PDA

Bekijk de volledige versie : Meest gewilde concert op dvd?



Markys
18-06-2004, 18:49
Mijn nr. 1 is het complete Freddy Mercury Tribute uit 1992 met als één van de hoogtepunten > Knockin' on Heavens Door door Guns n' Roses!!! :D

Jaap22
18-06-2004, 18:58
Geen geheel concert, maar ik zou het zeer graag nog eens terug willen zien:

Dat was op Glastonbury Festival van The Lightning Seeds met het nummer Three Lions (On My Shirt).

maximus
18-06-2004, 19:09
makkelijk,..... Pink floyd PULSE

Swanski
18-06-2004, 22:32
dat lijkt me toch duidelijk:

QUEEN - LIVE AT WEMBLEY

...>ook al is het subjectief, maar dit is toch wel echt nummer 1

Lesley
18-06-2004, 22:54
Mayumana mag wel eens op dvd verschijnen...

Beloved
18-06-2004, 23:17
makkelijk,..... Pink floyd PULSE
Dat zegt mijn vader ook altijd... 8)

Splatterhead
19-06-2004, 03:04
Een 'Celtic Frost' optreden ten tijde van de 'To Mega Therion' elpee.
Dat zou wel erg tof zijn. :twisted:

De oude vhs tape van de 'Speed Metal Hammer Road Show' destijds met Anthrax, Over Kill en Agent Steel op een dvd gekwakt zou ook wel erg lekker zijn.

Oudere headbangers weten waar ik het over heb. :wink:

chino
19-06-2004, 10:10
Hmmm Tool en Radiohead mogen wel eens met iets komen.

HarryCallehan
19-06-2004, 10:16
dat lijkt me toch duidelijk:

QUEEN - LIVE AT WEMBLEY
...>ook al is het subjectief, maar dit is toch wel echt nummer 1

Ondanks dat ik een grote Golden Earring fan ben en daar het nodige beeldmateriaal van heb, ben ik het volledig met je eens.
Op het beeld valt wel wat aan te merken maar het geluid......
Live at Wembley is ronduit fantastisch.

Ik zou trouwens erg graag het concert van de Earring op DVD willen hebben, dat ze op het strand in Scheveningen hebben gegeven. Cezar (drummer) gaf een solo waarbij enkele drumpads in zijn jasje waren gemonteerd. Door met zijn handen op zijn jas te slaan ontstond een waarzinnig geluid...

HC

theThinWhiteDuke
19-06-2004, 10:18
Wat een moeilijke vraag...... :wink:

Reality Tour van Bowie.....

of anders Sound & Vision Tour (ook van Bowie)

mark t
19-06-2004, 10:22
QUEEN - LIVE AT WEMBLEYDan toch liever wat oudere concerten. Ik zou wel eens een dvd willen zien van de toernee waarvan ook de Live Killers-cd is gemaakt. Of liever nog eerder werk. (Queen was wat mij betreft eigenlijk alleen echt interessant op de eerste 6 a 7 albums).


Hmmm Tool en Radiohead mogen wel eens met iets komen. 8) De enige officiële Radiohead-dvd is gewoon een videoband die op dvd is gezet. Ongelooflijk dat zoiets nog gedaan wordt. Tijd voor iets nieuws. Overigens zou ik van zowel Tool als Radiohead wel eens een partij videoclips als extra's willen zien.

Verder graag nog wat van Faith No More of van goede Nederlandse live-acts als Tröckener Kecks of Urban Dance Squad.

En voor een goede live-registratie van een Tom Waits-concert zou ik ook wel het nodige over hebben.

mjlfadriaans
19-06-2004, 10:25
Ik wacht nog steeds op de Images&Words live DVD van Dream Theater, en 'A show of Hands' van Rush.

Van wat ik momenteel heb .... ik denk dat het een strijd tussen Bon Jovi - Crush Tour wordt een Metallica's registratie van de Justice for All Tour!

El-Jorge
19-06-2004, 11:12
ROBBIE WILLIAMS - LIVE @ KNEBWORTH SUMMER 2003

Sorry voor het geschreeuw, maar het moest eruit.... dit is echt een vette concert dvd.

