PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp bij bestelling (overschrijving) naar Duitsland



The_Cure
07-06-2004, 11:07
Hoi,

ik heb vorige week een speakerset bestelt bij onze oosterburen, reden: was de helft goedkoper dan hier :) . Maar nu moet ik het geld overboeken naar hun rekening en daar loop ik een beetje vast...
Ik zit bij de postbank en heb een Internationale Overschrijvingskaart. Hier moet ik een aantal gegevens invullen te wete:
Bedrag, IBAN, tnv + adresgegevens. En op de achterkant: Bank begunstigde, Bankcode, Adres + plaats, Land, mededelingen.

Sommige spreken voor zich, andere weet ik niet zeker en daarom wilde ik dit vragen, waar moet ik de volgende (vandaag via mail gekregen) gegevens kwijt?



unsere bankverbindung

stadtsparkasse ludwigshafen
blz 545 500 10
kontonummer 489 18
iban code DE31 5455 0010 0000 0489 18
swiftcode LUHS DE 6 A
als verwendungszweck geben sie bitte die rechnungsnummer 5746524 an
rechnungsbetrag 262 euro

mfg


Als iemand zou willen helpen! Thnx!

The_Cure
07-06-2004, 16:33
Niemand?

wilde hem vandaag eigelijk nog wegdoen :shame: :(

Rob Smit
07-06-2004, 17:01
Ik ben met een antwoord bezig, even gelduld a.u.b. :wink:

Rob Smit
07-06-2004, 17:36
Niemand?
wilde hem vandaag eigelijk nog wegdoen :shame: :(
Allereerst,
Wanneer U geld (uitsluitend in euro) overmaakt naar landen binnen de Europese Unie en U vermeldt het IBAN van de begunstigde alsmede de BIC van de ontvangende bank, dan hoeft U alleen de voorzijde van het formulier in te vullen. dit is in verband met de gedeelde kosten.


Muntsoort: EUR
Bedrag: 262,00
BIC: LUHS DE 6 A
IBAN: DE31 5455 0010 0000 0489 18
Naam Begunstigde: stadtsparkasse ludwigshafen, rechnungsnummer 5746524
Adres: ?
Land: Duitsland
Postcode en plaats: ludwigshafen
Betalingskenmerk:blz 545 500 10 / kontonr: 489 18

:roll: Ik zou het zo invullen maar ik geef geen garanties :wink:

Je kan natuurlijk wel die achterkant invullen maar dan moet je wel Shared charges aanvinken!!!
Dan komt op de voorkant het adres van de winkel en op de achterkant de naam en plaats van de bank (stadtsparkasse ludwigshafen) en dan zou ik het rechnungsnummer 5746524 bij Betalingskenmerk zetten...

Snap je het nog? mail me anders even op dubbellu@kabelfoon.nl

The_Cure
07-06-2004, 18:23
Thnx voor je uitleg!

Ik heb ze ook nog even voor de zekerheid een mailtje gestuurd met wat ik allemaal behoor in te vullen en of zij deze gegevens in die volgorde kunnen opsturen, weet ik zeker dat het niet mis kan gaan :D

Leon van Stijn
07-06-2004, 22:49
Indien je over het IBAN en het BIC-nummer beschikt (en dat heb je) en Euro's binnen landen van de EU overboekt, hoef je alleen de voorzijde in te vullen. En de Postbank handelt alle transacties standaard als 'Shared Charges', indien BIC en IBAN worden gebruikt.

Ik heb het zo een maand of 2 terug ook gedaan en het ging goed. Hou wel rekening met een week voordat alles is overgeboekt op de rekening van de leverancier!