PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen DVD-speler



Maikel
27-12-2001, 21:48
Ik heb een paar kleine probleempjes met mijn DVD-speler.

Soms kan ik het beeld niet stop zetten, of in slow motion afspelen. Ook kan ik niet vooruit/terug spoelen. Wie weet hoe dit kan en hoe ik dit eventueel op kan lossen?

Verder stoor ik me nog aan iets heel kleins. Als een scene zich in een donkere kamer afspeelt, en we zien zonlicht door luxafles schijnen, dan lopen die zonnestralen 'uit', zodat ik over het hele beeld een witte straal zie. Dit is ook als lampen aan zijn enz.. Ligt dit aan mijn tv of de DVD of moet ik gewoon een nieuwe DVD-speler aanschaffen?

Olaf M.
27-12-2001, 21:55
Welke speler heb je ?

Maikel
27-12-2001, 22:04
Philips DVD 711.

suedje
28-12-2001, 08:36
Wat speel je, dat je niet vooruit kan spoelen of in slow motion? Een gewonde DVD of een zelf gemaakte VCD? Ik heb hetzelfde apparaat en heb geen problemen met het afspelen van DVD's. Ook niet nu hij regio vrij is gemaakt afgelopen week.

Maikel
28-12-2001, 16:20
Ik heb die problemen bij gewone DVD's. Ik wou bijvoorbeeld bij The Godfather een bepaalde scene zien, maar hij spoelde gewoon niet vooruit. Maar ik bedenk me opeens dat het ook aan de batterijen van mijn afstandsbediening kan liggen. Dus dat probleem is misschien al opgelost. Nu dat andere nog: die vervelende strepen door het beeld...

Raskel
28-12-2001, 20:17
Trek anders eens voor de grap de tv-kabel uit en kijk dan of je nog je strepen ziet, werkte ook bij een vriend van me met z'n JVC TA10 setje..

Dadaveke
29-12-2001, 00:04
Ik ben die vriend, en ja als ik de attenne-kabel uittrok waren de strepen weg. Ik heb het nu opgelost door een andere attenne-kabel te kopen z`n zwarte die dubbel is geisoleerd.Is misschien een optie.

Maikel
29-12-2001, 12:47
Bedankt voor tips. Ik zal het eens uitproberen.