PDA

Bekijk de volledige versie : Europese verkiezingen 2004: gaan we nog stemmen en op wie?



Richard B.
09-06-2004, 14:43
Ikke wel maar ik weet nog niet op wie. :P

Ik denk dat het toch waarschijnlijk gewoon weer Groen Links gaat worden. Tijdens de laatste 2e kamer verkiezingen heb ik ze 'links laten liggen' maar nu die hele Irak-situatie wat bekoeld is mogen ze mijn stem wel weer hebben.

EDIT: ik las trouwens nog dit artikel (http://www.groenlinks.nl/europeseverkiezingen/nieuws/Nieuwsbericht.2004-06-06.4316) waaruit me in ieder geval duidelijk wordt dat een stem op GL in ieder geval wel het meest effectief is.

Harry B.
09-06-2004, 14:54
Ik stem dus wel (VVD)

Tom L.
09-06-2004, 14:57
Ik ga ook stemmen, ben pas 18 geworden, en dit is de 2de keer dat ik mag stemmen. Eerste keer waren de waterschapsverkiezingen.

Ik stem sowiezo geen link, Groenlinks, pvda en al helemaal de sp kunnen het bij mij vergeten.

Ik ga waarschijnlijk CDA stemmen...

Erik Hagen
09-06-2004, 15:12
Groenlinks voor mij.

Jacub86
09-06-2004, 15:24
ik denk dat ik maar niet ga stemmen, als iets me echt niet boeit is het politiek wel.

starbuck
09-06-2004, 16:02
VVD of het CDA, ik zweef nog even....

Kars
09-06-2004, 16:43
Ik denk dat het PvdA wordt.

Edwin V
09-06-2004, 16:50
GL is wel het meest effectief ja. Effectief alles om zeep helpen :lol:

GL eindigde bij mij onderaan in de kieswijzer.

Ik stem wel weer VVD.

Daan de G.
09-06-2004, 17:03
vvd ja
ik stem absoluut niet links, want ik wil europa verbeteren ;)

Tom L.
09-06-2004, 17:14
ik stem absoluut niet links, want ik wil europa verbeteren ;)

GO!GO!GO! :twisted:

Anne Bijlsma
09-06-2004, 17:16
Ik denk weer ChristenUnie, heb tijdens de 2de kamer verkiezingen op die Harry Potter gestemd en daar heb ik toch wel spijt van achteraf...

Tom L.
09-06-2004, 17:22
Ik denk weer ChristenUnie, heb tijdens de 2de kamer verkiezingen op die Harry Potter gestemd en daar heb ik toch wel spijt van achteraf...

Als je nu op het CDA stemt hoef je niet op HP te stemmen, want hij is niet eens kiesbaar. Op nr. 1 staat Camiel Eurlings...

Anne Bijlsma
09-06-2004, 17:25
Ja, weet ik, maar ik vind dat CDA zich niet manifesteert als christelijke partij, maar meer als grote partij, waardoor ze christelijke idealen als het ware verwerpen...ChirstenUnie doet dit niet!

starbuck
09-06-2004, 18:39
Ik denk dat het PvdA wordt.

o-ja, da's die partij die maanden roept om een resolutie van de VN inzkake Irak, en nu is er een resolutie en nu is het nog niet goed.
Wouter Bos wacht even tot na de verkiezingen met het toestemmen in langer verblijf van onze soldaten, zo wint hij meer stemmen, denkt hij. :roll:

Je kan kritisch zijn over het huidige kabinet, maar zo'n oppositie, daar zakt helemaal je broek van af. :oops:

Jaap22
09-06-2004, 18:53
Ik zit nog steeds na te denken om op wie te gaan stemmen. Er zit geen partij bij waarvan ik YES dat is het! Ongelooflijk hoe gedemotiveerd je raakt na zo'n kabinet en oppositie om nog je stem uit te brengen voor iets wat dan ook maar met politiek te maken heeft. CDA in ieder geval niet, dat vind ik echt één van de minste.

Heb trouwens een interview gezien met zo'n ex lid van het europees parlement. Die gasten daaro kunnen echt alles declareren. Ze kunnen al zo'n 20.000 euro per maand behalen met het indienen van declaraties, zonder dat er enige vorm van controle op is. Echt slecht. Maar goed, we kunnen er niet onderuit dat Europa natuurlijk steeds belangrijker wordt, dus kies je stem zorgvuldig zal ik zeggen. We shall see..

Joost v.d. Ham
09-06-2004, 18:59
VVD

Alexander V
09-06-2004, 20:12
Ik ben er nog niet uit, vorige keer VVD gestemt maar die hebben toch wel dingen die me erg tegenstaan (verlagen minimumloon???). Weet iig dat het niets links wordt, ik wil graag nog iets van mijn geld overhouden voor ik hier weg kan.....

Richard B.
09-06-2004, 20:15
vvd ja
ik stem absoluut niet links, want ik wil europa verbeteren ;)
Niet stijlvol maar ik bijt niet in het aas. :roll:

Headhunter
09-06-2004, 20:25
Ik denk dat het Groen Links gaat worden.

Coen Vermeer
09-06-2004, 20:35
Ik denk dat het PvdA wordt.

o-ja, da's die partij die maanden roept om een resolutie van de VN inzkake Irak, en nu is er een resolutie en nu is het nog niet goed.
Wouter Bos wacht even tot na de verkiezingen met het toestemmen in langer verblijf van onze soldaten, zo wint hij meer stemmen, denkt hij. :roll:

Je kan kritisch zijn over het huidige kabinet, maar zo'n oppositie, daar zakt helemaal je broek van af. :oops:

Helemaal mee eens. Ik stem denk ik vvd. Alleen al omdat zij wel de ballen hebben om iets te veranderen anders dan een pvda die alleen z'n vingertje in de lucht doet. Als ik al ideel links zou stemmen zou dat op de Sp zijn. Die staan tenminste ergens voor.

chaos
09-06-2004, 21:50
vvd :x :roll:

Iets links voor mij, wacht even de tendens af :?.

Setambre
09-06-2004, 22:30
Groenlinks :!:

Basso
09-06-2004, 23:18
Had een test gedaan op een of andere site en daar kwam D'66 uit, met als goede tweede PvdA. Omdat mn gevoel al PvdA zei ga ik daar morgen maar op stemmen denk ik

Webby
09-06-2004, 23:20
Bij mij ook D'66 bij die test... bij de meeste mensen geloof ik...

Basso
09-06-2004, 23:25
Ja, als je overal neutraal invult kan je al snel bij die partij uit 8)

ach, vind europese verkiezingen niet zo heel belangrijk eerlijk gezegd. Denk dat we de komende jaren niet zoveel zullen merken van "het grote europa".

Webby
09-06-2004, 23:32
Ja, als je overal neutraal invult kan je al snel bij die partij uit 8)

Nou, ik heb juist niet vaak de neutraal mogelijkheid gekozen... ik vertrouw het niet. D'66 zal wel ergens bij de site betrokken zijn :twisted:

Roberto G
10-06-2004, 00:20
ik ga morgen PVDA stemmen , al is het alleen maar om het CDA te dwarsbomen .(maar natuurlijk ben ik het ook met diverse standpunten van de pvda eens ;))

chimera01
10-06-2004, 01:27
Groen Links of SP

Na het debat vanavond weet ik dat de Limbo van de CDA alleen staat voor een Europa waarin Nederland zich moet aanpassen, dikke toeter. En het beste argument is dat je dan stemt voor de fractie waartoe Berlusconi behoort (en die meneer vind ik echt niet fraai).
En ik vond Eurlings in het debat een nietszeggend generaliserend figuur, en die sturen ze Europa in. Zo'n figuur waar we dan geen last meer van hebben.

