PDA

Bekijk de volledige versie : king arthur



metrakitt
04-06-2004, 20:00
wie heeft deze trailer gezien
:D :D :D deze film lijkt op gladiator

ik ben benieuwd naar deze film vooral die soundtrack

hopelijk is die ook begin july in de bioscoop

martini
04-06-2004, 20:36
Voor diegene die m nog nie heb gezien, hij is hier te downloaden

http://www.jurassicpunk.com/movies/kingarthur.shtml

en hier te zien

http://www.comingsoon.net/movies/k/kingarthur.php

In de bios: waarschijnlijk 7 juli (in de VS)

Richard B.
04-06-2004, 20:37
Er bestaat al een thread over dit onderwerp: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=13941

metrakitt
04-06-2004, 21:24
komt die 7-7-2004 ook in de nederlandse bioscoop

????

Laurens-Jan
05-06-2004, 22:13
Releasedatum voor Nederland is 29 juli

Zie ook http://www.imdb.com/title/tt0349683/releaseinfo

Bullet Tooth Tony
12-06-2004, 16:08
Ik vind dit soort films echt top!
Ik weet niet hoe die wordt, maar ik ga er wel naar toe (bios)!

Beloved
12-06-2004, 16:31
Ik ga er ook wel naartoe.
Ik snap alleen niet dat ze een wat meer realistische versie van het verhaal willen geven terwijl Guinevere halfnaakt mee lijkt te vechten (volgens de trailer dan).
Dan lijkt me de mythische versie van King Arthur nog realisticher.

Thijs
12-06-2004, 19:05
:D :D :D deze film lijkt op gladiator

Dan heb ik een stukje gemist geloof ik. :roll:

Forrest G
12-06-2004, 19:23
Ik ga er ook wel naartoe.
Ik snap alleen niet dat ze een wat meer realistische versie van het verhaal willen geven terwijl Guinevere halfnaakt mee lijkt te vechten (volgens de trailer dan).
Dan lijkt me de mythische versie van King Arthur nog realisticher.ik kan je verzekeren dat er velen zijn die het niet erg vinden dat keira knightley halfnaakt aan het meevechten is hoor :D

Thijs
12-06-2004, 19:58
Nee dat is weer een heel ander verhaal.
Maar of dit nou in de film moet onder het motto van 'the true story behind the legend'?

Wizz-Art
13-06-2004, 14:22
Ik ga er ook wel naartoe.
Ik snap alleen niet dat ze een wat meer realistische versie van het verhaal willen geven terwijl Guinevere halfnaakt mee lijkt te vechten (volgens de trailer dan).
Dan lijkt me de mythische versie van King Arthur nog realisticher.

Volgens mij is dat in elke J.Bruckheimer (of hoe je zijn naam ook schrijft) het geval :wink:

Thijs
14-06-2004, 16:26
Is ook weer iets voor te zeggen ja. :P

Maar feit blijft dat het me een leuke film lijkt. Heb er nooit zo moeite mee om me los te worstelen van een bepaald beeld als ik een film ga kijken. Zal er niet mee zitten als het verhaal in zekere mate afwijkt, als de film op zichzelf maar niet tegenvalt.

Reginald
17-06-2004, 15:36
ik denk wel dat het de moeite wordt want ziet er zeker ni slecht uit, goede actuers en regisseur van training day en dat was zeer goede film

Harry stadman
17-06-2004, 16:04
Ik ga er ook wel naartoe.
Ik snap alleen niet dat ze een wat meer realistische versie van het verhaal willen geven terwijl Guinevere halfnaakt mee lijkt te vechten (volgens de trailer dan).
Dan lijkt me de mythische versie van King Arthur nog realisticher.

Volgens mij is dat in elke J.Bruckenheimer (of hoe je zijn naam ook schrijft) het geval :wink:

dit is gewoon een moderne bewerking van een oud verhaal!
nee, de dames in die tijd liepen er zeer zeker weten niet zo bij als Keira in deze film maar daar heb ik in dit geval zeker geen problemen mee! :wink: :oops:

persoonlijk vind ik dat excalibur van John Boorman nog steeds het beste "arthur" verhaal is op dit moment. het verteld het complete verhaal, dit i.t.t. de meeste andere verhalen.

Hrodbern
26-06-2004, 10:45
Op Dark Horizons (http://www.darkhorizons.com/news04/040625c.php) staat een bericht over dat de film toch wat minder "bloederig" wordt dan eerst door de producent, Bruckheimer, werd aangegeven.

Het is te hopen dat er in Europa wel een volledige versie wordt uitgebracht, maar dat verwacht ik niet, of in ieder geval een director's cut DVD.

pieter bond
26-06-2004, 11:44
Clive Owen is trouwens een grote kandidaat voor de nieuwe James Bond te spelen!!!!

JCL
26-06-2004, 13:09
Clive Owen is trouwens een grote kandidaat voor de nieuwe James Bond te spelen!!!!

Hoop het niet! iig eerst nog een Brosnan film maar neem dan aub een ander. Collin Farels naam het rijte. Die zou ik wel eens willen zien als bond.

Wizz-Art
26-06-2004, 13:15
Clive Owen is trouwens een grote kandidaat voor de nieuwe James Bond te spelen!!!!

Hoop het niet! iig eerst nog een Brosnan film maar neem dan aub een ander. Collin Farels naam het rijte. Die zou ik wel eens willen zien als bond.

Die is nog veeelste jong voor Bond :?

JCL
26-06-2004, 13:27
Clive Owen is trouwens een grote kandidaat voor de nieuwe James Bond te spelen!!!!

Hoop het niet! iig eerst nog een Brosnan film maar neem dan aub een ander. Collin Farels naam het rijte. Die zou ik wel eens willen zien als bond.

Die is nog veeelste jong voor Bond :?

Och, ik vind het nog best wel kunnen bovendien kunnen ze met wat make-up die look ook wel wat veranderen!

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd naar de film! Heeft iemand trouwens enig idee wat de leeftijdskeurig word? Want in ben nog geen 16 en ze zijn er nogal streng op en ik zie er ook niet uit om er voor door de kunnen gaan zeg maar :evil:

Wizz-Art
26-06-2004, 13:39
Clive Owen is trouwens een grote kandidaat voor de nieuwe James Bond te spelen!!!!

Hoop het niet! iig eerst nog een Brosnan film maar neem dan aub een ander. Collin Farels naam het rijte. Die zou ik wel eens willen zien als bond.

Die is nog veeelste jong voor Bond :?

Och, ik vind het nog best wel kunnen bovendien kunnen ze met wat make-up die look ook wel wat veranderen!

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd naar de film! Heeft iemand trouwens enig idee wat de leeftijdskeurig word? Want in ben nog geen 16 en ze zijn er nogal streng op en ik zie er ook niet uit om er voor door de kunnen gaan zeg maar :evil:

:shock: Ben jij nog maar 15 :?

Waar woon jij? Hier in Vlissingen doen ze niet bepaald moeilijk over leeftijd namelijk.

Ik geloof trouwens dat Bruckheimer z'n films meestal vanaf 12jaar zijn maar dan heb je ook uitzonderingen als Bad Boys 2 en Face/off bijvoorbeeld die vanaf 16jaar zijn.

