PDA

Bekijk de volledige versie : Heb je eens een DVD gekocht voor de kaft i.p.v de inhoud ?



expo
13-06-2004, 00:45
Je kent het wel, je loopt rond in MM en Frs en je hebt geen zin om zonder lege handen naar buiten te gaan, dus je begint rond te neuzen tussen de DVD's en er is zo'n DVD die qua look in het oog springt.
Impulsief als je bent koop je de DVD (omdat een film met ZO'N kaft toch niet slecht KAN zijn), maar eens thuis, weet je wel beter.

Mij is het alvast overkomen met Epicenter

http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/68700_68799/0000000p68796_front.jpg

Christiaan Sauer
13-06-2004, 00:59
Ja.
Pearl Harbour.
1 keer gekeken geloof ik. Meteen weer de deur uitgedaan ook al kende ik de film voor ik hem kocht.

Johan van den D.
13-06-2004, 08:18
Jawel ik heb dat gedaan met Vidocq.
Prachtige hoes maar wat een slechte film is dat zeg.
Niet mijn smaak van hoe een film eruit moet zien in ieder geval. :?

Krewten
13-06-2004, 08:50
Hollow Man hebk gekocht voor de kaft :)

movie sickness
13-06-2004, 08:58
ik vind hollow man wel een goede film

Edwin Smouter
13-06-2004, 09:02
Nooit een film voor de kaft wel een bepaalde uitgave van een film voor de kaft.

Ik ga dus geen in mijn ogen waardeloze film aanschaffen omdat ik de kaft mooi vindt.

Bart G.
13-06-2004, 09:09
Confessions of a Dangerous Mind...kaft sprak me sterk aan maar ik vond de film ook goed dusja..

FrankGuthrie
13-06-2004, 09:45
Nooit een film gekocht om de kaft.

Lex v/d Moolen
13-06-2004, 09:56
The Mummy. Heb ik na bekijken gelijk weer verkocht, wat een wanproduct, muv de kaft dan die vind ik wel mooi.
Maar dat was ook de laatste keer.

Wizz-Art
13-06-2004, 11:40
Metropolis de animatie-versie, schitterende verpakking enzo maar de film vond ik helaas minder, maar ik doe hem niet weg want alleen de mooie verpakking al was die 11euro meer dan waard :wink:

Wizzykit
13-06-2004, 12:25
Ik koop wel vaker een DVD door de achterkant te lezen. Ik ga niet eerst een film huren, bekijken of ik deze film goed vind en dan de DVD nog eens aanschaffen. De meeste films heb ik nog niet gezien als ik de DVD koop en soms valt het mee en soms valt het tegen.

Vidoque (http://www.intervocative.com/onlinecollections/dvd/InBlue/DVD.aspx?U=715664005767.9) heeft inderdaad een hele mooie hoes en deze past ook heel goed bij de film. Echter kan ik mij voorstellen dat een hoop mensen deze film niet kunnen waarderen. Zelf moest ik de film ook 3 keer kijken voordat ik hem goed begon te vinden. Al was het alleen maar om het feit dat ik niet zo goed ben in frans en ik dus de eerste keer een betje teveel teksten aan het lezen was.
http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/715664005767.9f.jpg

Wendigo (http://www.intervocative.com/onlinecollections/dvd/InBlue/DVD.aspx?U=716777038369.9) is echter de uitschieter wat aanschaf voor de kaft betekend. Het is een van de slechtste films in mijn colelctie en aangeschaft omdat de verhalen van de Wendigo mij wel aanspreken. Echter was deze film helemaal niet wat de kaft beloofd. http://www.intervocative.com/cgi-bin/data/myprofiler/images/716777038369.9f.jpg

Kees Hoekerd
13-06-2004, 16:38
Ik heb het nooit gedaan.

chimera01
13-06-2004, 16:55
Inderdaad ook nog nooit gedaan. Ik koop mijn dvd's om de film en de kaft is daarbij minder belangrijk. Ik zeg minder omdat een tin zoals bij Micky Mouse in living color wel okay is, maar indien de volgende twee vanwege de tin dan 15 euro duurder zijn dan hoeft dat van mij niet zo.

Dick van Drie
13-06-2004, 18:22
Ik zou niet weten waarom je dat zou doen, kan het me nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die dit echt doen.