VVD & Zalm verneuken eerst met de PvdA de hele boel en gaan vervolgens verder in het volgende kabinet. Zalm is toch mede debet door onder paars geen reserves te creeren. Te gladjes deze clan.

Pvda - Ik was erg gecharmeerd door meneer van de Berg, maar niet van de club waar ie bij hoort.

Ik vind de verrechtsing van Europa een beetje eng, onmenselijk worden. Straks worden we een beetje als de VS iedereen die zich aanpast is goed en ieder die het niet doet is fout.

Ik stem dan liever links, misschien vechten tegen de bierkaai, maar dat heeft ook zijn charme.

John Sital
10-06-2004, 07:35
ik stem niet, europa is 1 grote leugen en geldklopperij, bovendien zijn na de verkiezingen de kiezers toch alweer vergeten.

Werner
10-06-2004, 09:26
ik stem niet, europa is 1 grote leugen en geldklopperij, bovendien zijn na de verkiezingen de kiezers toch alweer vergeten.

Volledig mee eens. Alleen móeten wij Belgen gaan stemmen...

Ro1671
10-06-2004, 10:30
ik stem niet, europa is 1 grote leugen en geldklopperij, bovendien zijn na de verkiezingen de kiezers toch alweer vergeten.

same for me... ik had het kaartje al verscheurd bij binnekomst :oops:

Caledonians
10-06-2004, 11:03
Ik ga ook niet stemmen denk ik. Het is mij compleet onduidelijk waar ze zich mee bezig houden daar in Brussel :roll:

chimera01
10-06-2004, 11:48
Niet stemmen betekend ook geen mening uiten, door niet te stemmen geef je dus gewoon te kennen dat wat er ook gebeurd je alles best vindt??????????

Headhunter
10-06-2004, 11:51
Ze verwachten maar 30% opkomst. Moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel schandalig vind... Mensen hebben altijd wat te zeiken over Europa, de euro, politiek, etc... en dan kan je eindelijk een keer je mening uiten op een manier die telt (al is het maar een heel klein beetje), en dan doet het overgrote deel het niet. :?

Ro1671
10-06-2004, 11:52
Niet stemmen betekend ook geen mening uiten, door niet te stemmen geef je dus gewoon te kennen dat wat er ook gebeurd je alles best vindt??????????

Principieel niet stemmen betekend juist wel een mening uiten, de mening: ik ben tegen europa!

Coen Vermeer
10-06-2004, 11:55
Ze verwachten maar 30% opkomst. Moet eerlijk zeggen dat ik dat toch wel schandalig vind... Mensen hebben altijd wat te zeiken over Europa, de euro, politiek, etc... en dan kan je eindelijk een keer je mening uiten op een manier die telt (al is het maar een heel klein beetje), en dan doet het overgrote deel het niet. :?

Vind ik ook raar. Nog geen eeuw geleden kon het gewone volk geen eens stemmen. Het is ons recht en eigenlijk ook onze plicht om het te doen. En als je denkt dat er niks is om te stemmen moet je er maar eens meer in verdiepen. Al kan ik me lichtelijk voorstellen dat mensen europa maar een ver van me bed show vinden.

Anne Bijlsma
10-06-2004, 12:10
Ik vind het ook raar dat heel veel mensen niet gaan stemmen. Het is eigenlijk maar een kleine moeite (bij mij is alleen maar de straat uit lopen naar het stembureau).
Het jammere is dat maar heel weinig mensen die moeite nemen (30% ofzo), zodat de uitkomst eigenlijk niet echt een goede weerspiegeling is van de mening van het volk...

John Sital
10-06-2004, 12:13
Ik vind het ook raar dat heel veel mensen niet gaan stemmen. Het is eigenlijk maar een kleine moeite (bij mij is alleen maar de straat uit lopen naar het stembureau).
Het jammere is dat maar heel weinig mensen die moeite nemen (30% ofzo), zodat de uitkomst eigenlijk niet echt een goede weerspiegeling is van de mening van het volk...

zal ook komen omdat de mensen terecht denken dat er toch niet naar hun wordt geluisterd en ze niet serieus worden genomen.

chimera01
10-06-2004, 12:53
Principieel stemmen betekend enkel dat jouw stem niet gehoord wordt. Er zijn bij deze verkiezingen voor Europa geen minimumdrempel qua kiezersopkomst.

Tegen Europa zijn is een gepasseerd station.

Henk Heideveld
10-06-2004, 12:57
Ik vind het ook raar dat heel veel mensen niet gaan stemmen. Het is eigenlijk maar een kleine moeite (bij mij is alleen maar de straat uit lopen naar het stembureau).
Het jammere is dat maar heel weinig mensen die moeite nemen (30% ofzo), zodat de uitkomst eigenlijk niet echt een goede weerspiegeling is van de mening van het volk...

zal ook komen omdat de mensen terecht denken dat er toch niet naar hun wordt geluisterd en ze niet serieus worden genomen.
Is ook simpel te bewijzen.
-Alhoewel een bepaalde partij bij de verkiezingen fors heeft verloren zit die wel in de regering. De winnende partij zit in de oppositie. Volksverlakkerij en kiezersbedrog dus.
-Geen hond wordt afgerekend op prachtige verkiezingsbeloftes die vervolgens niet worden nagekomen. Dat maakt het volk afkerig.
-Partijbelangen zetten mensen op niet-verkiesbare plaatsen. De namenlijst wordt dus geheel door de partij afgeschermd.
Kortom: verkiezingen suggereren democratie maar het is een schijndemocratie. Het is puur te doen om macht. Als 30% gaat stemmen kunnen 70% zich dan uitspreken tegen Europa??? Nee dat is afgeschermd. Je kunt slechts voor stemmen of je stem verloren laten gaan.
-En dan tot slot: wat doen 27 vertegenwoordigers (zo'n 3%) in dat totale college? Al ging heel Nederland stemmen, dan nog blijft de invloed 3%. En bedenk daarbij dan even dat wij de grootste financiële bijdrage leveren.
Al met al: TEL UIT JE WINST EN JE ZEGENINGEN!!!!!!! :cry:

Dull boy
10-06-2004, 13:01
vvd

Henk Heideveld
10-06-2004, 13:02
Tegen Europa zijn is een gepasseerd station.
Nee hoor, helemaal niet, je kunt een partij stichten die tegen allerlei Europese voorstellen stemt. Een soort oprollen van Europa van binnenuit.
Fenomeen is namelijk dat er geen regerings- en oppositiepartijen zijn, op Europees niveau zijn er slechts regeringspartijen. Kortom die 70% wordt genegeerd. 30% legt hun wil op en dan ook nog eens middels compromis over compromis. Een logge bureaucratie die afschaffing verdient.
Dus ben je tegen is er geen weg van oppositie maar moet je nee-stemmen van binnenuit. :!: :?

Henk Heideveld
10-06-2004, 13:07
Vind ik ook raar. Nog geen eeuw geleden kon het gewone volk geen eens stemmen. Het is ons recht en eigenlijk ook onze plicht om het te doen. En als je denkt dat er niks is om te stemmen moet je er maar eens meer in verdiepen. Al kan ik me lichtelijk voorstellen dat mensen europa maar een ver van me bed show vinden.
Vroeger had men geen invloed maar kon er ook niet aan ontsnappen, kijk maar naar het vrouwenkiesrecht dat was een heel gevecht.
Tegenwoordig kan men op velerlei terrein lak hebben aan de overheid, echt er zijn hele volkstammen die de overheid negeren. Voorbeeldje we rijden allemaal te hard, moeten we nu vechten voor afschaffing van de 100km limiet. Welneen. Gewoon negeren en af en toe een boete slikken als 't fout gaat. :P
De overheid verliest al jaren totaal haar grip op het volk. Er zullen zich dus steeds meer mensen afkeren door gewoon niet meer te gaan. De huidige democratie is een schijndemocratie met uitsluitend partijpolitieke belangen. (Voor partijpolitieke belangen lees: macht)

Henk Heideveld
10-06-2004, 13:08
vvd
lotr :P

starbuck
10-06-2004, 13:11
-Alhoewel een bepaalde partij bij de verkiezingen fors heeft verloren zit die wel in de regering. De winnende partij zit in de oppositie. Volksverlakkerij en kiezersbedrog dus.