JCL
26-06-2004, 14:06
Clive Owen is trouwens een grote kandidaat voor de nieuwe James Bond te spelen!!!!

Hoop het niet! iig eerst nog een Brosnan film maar neem dan aub een ander. Collin Farels naam het rijte. Die zou ik wel eens willen zien als bond.

Die is nog veeelste jong voor Bond :?

Och, ik vind het nog best wel kunnen bovendien kunnen ze met wat make-up die look ook wel wat veranderen!

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd naar de film! Heeft iemand trouwens enig idee wat de leeftijdskeurig word? Want in ben nog geen 16 en ze zijn er nogal streng op en ik zie er ook niet uit om er voor door de kunnen gaan zeg maar :evil:

:shock: Ben jij nog maar 15 :?

Waar woon jij? Hier in Vlissingen doen ze niet bepaald moeilijk over leeftijd namelijk.

Ik geloof trouwens dat Bruckheimer z'n films meestal vanaf 12jaar zijn maar dan heb je ook uitzonderingen als Bad Boys 2 en Face/off bijvoorbeeld die vanaf 16jaar zijn.

Yep! Maar met een beetje geluk bedacht ik mij dat ik al 21 juli 16 word :)

Ik woon in Deventer en de EDB doet altijd bijzonder moeilijk om over de videotheek nog maar te zwijgen!

Erik Hagen
26-06-2004, 14:43
Yep! Maar met een beetje geluk bedacht ik mij dat ik al 121 juli 16 word :)
:shock: *Hoeveel* juli? :twisted:

John Sital
26-06-2004, 15:09
de trailer ruled hard

Beloved
27-06-2004, 22:46
Hij is in Argentinië iig voor 13, dus dan lijkt het me vrij stug dat hij in NL voor 16+ wordt. he jammer, minder bloederigheid enzo :P

Bart de Rechter
29-06-2004, 13:00
Een aantal clips voor de liefhebber.
http://www.themoviebox.net/movies/2004/IJKLM/King-Arthur/trailer-page.html

Haay1971
02-07-2004, 13:54
King Arthur wordt op IMDB behoorlijk afgekraakt en staat op het moment, met 78 stemmen, op een 5.0.

Laurens-Jan
02-07-2004, 15:08
78 stemmen zegt natuurlijk niks.

Vanaf 2000 stemmen lijkt me het oordeel waardevoller.

Kars
02-07-2004, 15:30
Het beroerde acteren knalt er in de trailer al vanaf, dan ook nog die naam van Bruckheimer eraan vast. Lijkt me een film die ik kan gaan overslaan.

Hrodbern
02-07-2004, 17:18
King Arthur wordt op IMDB behoorlijk afgekraakt en staat op het moment, met 78 stemmen, op een 5.0.

Hmm, 21x een 1 31x een 10, volgens mij proberen een aantal mensen het cijfer op IMDB toch een beetje te beinvloeden. En inderdaad bij een hele hoop meer stemmen gaat een cijfer wat meer voor zich spreken.

Overigens zijn de user comments op IMDB ook niet echt positief, dat de film niets met de legende zou hebben en dat de actie scenes zwaar tegenvallen, althans weinig spanning.

Nou ja Kiera speelt mee, dus ik ga hem heus wel kijken :wink:

Hrodbern
29-07-2004, 16:50
Ik heb hem onlangs gezien.

Het is wel een leuke film, goed gemaakt, maar uiteindelijk viel hij toch een beetje tegen. Ik heb mij gedurende de film, toch weer bijna 2 uur lang, geen moment verveeld, maar het werd nooit echt spannend of heftig.
De vechtscenes zijn mooi gedaan, maar het is duidelijk te merken dat deze film behoorlijk is ontdaan van bloed en afgehakte ledematen.
De zullen wij dan hopenlijk wel op een DVD kunnen terugvinden (het schijnt dat er wel een R rated versie in de USA gaat komen)

En het verhaal, dat heeft inderdaad weinig met de bekende Arthur legende te maken, maar dat vond ik nu juist een positief punt. Het is geen remake van bijvoorbeeld Excaliber.

Verder is het verhaal vrij grimmig, nou vind ik dat ook wel goed, ik had ook geen pracht en praal en glimmende harnassen verwacht.

Goede muziek, beetje keltische sferen.

Verwacht geen LotR of Gladiator (ik heb Troy niet gezien :oops: ) deze film haalt dat (top)niveau niet.

Op IMDB staat de film inmiddels op een 6, ik heb hem een 7 gegeven, maar een 7,5 is hij ook wel waard (half puntje extra omdat Kiera meespeelt :lol: )

Christiaan Sauer
29-07-2004, 17:01
Wie heeft de muziek geschreven?

JCL
29-07-2004, 17:03
Wie heeft de muziek geschreven?

Hans Zimmer volgens IMDB. Dat is dus goed nieuws!!! Hij schreef ook Gladiator.

skank
29-07-2004, 17:27
ik heb toch ook wel mijn twijfels bij deze film ??? :?: :?

Kaplan
29-07-2004, 17:46
Sluit ik mij bij aan.
Weer zo'n typische Bruckheimer blockbuster.
Ik kan er op zich altijd nog wel van genieten, maar goed vind ik het niet.

Christiaan Sauer
29-07-2004, 17:48
Wie heeft de muziek geschreven?

Hans Zimmer volgens IMDB. Dat is dus goed nieuws!!! Hij schreef ook Gladiator.

Getver, had het natuurlijk kunnen weten. Jerry Bruckheimer = Hans Zimmer en Hans Zimmer = Jerry Bruckheimer.
(of zijn componistengroep, hoe heet die ook alweer :oops:).
Ben totaal geen fan van Hans Zimmer. Net als Bruckheimer: vooral bombastisch. Gladiator is de enige soundtrack die ik van hem ken die ik echt goed mag noemen (ik persoonlijk dan :))

Caledonians
29-07-2004, 17:48
Ik had veel verwachtingen van deze film toen ik hoorde dat die er zou komen. Nou na een aantal trailers gezien te hebben en de reclames op tv ben ik een heel stuk minder enthousiast. Ga hem dan ook niet in de bios kijken...

Christiaan Sauer
29-07-2004, 23:22
Tja, ben net 5 minuten terug. Wat moet ik ervan zeggen. Bij wijlen leuk, maar weer errug voorspelbaar. De film heeft me geen moment gegrepen op een manier waarop andere films dat wel lukt. Ofwel, nergens echt het verhaal ingezogen.
En natuurlijk weer overal [spoiler:877be5648d]de te verwachten mysterieuze rook ook al had die een doel. [/spoiler:877be5648d]
De muziek precies zoals ik verwacht had. Bombastisch.
Nee, de film krijgt een 6je voor de moeite. En dat heeft de film nog vooral aan Keira te danken ;) Enige pluspunt in de film :P

David L.
30-07-2004, 08:40
Heb hem gezien en vond het maar nix...
Kreeg het gevoel dat ze met veel moeite een reden hadden gevonden om actie-scenes met zwaarden en paarden te kunnen filmen :cry:
De actie is slecht gejat van Gladiator maar zodra er geen actie in zit wordt het allemaal gewoon ronduit saai. Net zoals Pearl Harbor; dat was ook al zo'n draak geworden (met dien verschil dat de actie in die film wel erg goed gefilmd was..). Zodra Bruckheimer iets serieus wil gaan vertellen moet ik al lachen :oops: :lol:

Menno Hagendoorn
30-07-2004, 10:01
Nou, ik ga vanavond naar deze film (pathe de kuip), maar dit beloofd niet veel goeds :( (ik dacht het eigenlijk stiekum al, maar ja tegen beter weten in..... :oops: ).
Misschien valt het mee, ik laat het nog wel weten

Arjan Veenstra
30-07-2004, 10:01
Wie heeft de muziek geschreven?

