PDA

Bekijk de volledige versie : Trillende Denon DVD 1000



Ron Plekkenpol
24-12-2001, 16:27
Beste forumleden,

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een DVD speler, te weten een Denon DVD 1000, gekoppeld aan een Denon 1801 receiver.

De speler doet het goed, alleen bij het afspelen van sommige CD's trilt ie nogal. Als je je hand op de speler legt voel je het trillen duidelijk. Hij doet dit zowel bij gekochte CD's als, veel minder vaak, bij gekopieerde CD's (voor kopieren gebruikt ik TDK CDR's).

Ik ben met een aantal trillende CD's naar de zaak waar ik het spul gekocht heb terug gegaan en een andere DVD 1000 vertoonde daar hetzelfde probleem!

Heeft een van jullie deze ervaringen ook en zo ja hoe heb je het opgelost??

Groeten,

Ron

bmateijsen
27-12-2001, 10:39
De denon maakt meer omwentelingen bij cd's en dvd's dan andere spelers... die kan voor jou dan worden omschreven als trillen... Alle denon spelers hebben dit... alleen sommige zijn beter geisoleerd of hebben een beter loopwerk.

Bjorn

Ron Plekkenpol
27-12-2001, 13:16
De denon maakt meer omwentelingen bij cd's en dvd's dan andere spelers... die kan voor jou dan worden omschreven als trillen... Alle denon spelers hebben dit... alleen sommige zijn beter geisoleerd of hebben een beter loopwerk.

Bjorn

Kan dit dan zo erg worden dat kleine snuisterijen op m'n audiomeubel dan gaan meeresoneren?? Afgelopen Kerst heb ik een kleine kandelaar er vanaf gezet omdat ie gezellig (nou ja ...) meetrilde :(

Het trillen lijkt af en toe meer op dreunen (OK, tikkie overdreven, maar toch..) Ik dacht trouwens dat Denon best wel een goed merk was. Ik heb op de site van DVD magazine in Duitsland een test van de DVD 1000 gelezen en daar stond niets over trillen.

Zit er echt zoveel verschil tussen spelers van hetzelfde type dat de een trilt en de ander niet??