PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Clean Disc?



Thijs
11-06-2004, 17:56
Goedendag,

Ik zat me af te vragen of er niet iets was als een DVD Clean Disc of hoe dit ook mag heten als het al bestaat. Ik doel hier op een schijfje dat je er in kunt proppen om hem van binnen te reinigen zoals je deze ook voor cd-spelers hebt.
Dit vanwege het feit dat mijn Pioneer DV-350 (ongeveer een jaar in bezit) de laatste tijd een beetje vreemde mankementen vertoont. Na een uur spelen van een DVD begint hij te haperen en komen er vreemde krakende geluiden uit. Na een tijdje loopt hij zelfs helemaal vast. Ik heb dit nu gehad bij het kijken van Kill Bill en The Return of the King. Daarom zat ik dus te denken aan een eventuele manier om dit op te lossen / schoon te maken misschien, iemand een idee?

Eduard
12-06-2004, 08:43
Meest envoudige is met medicinale watten een wattipje maken, deksel eraf en heel voorzichtig lensje stofvrij maken. Voor rookaanslag helpt dit niet. Dan moet je gaan denken aan een wattipje bevochtigd met isopropyl alcohol. Pas op lensje is erg kwetsbaar.

Thijs
12-06-2004, 11:01
Je denkt dus dat wel dat hij zo vreemd doet vanwege stof / andere viezigheid?

Thijs
14-06-2004, 18:41
Niemand een idee?

Kick. :roll:

pretorian22
14-06-2004, 19:01
bij de V&D kan je gewoon een dvd lensclean dvd setje kopen voor 11 euro ongeveer. moet je gewoon naar vragen bij de balie of eerst even kijken. zit in een dvdhoesje gewoon. heb er zelf ook 1 aangeschaft. werkt echt. als dat het probleem met je dvd-speler is natuurlijk dan he

Thijs
14-06-2004, 20:59
Kan het allicht proberen voor die 11 euro. Bedankt in ieder geval.

Ik heb er trouwens afgelopen twee dagen geen problemen meer mee gehad, speelde mijn discjes vloeiend af. Hopen dat het zo blijft.

Frenkel
14-06-2004, 21:23
Ik heb zelf de DV-360 en heb de laatste tijd ook een probleem met vastlopers.
het beeld en geluid blijven ongeveer een halve seconde hangen en de speler maakt op dat moment een geluid alsof ie een andere chapter wil zoeken .
Dit herhaalt zich dan enkele keren(met tussenposen van ongeveer 10 seconden) waarna het beeld en geluid stil blijven staan terwijl de tijdsteller op de speler gewoon blijft doorlopen , de speler maakt op dat moment een vreemd geluid en na ongeveer één minuut stopt ie automatisch.

Ik heb dit tot nu toe gehad met Mystic River (r1) en de special features van ROTK (r2 NL)

Alex van den Berg
14-06-2004, 22:13
Even verplaatst naar DVD Algemeen.

Thijs
15-06-2004, 10:07
Ik heb zelf de DV-360 en heb de laatste tijd ook een probleem met vastlopers.
het beeld en geluid blijven ongeveer een halve seconde hangen en de speler maakt op dat moment een geluid alsof ie een andere chapter wil zoeken .
Dit herhaalt zich dan enkele keren(met tussenposen van ongeveer 10 seconden) waarna het beeld en geluid stil blijven staan terwijl de tijdsteller op de speler gewoon blijft doorlopen , de speler maakt op dat moment een vreemd geluid en na ongeveer één minuut stopt ie automatisch.

Ik heb dit tot nu toe gehad met Mystic River (r1) en de special features van ROTK (r2 NL)

Is ook zo ongeveer waar ik last van heb. Als ik dan het dvd'tje er uit haalde en hem er weer opnieuw instopte ging het wel weer een uurtje goe en daarna begon ie weer. Dag daarna precies hetzelfde verhaal.
Ondertussen drie films gekeken waarbij het niet het geval was, het is vanzelf weer over gegaan ofzo..