Hans Zimmer volgens IMDB. Dat is dus goed nieuws!!! Hij schreef ook Gladiator.


(of zijn componistengroep, hoe heet die ook alweer :oops:).
Ben totaal geen fan van Hans Zimmer. Net als Bruckheimer: vooral bombastisch. Gladiator is de enige soundtrack die ik van hem ken die ik echt goed mag noemen (ik persoonlijk dan :))

Media Ventures heet Hans Zimmers studio.

Hans Zimmers muziek is cool :!: :!: :!: Jij weet niet wat bombastisch is, luister maar eens naar James Horner. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, ieder z'n smaak :wink: Tip: Luister bijvoorbeeld eens naar een "As good as it gets", dan hoor je een hele andere kant van Zimmer.

Arjan Veenstra
30-07-2004, 10:05
Op Dark Horizons (http://www.darkhorizons.com/news04/040625c.php) staat een bericht over dat de film toch wat minder "bloederig" wordt dan eerst door de producent, Bruckheimer, werd aangegeven.

Het is te hopen dat er in Europa wel een volledige versie wordt uitgebracht, maar dat verwacht ik niet, of in ieder geval een director's cut DVD.

Het is een zomerfilm, dus niet teveel bloed, anders mogen de kids er niet naar toe en dat betekend minder dollartjes. Een andere versie hoef je dus echt niet op te rekenen.

Vins
30-07-2004, 10:32
In de Telegraaf (krant) van donderdag 22 juli stond een interview met de regisseur van King Arthur.

Hij vertelde daarin dat de film in de bioscoop erg is aangepast vanwege de filmkeuring. Zo is er een ander begin en einde en zijn de meeste geweldadigde scenes eruit gehaald, omdat de disney, die de film uitgeeft de film ook voor kinderen toegankelijk wil maken.

De regisseur vertelde ook dat als de dvd over een aantal maanden komt, dat op die dvd zijn versie zal staan, dus een director's cut. Dat betekend dus een ander begin en einde en meer geweldadige scenes.

Ik wacht wel met de film zien totdat hij op dvd is, dat kan je pas echt zien hoe de film er in zijn totaaliteit uitziet, volgens de visie van de regisseur.

Groeten, Vins

Glenn
30-07-2004, 10:41
In de Telegraaf (krant) van donderdag 22 juli stond een interview met de regisseur van King Arthur.

Hij vertelde daarin dat de film in de bioscoop erg is aangepast vanwege de filmkeuring. Zo is er een ander begin en einde en zijn de meeste geweldadigde scenes eruit gehaald, omdat de disney, die de film uitgeeft de film ook voor kinderen toegankelijk wil maken.



Het lag meer aan de filmkeuring dan aan Disney dat de film werd aangepast.

JCL
30-07-2004, 10:43
In de Telegraaf (krant) van donderdag 22 juli stond een interview met de regisseur van King Arthur.

Hij vertelde daarin dat de film in de bioscoop erg is aangepast vanwege de filmkeuring. Zo is er een ander begin en einde en zijn de meeste geweldadigde scenes eruit gehaald, omdat de disney, die de film uitgeeft de film ook voor kinderen toegankelijk wil maken.



Het lag meer aan de filmkeuring dan aan Disney dat de film werd aangepast.

ja, dat staat er toch ook. Disney wil dat er kinderen heen kunnen en DUS moet de filmkeurig laag zijn want anders komen die kids niet he...

Glenn
30-07-2004, 10:49
Ik heb het artikel gelezen en daar vroegen ze dan door wie het kwam. En toen vertelde Fuqua dat het niet aan Bruckheimer en Dinsey lag dat er in de film geknipt werd.

Menno Hagendoorn
30-07-2004, 13:32
Ik heb het artikel gelezen en daar vroegen ze dan door wie het kwam. En toen vertelde Fuqua dat het niet aan Bruckheimer en Dinsey lag dat er in de film geknipt werd.
Ik las net op www.nu.nl dat dit kwam doordat de film van een winter naar een zomerrelease werd geschoven. daardoor moesten de bloedige scenes eruit en kreeg de film een happy-end...

Dennis Veldhuizen
30-07-2004, 13:36
wachten op een un-rated / Directors Cut DVD versie dus? ;)

Menno Hagendoorn
30-07-2004, 13:53
wachten op een un-rated / Directors Cut DVD versie dus? ;)
Dat zou mooi zijn, maar of buena vista ons hiermee gaat verrassen....ik betwijfel het :(
Nou ja, vanavond eerst maar eens kijken of de film uberhaubt de moeite waard is..

Dennis Veldhuizen
30-07-2004, 13:55
wachten op een un-rated / Directors Cut DVD versie dus? ;)
Dat zou mooi zijn, maar of buena vista ons hiermee gaat verrassen....ik betwijfel het :(
Nou ja, vanavond eerst maar eens kijken of de film uberhaubt de moeite waard is..

let me know (us :P) know :)

Menno Hagendoorn
30-07-2004, 13:57
wachten op een un-rated / Directors Cut DVD versie dus? ;)
Dat zou mooi zijn, maar of buena vista ons hiermee gaat verrassen....ik betwijfel het :(
Nou ja, vanavond eerst maar eens kijken of de film uberhaubt de moeite waard is..

let me know (us :P) know :)
I'll do that 8)

debbes
30-07-2004, 18:22
Net gezien. Vond het een saaie film. Als je een actiefilm verwacht dan zal je teleurgesteld worden. En het verhaal dat tussen de actiescenes inzit is niet echt meeslepend en spannend.
[spoiler:2c7a69ccbe]Er waren maar 3 vechtscenes in de gehele film![/spoiler:2c7a69ccbe]
Het had zeker beter gekund, maar door de goede PR en dergelijke zal deze film toch wel wat geld in het laadje brengen.
Al een geluk had ik een gratis ticket gekregen van iemand, anders had ik nu mijn geld verspild.
Was nog aan het twijfelen tussen deze of Godsend. Dacht dat King Arthur meer indruk zou maken in de cinema dan thuis en daarom heb ik voor hem gekozen. Bad choice. :(

Nog een algeme opmerking op vele actiefilms in dit genre: wanneer iemand wordt neergeslagen/gestoken met een zwaard o.d., zie je eerst de slagbeweging, dan verandert het shot en zie je de persoon neervallen. Ik wil een gevecht in één vloeinde beweging zien. Maakt het geheel wat echter.

