PDA

Bekijk de volledige versie : Philips Q50 DVD speler



Kruijffie
28-12-2001, 12:03
Ik heb deze speler zien staan.
Heeft iemand ervaring met deze speler??
Of zouden jullie een andere speler aanraden en zoja welke?

Bedankt alvast.

Arnold van Oostrum
28-12-2001, 15:22
Je kunt enkele eravingen van deze speler lezen op:
http://www.secondbeat.com/html/articles/issue6/q50.html

Gebruikerservaringen staan hier:
http://www.audioreview.com/reviews/DVD/product_84019.shtml

Alles in het Engels.

bitbull
28-12-2001, 18:58
Ik heb deze speler zien staan.
Heeft iemand ervaring met deze speler??
Of zouden jullie een andere speler aanraden en zoja welke?

Bedankt alvast.

Ik heb dat ding nu 2 dagen in huis, en was tot vandaag erg tevreden..

Bij sommige fragmenten met veel rood zag ik ineens een vreemd effect, wat na zoeken op internet Chroma Upsampling Error bleek te heten. zie hiervoor http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_4/dvd-benchmark-part-5-progressive-10-2000.html en dan bij de laatste afbeeldingen. Het vreemde is dat ik dit effect alleen zie via de SCART uitgang, en niet via de S-Video. Zie verder het artikel op http://www.hometheaterhifi.com/volume_8_3/dvd-benchmark-progressive-shootout-2-8-2001.html Weet iemand hoe aan een firmware voor dit ding is te komen? Zal a.s. maandag de boys bij Philips eens bellen.. Momenteel heb ik hier firmware 4.13f 010711 P68 5.1.14 .

Voor de rest is het een mooi spelertje, erg goede audio ook! Mooi design en erg stil loopwerk.

[update 29-12-2001 12:05]
Ben net terug van een bezoekje bij lokale hifi-boer, overwoog om de Marantz 4200 of 6200 te nemem ipv de q50, maar die zijn erg kieskeurig met de diverse soorten cd's. Bijvoorbeeld een DVD met kras, wilde die niet afspelen (diverse andere zoals Sony, Pioneer enz. trouwens ook niet), terwijl de Q50 die zonder problemen foutloos accepteerd. Ook een SVCD met video en foto's pakte de q50 probleemloos! Een echte alleseter dus! Aangezien ik niet een vergelijkbare speler kan vinden, heb ik afgesproken dat ze een upgrade voor me regelen. Volgens diverse bronnen op internet lost dat de problemen geheel op.

Darth Vader
07-01-2002, 12:59
Ik heb deze speler ook gehad en was er niet erg blij mee (zacht uitgedrukt).
De chroma upsampling bug is bij deze speler hoogst irritant.

LET OP!! Deze bug is niet te verhelpen door middel van een firmware update!! De chroma upsampling bug is er al sinds het bestaan van de DVD-speler en is een hardwarematig probleem in de Mpeg2 decoder.
Als je dus geen last van van deze bug wil hebben, zoek dan een DVD-speler met een Mpeg2 decoder die bug vrij is. Duh :D

De informatie die op deze site staat: http://www.hometheaterhifi.com/volume_8_3/dvd-benchmark-progressive-shootout-2-8-2001.html is natuurlijk allemaal prachtig, maar........................de Q50 die daar beschreven wordt is totaal verschillend dan de Europese Q50!!

Design en type nummer hetzelfde, maar een totaal andere binnenkant.
Het belangrijkste ingredient van deze speler dat niet in het Europese model zit is de Sage/Faroudja FLI2200 chip (high-end progressive scan chip!). Deze chip kan de chroma bug bijna volledig weg werken. Let wel, je moet dan wel de progressive scan uitgang van de speler gebruiken............en daar beginnen dus de problemen voor de Europese markt!

Progressive scan............!?!? Ga maar eens een TV zoeken die zo'n aansluiting heeft in Europa, tsja dat wordt wat lastiger en vooral errug duur.

En deze speler koop je toch om in progressive scan mode te gebruiken. Toch?
Aangezien er in de Europese modellen geen high-end Sage/Faroudja chip inzit, waarom zou je dan zoveel geld voor deze speler uitgeven?
Zonder deze chip kan je de chroma bug ook niet wegwerken!!!! Ook niet door middel van een firmware update!