Zolang er niet in de kieswet / grondwet staat vermeld dat alleen winnende partijen mogen regeren is jouw visie een zeer ondemocratische.

Coalitie vorming is bedoeld om een meerderheid van de kiezers tevreden te stellen, indien er geen partij is met een absolute meerderheid, je moet d'66 niet de schuld geven dat ze in de regering zitten, maar de schuld leggen bij de linkse kiezers oftewel het gebrek daaraan.
Er is dus absoluut geen sprake van volksverlakkerij/kiezersbedrog, want elke kiezer weet dat er in een coalitie compromie's worden gesloten.

Overigens neig ikzelf erg sterk naar een twee partijen stelsel.

Ontopic, heb net mijn zwevende stem uitgebracht op het CDA, ten koste van de VVD.

Henk Heideveld
10-06-2004, 14:04
-Alhoewel een bepaalde partij bij de verkiezingen fors heeft verloren zit die wel in de regering. De winnende partij zit in de oppositie. Volksverlakkerij en kiezersbedrog dus.


Zolang er niet in de kieswet / grondwet staat vermeld dat alleen winnende partijen mogen regeren is jouw visie een zeer ondemocratische.

Coalitie vorming is bedoeld om een meerderheid van de kiezers tevreden te stellen, indien er geen partij is met een absolute meerderheid, je moet d'66 niet de schuld geven dat ze in de regering zitten, maar de schuld leggen bij de linkse kiezers oftewel het gebrek daaraan.
Er is dus absoluut geen sprake van volksverlakkerij/kiezersbedrog, want elke kiezer weet dat er in een coalitie compromie's worden gesloten.

Overigens neig ikzelf erg sterk naar een twee partijen stelsel.

Ontopic, heb net mijn zwevende stem uitgebracht op het CDA, ten koste van de VVD.
Als de kiezer zegt jij hebt het verkeerd gedaan, jij krijgt minder stemmen, verbaas ik me dat zo'n verliezende partij via het poldermodel dus toch kan regeren. Dat coalitiedenken verfoei ik, van mij mag het worden afgeschaft. Winnende partijen moeten regeren, verliezende partijen niet. Maar ik geef toe het volk heeft niet echt duidelijk links gestemd. :(

Henk Heideveld
10-06-2004, 14:09
Coalitie vorming is bedoeld om een meerderheid van de kiezers tevreden te stellen, indien er geen partij is met een absolute meerderheid.
Ontopic, heb net mijn zwevende stem uitgebracht op het CDA, ten koste van de VVD.
Jawel, vier kleine verliezende partijen kunnen groter zijn dan 1 winnende partij. Dat soort dingen zie je dus typisch in Nederland. Rechts is in staat om met een linkse partij een coalitie aan te gaan om maar te kunnen regeren. Nog kwalijker is CDA. Die gaan eerst met winnend PVDA in zee, om vervolgens aan de geheel andere kant met de verliezende VVD te gaan regeren. Dat noem ik toch groot kiezersbedrog en volksverlakkerij. Schijt aan het stemgedrag van het volk is dat, niks meer, niks minder. :evil: :twisted: :wink:

Camille
10-06-2004, 14:14
Ik ben ook gaan stemmen.
En wel op Camiel Eurlings, ook een Limburger dus wie weet hij kan wat betekenen voor het zuiden. :wink:

chimera01
10-06-2004, 21:32
Na hem gisteren hebben zien debateren, hij sloeg de plank regelmatig mis zowel inhoudelijk als qua boodschap, rest mij enkel de conclusie dat deze jongeman binnen een paar jaar een leuke woning kan kopen in europa. Hij gaf zelf te kennen dat Nederland hem een zorg is, enkel europa telt.
Ben er niet te trots op een dergelijke Limburger.

Richard B.
10-06-2004, 22:13
Hij heeft een weblog met een behoorlijk enge foto op de voorpagina: http://www.camiel.com/ :shock:

Alex van den Berg
10-06-2004, 23:21
Niet stemmen betekend ook geen mening uiten, door niet te stemmen geef je dus gewoon te kennen dat wat er ook gebeurd je alles best vindt??????????

Principieel niet stemmen betekend juist wel een mening uiten, de mening: ik ben tegen europa!Door niet te stemmen, is je "protest" zinloos... behalve dat "protest" net iets leuker klinkt dan "lui" of "ik weet het niet" :mrgreen:

Zelf ben ik (zacht uitgedrukt) absoluut geen voorstander van de eenwording van Europa en de daarbijhorende munt die ons met het verdrag van Maastricht door de strot is geduwd! Ik vind het echt schandalig dat het volk in een "vrij" en "democratisch" land zulke dingen zonder pardon moet slikken omdat een "stelletje asociale kakkers" dat even voor "jan modaal" heeft besloten!

Om die reden heb ik dus wél een stem uitgebracht... Net als bij de nationale verkiezingen is dat SP geworden.
Ik blijf namelijk van mening: "Je recht op stemmen niet gebruiken is je recht op klagen verspelen!" ;)

Wizzykit
11-06-2004, 00:04
Niet stemmen betekend ook geen mening uiten, door niet te stemmen geef je dus gewoon te kennen dat wat er ook gebeurd je alles best vindt??????????

Principieel niet stemmen betekend juist wel een mening uiten, de mening: ik ben tegen europa!Door niet te stemmen, is je "protest" zinloos... behalve dat "protest" net iets leuker klinkt dan "lui" of "ik weet het niet" :mrgreen:

Zelf ben ik (zacht uitgedrukt) absoluut geen voorstander van de eenwording van Europa en de daarbijhorende munt die ons met het verdrag van Maastricht door de strot is geduwd! Ik vind het echt schandalig dat het volk in een "vrij" en "democratisch" land zulke dingen zonder pardon moet slikken omdat een "stelletje asociale kakkers" dat even voor "jan modaal" heeft besloten!

Om die reden heb ik dus wél een stem uitgebracht... Net als bij de nationale verkiezingen is dat SP geworden.
Ik blijf namelijk van mening: "Je recht op stemmen niet gebruiken is je recht op klagen verspelen!" ;)

Als dat klagen nog zin had... We zijn toch al jaren monddood. Zelf schrijf je het al, er wordt voor ons beslist.
Het maakt niet uit of je groen, rood of blauw stemt, Europees gezien zijn er alleen eigen belangen...

Triest maar waar, de democratie houdt op te bestaan buiten onze grenzen, en daarbinnen wordt zij ook steeds kleiner.

Helaas niet kunnen stemmen vandaag omdat ik de deur niet uit kon. Anders was ik voor de formaliteit wel gegaan... maar niet omdat ik dacht dat ik een verschil kon maken.

Nederland mag alleen voorop lopen met oorlogen, niet met beslissingen.

Tom L.
11-06-2004, 01:20
CDA heeft de verkiezingen gewonnen 8)

Roberto G
11-06-2004, 01:49
CDA heeft de verkiezingen gewonnen 8)

:( :x :cry: worden we weer armer .

starbuck
11-06-2004, 08:40
CDA heeft de verkiezingen gewonnen 8)

gewonnen is wat overdreven, maar ze zijn wel de grootste partij gebeleven, dat is toch meer steun van de kiezer dan de linkse media in gedachten had :D

En de PVDA heeft een stuk minder gescoord dan was te zien in de peilingen, daar kan ik alleen maar gelukkig mee zijn.
Groen links verliest en de SP wint er 1, al met al scoort links niet de overduidelijke overwinning die ze in gedachten hadden. Zeer triest overigens hoe de lijsttrekster van GL het verliezen van twee zetels een resultaat noemt om trots op te zijn. :roll:

VVD verliest veel aan europa transparant, VVD heeft zich te veel pro-Europa getoond en is daardoor afgestraft door de kiezer.