Evil Hobbit
30-07-2004, 18:44
Ik heb hem ook net gezien en ik vond hem eigenlijk behoorlijk meevallen. Door al het negatieve ging ik er eigenlijk wat slecht in maar ik vond het wel een leuke film :D. Ik vond de stukken tussen de gevechten in veel boeiender dan de gevechten zelf. Troy was ook al zo'n afgang. Dus de eerste epische film dit jaar die de moeite waard is.
Nee, zo slecht was ie niet, geen meesterwerk van 5 sterren maar toch zeker wel een 3 1/2 ster waardig en als dalijk een director's cut uitkomt met meer geweld en bloed dan zal ik die wel kopen maar toch vond ik hem al bloederig zat. Ik miste het in elk geval niet. Zeer leuke film dus.
En Keira blijft prachtig 8) [/quote]

JCL
30-07-2004, 19:55
Film net gezien. Het was een aanfluiting! Werkelijk waar. Acteer werk was dramatisch slecht bah! Alles was walgelijk cliché. [spoiler]De dood van Lancelot b.v. Krijg die pijl door zijn borst. lekker kreunen. Pakt een zwaard, er is niets maar dan ook niets aan de hand. Zwaard gaat door de andere heen en opeens is Lance dood... He?[spoiler] Dat was echt een verschikkelijk stuk.

De hele film zien we van de actie alleen maar gezichen, mensen waarvan de strot wordt door gesneden (en niet zo'n beetje ook) en die vallen gewoon neer.

De hele film is voor mij 1 grote aanfluiting!!! De enigste uitzondering is Keira die was wel erg overtuigend, als enige.

Martijn W.
30-07-2004, 21:12
Dit geldt even voor de mensen die de film en de trailer hebben gezien.
Hebben jullie nog stukjes uit de trailer gezien die niet in de film zaten?
Misschien kunnen we hieruit opmaken of er nog een Director's Cut aankomt.

b.t.w. vanavond om 23:00 komt een "Making Of" van King Arthur op Yorin.

debbes
30-07-2004, 23:03
Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht dat ik de naam Excalibur niet heb horen vallen in de film, wel in trailer.
Dacht ook dat, waar guinevere zegt in de trailer: "I won't let them touch you", dat het in de film "... rape you" was
Maar hier ben ik absoluut niet meer zeker van. Heb de film niet zo aandachtig gevolgd (redenen hiervoor staan een paar posts hoger).
Misschien dat iemand het kan bevestigen/weerleggen.

JCL
31-07-2004, 07:38
Ik weet het niet meer precies, maar ik dacht dat ik de naam Excalibur niet heb horen vallen in de film, wel in trailer.
Dacht ook dat, waar guinevere zegt in de trailer: "I won't let them touch you", dat het in de film "... rape you" was
Maar hier ben ik absoluut niet meer zeker van. Heb de film niet zo aandachtig gevolgd (redenen hiervoor staan een paar posts hoger).
Misschien dat iemand het kan bevestigen/weerleggen.

Over beide dingen zit je goed.

Er werd idd gezegd "I won't let them rape you" en het stukje "excalibur be my strengt" zit er ook niet in, die scene wel, die zin niet.

Christiaan Sauer
31-07-2004, 09:36
@ Arjan: Thanx. Die naam zocht ik.
Zal die soundtrack eens downloaden. Eens kijken hoe die daar schrijft :)

Menno Hagendoorn
31-07-2004, 10:08
wachten op een un-rated / Directors Cut DVD versie dus? ;)
Dat zou mooi zijn, maar of buena vista ons hiermee gaat verrassen....ik betwijfel het :(
Nou ja, vanavond eerst maar eens kijken of de film uberhaubt de moeite waard is..

let me know (us :P) know :)
I'll do that 8)

Nou, ik heb "m gezien en ik ben niet super onder de indruk, maar: ik vond hem ook niet superslecht!
De film had zeker zijn momenten [spoiler:2b8b088a0f] Die vechtscene op het ijs was super!, alleen wat kort.[/spoiler:2b8b088a0f]
Maar helaas was er net zoveel fout als er goed was, met als dieptepunt een schurk(Stellan Skarsgard) die aan de ziekte van pfeiffer leek te lijden (wat een dooie zeg...).
Kiera Knightley was wel leuk om naar te kijken (en nee: niet alleen vanwege haar uiterlijk :wink: ) en die dikke acteur die Bors speelt (geen idee hoe de goede man heet) was ook leuk (zorgde voor een hoop humor)
Ik zou zeggen: een 6-je
Effe off topic: de man die Arthur Speelt (Clive Owen) wordt ook getipt als nieuwe Bond (zou nog wel eens een goede zet kunnen zijn denk ik...)

Evil Hobbit
31-07-2004, 10:19
ik vond ook de scene heel goed waarin ze
[spoiler:aef5db426f] de 2e paus, naam al weer vergeten, gaan evacueren. De hele aanloop daar naar toe, met de achtervolging in het bos door Merlijns troepen maar vooral de scene dus waarin hij het hele dorpje mee evacueerd. Vond dit heel sterk. Ook leuk hoe hij de vingertje van Keira weer recht zet 8) [/spoiler:aef5db426f]

JCL
31-07-2004, 10:28
Stuk dat ze het hadden over "The Basterds" was wel gaaf, vooral dat hij ze nummer had gegeven :D

starbuck
31-07-2004, 11:16
Gisteren deze film bezocht,

gemiddeld is het toverwoord bij deze film, het is niet goed maar ook zeker niet slecht.

Slecht was het feit dat ik mij niet betrokken voelde bij 1 van de karakters, goed was het feit dat het visuele gedeelte goed verzorgd is.

Een film welke wel in mijn verzameling zal belanden, maar niet voor meer dan €10,00.

metrakitt
01-08-2004, 02:51
waarom zoveel negatief op deze film

ik heb hem gezien en vond het gaaf

soundtrack was mooi
puur van hans zimmer

deze film krijgt een goed cijfer

:D

Tom L.
01-08-2004, 12:58
Vond de film niet super en niet slecht, gemiddeld dus.
Krijgt van mij als cijfer een 6.5, denk niet dat ik hem aanschaf op dvd

markprijs
03-08-2004, 12:08
Gisteravond gezien in de bios. Zoals enkelen hier al vermelden, een gemiddelde film. Niet slecht, maar ook zeker niet goed.

Misschien komt dat ook doordat ik er meer van had verwacht... :)

scheur
03-08-2004, 12:25
Is het misschien mogelijk dat hier een director's cut van komt zoals ze dit ook bij Pearl harbour gedaan hebben? :shock:

Frank Gozeling
11-08-2004, 14:07
Gisterenavond gezien. Na de trailer die ik eerder op internet had gezien, werden mijn hoge verwachtingen al naar beneden bijgesteld door de reviews in de media en op deze thread. En inderdaad, King Arthur is een middelmatige actie film. Een epos zou ik het nog geeneens willen noemen.
Helaas al de tweede keer dit jaar (na Troy) dat de revival van het historische epos, ingezet door Gladiator, om zeep gebracht dreigt te worden. Wanneer leren de moderne filmmakers nu eens dat niet het spektakel en de actie, maar uiteindelijk het verhaal de film maakt of breekt. Bij King Arthur is het verhaal zwak, en niet aangrijpend. Bovendien is het spektakel/actie gehalte ook niet om over naar huis te schrijven.

Peter van 't Wout
11-08-2004, 14:30
Er is geknipt in deze film,
MAAR de dvd uitgave zal de film bevatten zoals bedoeld door de regiseur!

