PDA

Bekijk de volledige versie : progresive scan kwaliteit?



KillerHVO
02-06-2004, 07:23
IK heb sinds kort een beamer gekocht nameklijk de BenQ PB-8220 (2000 ANSI Lumen, XGA, Contrast 2000:1) Nu vindt ik het beeld al heel mooi maar ik heb een wat oudere dvd speler namelijk de JVC TH-A10R (1 van de eerste alles-in-1-set van JVC, met die blauwe lampjes op de zijkanten) deze heeft geen progresive scan of component aansluiting. Mij is verteld dat gebruik van laatst genoemde dingen het beeld op een beamer behoorlijk verbeterd. Plus voor dat ik mijn beamer kocht heb ik ook de Infocus X1 bekeken met ingebouwde Faroudja™ DCDi de-interlacing chipset erin, en ik vondt het beeld er toch wel een stuk scherper van worden. Nu wil ik de JVC DR-M10S bij gaan kopen dit is een dvd recorder met zoals JVC 't noemt Motion Active en Digital Direct Progresive Scan output. Plus bovenstaande is uitgerust met Component uitgang. Denken jullie dat dit een goede keuze is of kan ik beter een dvd speler met "hogere kwaliteit" de-interlacing chipset kopen bijv: denon? Maakt dat echt een zichtbaar verschil? alvast bedankt

X-MenFan
02-06-2004, 08:00
Denken jullie dat dit een goede keuze is of kan ik beter een dvd speler met "hogere kwaliteit" de-interlacing chipset kopen bijv: denon? Maakt dat echt een zichtbaar verschil? alvast bedankt

De beeldkwaliteit bij de verschillende progressive-scan uitgangen varieert enorm. De kwaliteit van de de-interlacer is hierbij bepalend en Faroudja heeft op dit gebied een goede naam.

Ik weet niet of jouw keuze speler goed of slecht is, maar probeer op internet eens reviews te lezen of ga kijken in een winkel. Ik zou zelf denk ik voor een Faroudja gaan, maar er zijn meer chips met een goed beeld.

8t88
02-06-2004, 08:26
Ik heb een combinatie van de X1 en de DR-M1 van JVC, maar ik werd niet echt opgewonden van de component aansluiting op mn beamer. Ben zelfs terug gegaan naar S-Video, omdat ik het prettiger vond om naar te kijken. Component/progressive leek iets te scherp (randjes enzo) kan het niet echt goed uitleggen, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. groeten Marco.

KillerHVO
02-06-2004, 08:37
owkee harstikke bedankt. Ik ga denk ik toch voor een dvd speler/recorder die met de Faroudja DCDi is uitgerust.