Ook leuk te zien is dat de PVDA van Engeland ( Labour ) flink is afgestraft.
Daar hebben de conservatieven gewonnen.

Alex van den Berg
11-06-2004, 12:54
Zeer triest overigens hoe de lijsttrekster van GL het verliezen van twee zetels een resultaat noemt om trots op te zijn. :roll: GL is tenminste nog gestegen invergelijking met vorige (landelijke) verkiezingen.
Eigenlijk vind ik het CDA nog veel zieliger! Bijna lachen met de tranen in de ogen.... omdat ze minder verloren hebben dan verwacht... :roll:

CDA is duidelijk aan het instorten. Bij de volgende landelijke verkiezingen zullen ze het onderspit moeten delven.

Edwin V
11-06-2004, 13:02
Al dat vergelijk met landelijke en Europese verkiezingen die de partijen doen is onzin. Ze praten allemaal hun eigen straatje in. Ik stem bij beide verkiezingen niet noodzakelijk dezelfde partij.

Het is dus ook onzin om te zeggen dat het kabinet het beleid moet veranderen vanwege deze verkiezingen. Dan kunnen we beter gelijk de tweede kamer gaan herverdelen. Allemaal politiek geouwehoer.

Christiaan Sauer
11-06-2004, 13:14
Wat je ook stemt, de politiek doet zijn ding toch wel. Of dat nou is wat ze voor de verkiezingen roepen of niet.
Heb dit keer niet gestemd. Zag het nut er gewoon niet van in...

Roberto G
11-06-2004, 17:44
Zeer triest overigens hoe de lijsttrekster van GL het verliezen van twee zetels een resultaat noemt om trots op te zijn. :roll: GL is tenminste nog gestegen invergelijking met vorige (landelijke) verkiezingen.
Eigenlijk vind ik het CDA nog veel zieliger! Bijna lachen met de tranen in de ogen.... omdat ze minder verloren hebben dan verwacht... :roll:

CDA is duidelijk aan het instorten. Bij de volgende landelijke verkiezingen zullen ze het onderspit moeten delven.

Ik hoop het van harte voor ze, het CDA moet weg !!, helaas nog 3 jaar wachten, JP verrot het land !! :evil:

Kevin Baeckelandt
11-06-2004, 17:52
vvd
lotr :P :lol:

chimera01
11-06-2004, 18:45
Labour & Conservative waren heel lang de dominerende partijen in Engeland, de rest deed mee voor spek en bonen.
Labour en Conservative lossen elkaar een beetje af maar zijn essentieel weinig verschillend, tenminste volgens de Engelsen die ik hierover spreek. En om 1 van hen te vergelijken met de Pvda is toch wel triest. Dat zou net zo triest zijn als zeggen dat de CDA gelijk is aan de Italiaanse partij van Berlusconi. Maar er is toch nog wel wat verschil (hoop ik tenminste).

starbuck
12-06-2004, 15:45
En om 1 van hen te vergelijken met de Pvda is toch wel triest.

Labour en de PVDA denken daar toch anders over, wat nationale politieke kwesties zijn ze natuurlijk niet te vergelijken, maar in algemene zin zijn deze twee partijen sterk verbonden.
Zo is Tony Blair nog op bezoek geweest op een PVDA bijeenkomst vlak voor de afgelopen tweede kamer verkiezingen. Zulk soort bezoekjes zijn de afgelopen jaren herhaaldelijk afgelegd.
Ach, socialisten onder elkaar. 8)

Vrallie
13-06-2004, 08:36
Voila se , juist gaan stemmen voor europa en het vlaams parlement :)

Jaded
13-06-2004, 08:44
Voila se , juist gaan stemmen voor europa en het vlaams parlement :)
En voor wie?

Vrallie
13-06-2004, 09:09
Vlaams parlement = VLD, voorkeurstem vanquickenborge (hoop dat ik het goed heb geschreven ;)

Europees = Onze goeie vriend Jean-Luc ;)

Et toi ?

Kevin Baeckelandt
13-06-2004, 10:51
Vlaams parlement = VLD, voorkeurstem vanquickenborge (hoop dat ik het goed heb geschreven ;)

Europees = Onze goeie vriend Jean-Luc ;)

Et toi ?

Vanquickenborne :wink: , je bent dus ook een westvlaming :wink:

Vrallie
13-06-2004, 11:02
inderdaad 8)

Jaded
13-06-2004, 17:14
Et toi ?
Beide VLD, geen lijststem. Teveel om even uit mijn mouw te schudden.

Vrallie
13-06-2004, 22:50
Onze stemmen hebben blijkbaar weinig geholpen, VLD is 'zwaar' op hunne bek gegaan

Britte
14-06-2004, 06:42
Arm Vlaanderen hè :oops: :oops:

Ikheb in ieder geval twee keer VLD gestemd:
- Europees: Dirk Sterckx
- Vlaams: Schuurmans (hier in Leuven had ik keuze tss Daems :evil: en Ceyssens (of hoe je het ook weer mag schrijven :twisted: .... en dat zag ik niet zo zitten!)

Kevin Baeckelandt
14-06-2004, 07:11
Opnieuw zwarte zondag in Vlaanderen, Vlaams Blok wordt tweede grootste partij van Vlaanderen. Dit is zeer verontrustend. Schaf de stemplicht af in België en het Vlaams Blok haalt maar de helft van stemmen meer.
P.S. ik heb 2X SP.a gestemd.

Voor de mensen die niet weten waarvoor het Vlaams Blok staat, klik hier (http://users.pandora.be/madrox086/anke.wmv)

Kevin Baeckelandt
14-06-2004, 07:13
Arm Vlaanderen hè :oops: :oops:


Wat bedoel je hiermee, omdat de VLD achteruit gaat of omdat het Vlaams Blok zoveel vooruit gaat :? Dat de VLD achteruit gaat was voorspelbaar en volgens mij terecht ook :wink:

Britte
14-06-2004, 07:39
Dat het Blok zoveel vooruit gaat :evil:

Henk Heideveld
14-06-2004, 09:13
Dat het Blok zoveel vooruit gaat :evil:
Dit vertolkt een bepaalde mate van onvrede bij mensen, waar de politiek blind en doof voor blijft, dan krijg je dus dat antipolitici sterk stemmen winnen. Kijk maar in Nederland waar de klokkenluider van Buitenen 2 zetels van de 27 zetels wist te krijgen. En dan te bedenken dat ruim 60% ongeinterseerden of anti-Europesen in Nederland bij de verkiezingen wegbleven.

Kevin Baeckelandt
14-06-2004, 09:30
Dat het Blok zoveel vooruit gaat :evil:
Ja dat is een echte schande :evil:

Henk Heideveld
14-06-2004, 09:44
Dat het Blok zoveel vooruit gaat :evil:
Ja dat is een echte schande :evil:
Ik als Nederlander verbaas me niks. Kon een kind zien aankomen. Belgie zit politiek en bestuurlijk totaal verkeerd in elkaar, dus dat kan allemaal nog veel erger worden. :oops: :?