Kees Hoekerd
11-08-2004, 14:41
Clive Owen is trouwens een grote kandidaat voor de nieuwe James Bond te spelen!!!!

Hoop het niet! iig eerst nog een Brosnan film maar neem dan aub een ander. Collin Farels naam het rijte. Die zou ik wel eens willen zien als bond.

Die is nog veeelste jong voor Bond :?

Och, ik vind het nog best wel kunnen bovendien kunnen ze met wat make-up die look ook wel wat veranderen!

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd naar de film! Heeft iemand trouwens enig idee wat de leeftijdskeurig word? Want in ben nog geen 16 en ze zijn er nogal streng op en ik zie er ook niet uit om er voor door de kunnen gaan zeg maar :evil:
Hij is gelukkig vanaf 12 jaar,dus je kan er naar toe. :wink: gelukkig ben ik sinds kort 16,dus mij zal het niet veel uitmaken.

Over Colin Farrel:Reken daar maar niet op.Hij is veel te klein voor James Bond en lijkt me niet echt een goeie bond worden,die zuiperd :evil: .

Hij is ook nog eens te jong.

Daan de G.
11-08-2004, 15:01
Colin Farrel zou perfect zijn als bond :) dan komt er weer eens wat pit in de films :)

heb king arthur nog niet gezien, ik wacht op de DVD uitgave...

Maarten van Krimpen
11-08-2004, 15:14
Op zich helemaal niet zo'n beroerde film. Best grappig, gewoon niet te veel bij nadenken. Gevechten waren erg mooi.

JCL
11-08-2004, 16:11
Clive Owen is trouwens een grote kandidaat voor de nieuwe James Bond te spelen!!!!

Hoop het niet! iig eerst nog een Brosnan film maar neem dan aub een ander. Collin Farels naam het rijte. Die zou ik wel eens willen zien als bond.

Die is nog veeelste jong voor Bond :?

Och, ik vind het nog best wel kunnen bovendien kunnen ze met wat make-up die look ook wel wat veranderen!

Ik ben trouwens wel heel erg benieuwd naar de film! Heeft iemand trouwens enig idee wat de leeftijdskeurig word? Want in ben nog geen 16 en ze zijn er nogal streng op en ik zie er ook niet uit om er voor door de kunnen gaan zeg maar :evil:
Hij is gelukkig vanaf 12 jaar,dus je kan er naar toe. :wink: gelukkig ben ik sinds kort 16,dus mij zal het niet veel uitmaken.

Over Colin Farrel:Reken daar maar niet op.Hij is veel te klein voor James Bond en lijkt me niet echt een goeie bond worden,die zuiperd :evil: .

Hij is ook nog eens te jong.

ben 21 juli 16 geworden, geen probleem dus!

Bart G.
22-08-2004, 09:48
Kben hem gisteren gaan kijken en de film kon serieus niet aan de verwachtingen voldoen! Het verhaal was gewoon niet goed uitgewerkt en ik vond de sfeer ook veel te somber met die overdreven rook en mist. Het gevecht op het ijs vond ik fake...
Ook had ik ook niet echt een band met 1 van de personages wat wel belangrijk is vind ik. Het eindgevecht vond ik ook al niet goed: [spoiler:60a614da69]hoe Guinevere meevecht, Lancelot sterft maar toch nog zijn zwaard kan gooien, Arthur die geknield zit om de fatale slag te krijgen maar dan ongelofelijk maar waar zijn zwaard nog naar achteren weet te steken in die Saks...meer iets voor Jet Li dacht ik :wink: [/spoiler:60a614da69]
Bors vond ik het positieve in de film die voor de humoristische ondertoon zorgde. Vooral met die nummertjes maar ook wanneer het serieus was kwam hij overtuigend over [spoiler:60a614da69](scene waar Arthur vraagt voor een laatste opdracht en waar ze de ontslagbrieven krijgen)[/spoiler:60a614da69]

Hans De Bisschop
22-08-2004, 10:00
Ben de film zelf vorige week gaan kijken en dat is erg meegevallen. Hoge verwachtingen had ik niet (en heb ik trouwens nooit) vandaar dat ie waarschijnlijk zo goed meegevallen is :)

Z-Man
22-08-2004, 10:20
Hele slechte film. Clive Owen doet nog zn best maar de rest van de acteurs vind ik stuk voor stuk waardeloos acteren en dat komt waarschijnlijk door de idiote dialogen en de slechte regie. En dat terwijl Antoine Fuqua het meesterlijke Trainig Day gemaakt heeft. Hij kan beter geen epische films meer regisseren :twisted: . Ik viel letterlijk bijna in slaap bij deze film en niet omdat er zo weinig actie in zat maar gewoon de personages waren zo oninteresssant dat het gewoon niks uitmaakte of ze nou dood gingen of bleven leven. Is t anderen trouwens ook opgevallen dat een heleboel stukjes uit de trailer niet in de film voorkwamen :x . Normaal geniet ik van bijna alle Jerry Bruckheimer films maar deze komt bij t rijtje van Pearl Harbor. Dit is (na Torque en Underworld) de slechtste film van het jaar naar mijn mening.

martini
27-08-2004, 21:18
K ben er net heen geweest, en ik vind het een goeie film. Lekker verhaal, lekkere gevechten en natuurlijke lekkere Keira. Mooie muziek trouwens.

Maick Werner
05-12-2004, 22:02
Gisterennacht/vanmorgen de DC gehuurd en gekeken. Ik had mij er niet veel bijzonders van voorgesteld en werd dan ook niet verrast. Een kale film, op sommige momenten dodelijk saai. Zoals Z-Man hierboven al wist te vermelden, heb je nooit het gevoel mee te leven met de personages. Tevens bleken emotioneel bedoelde scenes niet aan Clive Owen besteed. Hierbij deed hij mij meer denken aan Robert de Niro :lol:

Muziek was goed. Veldslagen kwamen realistisch en bruut over, alleen werd ik af en toe wat duizelig van de camera tijdens de gevechten.

Op de huurdvd staat ook een alternatief einde. Als je het uiteindelijk gekozen einde al niet goed vond, zou je het alternatief voor de grap eens moeten bekijken. En als je hierbij het commentaar aanzet, krijg je te horen dat ze zelf voor dít einde hadden gekozen, ware het niet voor wat testpubliek dat de voorkeur gaf aan het uiteidelijk gekozen einde.

Al met al 132 minuten wakker kunnen blijven. Zelfs Keira kon me niet verblijden. En dat wil wat zeggen.

Patrick van den Hul
06-12-2004, 08:02
Ik snap niet waarom iedereen zo ontzettend negatief is over deze film, oke het is geen topfilm maar ik vondt hem toch ook zeker niet slecht. Enkele goede pluspunten zijn de casting, de muziek en sommige van de geweldige gevechten (op het ijs bijv.). Het grote gemis is hier dat het verhaal nog zoveel meer had kunnen worden uitgewerkt, maar niettemin is het geen slechte film!

