PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DV 444 Layer Change



StevenTD
25-12-2001, 12:55
Hey daar,

ik kocht enkele weken terug een Pioneer DV 444 om mijn Samsung 511 te vervangen. Maar nu word ik met iets akelig geconfronteerd: de laagwisseling is zo opvallend dat het echt storend wordt!

Ik geef toe dat de Samsung het niet veel beter deed, maar toch ... Zeker voor de prijs die ik betaald heb voor de Pioneer zou zoiets toch niet mogen, juist?

Heeft er iemand van jullie een oplossing voor dit probleem? Wordt er een van jullie ook met dit euvel gconfronteerd? of ligt het aan mijn speler?

Groetjes,
StevenTD.

Jaap Kokenberg
25-12-2001, 14:10
Nou ja, als je halverwege de film een stottering van 1 a 2 seconden zo enorm erg vindt, dan had je maar een Denon 2800 moeten kopen ofzo. Die heeft een buffer zodat de layer change op wordt gevangen ofzo geloof ik. Maar om daar nou een DVD speler voor te kopen die meer dan 2x zo duur is als je Pioneer? Heb zelf ook de 444 en is een prima apparaat. Ik denk niet dat er veel andere DVD spelers in deze prijsklasse (800 gulden) zijn die de layer change onopgemerkt kunnen laten.

martin
25-12-2001, 21:57
Zover ik weet heeft alleen Denon geen last met layer wisseling.
ik snap ook niet dat andere merken deze oplossing gebruikt zoals Denon.

oplossing is een 4Mb buffer ruimte.

ron
01-01-2002, 13:24
Niet alleen Denon beschikt over een dergelijke buffer. Hiervoor had ik een Yamakawa speler die ook over een dergelijke buffer beschikte waardoor layer changes onopmerkbaar bleven.
Jammer dat dit soort buffers nog niet standaard in de spelers van vandaag aanwezig zijn, want echt veel kan zoiets toch niet kosten ?