Kevin Baeckelandt
14-06-2004, 09:59
Dat het Blok zoveel vooruit gaat :evil:
Ja dat is een echte schande :evil:
Ik als Nederlander verbaas me niks. Kon een kind zien aankomen. Belgie zit politiek en bestuurlijk totaal verkeerd in elkaar, dus dat kan allemaal nog veel erger worden. :oops: :?
Hadden jullie een paar jaar geleden ook geen Pim Fortuyn rondlopen, die hetzelfde gedachtengoed predikte? Die had toch ook een grote aanhang?
Ik zou België (en vooral Vlaanderen) niet vergelijken met Nederland. België bestaat eigenlijk uit Vlaanderen, Wallonnië en Brussel die elk een eigen parlement, ministers, etc .... hebben. In Vlaanderen heerste er een groot Vlaamsgevoel die meer autonomie predikt. Want alles wat verkeerd loopt in Vlaanderen is de schuld van de Walen, zo denkt een heel groot aantal mensen in Vlaanderen en daar wast het Vlaams Blok natuurlijk hun handen in.

Henk Heideveld
14-06-2004, 10:38
Dat het Blok zoveel vooruit gaat :evil:
Ja dat is een echte schande :evil:
Ik als Nederlander verbaas me niks. Kon een kind zien aankomen. Belgie zit politiek en bestuurlijk totaal verkeerd in elkaar, dus dat kan allemaal nog veel erger worden. :oops: :?
Hadden jullie een paar jaar geleden ook geen Pim Fortuyn rondlopen, die hetzelfde gedachtengoed predikte? Die had toch ook een grote aanhang?
Ik zou België (en vooral Vlaanderen) niet vergelijken met Nederland. België bestaat eigenlijk uit Vlaanderen, Wallonnië en Brussel die elk een eigen parlement, ministers, etc .... hebben. In Vlaanderen heerste er een groot Vlaamsgevoel die meer autonomie predikt. Want alles wat verkeerd loopt in Vlaanderen is de schuld van de Walen, zo denkt een heel groot aantal mensen in Vlaanderen en daar wast het Vlaams Blok natuurlijk hun handen in.
Een veel gehoorde misser vanuit het buitenland. Fortuyn predikte niet dat gedachtegoed hoor.men probeerde hem wel in die kwalijke hoek te demoniseren.
Pim Fortuyn haalde volgens mij de 1,6 miljoen stemmen, omdat hij de politiek uit de beerput haalde, openlegde, geen achterkamertjespolitiek met allerlei onderlinge afspraken uit eigenbelang, en zo. De zittende partijen waren namelijk erg regentesk en trokken zich weinig van de kiezer aan. Dat is nu dus weer helemaal terug. PVDA won sterk, maar CDA ging doodleuk zitten regeren met partijen die flinke verliezen hadden geleden. Tja, dan denkt de kiezer terecht dat stemmen geen nut heeft.
In Nederland kun je dus als verliezende partijen na de verkiezingen een coalitie aangaan en dan meerderheid worden. Kiezersbedrog en volksverlakkerij. En dat bestrijden was dus tevens de kracht van Pim Fortuyn.

Henk Heideveld
14-06-2004, 10:39
Dat het Blok zoveel vooruit gaat :evil:
Ja dat is een echte schande :evil:
Ik als Nederlander verbaas me niks. Kon een kind zien aankomen. Belgie zit politiek en bestuurlijk totaal verkeerd in elkaar, dus dat kan allemaal nog veel erger worden. :oops: :?
Hadden jullie een paar jaar geleden ook geen Pim Fortuyn rondlopen, die hetzelfde gedachtengoed predikte? Die had toch ook een grote aanhang?
Ik zou België (en vooral Vlaanderen) niet vergelijken met Nederland. België bestaat eigenlijk uit Vlaanderen, Wallonnië en Brussel die elk een eigen parlement, ministers, etc .... hebben. In Vlaanderen heerste er een groot Vlaamsgevoel die meer autonomie predikt. Want alles wat verkeerd loopt in Vlaanderen is de schuld van de Walen, zo denkt een heel groot aantal mensen in Vlaanderen en daar wast het Vlaams Blok natuurlijk hun handen in.
Ja jullie zijn totaal geen eenheid. Brussel, Wallonie en Vlaanderen, dat blijft eigenbelangetjes nastreven. Wij hebben onder tussen rijksniveau en gemeenteniveau nog provinciebesturen zitten, maar die stellen politiek het minst voor. Provinciebesturen oefenen geen invloed van betekenis uit. De Provincies zijn voor 65% afhankelijk van het rijksniveau, dus lopen als kleuters mee aan het handje van het Rijk.
:cry: (ik werk bij een provincie)

Henk Heideveld
14-06-2004, 10:57
Niet stemmen betekend ook geen mening uiten, door niet te stemmen geef je dus gewoon te kennen dat wat er ook gebeurd je alles best vindt??????????

Principieel niet stemmen betekend juist wel een mening uiten, de mening: ik ben tegen europa!Door niet te stemmen, is je "protest" zinloos... behalve dat "protest" net iets leuker klinkt dan "lui" of "ik weet het niet" :mrgreen:

Zelf ben ik (zacht uitgedrukt) absoluut geen voorstander van de eenwording van Europa en de daarbijhorende munt die ons met het verdrag van Maastricht door de strot is geduwd! Ik vind het echt schandalig dat het volk in een "vrij" en "democratisch" land zulke dingen zonder pardon moet slikken omdat een "stelletje asociale kakkers" dat even voor "jan modaal" heeft besloten!

Om die reden heb ik dus wél een stem uitgebracht... Net als bij de nationale verkiezingen is dat SP geworden.
Ik blijf namelijk van mening: "Je recht op stemmen niet gebruiken is je recht op klagen verspelen!" ;)
Onze democratie is een schijndemocratie.
Onze democratie wordt misbruikt door zakkenvullers in soorten en maten, op micro-niveau en op macro-niveau.
Fraaie voorbeelden zijn:
-de benzineprijzen en het daaraan gekoppelde staatsbelang.
-de prijsafspraken waar de overheid plotseling verbaasd over doet. (het bestaat namelijk al eeuwen en is alom bekend)
-de stelselmatig in stand gehouden woningnood sinds WO-II. Nu nog wordt je in een zwaar overtrokken markt gepusd een eigen huis te kopen. Op z'n hoogtepunt als iedereen in de problemen zit (je zult en moet wel met z'n tweetjes werken) schaft men de hypotheekaftrek af en gaan de "grote opkopers met geld" vrolijk cashen. (dit gebeurde in de crisisjaren en oorlogsjaren ook. Een makelaar in Rozendaal is daar wanstaltig rijk van geworden. :!:
-100.000 buitenlandse arbeidskrachten binnenhalen, voor 50.000 is daarvoor zogenaamd geen werk, maar we halen wel 56.000 nog goedkopere Polen binnen. En de overheid zou niet weten en lijkt verbaasd dat er zoveel illegale werknemers in Nederland rondlopen. En blind oaard op straat ziet het dagelijks maar de overheid steekt kop in zand, of kijkt andere kant.
Kortom: Forget politics, politics is big business. Forget Healthcare, it's big business. Forget Invirementcare, tis'booming business.
Simpel voorbeeld: waarom is vervuilde grond meer waard dan schone grond???????

Britte
14-06-2004, 11:34
Hier een aantal uitspraken van Blok-mensen..... en dan te beseffen dat 1 op 4 Vlamingen daar op gestemd heeft. Bedroevend.

"Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool." (Philip Dewinter op 14 juni 1992 in het VRT-programma De Zevende Dag)

"Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden."(Gerolf Annemans in De Morgen van 15 juni 1992)

"Kijk waar Brussel ligt. De waterwegen die Brussel bevloeien, stromen over Vlaanderen: je kunt een sluis dichthouden. De treinen rijden over Vlaanderen Brussel binnen: die kun je tegenhouden aan de grens. De ring ligt praktisch volledig op Vlaams grondgebied: die kun je desnoods afsluiten. En je kunt de luchthaven van Zaventem dichthouden. Op dat moment leg je Brussel droog. Je hongert ze uit en ze zullen verplicht zijn om, als ze niet op ons royale aanbod willen ingaan, toch aan te sluiten bij Vlaanderen." (Guido Tastenhoye in Meervoud)

"Wetenschappelijk onderzoek in Nederland heeft aangetoond dat het gemiddeld leeftijdsverschil tussen man en vrouw bij hun eerste huwelijk ongeveer 1 jaar is. Bij een tweede huwelijk is de man gemiddeld 9 jaar ouder dan zijn vrouw. Zo worden dus voortdurend jonge vrouwen weggedraineerd van de jongemannenmarkt naar de ouderemannenwereld. Waardoor schaarste ontstaat op eerstgenoemde markt. En wat stellen we vast?! Simultaan met deze ontwikkeling neemt ook de homoseksualiteit in onze maatschappij toe! Bij gebrek aan vrouwen natuurlijk! Het gaat dus niet om echte homoseksualiteit, maar om een perverse oplossing van een acuut probleem." (Alexandra Colen in Humo)

"Het terrein dat wij onderzoeken, is zeer breed en behelst alle linkse partijen en dito figuren in niet-uitgesproken linkse partijen. Ook de extreemlinkse splintergroepen, de zogenaamde 'nieuwe sociale bewegingen' zoals de vrede´s-, de milieu- en de kraakbeweging, de antiracistische en de antifascistische beweging, solidariteitsgroepen met de derde wereld, groepen die ijveren voor het aanvaarden van allerlei sexuele abberaties, enzo.. dragen onze interesse weg. Net als alles wat betrekking heeft op invloed van linkse figuren en ideeën in de media, cultuur, kerken, onderwijs.." (Luk Dieudonné over Kosmos, de inlichtingendienst van het Blok)

Henk Heideveld
14-06-2004, 11:50
Hier een aantal uitspraken van Blok-mensen..... en dan te beseffen dat 1 op 4 Vlamingen daar op gestemd heeft. Bedroevend.

Waarom schrikt men hier in België zo heftig van? 't is geweldig voer voor psychologen en voor discussie. 't Schudt wel prima wakker, zulke uitspraken.
Het is in de hele wereld dagelijkse praktijk van zaken waar we totaal niet van schrikken of wakker liggen. :? We hebben een angstsyndroom Naziregime. :wink:

Henk Heideveld
14-06-2004, 11:57
"Kijk waar Brussel ligt. De waterwegen die Brussel bevloeien, stromen over Vlaanderen: je kunt een sluis dichthouden. De treinen rijden over Vlaanderen Brussel binnen: die kun je tegenhouden aan de grens. De ring ligt praktisch volledig op Vlaams grondgebied: die kun je desnoods afsluiten. En je kunt de luchthaven van Zaventem dichthouden. Op dat moment leg je Brussel droog. Je hongert ze uit en ze zullen verplicht zijn om, als ze niet op ons royale aanbod willen ingaan, toch aan te sluiten bij Vlaanderen."
Een methode die in de wereldpolitiek gretig en verstrekkend wordt gehanteerd. Economische boycot e.d. Dan gilt er niemand moord en brand. :shock: :shock:
Terroristische methode o.k., maar de staat bedient zich er schromeloos van. Kijk maar naar Frankrijk dat een Greenpeaceschip opblies. En wie beweert dat het omverbulldozeren van duizenden huizen geen terrorisme zou zijn? :cry: Hoor ik iemand gillen of onrustig worden???? :x Neen??? :wink:

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:04
"Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden."(Gerolf Annemans in De Morgen van 15 juni 1992) een acuut probleem." (Alexandra Colen in Humo)
Nou dat doet Amerika toch ook probleemloos in Afghanistan en Irak. En ook de Conventie van Geneve heeft Amerika geen enkele boodschap aan.
En ook aan de VN heeft Amerika geen boodschap.
Zelfs drie wereldwijde zaken dus waar Amerika, (ons grote voorbeeld van de perfecte vrijheidsstaat) schijt aan heeft.
En Vlaams Blok doet bedreigende uitspraken?????????? :?

Kevin Baeckelandt
14-06-2004, 12:07
"Kijk waar Brussel ligt. De waterwegen die Brussel bevloeien, stromen over Vlaanderen: je kunt een sluis dichthouden. De treinen rijden over Vlaanderen Brussel binnen: die kun je tegenhouden aan de grens. De ring ligt praktisch volledig op Vlaams grondgebied: die kun je desnoods afsluiten. En je kunt de luchthaven van Zaventem dichthouden. Op dat moment leg je Brussel droog. Je hongert ze uit en ze zullen verplicht zijn om, als ze niet op ons royale aanbod willen ingaan, toch aan te sluiten bij Vlaanderen."
Een methode die in de wereldpolitiek gretig en verstrekkend wordt gehanteerd. Economische boycot e.d. Dan gilt er niemand moord en brand. :shock: :shock:
Terroristische methode o.k., maar de staat bedient zich er schromeloos van. Kijk maar naar Frankrijk dat een Greenpeaceschip opblies. En wie beweert dat het omverbulldozeren van duizenden huizen geen terrorisme zou zijn? :cry: Hoor ik iemand gillen of onrustig worden???? :x Neen??? :wink:
De zaken die je opnoemt zijn "ver van ons bed" problemen bij de meeste mensen, maar wanneer een partij in eigen land zulke mening verkondigt schiet natuurlijk iedereen wakker. Het ergste is dat 1 op de 4 vlamingen daarmee akkoord gaat en dat is zeer verontrustend.

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:10
"Wetenschappelijk onderzoek in Nederland heeft aangetoond dat het gemiddeld leeftijdsverschil tussen man en vrouw bij hun eerste huwelijk ongeveer 1 jaar is. Bij een tweede huwelijk is de man gemiddeld 9 jaar ouder dan zijn vrouw. Zo worden dus voortdurend jonge vrouwen weggedraineerd van de jongemannenmarkt naar de ouderemannenwereld. Waardoor schaarste ontstaat op eerstgenoemde markt. En wat stellen we vast?! Simultaan met deze ontwikkeling neemt ook de homoseksualiteit in onze maatschappij toe! Bij gebrek aan vrouwen natuurlijk! Het gaat dus niet om echte homoseksualiteit, maar om een perverse oplossing van een acuut probleem."
Politici en religie rukken vaak teksten uit hun context, dat doet Vlaams Blok bepaald niet exclusief, dat "bewerken". Heb je gehoord hoe al die verliezende partijen tijdens de Europese verkiezingen manipuleerden???????
Ja ze hadden wel verloren, maar in vergelijking tot landelijke verkiezingen in 1995 toch wel dik vooruitgang geboekt.
Ja, ze hadden wel verloren, maar de peilingen waren nog veel ernstiger, dus tjonge jonge wat viel het reuze mee.
Nee, ze hadden een geweldig trouwe achterban, ze voelden het als een geweldige steun om het huidige (shit)beleid versterkt voort te zetten.
En meer van dit soort gekwetter.
Kortom Vlaams Blok manipuleert niet meer en minder dan gevestigde grote "betrouwbare " partijen. :?