7/10 :twisted:

scheur
06-12-2004, 10:24
In tegenstelling tot wat velen vinden , vond ik deze film zeker de moeite waard, heb de dir.cut gisteren gezien en ben absolut niet ontevreden met deze blinde aanschaf. :wink:

Ron kars
06-12-2004, 10:32
De casting is inderdaad heel goed, met de beeldschone Keira Knightley en de geweldig acterende Ioan Gruffudd (Hornblower)

El-Jorge
14-12-2004, 14:29
Van het weekend de DC gezien, bij lange na niet zon slechte film als dat ik mensen heb horen doen beweren. Ik vond het erg vermakelijk, deze komt dan ook vast nog wel een keer in mijn collectie terecht!

R. Schaap
14-12-2004, 14:50
In tegenstelling tot wat velen vinden , vond ik deze film zeker de moeite waard, heb de dir.cut gisteren gezien en ben absolut niet ontevreden met deze blinde aanschaf. :wink:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb hem in de bioscoop gezien en toen vond ik het wel een aardige film. Inmiddels heb ik de DC aangeschaft en dat vind ik echt een hele goede film. Nu is hij compleet en absoluut de moeite van het hebben waard naar mijn mening.

The Scratcher
14-12-2004, 21:11
In tegenstelling tot wat velen vinden , vond ik deze film zeker de moeite waard, heb de dir.cut gisteren gezien en ben absolut niet ontevreden met deze blinde aanschaf. :wink:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb hem in de bioscoop gezien en toen vond ik het wel een aardige film. Inmiddels heb ik de DC aangeschaft en dat vind ik echt een hele goede film. Nu is hij compleet en absoluut de moeite van het hebben waard naar mijn mening.

@Rein: Wanneer komt de recensie? :wink:

Jeroen vS
15-12-2004, 21:56
Ik heb deze film gezien en dat was niet heel vervelend, maar ik zal zeker niet nog eens gaan kijken. Het kon me gewoon niet echt boeien.
En ik vond ook de acteur, die Arthur speelde, totaal niet de juiste persoon voor deze rol. Of ligt dat aan mij?
Ioan Gruffud vond ik nou juist wel weer cool met dat dubbele zwaard gedoe. [spoiler:76968bac12]Ik vond het dan ook jammer, dat juist Lancelot/Hornblower aan het einde dood ging, dat was nou net de enige persoon, die ik aan het einde had willen overhouden.[/spoiler:76968bac12] Maar dat kan ook liggen aan het feit, dat ik de Hornblower films gewoon goed vind.

Reginald
15-12-2004, 22:04
nee de slechtheid van clive owen hier doet me denken aan het krampachtig acteren van paul walker in de fast and the furious films, kunne totaal geen of zeer weinig gevoelens tonen.

JCL
16-12-2004, 07:33
Ik heb deze film gezien en dat was niet heel vervelend, maar ik zal zeker niet nog eens gaan kijken. Het kon me gewoon niet echt boeien.
En ik vond ook de acteur, die Arthur speelde, totaal niet de juiste persoon voor deze rol. Of ligt dat aan mij?
Ioan Gruffud vond ik nou juist wel weer cool met dat dubbele zwaard gedoe. [spoiler:aa3ad8d3e9]Ik vond het dan ook jammer, dat juist Lancelot/Hornblower aan het einde dood ging, dat was nou net de enige persoon, die ik aan het einde had willen overhouden.[/spoiler:aa3ad8d3e9] Maar dat kan ook liggen aan het feit, dat ik de Hornblower films gewoon goed vind.

Ja maar wat een scene was dat zeg. Wat een vreselijk cliché echt te genant voor woorden, erg jammer!

Chris Taylor
20-12-2004, 13:32
ik vond het geen topfilm. weet je waar ik een gruwlijke hekel aan heb? aan die fokkin jerry bruckheimer. alles groter, beter enz. dat concept heeft een paar x gewerkt, maar bij pearl harbor ging dat al bijna verkeerd en bij king arthur eigenlijk helemaal. ik vond clive owen echter een groot pluspunt in de film, en ook die ene gast die tristan speelde (volgens mij speelde ie ook in requiem for a dream) vond ik tof. voor de rest had jerry volges mij vergeten de rookmachine uit te zetten: niet normala joh! zag door de rook soms weinig en dat was knap vervelend soms!!!

Reginald
20-12-2004, 19:45
clive owen was juist diegene die de film slecht maakte in mijn ogen

goeroezeboe
22-12-2004, 16:05
Ik heb die wel in Frans gedubde versie gezien en dat maakte deze film nog genietbaar. Ik heb er namelijk nog goed mee kunnen lachen. Voor zij die deze fantastische komedie hebben gemist zal ik het grappigste moment dat ik me herinner eventjes beschrijven.
[spoiler:6217b18557]Knightley, die een paar uur er voor nog met gebroken vinger uit de smerigste gevangenis ten noorden van Irak werd bevrijd, komt ineens als een volleerde amazone in een prachtig doorkijkgewaad uit de mist te voorschijn. King Arthur was dus blijkbaar niet alleen een koning en een krijger maar ook nog eens een wonderbaarlijke genezer die daarenboven ook nog de meest prachtige gewaden kan weven én, dat zal zijn sadistisch kantje zijn, daar dan iemand mee in het putteke van de winter naar buiten stuurt (al heeft dat wel voor bijzonder interessant effect op de vrouwelijke anatomie).[/spoiler:6217b18557]

Echt een sublieme film voor mensen die willen leren scenario’s schrijven. Het recept* is dat van blockbuster producer par excellence bruckheimer. De acteurs proberen er nog het beste van te maken maar met zo een script moet ge toch al moeite doen om nog een beetje geloofwaardig over te komen. Maar ja ze waren met handen en voeten gebonden, het moest namelijk volledig historisch zijn :lol:.

verstand op 0 en lachen zou ik zeggen, met deze instelling kun je nog in zekere mate van deze film genieten


*ingrediënten:
- enkele karikaturale personages. Kortom een moedige held, een prachtige jonge deerne en een demonische tegenstander (die liefst uitbarst in een welgemeende bulderlach (genre, muhahahahaha) na zijn vileine daden)
- enkele personages wiens enige functie erin bestaat om in het midden van de film te sterven. Het is altijd leuk om bij zulke films te gokken wie de ‘gelukkige’ gaat zijn
- een face to face confrontatie tussen held >< vijand voor het eigenlijke eindgevecht. Soms werkt dit (vb. Heat) maar meestal (vb. Arthur) is dit compleet onrealistisch en zelfs lachwekkend.
- een bijzonder bombastische score tijdens de gevechten
- het golfmechanisme: actie // conversatie of romance // actie // conversatie of romance // … De maximale duur van elke fase is +-10 minuten. Het is essentieel om met een actiescène moet beginnen, anders zou het voor de kijkers wel is onduidelijk kunnen zijn naar wat voor soort film ze zitten te kijken.
- plotverandering op ¾ van de film


Het voordeel hiervan is dat je steeds zeker bent van wat je krijgt, als toeschouwer weet je perfect waaraan men zich kan verwachten. Het nadeel is dat al deze films op elkaar lijken, of ze nu spelen in een fictieve wereld of in de werkelijkheid, of ze nu handelen over de middeleeuwen of de 20ste eeuw, ze lijken allemaal doorslagjes te zijn van éénzelfde ‘oerscript’. Voor de filmmakers zelf is dit ook zeker geen zegen, vernieuwing is uit den boze.Het is geen toeval dat enkele Aziatische films die zondigen tegen deze principes de laatste tijd hoge ogen gooien. Als Hollywood blijft zulke films voort brengen, zijn ze onderweg naar hun eigen ondergang. Geen vooruitgang is namelijk achteruitgang

