PDA

Bekijk de volledige versie : Disney sprookjes=disney treasures?



tand
31-05-2004, 14:18
Wat is dat eigenlijk disney sprookjes?
Bij Bol.com kan ik er niks over vinden..meer info etc.

Mark Knoop
31-05-2004, 14:27
In de DVD Database op www.disneyinfo.nl staat meer informatie over de verschillende uitgaves. Ik dacht dat DVD.nl er ook een aantal besproken heeft.

(Disney)Tom Houben
31-05-2004, 15:51
Is gewoon een heruitgave van oude videobanden onder een nieuwe naam. Er staan oudere filmpjes op, zoals Ben and Me, de 3 biggetjes, de Prins en de Bedelknaap, zoiets. Ze duren vaak niet eens een uur en zijn nog eens duurder dan de Treasures (heel gek!).
Ik vind deze serie niet echt een aanrader, omdat ze absoluut niet mooi zijn uitgevoerd en omdat er niet echt veel opstaat. Wil je echt een mooie collectie oude filmpjes, koop dan Silly Symphonies, die is wel geweldig en biedt ongeveer hetzelfde als de sprookjes (sommige filmpjes staan er zelfs ook op!).

Hopelijk heb je hier iets aan!

Richard B.
31-05-2004, 21:32
Het is me nog steeds een raadsel waarom zowel 'Sprookjes' als 'Treasures' op de markt gezet worden: de treasures-serie is verreweg superieur qua wat je krijgt en ook nog eens veel goedkoper. Verder is er inderdaad veel overlap: delen 2, 4 en 5 van Sprookjes bevatten filmpjes die vrijwel allemaal ook in de treasure-series voorkomen. Voor de echte 'completisten' zijn delen 1, 3 en 6 misschien wel interessant omdat daar wel filmpjes op staan die niet op andere dvd's staan. Maar ook daar is overlap met andere Disney-dvd's: een aantal van de filmpjes die daar op staan zijn namelijk onderdeel van de wat oudere Disney classics (bijv. Vrij en Vrolijk).