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:16
"Kijk waar Brussel ligt. De waterwegen die Brussel bevloeien, stromen over Vlaanderen: je kunt een sluis dichthouden. De treinen rijden over Vlaanderen Brussel binnen: die kun je tegenhouden aan de grens. De ring ligt praktisch volledig op Vlaams grondgebied: die kun je desnoods afsluiten. En je kunt de luchthaven van Zaventem dichthouden. Op dat moment leg je Brussel droog. Je hongert ze uit en ze zullen verplicht zijn om, als ze niet op ons royale aanbod willen ingaan, toch aan te sluiten bij Vlaanderen."
Een methode die in de wereldpolitiek gretig en verstrekkend wordt gehanteerd. Economische boycot e.d. Dan gilt er niemand moord en brand. :shock: :shock:
Terroristische methode o.k., maar de staat bedient zich er schromeloos van. Kijk maar naar Frankrijk dat een Greenpeaceschip opblies. En wie beweert dat het omverbulldozeren van duizenden huizen geen terrorisme zou zijn? :cry: Hoor ik iemand gillen of onrustig worden???? :x Neen??? :wink:
De zaken die je opnoemt zijn "ver van ons bed" problemen bij de meeste mensen, maar wanneer een partij in eigen land zulke mening verkondigt schiet natuurlijk iedereen wakker. Het ergste is dat 1 op de 4 vlamingen daarmee akkoord gaat en dat is zeer verontrustend.
De grijze massa is volstrekt dom, dat zal in belgie niet anders zijn dan in Nederland. Omdat 60% thuisblijft vertekenen die 40% dus alles al per definitie. Het volk reageert volstrekt populistisch, dus Vlaamse Blokken en Fortuynen vinden daarin voedingsbodem. De bestaande gevestigde politiek graaft haar eigen graf door deze voedingsbodem zelf heel sterk te voeden. Denk dus niet dat de extremen dit doen, nee helaas doen de gevestigde partijen dit.
De meeste Belgen onderschrijven niet echt de leuzen van het Vlaams Blok, het meste is "protest" . Absoluut zeker te weten. in Nederland stemden ook miljoenen op de Boerenpartij, terwijl we slechts 15000 boeren tellen.
Stem op links of rechts, er verandert niets, men dut verder.
Stem extreem, en zie, men wordt ineens wakker. :P

Tom L.
14-06-2004, 12:33
Ik dacht dat je in België verplicht was te stemmen... stond toch laatst in dit topic? :roll:

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:33
De zaken die je opnoemt zijn "ver van ons bed" problemen bij de meeste mensen, maar wanneer een partij in eigen land zulke mening verkondigt schiet natuurlijk iedereen wakker. Het ergste is dat 1 op de 4 vlamingen daarmee akkoord gaat en dat is zeer verontrustend.
Da's kort door de bocht. Als 30% gaat stemmen is het maar 1 op de 13,3.
En zelfs dat getal is te geflatteerd. Want 9 op de 10 hobbelen maar ergens achteraan. In Duitsland liepen toen als makke schapen zo'n 44 miljoen mensen mee. In Amerika lopen nu ook 100'en miljoenen maar wat mee, terwijl ze het niet goedkeuren of onderschrijven.
Ik vind echt de Belgische schrikreactie steeds weer wonderbaarlijk. :!:

Edwin V
14-06-2004, 12:39
Terroristische methode o.k., maar de staat bedient zich er schromeloos van. Kijk maar naar Frankrijk dat een Greenpeaceschip opblies. En wie beweert dat het omverbulldozeren van duizenden huizen geen terrorisme zou zijn? :cry: Hoor ik iemand gillen of onrustig worden???? :x Neen??? :wink:
Omdat dat niet hier gebeurt.

Edwin V
14-06-2004, 12:41
Zelfs drie wereldwijde zaken dus waar Amerika, (ons grote voorbeeld van de perfecte vrijheidsstaat) schijt aan heeft.
En Vlaams Blok doet bedreigende uitspraken?????????? :?
In zekere mate moet een staat ergens schijt aan hebben. Anders gaan andere staten die wel schijt aan dingen hebben de boel bepalen.

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:41
dat is zeer verontrustend.
Weet je wat verontrustend is? Dat Kennedy in staat bleek tot vrede, een slag in het gezicht van de wapenindustrie. Dus zij die de werkelijke macht uitoefenen grepen in.
Dat er een land is dat meer macht kan uitoefenen dan Amerika, namelijk Oliestaat.
Wedden dat in de toekomst een vijandbeeld van China bij ons wordt opgeroepen? Die gaan nu namelijk ook autorijden, of anders gezegd, 1/3 van de wereld. We zien al het gebrek aan primaire grondstoffen ontstaan, gevolgd door enorme prijsverhogingen (vandaar dat de energie geprivatiseerd is, da's alvast voor de zakkenvullers en tegen het gewone huisgezin). We zien dus Amerike met een k.u.t.smoes Irak binnenvallen en in de jaren '90 Koeweit helpen en zo! :P

Edwin V
14-06-2004, 12:42
De grijze massa is volstrekt dom, dat zal in belgie niet anders zijn dan in Nederland.
En daarom is het toch wel goed dat er een schijndemocratie is. :)

Edwin V
14-06-2004, 12:45
Weet je wat verontrustend is? Dat Kennedy in staat bleek tot vrede, een slag in het gezicht van de wapenindustrie. Dus zij die de werkelijke macht uitoefenen grepen in.
Ik denk dat Kennedy ook Irak zou zijn binnengevallen.

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:46
Terroristische methode o.k., maar de staat bedient zich er schromeloos van. Kijk maar naar Frankrijk dat een Greenpeaceschip opblies. En wie beweert dat het omverbulldozeren van duizenden huizen geen terrorisme zou zijn? :cry: Hoor ik iemand gillen of onrustig worden???? :x Neen??? :wink:
Omdat dat niet hier gebeurt.
Waarom gillen wij dan wel bij onbeduidende zaken die zeer ver van ons bed gebeuren????? O jeetje, er is een drukskoerier in de gevangenis in Thailand beland. Levert weken televisie op. O jeetje er is 1, jawel u hoort het goed, 1 nederlandse militair gesneuveld. Bij de eerste de beste legeroefening sneuvelen er gemiddeld 3, maar da's niet interessant.
Stel je voor WO-II: landing in Normandië: terugtrekken mannen er is 1 gesneuvelde!!!!!!!!! :roll: :roll: :roll: :wink:

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:48
Weet je wat verontrustend is? Dat Kennedy in staat bleek tot vrede, een slag in het gezicht van de wapenindustrie. Dus zij die de werkelijke macht uitoefenen grepen in.
Ik denk dat Kennedy ook Irak zou zijn binnengevallen.
Omdat het hier uitsluitend om de macht over de primaire grondstoffen gaat ben ik het helemaal met je eens. :(

Edwin V
14-06-2004, 12:48
Terroristische methode o.k., maar de staat bedient zich er schromeloos van. Kijk maar naar Frankrijk dat een Greenpeaceschip opblies. En wie beweert dat het omverbulldozeren van duizenden huizen geen terrorisme zou zijn? :cry: Hoor ik iemand gillen of onrustig worden???? :x Neen??? :wink:
Omdat dat niet hier gebeurt.
Waarom gillen wij dan wel bij onbeduidende zaken die zeer ver van ons bed gebeuren????? O jeetje, er is een drukskoerier in de gevangenis in Thailand beland. Levert weken televisie op. O jeetje er is 1, jawel u hoort het goed, 1 nederlandse militair gesneuveld. Bij de eerste de beste legeroefening sneuvelen er gemiddeld 3, maar da's niet interessant.
Stel je voor WO-II: landing in Normandië: terugtrekken mannen er is 1 gesneuvelde!!!!!!!!! :roll: :roll: :roll: :wink:
Omdat 't allemaal Nederland(ers) treft. Dan beginnen we pas te piepen.

