PDA

Bekijk de volledige versie : The Time Machine (1960) in Nederland verkrijgbaar!!



Alex van den Berg
28-12-2001, 17:32
Groot nieuws voor de liefhebbers!!
De klassieker The Time Machine (1960, regie: George Pal) is vanaf vandaag in Nederland verkrijgbaar!!

Nadat er op dit forum (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=618) duidelijk was geworden dat de Regio-4 versie tevens geschikt is voor Regio-2 (ondanks de R4 aanduiding op de hoes) en NL-ondertitels heeft, ben ik eens gaan informeren bij welke reguliere DVD-verkoper het mogelijk was om deze ook in Nederland te leveren.

En zie daar... Bij het Arnhemse filiaal van Van Leest werd mijn signaal opgepikt!! Na overleg heeft Van Leest nu besloten om deze DVD gewoon als standaard artikel in alle filialen aan te bieden!

Specificaties:
Titel: The Time Machine (1960, Gebasseerd op het boek van H.G. Wells)
Hoes: Keepcase
Tijdsduur: 98 min. 26 sec.
Beeld: 1.78:1 (16:9) - Anamorf - 7.5 Mbps (Volgens de hoes 1.85:1)
Geluid: Engels - DD-5.1/384Kbps, Frans DD-1.0/192Kbps, Italiaans DD-1.0/192 Kbps.
Ondertiteling: Engels, Frans, Italiaans, Nederlands, Arabisch, Spaans, Portugees, Duits, Roemeens, Bulgaars, Engels en Italiaans voor slechthorenden.
Regio : 2 + 4 (Volgens de hoes alleen R4)

Ondanks dat dit een Warner uitgave is (In NL normaal kartonnen snapper-hoezen), wordt deze DVD in een mooie stevige keepcase geleverd (zoals voor Warner in Australie gebruikelijk is).

Prijs: Hfl 68,29 - € 30,99
Streepjescode: 9-325336-007853

The Time Machine op Internet Movie Database

http://images.amazon.com/images/P/0790747324.01.LZZZZZZZ.jpg (http://us.imdb.com/Title?0054387)

Arnold van Oostrum
28-12-2001, 20:59
Alex gefeliciteerd met dit resultaat. Wat zul jij nu een gelukkig mens zijn (nog gelukkiger). ;)

Alex van den Berg
28-12-2001, 21:19
Alex gefeliciteerd met dit resultaat. Wat zul jij nu een gelukkig mens zijn (nog gelukkiger). ;) *ZUCHT*.... Wat kan het leven toch mooi zijn! :D

Ik heb de film vanavond bekeken en ik moet zeggen dat de fascinatie weer bijna net zo groot was als 25 (...of was het alweer 30...) jaar geleden... toen zag ik de film voor het laatst... op een zwart-wit TV...!!

De film is, ondanks dat hij meer dan 40 jaar oud is, prachtig van kwaliteit! De restauratie is vergelijkbaar met wat we kennen van titels als Ben-Hur en West Side Story... Een duidelijk beeld met volle kleuren, zeer weinig beeldruis of filmkorrel, en nauwelijks celluloid beschadigingen. Het geluid is opnieuw gemixt naar een DD-5.1 track, en klinkt helder in het hoog en vol in het laag.

Voor de echte science-fiction fan is deze klassieker een echte aanrader! :)

hitch_fan
29-12-2001, 10:38
30 jaar Alex? Wow. Ik heb hem toch wel een aantal keer op de Duitse tv of BBC gezien en altijd bleef ik hangen.
Dit is een film die ook op mij een fascinerende werking had als kind. Het idee van reizen door de tijd leidde tot allerlei fantasieen over periodes in de geschiedenis waar ik naar toe zou willen gaan.
De DVD ziet er inderdaad prachtig uit en is een grote aanrader.

Een aantal andere klassieke SF films die ik graag op DVD zou zien:

20000 Leagues Under The Sea - Disney klassieker uit 1954 met oa Kirk Douglas en James Mason (schijnt een DVD van te komen in 2002!)
Journey To The Center Of The Earth uit 1959
En niet echt SF maar wel van Jules Verne: Around The World In Eighty Days uit 1956 - wordt op dit moment geloof ik gerestaureerd in zijn volle Todd-AO glorie dus hopelijk zien we ook een DVD in 2002.

Nathan Strik
29-12-2001, 13:48
Geweldig!!! Ik vond deze film helemaal te gek toen ik klein was en als de DVD een beetje goed is dan zal ik hem zeker aanschaffen...
Zeg eens eerlijk... hoe zit het met het beeld?!?

hitch_fan
29-12-2001, 14:21
Zeg eens eerlijk... hoe zit het met het beeld?!?

