PDA

Bekijk de volledige versie : Monty Python DVD's



Pleun
26-12-2001, 21:10
Hallo, ik ben op zoek naar DVD's van de Monty Python films (MP & The Holy Grail, Life of Brain en The Meaning of Life). De DVD's die hier in de winkel liggen hebben geen extra's. Zijn er andere en zoja waar zijn die te krijgen? Een speurtochtje op internet leverde mij niks op.
Of worden ze binnenkort gerereleased?

Edwin vd Ende
26-12-2001, 21:21
Ik heb Monty Python and the Holy Grail SE regio 1, van Life of Brian is er ook een aardige versie op Regio 1 (alleen zonder extra's) en de Meaning of life is uit op Regio 2.

Vooral de special edition van de Holy Grail is gewoon super. Goed geluid, betere transfer, leuke extra's (bv extra ondertitels voor mensen die de film niet leuk vinden, twee scene gemaakt in Lego)

http://www.dvdexpress.com/product_movies.asp?type=movie&productnumber=23978

voor meer info... maar via www.dvdpricesearch.com kun je met het zoekwoord "monty python" nog veel meer vinden !

Edwin vd Zwaard
26-12-2001, 22:00
Life of Brian is ook uit op regio 2, ligt vaak voor nog geen 20 piek in de verkoopbakken van FRS...

Mijn advies, IMPORTEER... de regio 2 versie van LoB is voor zowel beeld als geluid bagger..

Groeten
Edwin

Edwin vd Ende
26-12-2001, 22:02
De regio 2 versie van Life of Brian wil ik niet eens een serieuze optie noemen :)

Edwin vd Zwaard
26-12-2001, 22:06
Getver Edwin, Blijven we het zo met elkaar eens ?? :D

PS ik heb vanmiddag ook maar even de Metallica S&M DVD bij ezy besteld... lekker synchroon :p

Edwin

Nathan Strik
27-12-2001, 00:14
Kijk uit met de Regio 2 versie van TLOB. Er komt binnenkort een re-release!!!

Lees deze thread: Monty Python boycot eigen DVD!!! (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2877)

hitch_fan
28-12-2001, 16:54
Ik heb Monty Python and the Holy Grail SE regio 1, van Life of Brian is er ook een aardige versie op Regio 1 (alleen zonder extra's) en de Meaning of life is uit op Regio 2.




Criterion heeft een prachtige DVD van Life Of Brian uitgebracht met zeer veel extra's (o.a deleted scenes, verschillende commentaar tracks, featurette etc.). Deze DVD is R0 gecodeerd dus ook voor iemand met een R2 speler probleemloos af te spelen.

Edwin vd Ende
28-12-2001, 16:56
wil je dat er niet te hard inwrijven ? :)

is trouwens wel een dure versie moet ik zeggen !

hitch_fan
29-12-2001, 10:11
wil je dat er niet te hard inwrijven ? :)

is trouwens wel een dure versie moet ik zeggen !

DVD's van Criterion zijn altijd duur helaas. Maar alle waar naar zijn geld natuurlijk.
Als je Monty Python fan bent, R1 kan afspelen en wat geld over hebt ;), kan ik je de 14 DVD-box met alle 45 afleveringen van de tv-serie aanraden. Bijna 25 uur plezier!
En voor degene die alles compleet wil hebben is er ook nog een 2-DVD boxset genaamd "Life Of Python" - oa met de BBC special uit 1999 en Monty Python's Fliegender Zirkus # 2 (een in het Duits opgenomen aflevering); en een 2-DVD boxset genaamd "Monty Python Live" - oa met Monty Python Live At The Hollywood Bowl, Live At Aspen, 20 Years Of Python (uit 1989) en Monty Python's Fliegender Zirkus #1 (de eerste in het Duits opgenomen aflevering).
Ik wacht nog met smart op een special edition van The Meaning Of Life.

jeetje18
11-01-2002, 11:07
Ik zag een 2-disc SE van the holy grail voor R1. Iemand enige info R2 release?

HarryCallehan
11-01-2002, 23:11
Ik las op play.com (http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=98489) dat de Holy Grail op 04-03-2002 op R2 wordt uitgebracht.

groeten DH

Edwin vd Ende
12-01-2002, 17:32
Helaas geen regio 2 maar toch zeker een aanrader voor de fans. 2 dvd's met daarop :

DVD 1:

De complete Live at the Hollywood bowl en een speciale reunie bij een amerikaanse show onder de naam "live at Aspen" plus nog wat extra's waaronder een hoeveel extra sketches.

DVD 2:

Parrots sketch not included, eigenlijk the best of Monty Python, en een speciale aflevering in het Duits (ook de lumberjack song). En natuurlijk ook hier weer wat extra sketches, wat info over de mannen en nog wat kleine dingen.

Kwaliteit van het beeld is behoorlijk goed, geluid DD 2.0