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:51
De grijze massa is volstrekt dom, dat zal in belgie niet anders zijn dan in Nederland.
En daarom is het toch wel goed dat er een schijndemocratie is. :)
Ja, stel je de chaos voor als we echt volstrekt democratisch zouden worden. Dan "MOET" het CDA dus met de PVDA regeren, no choise. Dan moest het koningshuis dus aftreden. Dan moesten ministers hun post verlaten. Dan werkte de directuer van AH voor het personeel, niet voor de aandeelhouder. Nou ja, een waslijst dus! :roll:

Henk Heideveld
14-06-2004, 12:54
Terroristische methode o.k., maar de staat bedient zich er schromeloos van. Kijk maar naar Frankrijk dat een Greenpeaceschip opblies. En wie beweert dat het omverbulldozeren van duizenden huizen geen terrorisme zou zijn? :cry: Hoor ik iemand gillen of onrustig worden???? :x Neen??? :wink:
Omdat dat niet hier gebeurt.
Waarom gillen wij dan wel bij onbeduidende zaken die zeer ver van ons bed gebeuren????? O jeetje, er is een drukskoerier in de gevangenis in Thailand beland. Levert weken televisie op. O jeetje er is 1, jawel u hoort het goed, 1 nederlandse militair gesneuveld. Bij de eerste de beste legeroefening sneuvelen er gemiddeld 3, maar da's niet interessant.
Stel je voor WO-II: landing in Normandië: terugtrekken mannen er is 1 gesneuvelde!!!!!!!!! :roll: :roll: :roll: :wink:
Omdat 't allemaal Nederland(ers) treft. Dan beginnen we pas te piepen.
Nou ik zal je de waslijst tegenargumenten besparen, maar er sneuvelen grote groepen Nederlanders ver van ons bed. Toch geen reacties!!!! :P
1 man die door Alqaida wordt gegijzeld is veuuuul interessanter, veel verontrustender. :P

Edwin V
14-06-2004, 12:58
1 man die door Alqaida wordt gegijzeld is veuuuul interessanter, veel verontrustender. :P
Omdat dat veel dramatischer is. Dreigen met slachting en koppen eraf, of brandende lijken door de straten slepen.
Een auto-ongeluk zijn we aan gewend. Ziektes ook. Vliegtuig ongelukken worden al minder. Zolang het maar een ongeluk is.

Henk Heideveld
14-06-2004, 13:03
In Belgiëmaakt de politiek een zieke en corrupte indruk, netjes gezegd. Alles is afgeschermd, voor de kiezer direct en indirect ongrijpbaar. Bij ons kan men thuisblijven bij protest of onverschilligheid. Dat doet dan ook 60% tot 70% da's ook verontrustend.
Bij jullie moet men er ergens mee naar toe. Een duidelijker signaal richting regering en oppositie van de gevestigde orde is er niet. Wij hebben dat in Nederland meermalen zo meegmaakt, onder andere Boerenpartij en Centrumpartij. Die hebben nooit echt poot aan de grond gekregen.

Edwin V
14-06-2004, 13:15
In Belgiëmaakt de politiek een zieke en corrupte indruk, netjes gezegd. Alles is afgeschermd, voor de kiezer direct en indirect ongrijpbaar. Bij ons kan men thuisblijven bij protest of onverschilligheid. Dat doet dan ook 60% tot 70% da's ook verontrustend.
Bij jullie moet men er ergens mee naar toe. Een duidelijker signaal richting regering en oppositie van de gevestigde orde is er niet. Wij hebben dat in Nederland meermalen zo meegmaakt, onder andere Boerenpartij en Centrumpartij. Die hebben nooit echt poot aan de grond gekregen.Zou dat niet komen doordat het land uit een Vlaams en Waals deel bestaat?

chimera01
14-06-2004, 13:45
Het is altijd prettig om te lezen dat er Nederlanders zijn die alles beter weten over de staat waarin andere landen verkeren. Drie woorden Balk, eigen oog.

Kevin Baeckelandt
14-06-2004, 14:46
Zou dat niet komen doordat het land uit een Vlaams en Waals deel bestaat?
Dat is net het grote probleem België is helemaal verdeeld in Vlaanderen, Wallonnië en Brussel elk met hun bevoegdheden. Zoals ik al eerder zei elk gewest schuift de problemen naar elkaar door. Dit leeft vooral bij Vlaanderen. Een Vlaming beschouwd zich veeleer als Vlaming dan als Belg een Waal heeft dit veel minder. Kijk maar eens naar sportmanifestaties daar zie je telkens de Vlaamse Leeuw uithangen. Mede doordat is het Vlaams Blok groot geworden, Vlaams Blok strijdt al jaren voor een volledig autonoom Vlaanderen. Ik ben zelf ambtenaar en wordt dikwijls ook met enkele problemen geconfronteerd. Ik werk in Knokke-Heist waar een groot gedeelte van de inwoners franstalig is, wanneer wij de franstaligen moeten aanschrijven mag dit absoluut niet in het Frans, tenzij de brief/affiche/boekje in de drie landstalen wordt opgemaakt (dat mag dan wel weer).

Henk Heideveld
14-06-2004, 14:58
Zou dat niet komen doordat het land uit een Vlaams en Waals deel bestaat?
Dat is net het grote probleem België is helemaal verdeeld in Vlaanderen, Wallonnië en Brussel elk met hun bevoegdheden. Zoals ik al eerder zei elk gewest schuift de problemen naar elkaar door. Dit leeft vooral bij Vlaanderen. Een Vlaming beschouwd zich veeleer als Vlaming dan als Belg een Waal heeft dit veel minder. Kijk maar eens naar sportmanifestaties daar zie je telkens de Vlaamse Leeuw uithangen. Mede doordat is het Vlaams Blok groot geworden, Vlaams Blok strijdt al jaren voor een volledig autonoom Vlaanderen. Ik ben zelf ambtenaar en wordt dikwijls ook met enkele problemen geconfronteerd. Ik werk in Knokke-Heist waar een groot gedeelte van de inwoners franstalig is, wanneer wij de franstaligen moeten aanschrijven mag dit absoluut niet in het Frans, tenzij de brief/affiche/boekje in de drie landstalen wordt opgemaakt (dat mag dan wel weer).
Tja drie staten binnen 1 staat, da's nou niet bepaald Europees. (6)
Ach ja, wij hebben ook nog provincies die zich van Nederland willen afscheiden, zoals Limburg en Friesland. Friesland heeft zelfs een eigen taal. Hun begroting b.v. staat geheel in het Fries geschreven. Elk dialect in Nederland denkt een eigen taal te zijn. Nou ook dat dus lekker Europees :roll:

starbuck
14-06-2004, 15:21
Tjonge Henk, heb je nog wel schik in het leven :shock:

Kan je ons mischien blij maken met een land waar alles wel goed gaat??

Of is de hele wereldbevolking slachtoffer van jouw pessimistische kijk.

Edwin V
14-06-2004, 16:07
Tjonge Henk, heb je nog wel schik in het leven :shock:

Kan je ons mischien blij maken met een land waar alles wel goed gaat??

Of is de hele wereldbevolking slachtoffer van jouw pessimistische kijk.Henk is ambtenaar. Dus heeft ie prima schik in 't leven. Allerlei recepties. Tussen de middag op een terrasje. Beetje internetten. Online spulletjes kopen. Allemaal betaald door de belastingbetaler. :P

Werner
14-06-2004, 22:14
In België maakt de politiek een zieke en corrupte indruk, netjes gezegd.

Dat is dan nog zacht uitgedrukt, ja.

Werner
14-06-2004, 22:17
Ik dacht dat je in België verplicht was te stemmen... stond toch laatst in dit topic? :roll:

Dat klopt inderdaad. Samen met Luxemburg en Griekenland zijn dit de enige drie landen met opkomstplicht (niet noodzakelijk stemplicht, je kan blanco stemmen of, als je nog traditioneel met potlood en papier stemt, er een ventje op tekenen). Dit anachronisme zou toch eens moeten verdwijnen, want al die foert-stemmers die hun zondag verpest zien omdat ze *moeten* komen stemmen, stemmen uit frustratie toch extreem rechts of zo.