BP87
22-12-2004, 16:16
Zeker geen goede film, ik heb hem in de bioscoop gezien, NOOIT MEER! Heel deze film slaat gewoon nergens op. Ik hoopte op een mooie, realistische film over King Arthur, en dan krijg je dit Bruckheimer sensatieprutswerk. Waardeloos!

mark t
22-12-2004, 16:33
(gewist)

Hankster
22-12-2004, 18:52
mwa .. ik heb de gebrande versie van de director's Cut, en dus net gekeken. En ik vind het best wel een aardige film hoor;
Clive Owen speelt goed
Hans Zimmer scoort er weer lekker op los
lekker veel gevechten

maar ik ben blij dat ik hem niet gekocht heb .. leuke film om heel af en toe eens te kijken op vrijdag avond .. maar een topper is het zeer zeker niet! (vooral door die cheesy one-liners "Are you from Rome?" "No, from hell" .. :roll: :P)

Weet je wat nou zo fout is? Dat ze geprobeerd hebben om;
a. er een actie film van te maken
b. het realistisch te laten lijken
waarom nou niet een lekker fantasy / adventure? Beetje qua setting als Peter Jackson's LotR .. kijk .. dat zou al veel schelen :D

Begbie
29-12-2004, 11:58
ik vond het geen topfilm. weet je waar ik een gruwlijke hekel aan heb? aan die fokkin jerry bruckheimer. alles groter, beter enz. dat concept heeft een paar x gewerkt, maar bij pearl harbor ging dat al bijna verkeerd en bij king arthur eigenlijk helemaal. ik vond clive owen echter een groot pluspunt in de film, en ook die ene gast die tristan speelde (volgens mij speelde ie ook in requiem for a dream) vond ik tof. voor de rest had jerry volges mij vergeten de rookmachine uit te zetten: niet normala joh! zag door de rook soms weinig en dat was knap vervelend soms!!!

Je hebt helemaal gelijk Chris. Jerry heeft er één teveel gerookt :wink:

JCL
29-12-2004, 12:08
ik vond het geen topfilm. weet je waar ik een gruwlijke hekel aan heb? aan die fokkin jerry bruckheimer. alles groter, beter enz. dat concept heeft een paar x gewerkt, maar bij pearl harbor ging dat al bijna verkeerd en bij king arthur eigenlijk helemaal. ik vond clive owen echter een groot pluspunt in de film, en ook die ene gast die tristan speelde (volgens mij speelde ie ook in requiem for a dream) vond ik tof. voor de rest had jerry volges mij vergeten de rookmachine uit te zetten: niet normala joh! zag door de rook soms weinig en dat was knap vervelend soms!!!

Je hebt helemaal gelijk Chris. Jerry heeft er één teveel gerookt :wink:

nah... Pearl harbor was een echte slechte film, niet gewoon slecht maar nog wel 2 tandjes daar boven! KI is absoluut geen topper (6-) maar b.v. Gone in 60 seconds, The Rock, Pirates of the Carribean, Bad Boys 1 en 2 die waren allemaal stuk voor stuk WEL toppers!

Reginald
29-12-2004, 12:34
ik vond pearl harbor juist beter dan bad boys 2 die vond ik echt ni zo goed meer. bad boys 1 was veel beter dan zijn sequel.

JCL
29-12-2004, 12:46
ik vond pearl harbor juist beter dan bad boys 2 die vond ik echt ni zo goed meer. bad boys 1 was veel beter dan zijn sequel.

Vind je? Ik heb dan wel eerst 2 en daarna 1 gezien (verhalen hebben toch bar weinig met elkaar te maken) en heb me om deel 2 helemaal dood gelachen en bij deel 1 minder.

Chris Taylor
29-12-2004, 12:54
ik vond pearl harbor juist beter dan bad boys 2 die vond ik echt ni zo goed meer. bad boys 1 was veel beter dan zijn sequel.

Vind je? Ik heb dan wel eerst 2 en daarna 1 gezien (verhalen hebben toch bar weinig met elkaar te maken) en heb me om deel 2 helemaal dood gelachen en bij deel 1 minder.

nee JCL heeft gelijk...1 was echt veeeel beter als 2 en PH ook....
totally agreeing!!

JCL
29-12-2004, 12:57
ik vond pearl harbor juist beter dan bad boys 2 die vond ik echt ni zo goed meer. bad boys 1 was veel beter dan zijn sequel.

Vind je? Ik heb dan wel eerst 2 en daarna 1 gezien (verhalen hebben toch bar weinig met elkaar te maken) en heb me om deel 2 helemaal dood gelachen en bij deel 1 minder.

nee JCL heeft gelijk...1 was echt veeeel beter als 2 en PH ook....
totally agreeing!!

Als ik gelijk heb, en ik vind 2 beter dan 1. Jij vind 1 veeeeel bter dan 2, hoe kan ik dan gelijk hebben? :P

Chris Taylor
29-12-2004, 13:02
stillus

Chris Taylor
29-12-2004, 13:03
ik vond pearl harbor juist beter dan bad boys 2 die vond ik echt ni zo goed meer. bad boys 1 was veel beter dan zijn sequel.

Vind je? Ik heb dan wel eerst 2 en daarna 1 gezien (verhalen hebben toch bar weinig met elkaar te maken) en heb me om deel 2 helemaal dood gelachen en bij deel 1 minder.

nee JCL heeft gelijk...1 was echt veeeel beter als 2 en PH ook....
totally agreeing!!

Als ik gelijk heb, en ik vind 2 beter dan 1. Jij vind 1 veeeeel bter dan 2, hoe kan ik dan gelijk hebben? :P

hahaha sorry, bedoelde dat reginald gelijk had...sorry!!!!!!

JCL
29-12-2004, 13:46
ik vond pearl harbor juist beter dan bad boys 2 die vond ik echt ni zo goed meer. bad boys 1 was veel beter dan zijn sequel.

Vind je? Ik heb dan wel eerst 2 en daarna 1 gezien (verhalen hebben toch bar weinig met elkaar te maken) en heb me om deel 2 helemaal dood gelachen en bij deel 1 minder.

nee JCL heeft gelijk...1 was echt veeeel beter als 2 en PH ook....
totally agreeing!!

Als ik gelijk heb, en ik vind 2 beter dan 1. Jij vind 1 veeeeel bter dan 2, hoe kan ik dan gelijk hebben? :P

hahaha sorry, bedoelde dat reginald gelijk had...sorry!!!!!!

:wink: dacht al zo iets...

Anyway, waarom vond je deel 1 beter dan?

Chris Taylor
29-12-2004, 13:51
omdat k eigenlijk vind dat 2 echt meer, groter, beter enz. moet zijn (typisch jerry hahaha maar ja). 1 heb k gister nog gezien, en moest echt vreselijk lachen om die grappen van martin lawrence...maar natuurlijk ook van will smith (echter in veel mindere mate). ik vond in 2 ook wel errug extreem dat [spoiler:bd10ad1279]men cuba gewoon binnenviel en alles daar overhoop schoot[/spoiler:bd10ad1279] een vond ik gewoon origineler...

waarom jij 2 dan?

