PDA

Bekijk de volledige versie : Kan DVD ineens defect raken?



tand
08-06-2004, 01:11
Hoi,

Hopelijk an ik dit hier stellen.
Ik kocht een DVD, bij aflevering bleek 1 dvd defect te zijn. Kan niet worden afgelezen door DVDspeler(s).
Hij zegt nu dat het eerst werkte en dat het mijn risico was dat het ineens defect is geraakt?!?

Dat kan toch niet zomaar ineens zijn gebeurd? Zomaar van de een op de andere dag ineens uit het niets defect.
Er moet iets met de DVD zijn gebeurd. Laten vallen, in de zon gelegd of zoiets.

Hrodbern
08-06-2004, 07:11
Diezelfde DVD al eens in een andere speler geprobeerd, of op de PC?

Ik heb het herhaaldelijk mee gemaakt dat ik een DVD'tje zit te kijken en opeens de speler een restart doet (Philips hé). Daarna kan ik de DVD wel weer opnieuw afspelen. Soms moet ik eerst de stekker uit het stopcontact trekken om de disc uit de speler terug krijgen.

Mijn inziens kan een DVD pas serieus beschadigd worden doordat er met een scherp voorwerp een kras (op de bovenkant met name) is gemaakt.
In de zon laten liggen is inderdaad niet aan te bevelen, maar een middagje moet hij toch wel kunnen overleven.
En vallen, nou ja het stof er afvegen (zonder schoonmaakmiddelen a.u.b.)zou voldoende moeten zijn.

R Klemkerk
08-06-2004, 07:29
Het kan ook te maken hebben met dvdrot!

moet je maar eens de searchthreat bezoeken en op dvd rot of dvdrot zoeken. daar komje vast wel een threat van tegen met doort gelijke dingen.

Harry stadman
08-06-2004, 08:36
Diezelfde DVD al eens in een andere speler geprobeerd, of op de PC?

Ik heb het herhaaldelijk mee gemaakt dat ik een DVD'tje zit te kijken en opeens de speler een restart doet (Philips hé). Daarna kan ik de DVD wel weer opnieuw afspelen. Soms moet ik eerst de stekker uit het stopcontact trekken om de disc uit de speler terug krijgen.

Mijn inziens kan een DVD pas serieus beschadigd worden doordat er met een scherp voorwerp een kras (op de bovenkant met name) is gemaakt.
In de zon laten liggen is inderdaad niet aan te bevelen, maar een middagje moet hij toch wel kunnen overleven.
En vallen, nou ja het stof er afvegen (zonder schoonmaakmiddelen a.u.b.)zou voldoende moeten zijn.

die re-start zoals jij dat noemt hebben inderdaad een paar oude type dvd-spelers van philips last van. dit komt omdat er een foutje zat/zit in het voedingsgedeelte, waardoor de speler op een gegeven moment te warm wordt en reboot. dit heeft niets te maken met wel of niet beschadigde dvd's.

tand
08-06-2004, 09:00
Nee geen restart...ik heb het op dvdspeler(pioneer) en xbox geprobeerd. DVD kan niet worden afgelezen.

DVDrot?...kan dat dan opeens gebeuren? Het is gewoon origineel...en ik heb hier nooit last van gehad en eerlijk nooit van gehoord.