk zit ik weer met bewondering naar de dino's te kijken, ik vind dat ze dat geweldig hebben gemaakt en helemaal als je het jaartal in gedachten houdt wanneer de film is gemaakt.

Hoezo 'wanneer je het jaartal in gedachten neemt'? Deze film heeft special effects waarbij sommige films nu nog niet aan kunnen tippen,Dat bedoelde ie ook denk ik. :wink:
Je kunt inderdaad van de film vinden wat je wil maar de effecten en hoe alles is gemaakt is toch pure klasse. :idea:
Net zoals je al zei, nu nog zijn er films die daar niet aan kunnen tippen.

Quinten Duyst
19-04-2004, 09:03
elke keer als ik deze film bekijk zit ik weer met bewondering naar de dino's te kijken, ik vind dat ze dat geweldig hebben gemaakt en helemaal als je het jaartal in gedachten houdt wanneer de film is gemaakt.

Hoezo 'wanneer je het jaartal in gedachten neemt'? Deze film heeft special effects waarbij sommige films nu nog niet aan kunnen tippen, bijv. de dino's in Jurassic Park III zien er veel nepper uit dan die in deel 1.

Ik bedoelde dat de film in '93 gemaakt is en dat je dat echt niet aan de special effects afziet want tegenwoordig zijn er nog zat special effects waarvan ik gewoon moet lachen zo slecht zijn deze.

Chris W
26-05-2004, 13:44
"Objects in mirror are closer than they appear"
http://www.dvdfever.co.uk/reviews/jpark1b.jpg

:wink:

Anonymous
06-07-2005, 12:24
Een van de mooiste en beste films ooit gemaakt in mijn ogen. Wat een jeugdsentiment! ( opa spreekt hoor :wink: ) Heerlijke film!

Dva
28-09-2005, 19:54
Een van de mooiste en beste films ooit gemaakt in mijn ogen. Wat een jeugdsentiment! ( opa spreekt hoor :wink: ) Heerlijke film!

Ik heb het geluk gehad om hem "onvoorbereid" te zien in juni 1993 in Newport, Rhode Island. Dit was het weekend van de première. Heel die zaal was er nadien niet goed van... en dit gevoel is er nog steeds als je deze film ziet.

Btw, weten jullie dat de filmmaatschappij voor het logo leentjebuur is gaan spelen bij het amber-museum in puerto plata (DR), waar ze ook materiaal uitleenden? zie http://ambermuseum.com/

Daniël V.
28-09-2005, 21:01
Nog altijd een schitterende productie van Spielberg. Voor mij ook zeker jeugdsentiment. :) Naast de film zelf herinner ik me ook de bioscoop die helemaal tot een Jurassic Park was uitgedost, en de dinosaurushype die volgde.
Ook een bijzonder geslaagde DVD, die mijn inziens echt geen vervanging behoeft voor die nieuwe box die nu net uit is. Inhoudelijk, qua beeld en geluid en een dik pak extra's, helemaal top, ow baby don't stop.


Btw, weten jullie dat de filmmaatschappij voor het logo leentjebuur is gaan spelen bij het amber-museum in puerto plata (DR), waar ze ook materiaal uitleenden? zie http://ambermuseum.com/
Krijg nou wat, is dat echt waar? Is het echt niet andersom? In ieder geval erg geinig. :P :lol:

Dva
28-09-2005, 22:16
Nog altijd een schitterende productie van Spielberg. Voor mij ook zeker jeugdsentiment. :) Naast de film zelf herinner ik me ook de bioscoop die helemaal tot een Jurassic Park was uitgedost, en de dinosaurushype die volgde.
Ook een bijzonder geslaagde DVD, die mijn inziens echt geen vervanging behoeft voor die nieuwe box die nu net uit is. Inhoudelijk, qua beeld en geluid en een dik pak extra's, helemaal top, ow baby don't stop.


Btw, weten jullie dat de filmmaatschappij voor het logo leentjebuur is gaan spelen bij het amber-museum in puerto plata (DR), waar ze ook materiaal uitleenden? zie http://ambermuseum.com/
Krijg nou wat, is dat echt waar? Is het echt niet andersom? In ieder geval erg geinig. :P :lol:

Ne hoor, zeker niet andersom. Daar is men in het museum apetrots op.

Dennis Oosterhuis
12-01-2007, 00:28
Multimiljonair John Hammond (Richard Attenborough) haalt een aantal mensen naar een afgelegen eiland, waar hij een groots attractiepark aan het bouwen is. Deze mensen moeten het park goedkeuren, na een afschuwelijk ongeval. De "jury" bestaan uit Dr. Alan Grant (Sam Neill), Dr. Ellie Sattler (Laura Dern) en Dr. Ian Malcolm (Jeff Goldblum). Samen met de kleinkinderen van John Hammond maken ze een tour door het park die ze niet snel zullen vergeten. Door DNA uit het bloed van versteende muggen uit de oertijd te halen, is het InGen (het bedrijf van John) gelukt om dinosauriërs te klonen. Maar als er een storm losbreekt en een stroomstoring ervoor zorgt dat de elektronische omheiningen van de dino's het begeven, moet het groepje alles op alles zetten om niet als maaltijd te eindigen...

Deze film van grootmeester Spielberg is gebaseerd op het boek van Michael Crichton. De special effects zijn verbluffend, de dinosauriërs zijn levensecht in beeld gebracht. Hier kregen ze destijds terecht een Oscar voor. Acteur Jeff Goldblum steelt de show als de ietwat excentrieke Dr. Ian Malcolm. Hij zet zijn karakter met flair en zichtbaar plezier neer. De fenomenale en overbekende soundtrack van John Williams maakt het verhaal compleet. Na al die jaren nog altijd een topper IMO.

Score: 9.0/10

ademmujkic
13-07-2008, 14:47
Mijn favoriete film allertijden. Prachtige special effects, goed verhaal en en schitterende muziek.

Ron-G
13-07-2008, 15:13
Zeker een topper in zijn genre, heb de film al diverse keren gezien, maar hij blijft boeien, en hij weet je elke weer te raken, is het niet door de verbluffende special effects dan is het wel door de geweldige soundtrack, deze film kwam zo'n beetje op video/dvd uit toen het surround gebeuren voor de consument uitkwam, en heb hem menigmaal als demo gebruikt, vooral als de eerste keer de T-Rex in beeld komt, met het onheilspellend gebonk........geweldig :twisted:

Deel 2 is wat minder en deel 3 heb ik hier al enkele jaren liggen :oops: maar nog nooit bekeken, maar is snel gaan doen :mrgreen:

Maar de film is eigenlijk een 10 waard vanwege de baanbrekende en excellente special effects, en daar draait deze hele film om, het verhaal mag dan misschien wat dunnetjes en voorspelbaar zijn, maar de acteurs dragen de film op een inspirerende manier, en de dino's zijn gewoon de blikvangers in deze prent, blijf het een absolute topper vinden.......