Remco87
13-06-2004, 18:38
Ik koop wel films blind, maar zomaar voor de kaft nee. Heb dan altijd wel de achterkant gelezen en op internet er wat over gelezen.

King Eidilleg
13-06-2004, 18:52
De laatste keer dat ik een DVD kocht voor de hoes was de regio 1 versie van Princess Mononoke (inmiddels zo'n 2 jaar geleden) en da's nog steeds een van mijn beste aankopen! Sterker nog, ik koop alle Studio Ghibli films nu blind ....

Frank Gozeling
13-06-2004, 19:26
Ik koop DVDs om de inhoud, lijkt me nogal logisch. Je koopt toch ook geen fles wijn om de fles.

Remco87
13-06-2004, 19:29
Ik koop DVDs om de inhoud, lijkt me nogal logisch. Je koopt toch ook geen fles wijn om de fles.

Lijkt me ook erg onlogisch dat je een DVD alleen voor de kaft koopt terwijl je niet weet waar die over gaat en nog nooit van de titel gehoord hebt.

Wizzykit
13-06-2004, 19:53
Ik koop DVDs om de inhoud, lijkt me nogal logisch. Je koopt toch ook geen fles wijn om de fles.

Lijkt me ook erg onlogisch dat je een DVD alleen voor de kaft koopt terwijl je niet weet waar die over gaat en nog nooit van de titel gehoord hebt.

Hoezo?
En een fles wijn koop ik inderdaad ook voornamelijk door het etiket te lezen. Ik heb geen verstand van wijn en ga zeker geen cursus volgen om een flesje wijn van 3 euro aan te schaffen.

Hetzelfde geldt voor (goedkope) dvd's.
Ik shop wel vaker voor DVD's en loop dan gewoon de bakken af.
Ik lees vervolgens de achterkant en als het me wat lijkt dan schaf ik de film aan. Zo ga ik ook naar de bios. Ik kijk wat er draait en ga zitten.

Ik vind er juist niets aan om het hele verhaal te kennen voordat ik de film heb gezien. Ik lees recenties altijd NAdat ik een film heb gezien.

Door blind kopen ben ik tegen Pay It Forward, the body, brotherhood of the wolf, what dreams may come en nog vele andere goede film aangelopen.
:P
Op dit forum wordt op menige tread de smaak van de forumers op de proef gesteld met vragen als, wat was je slechtste aankoop. Er zijn dan ook altijd mensen die melden dat ze niets slechts kopen. :shock: Deze mensen huren dus eerst een film, of kijken deze in de bios, en dan pas schaffen ze de DVD aan om de film nogmaals te kijken. :?

Geef mij af en toe maar wat verrassends... dat is vele malen leuker!
En ik hou geld over om af en toe een miskoop te doen :D

Johan van den D.
13-06-2004, 20:32
Je koopt toch ook geen fles wijn om de fles.Soms wel als het een mooie fles is.
Sterker nog, daarbij drink ik zelf niet eens wijn. :wink:

Lex v/d Moolen
13-06-2004, 20:36
Je koopt toch ook geen fles wijn om de fles.Soms wel als het een mooie fles is.
Sterker nog, daarbij drink ik zelf niet eens wijn. :wink:Mijn vader koopt ook de meeste vreemde flessen, niet vanwege de inhoud , maar om er een zeilschip in te bouwen. :wink:

Bart G.
13-06-2004, 20:42
Lijkt me ook erg onlogisch dat je een DVD alleen voor de kaft koopt terwijl je niet weet waar die over gaat en nog nooit van de titel gehoord hebt.

Vind ik van niet...zo een goedkoop filmke wat me aanspreekt zou ik wel es kopen. En als de korte inhoud je kan overtuigen dan kan het toch dat je eens zo een DVD koopt. kheb dat met Confessions of a Dangerous mind gedaan en vind het een goed film. On The Waterfront ook zo min of meer gekocht...

mradem
13-06-2004, 20:44
Nog nooit gedaan. Niet van plan ook.

Steven Maas
13-06-2004, 21:01
Ik heb wel eens dvd's blind gekocht.
Ik heb wel eens miskopen gehad.
Ik heb wel eens een bepaalde uitgave van een film gekocht vanwege de kaft.

Maar ik heb nog nooit gedacht omdat de kaft mooi was, dat de film dan ook automatisch wel goed zou zijn.