JCL
29-12-2004, 14:07
omdat k eigenlijk vind dat 2 echt meer, groter, beter enz. moet zijn (typisch jerry hahaha maar ja). 1 heb k gister nog gezien, en moest echt vreselijk lachen om die grappen van martin lawrence...maar natuurlijk ook van will smith (echter in veel mindere mate). ik vond in 2 ook wel errug extreem dat [spoiler:7749c4c3cc]men cuba gewoon binnenviel en alles daar overhoop schoot[/spoiler:7749c4c3cc] een vond ik gewoon origineler...

waarom jij 2 dan?

De humor van [spoiler:7749c4c3cc]het in de kont schieten[/spoiler:7749c4c3cc] was erg goed. De Snelweg scene was erg gaaf (misschien een beetje over de top maar ach...). Deel 1 vond ik minder grappig, minder actie, heel erg slap dat ze voor elkaar in de plaats gaan, dat ging er bij mij gewoon niet in.

Begbie
29-12-2004, 14:17
Plus dat er een superchick in zit en hele grote geweren, woei.. :wink:

http://www.sonypictures.com/movies/badboys2/site/issue1/gallery/full01.jpg

Chris Taylor
29-12-2004, 14:20
omdat k eigenlijk vind dat 2 echt meer, groter, beter enz. moet zijn (typisch jerry hahaha maar ja). 1 heb k gister nog gezien, en moest echt vreselijk lachen om die grappen van martin lawrence...maar natuurlijk ook van will smith (echter in veel mindere mate). ik vond in 2 ook wel errug extreem dat [spoiler:e154ffa76c]men cuba gewoon binnenviel en alles daar overhoop schoot[/spoiler:e154ffa76c] een vond ik gewoon origineler...

waarom jij 2 dan?

De humor van [spoiler:e154ffa76c]het in de kont schieten[/spoiler:e154ffa76c] was erg goed. De Snelweg scene was erg gaaf (misschien een beetje over de top maar ach...). Deel 1 vond ik minder grappig, minder actie, heel erg slap dat ze voor elkaar in de plaats gaan, dat ging er bij mij gewoon niet in.

ja maar die switch zorgde juist wel voor supergrappige momenten [spoiler:e154ffa76c]bijvoorbeeld wanneer martin lawrence will smith opbelt die bij hem thuis op de bank foto's zit te bekijken met de vrouw van martin lawrence geweldig!![/spoiler:e154ffa76c] maar ja...wil niet zeggen dat 2 slecht is, juist niet...zitten enkele grappige momenten in...

JCL
29-12-2004, 14:23
Plus dat er een superchick in zit en hele grote geweren, woei.. :wink:

http://www.sonypictures.com/movies/badboys2/site/issue1/gallery/full01.jpg

Zulke armen wil ik ook :) moet zeker nog wel ff voor trainen :cry:

Begbie
29-12-2004, 14:28
Met zo'n MP5 SD heb je zulke armen niet nodig :D

JCL
29-12-2004, 14:30
Met zo'n MP5 SD heb je zulke armen niet nodig :D

Je wou het ding tegen het hoofd van een schone dame zetten en haar dan tot seks dwingen? Gaat het zo toch wat gemakkelijker :P

Begbie
29-12-2004, 14:38
Met zo'n MP5 SD heb je zulke armen niet nodig :D

Je wou het ding tegen het hoofd van een schone dame zetten en haar dan tot seks dwingen? Gaat het zo toch wat gemakkelijker :P

Ooh voor de vrouwtjes wil je zulke armen.. haha nu begrijp ik het. :D

Tja, trainen dan maar..

Weet wel een goede gym bij mij in de buurt :wink: (aangezien ik geen geweer heb)

Chris Taylor
29-12-2004, 14:43
Met zo'n MP5 SD heb je zulke armen niet nodig :D

Je wou het ding tegen het hoofd van een schone dame zetten en haar dan tot seks dwingen? Gaat het zo toch wat gemakkelijker :P

Ooh voor de vrouwtjes wil je zulke armen.. haha nu begrijp ik het. :D

Tja, trainen dan maar..

Weet wel een goede gym bij mij in de buurt :wink: (aangezien ik geen geweer heb)

en anders weet k nog wel een handige armoefening voor je;-)

Reginald
29-12-2004, 17:59
:D nee vond deel 2 slechter omdat ik me hier heel hard stoorde aan bepaalde dingen zoals: [spoiler:cb4b9dd89f]de race scene op de weg vond ik juist ni goed, dat duurde een eeuwigheid en je hoorde die ferrari maar scheuren en die haalt zo'n vrachtwagen waaraf ze met honderd af staan te schieten niet in. Dan de scene in cuba waar ze een helling van vijtig kilometer afrijden, de humor in deel 1 was gewoon beter, het verschil tussen de rijke en arme die beiden zowat jaloers zijn op elkaar. Wat ze zeiden tegen hun cubaanse "partners" was ook beter in deel 1.[/spoiler:cb4b9dd89f]In deel 2 probeerde hij het terug goed te doen maar faalde daarin door teveel te willen. De enigste keer dat ik heb moeten lachen was [spoiler:cb4b9dd89f] in de videozaak en dat ze dat huis van die jamaicanen binnen gaan en het bezoek aan hun baas zijn thuis[/spoiler:cb4b9dd89f]
Pearl Harbor vond ik de mix tussen actie humor en romantiek juist zeer goed nergens teveel van.

Chris Taylor
29-12-2004, 18:26
:D nee vond deel 2 slechter omdat ik me hier heel hard stoorde aan bepaalde dingen zoals: [spoiler:a62929bdd9]de race scene op de weg vond ik juist ni goed, dat duurde een eeuwigheid en je hoorde die ferrari maar scheuren en die haalt zo'n vrachtwagen waaraf ze met honderd af staan te schieten niet in. Dan de scene in cuba waar ze een helling van vijtig kilometer afrijden, de humor in deel 1 was gewoon beter, het verschil tussen de rijke en arme die beiden zowat jaloers zijn op elkaar. Wat ze zeiden tegen hun cubaanse "partners" was ook beter in deel 1.[/spoiler:a62929bdd9]In deel 2 probeerde hij het terug goed te doen maar faalde daarin door teveel te willen. De enigste keer dat ik heb moeten lachen was [spoiler:a62929bdd9] in de videozaak en dat ze dat huis van die jamaicanen binnen gaan en het bezoek aan hun baas zijn thuis[/spoiler:a62929bdd9]
Pearl Harbor vond ik de mix tussen actie humor en romantiek juist zeer goed nergens teveel van.

ben t helemaal eens met je over bb1 en bb2..
pearl harbor vond ik echt iets te heldhaftig...ben affleck gatver wat heb ik een hekel aan die gast in pearl harbor...

raufvaugel
20-04-2005, 11:17
Vond de muziek moooi, de beelden ook, het verhaal was wat dunnetjes en wat traag, maar voor 14,50 geen miskoop.

Ron kars
20-04-2005, 11:49
De muziek enh de beelden waren zeker mooi, het verhaal echt slecht, met dat grote gevecht aan t einde heb je echt geen idee waar ze nu voor vechten. Die scene op dat bevroren meer ziet er wel fantastisch uit.