Wil je deze speler echt hebben? Dan kan je natuurlijk altijd nog de Amerikaanse versie via internet bestellen, met de Sage/Faroudja chip!!
Alleen onstaat er dan meteen weer een nieuw probleem............in progressive scan mode kun je dan alleen NTSC DVD's bekijken, geen PAL DVD's .
Dit heeft iets te maken met copyright protection.
Dus als je veel regio 1 DVD's hebt en een TV/projector met progressive scan ingang is dit inderdaad een hele goede speler.

Voor wie dit niet heeft, ruil het Europese ding in en koop voor dat geld iets knaps.

Maar ja, dat is mijn mening :cool:

bitbull
07-01-2002, 18:07
Ik heb deze speler ook gehad en was er niet erg blij mee (zacht uitgedrukt).
De chroma upsampling bug is bij deze speler hoogst irritant.

Voor wie dit niet heeft, ruil het Europese ding in en koop voor dat geld iets knaps.

Maar ja, dat is mijn mening :cool:

Nou, ik moet inmiddels bekennen dat mijn mening over deze speler behoorlijk is veranderd. Niet kopen dat ding, zonde van je geld.

Het ding barst van de bugs, zoals het Chroma probleem, de zogenaamde 'fake layer changes', het beeld staat vertikaal te hoog, de vastlopers, diverse settings die niet werken, en bij een hoop DVD's werken sommige menu opties niet.

Heb inmiddels contact gehad met Costumer Support van Philips. Blijkbaar interesseert het ze geen barst, ze hadden nog nooit van deze problemen gehoord. Men raadde mij aan om het ding terug te brengen naar de winkel en desnoods een ander merk te kiezen.. dat heb ik dus maar gedaan, en ben met een Marantz DV6200 terug gekomen. die is ook inmiddels weer retour winkel, maar dat is weer een heel ander verhaal.....

Heb nu mijn oude Pioneer 525 weer aangesloten, en ben zeer tevreden.. :D

Cali
08-01-2002, 12:52
Ik snap het ff nie meer!!!
aantal van jullie zeggen dat jullie da ding al een tijdje gehad hebben. nou heb ik hem dus ook een maandje of 2, maar toen was ie nog nie in de winkel verkrijgbaar. nou weet ik natuurlijk nie hoe jullie eraan komen maar als je hem pas kan kopen als ie uit is dan kan je hem nie langer hebben als een paar maanden wat inhoudt dat je om de 2 maanden een nieuwe player koopt ofzo?? ik heb hem zelf via Philips kunnen krijgen van een beurs af (dus voor ongeveer 50 % van het aankoopbedrag, wel met garantie, verpakking enz. enz.)

nou heb ik er dus ook geen problemen mee, misschien om dat ik gewoon de films kijk en verder nie op de echte details let.
het enigste wat ik heb meegemaakt is dat ie moeite heeft met VCD films!!

kan je de Q50 btw ook zelf regio vrij maken (zonder dat er een goede kans is dat je het helemaal onbruikbaar maakt??)

LAterz

EDIT: kan het natuurlijk ook fout hebben dat da ding al veel langer uit was, maar in eind September stond ie zelfs ni op site van PHILIPS, en nooit problemen met menu of wat dan ook..

eddye123
22-02-2002, 13:45
[QUOTE]Originally posted by Darth Vader

Het belangrijkste ingredient van deze speler dat niet in het Europese model zit is de Sage/Faroudja FLI2200 chip (high-end progressive scan chip!).

Welke chip zit er dan in de europese modellen ?


Ik heb deze speler nog maar enkele dagen in bezit.

Mijn ervaring heeft 2 kanten, persoonlijk vind ik de geluids en beeldkwaliteit zeer goed (maar ik heb nog maar +/- 5 DVD's bekeken)

Aan de andere kant ging mijn speler na 2 dagen niet meer van de standby stand af.......
De stekker er uit en weer er in was de enige manier om hem weer aan de praat te krijgen.
Dus ik zit nu op een nieuwe te wachten.

Eddy