Beeld is, zoals Alex ook al aangaf, echt fantastisch goed. Een paar reviews (met plaatjes) van de R1:

http://www.thebigpicturedvd.com/cgi-bin/master/viewer.cgi/The_Time_Machine
http://www.thecinemalaser.com/dvd_reviews/time-machine-dvd.htm
http://www.dvdreview.com/fullreviews/the_time_machine.shtml


Toevoeging van de moderator:
Voor een review van de bedoelde R2,R4 release, lees verder in dit bericht (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&postid=23916#post23916)

RDV
29-12-2001, 14:51
BAH....!!!!!!!!
Ik had hem vanmiddag nog in m'n handen.
Staat er achterop de hoes dat hij letterbox is.
En die wil ik juist niet, alleen anamorf versie's komen bij mij het huis in.
Blijkt hij dus toch anamorf te zijn. :eek:
Nou dan hoop ik maar dat hij de volgende week er noch staat. :(

Alex van den Berg
29-12-2001, 15:21
Blijkt hij dus toch anamorf te zijn. :eek: Op de hoes staan een aantal dingen:

* This film is presented in a "letterbox" format preserving the aspect ratio of it's original theatrical exhibition. The black bars at the top and bottom are normal for this format.

* Widescreen 1.85:1 (is trouwens werkelijk 1.78:1 = 16:9)

* 16:9 transfer (hieruit blijkt vaak het anamorfe karakter)



Nou dan hoop ik maar dat hij de volgende week er noch staat. :( Ik heb bij het Arnhemse filiaal begrepen dat Van Leest deze titel gewoon als vast artikel in het assortiment wil houden. Hier in Arnhem hadden ze gisteren, na mijn aankoop, nog twee exemplaren op voorraad.
Het kan natuurlijk gebeuren dat men door Warner gedwongen wordt om de titel weer uit de bakken te halen... Warner had namelijk besloten om de regio-2 DVD officieel pas in Oktober 2002 op de NL-markt te brengen.
Maar ja... Dan moeten ze hem maar niet in Australie op de markt brengen als regio 2+4 MET Nederlandse ondertitels... :D

Misschien overbodig, maar toch nog even voor de duidelijkheid: Op de hoes staat dus alleen regio-4 genoemd, maar op de PC kun je in PowerDVD duidelijk zien dat het hier wel degelijk om een regio 2+4 titel gaat.

Mogen we zoiets nu ook een "Easter-egg" noemen? :D

Marco
29-12-2001, 15:30
Het kan natuurlijk gebeuren dat men door Warner gedwongen wordt om de titel weer uit de bakken te halen... Warner had namelijk besloten om de regio-2 DVD officieel pas in Oktober 2002 op de NL-markt te brengen.
Hallo zeg oktober pas. Mijn god, waar is Warner Nederland mee bezig. De schijf is klaar, nu alleen nog een Nederlandstalige snapper case maken. Zo moeilijk is dat toch niet.
Het is idd mogelijk dat Warner aktie onderneemt, immers het geld gaat naar Australië (het is en blijft grijze import).

Alex van den Berg
29-12-2001, 15:36
Originally posted by Marco
[b]Het is idd mogelijk dat Warner aktie onderneemt, immers het geld gaat naar Australië (het is en blijft grijze import)Alle liefhebbers dus uiterlijk maandag naar de winkel! Voor oud-en-nieuw zijn de meeste opsporingsambtenaren toch met vakantie... :D

Luther Hartog
01-01-2002, 14:24
Mooi, als ik hem tegenkom dan komt deze DVD zeker in mijn bezit:)

He Alex, is de kwaliteit ook goed? (sorry ik had niet teruggelezen, mijn vraag is al beantwoordt)

Alex van den Berg
01-01-2002, 14:49
Via michaeldvd zijn reviews te lezen van deze australische regio 2+4 release (die nu dus ook in Nederland verkrijgbaar is).