Ro1671
13-06-2004, 21:11
Je kent het wel, je loopt rond in MM en Frs en je hebt geen zin om zonder lege handen naar buiten te gaan, dus je begint rond te neuzen tussen de DVD's en er is zo'n DVD die qua look in het oog springt.
Impulsief als je bent koop je de DVD (omdat een film met ZO'N kaft toch niet slecht KAN zijn), maar eens thuis, weet je wel beter.

Mij is het alvast overkomen met Epicenter

http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/68700_68799/0000000p68796_front.jpg


Hhahaahhaha is wel grappig dat jij deze thread opent met deze titel als voorbeeld.. Zo stond ik dus in de videotheek.. Ik zag de dvd toen, ik dacht die moet wel cool zijn... ik heb nog nooit zo`n nepfilm gezien (met stunts a la bulletproof monk, al had BM wel een goed verhaal!).... goddamned..

P5YCH0
13-06-2004, 21:16
Ik vind die cover al vrij fake.

Wizzykit
13-06-2004, 21:54
Nog nooit gedaan. Niet van plan ook.

Waarom koop je dan een giftset?
De film wordt er heus niet anders door hoor.
Het enige verschil met een normale uitvoering is het hoesje....

Mark de Jong
13-06-2004, 22:07
Nog nooit gedaan. Niet van plan ook.

Waarom koop je dan een giftset?
De film wordt er heus niet anders door hoor.
Het enige verschil met een normale uitvoering is het hoesje....

Als je jezelf een beetje in de titel verdiept weet je er meestal aardig over te oordelen, met alle reviews en het commentaar er omheen.
Ik koop ook geen DVD's op basis van een mooie cover. Ik wil inhoud :P

RemcoZ
13-06-2004, 22:16
Zonde van mijn geld om bij de aanschaf van dvd´s alleen op de cover af te gaan. Als een goede film een leuke cover heeft is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar het moet niet zo zijn dat het mooi meegenomen is als bij een mooie cover toevallig een goede film zit...

Ik heb dit nog nooit gedaan en zal dit denk ik ook niet snel doen.

Dennis Kuijper
14-06-2004, 00:43
Ik koop DVDs om de inhoud, lijkt me nogal logisch. Je koopt toch ook geen fles wijn om de fles.

Lijkt me ook erg onlogisch dat je een DVD alleen voor de kaft koopt terwijl je niet weet waar die over gaat en nog nooit van de titel gehoord hebt.

Hoezo?
En een fles wijn koop ik inderdaad ook voornamelijk door het etiket te lezen. Ik heb geen verstand van wijn en ga zeker geen cursus volgen om een flesje wijn van 3 euro aan te schaffen.

Hetzelfde geldt voor (goedkope) dvd's.
Ik shop wel vaker voor DVD's en loop dan gewoon de bakken af.
Ik lees vervolgens de achterkant en als het me wat lijkt dan schaf ik de film aan. Zo ga ik ook naar de bios. Ik kijk wat er draait en ga zitten.

Ik vind er juist niets aan om het hele verhaal te kennen voordat ik de film heb gezien. Ik lees recenties altijd NAdat ik een film heb gezien.

Door blind kopen ben ik tegen Pay It Forward, the body, brotherhood of the wolf, what dreams may come en nog vele andere goede film aangelopen.
:P
Op dit forum wordt op menige tread de smaak van de forumers op de proef gesteld met vragen als, wat was je slechtste aankoop. Er zijn dan ook altijd mensen die melden dat ze niets slechts kopen. :shock: Deze mensen huren dus eerst een film, of kijken deze in de bios, en dan pas schaffen ze de DVD aan om de film nogmaals te kijken. :?

Geef mij af en toe maar wat verrassends... dat is vele malen leuker!
En ik hou geld over om af en toe een miskoop te doen :D

Even over de wijn,er is nu een boekje voor een paar euro,s,het heet de beste supermarkt wijnen,zou gewoon deze erbij pakken,heb ik ook gedaan,en daar zitten lekkere wijnen tussen die aardig kloppen met de waardering van het boekje.

Ik zie ook wel eens films in de bakken bij Free Record shop,als me dat wat lijkt dan schrijf ik gewoon de titel op.Kijk even wat o.a. www.imdb.com (plus de recensies van andere gebruikers die erbij staan)of www.filmcritic.com er van vindt,dan heb ik wel een aardig beeld of het de aanschaf waard is.

