PDA

Bekijk de volledige versie : irritant geluid bij sony dvp s735



DannyZ
28-12-2001, 08:34
Mijn dvd- speler Sony Dvp s-735 maakt een irritant geluid tijdens het afspelen van de disks. Het mechanisme is al een keer vervangen zonder resultaat. Wie weet wat ik er nog aan kan doen zodat ik me niet meer erger.

BVD Danny

bmateijsen
28-12-2001, 10:50
Danny kan je het geluid omschrijven?

Is het meer gezoem... van het draaien van het schijfje.. of horen je tikken?

Indien gezoem.. dan wordt dit waarschijnlijk minder als de dvd of cd langer opstaat ... dit vanwege de omwentellingen die de cd/dvd maakt

Groet Bjorn

DannyZ
28-12-2001, 11:06
Het is inderdaad een zoemend geluid van de disk. Naarmate de film wat langer draait wordt het wel wat minder. Maar komt ook regelmatig terug tijdens de film.

Danny

martin
28-12-2001, 12:23
Ik moet zeggen dat veel DVD-spelers herrie maken.
veel DVD-schijfjes zijn ook zwaarder dan een gewoon CD'tje.
met een CD'tje heb ik ook nooit geen last, maar met een paar hoor je weleens wat, vooral als hij in het menu van het schijfje gaat scannen.

bitbull
04-01-2002, 15:58
Mijn dvd- speler Sony Dvp s-735 maakt een irritant geluid tijdens het afspelen van de disks. Het mechanisme is al een keer vervangen zonder resultaat. Wie weet wat ik er nog aan kan doen zodat ik me niet meer erger.

Ik denk niet dat er veel aan te doen is. Veel andere spelers hebben hier inderdaad last van. De oudere Pioneers zoals de 515 en 525 maken een hoog tingelend geluid.

Jochem Huijg
05-01-2002, 21:08
Ik heb zelf een pioneer 525 en ervaar hetzelfde ongemak, heb de dvd speler al teruggebracht voor controle, is weer teruggekomen met de mededeling dat er niets aan te doen is. Hebben de nieuwere Pioneers dit ook of niet, zit zelf te denken aan een nieuwere.

bitbull
05-01-2002, 21:16
Hebben de nieuwere Pioneers dit ook of niet, zit zelf te denken aan een nieuwere.

Heb er hier even een staan nu, maar die is ERG stil! Een vriend van me heeft de DV737 en die heeft er wel weer last van. Na wat zoekwerk op Google-groups lijkt het erop dat Pioneer dat probleem bij de nieuwste serie modellen dus opgelost heeft.

iExplore
06-01-2002, 03:04
Dav-s500 van Sony hoor je totaal niet. Een vriend van mij heeft een B-merk en die hoor je opvallend irritant tijdens de film. Hij zegt dat ie er geen last van heeft, maar als je iets beters gewend bent is het moeilijk om het geluid niet te horen.. :p