The Time Machine op michaeldvd.com.au (http://www.michaeldvd.com.au/Discs/Disc.asp?ID=3230)

Alex van den Berg
01-01-2002, 15:04
Mooi, als ik hem tegenkom dan komt deze DVD zeker in mijn bezit:)Zorg dan dat je "toevallig" bij Van Leest naar binnen loopt... :D

O ja... Even voor diegenen die zich afvragen of ik provisie van Van Leest krijg... :confused: ...NEE DUS! Op dit moment is deze DVD in Nederland alleen bij Van Leest verkrijgbaar, en ik vind gewoon dat iedereen deze prachtige klassieker moet zien! :) :)

Luther Hartog
01-01-2002, 15:10
Ik heb de film al meerdere malen gezien en dit is met recht een klassieker, maar bij ons heb je geen van Leest in de buurt:(

Luther Hartog
01-01-2002, 15:11
en op de site zeggen ze dat ie tijdelijk niet leverbaar is:(

Martin van Tuijl
01-01-2002, 15:34
Dat wordt dus mijn eerste aanschaf in het nieuwe jaar! :)
Alex, kan jij ook even regelen dat Sony een beetje opschiet met de r2 release van 'In The Flesh' van Roger Waters? Jij schijnt nogal wat invloed te hebben hier en daar! :D

Luther Hartog
01-01-2002, 16:12
The Time Machine is bij EzyDVD een heel stukkie goedkoper:)

Alex van den Berg
01-01-2002, 16:14
en op de site zeggen ze dat ie tijdelijk niet leverbaar is:( Ik vind het al een erg goed teken dat deze titel uberhaupt al op de site wordt genoemd! :)
Ik heb niet gekeken, maar ik vermoed dat deze vermelding er alvast is neergezet ter voorbereiding... Gewoon even in de gaten houden zou ik zo zeggen... Of anders even het dichtstbijzijnde filiaal bellen en een exemplaar weg laten leggen... Als je die binnen een paar dagen kunt ophalen, zullen ze dat vast wel voor je doen :)

Ik heb geen idee wat op dit moment de totale voorraad is maar, ik was de eerste die hem hier in Arnhem kocht, waarna er nog 2 of 3 exemplaren over waren... Maar zoals ik al zei; Mij werd verzekerd dat hij gewoon in het standaard assortiment zou worden opgenomen.

Alex van den Berg
01-01-2002, 16:16
The Time Machine is bij EzyDVD een heel stukkie goedkoper:) Dat klopt, maar daar fiets je niet zomaar even langs wanneer je geen creditcard kunt of wilt gebruiken... :)

Luther Hartog
01-01-2002, 16:22
Ik heb hem net besteld bij EzyDVD:) Hij is alleen ook daar tijdelijk niet leverbaar:(

Martin van Tuijl
01-01-2002, 16:27
Hij is alleen ook daar tijdelijk niet leverbaar:( Dat kan kloppen, een zekere Van Leest schijnt een grote order geplaatst te hebben... :D

Theo G
02-01-2002, 21:23
Ik heb hem vanavond bij Ezydvd besteld, hij stond als 'in stock' voor Aus. $ 29,95 excl. tax en vrachtkosten.

Net als jullie heb ik goede herinneringen aan deze film, voor het eerst zo'n 30 jaar geleden gezien en is altijd bijgebleven.
Dat die DVD maar snel op mijn deurmat mag liggen !.

Zoals iemand van jullie al eerder schreef zou ik ook graag zien dat er een DVD uitkomt van 'Around the world in 80 days' ,staat op mijn verlanglijstje.

Allemaal nog de beste wensen,

Theo.

Alex van den Berg
02-01-2002, 22:18
Net als jullie heb ik goede herinneringen aan deze film, voor het eerst zo'n 30 jaar geleden gezien en is altijd bijgebleven.
Dat die DVD maar snel op mijn deurmat mag liggen !.Ik heb de DVD nu 5 of 6 dagen en heb 'm ondertussen al 4 keer gezien :D :D :D

Luther Hartog
03-01-2002, 07:02
Ik heb hem vanavond bij Ezydvd besteld, hij stond als 'in stock' voor Aus. $ 29,95 excl. tax en vrachtkosten.

Ik heb gisteren een mailtje van EzyDVD gehad dat ze alles zouden opsturen:)

Alex van den Berg
03-04-2002, 23:18
In het kader van "vergeet de oudjes niet", plaats ik hier maar weer eens een berichtje zodat er een vermelding bovenaan in de lijst met nieuwe berichten komt...

Op dit moment draait er een remake van deze film in de bios. Ik heb 'm zelf nog niet gezien maar als ik de berichten mag geloven is deze klassieker, wat verhaal betreft, nog steeds onovertroffen!!

Ik zag 'm laatst nog steeds in de bak bij Van Leest en bestellen via een Aussi-site is natuurlijk ook altijd mogelijk!

MAD
03-04-2002, 23:30
Thanx voor deze post Alex!! Maar €31,- (en dat voor een niet-Criterion - waarom eigenlijk nog niet door Criterion uitgegeven...) vind ik wel een beetje prijzig dus ga hem ook maar Ezydvd bestellen :D ;) :D