Bart G.
14-06-2004, 07:25
Ik zie ook wel eens films in de bakken bij Free Record shop,als me dat wat lijkt dan schrijf ik gewoon de titel op.Kijk even wat o.a. www.imdb.com (plus de recensies van andere gebruikers die erbij staan)of www.filmcritic.com er van vindt,dan heb ik wel een aardig beeld of het de aanschaf waard is.

Ja das persoonlijk. Ikzelf kijk eerst naar de film ipv eerst recensies enzo te lezen waardoor mij iets wordt opgedrongen en er soms al veel te veel verklapt wordt.

Tom L.
14-06-2004, 08:46
Ik kan me best voorstellen dat als je een film al op dvd hebt, hem nog eens opnieuw koopt omdat hij nu een nieuwe cover heeft...

Roadster
14-06-2004, 10:32
een beetje, kga namelijk de shrek se kopen (die met soundtrack) en niet voor de versie met 3d filmpje vanwege de mooie hoes (maar ook de xtra´s en soundtrack )

Wizzykit
14-06-2004, 11:31
Even over de wijn,er is nu een boekje voor een paar euro,s,het heet de beste supermarkt wijnen,zou gewoon deze erbij pakken,heb ik ook gedaan,en daar zitten lekkere wijnen tussen die aardig kloppen met de waardering van het boekje.


Dat zal ik zeker eens nader gaan bekijken :)
Thanx!



Ik zie ook wel eens films in de bakken bij Free Record shop,als me dat wat lijkt dan schrijf ik gewoon de titel op.Kijk even wat o.a. www.imdb.com (plus de recensies van andere gebruikers die erbij staan)of www.filmcritic.com er van vindt,dan heb ik wel een aardig beeld of het de aanschaf waard is.

Dat is een moeite zeg. Respect dat je 2 maal de drukte van een winkelcentum ingaat voor 1 DVD. In een uitverkoop bak lees ik de achterkant en doe zelf een goede gok. Wat anderen van een film vinden klopt niet altijd met mijn mening. Ik vind films als Cube of de vervolg verhalen van From Dust Till Dawn goede films, terwijl de recenties deze afkraken. Ik ben blij dat ik niet naar "de anderen" heb geluisterd en hun mening mijn oordeel heb laten zijn.

Oudgebruiker3
14-06-2004, 14:58
Jezus, die kaft van Epicenter, inclusief de waardeloze slogan, vind ik dus wel echt te erg voor woorden!
Koop niet zo vaak een DVD omdat ik de afbeelding op de kaft wel aardig vind - het is wel behoorlijk vaak voorgekomen dat ik een DVD'tje heb gekocht omdat de tekst op de achterkant me aansprak of omdat ik heb horen zeggen dat de film goed zou zijn.

Dennis Kuijper
14-06-2004, 15:04
Even over de wijn,er is nu een boekje voor een paar euro,s,het heet de beste supermarkt wijnen,zou gewoon deze erbij pakken,heb ik ook gedaan,en daar zitten lekkere wijnen tussen die aardig kloppen met de waardering van het boekje.


Dat zal ik zeker eens nader gaan bekijken :)
Thanx!



Ik zie ook wel eens films in de bakken bij Free Record shop,als me dat wat lijkt dan schrijf ik gewoon de titel op.Kijk even wat o.a. www.imdb.com (plus de recensies van andere gebruikers die erbij staan)of www.filmcritic.com er van vindt,dan heb ik wel een aardig beeld of het de aanschaf waard is.

Dat is een moeite zeg. Respect dat je 2 maal de drukte van een winkelcentum ingaat voor 1 DVD. In een uitverkoop bak lees ik de achterkant en doe zelf een goede gok. Wat anderen van een film vinden klopt niet altijd met mijn mening. Ik vind films als Cube of de vervolg verhalen van From Dust Till Dawn goede films, terwijl de recenties deze afkraken. Ik ben blij dat ik niet naar "de anderen" heb geluisterd en hun mening mijn oordeel heb laten zijn.

Nee ik ga er niet speciaal voor terug,pik ik wel een keer mee als ik toch voor andere titels ga.maar goed,de film die ik echt niks vond was Hotel room,waren de reacties ook gemengt over.