Anders.

Tiesto in Concert.... ook erg lekkuuuuurrr

R.Franzen
19-06-2004, 12:04
Guns N' Roses in Paris. Dit is het concert waar Axl Warren Beatty afbrandt. En dan graag met DTS en special features!!!

Anton Kuijpers
19-06-2004, 12:22
Hallo beste DVD fans,

Gisteren heb ik me aangemeld voor deze site, en ik hoop dat ik 't naar mijn zin ga hebben. Kan bijna niet missen, want ik zit tussen duizenden andere DVD liefhebbers.
Ik heb een brandende vraag over het onderwerp muziek DVD's. Weten jullie misschien wanneer er een muziek DVD uit komt van System of a Down? Best onbegrijpelijk dat dit nog niet is gebeurd, want ze zijn toch populair genoeg zou ik zeggen.

Groeten,

Anton

Swanski
19-06-2004, 12:26
QUEEN - LIVE AT WEMBLEYDan toch liever wat oudere concerten. Ik zou wel eens een dvd willen zien van de toernee waarvan ook de Live Killers-cd is gemaakt. Of liever nog eerder werk. (Queen was wat mij betreft eigenlijk alleen echt interessant op de eerste 6 a 7 albums).


persoonlijk ben ik het bijna helemaal met je eens, wat de cd's betreft en dat de oudere concerten wellicht beter waren, MAAR die zijn (nog) niet uit en daarbij komt dat live at wembley gewoon wel het ultieme concert is die ze ooit hebben gedaan, groot, spektakel, goede geluid etc etc


Ik wacht nog steeds op de Images&Words live DVD van Dream Theater



Ja me toooooooooooooo, mag van mij sowieso wel veel meer van DT uitkomen :D

Elessar
19-06-2004, 12:34
IETS van Nirvana.
Reading 1991, Unplugged Uncut, Rio de Janeiro.

DVD's van de Metallica's Justice for all tour.

Marcel den Haan
19-06-2004, 12:52
ROBBIE WILLIAMS - LIVE @ KNEBWORTH SUMMER 2003

Sorry voor het geschreeuw, maar het moest eruit.... dit is echt een vette concert dvd.

Anders.

Tiesto in Concert.... ook erg lekkuuuuurrr

Titel van de thread is meest gewilde concerten, dus die nog NIET op dvd zijn. Deze zijn er al hoor.....
Maaruh ik zou wel eens graag iets zien van Tool, System of a Down en Coal Chamber.

Azazel
19-06-2004, 13:05
Slayer - Live Intrusion

Ik heb een paar jaar geleden de videoband aangeschaft (US import) voor fl. 50, maar het wordt nu tijd dat dit briljante concert op dvd verschijnt.

(6)

Joost v.d. Ham
19-06-2004, 13:19
een concert van Michael Jackson zal wel leuk zijn...

Eddy
19-06-2004, 14:41
Ik zou graag een concert van Van Halen op dvd willen hebben (en dan niet het matige Right Here Right Now dat al een tijdje te koop is). Het liefst zou ik het optreden op het US festival uit 1983 op dvd zien verschijnen, maar iets anders uit die tijd zou ook geweldig zijn. Of dat ooit gebeurt zou ik niet weten, de kans lijkt me erg klein, maar er zijn wel geruchten dat Live Without A Net uit 1986 eindelijk uitgebracht gaat worden.

Rob Eric Blank
19-06-2004, 15:16
Coldplay Live 2003!!!!

W!ck3T
19-06-2004, 16:45
Red Hot Chili Peppers: Live at Slane Castle (2003):!::!::!:

Swanski
19-06-2004, 16:52
ROBBIE WILLIAMS - LIVE @ KNEBWORTH SUMMER 2003

Sorry voor het geschreeuw, maar het moest eruit.... dit is echt een vette concert dvd.

Anders.

Tiesto in Concert.... ook erg lekkuuuuurrr

Titel van de thread is meest gewilde concerten, dus die nog NIET op dvd zijn. Deze zijn er al hoor.....
Maaruh ik zou wel eens graag iets zien van Tool, System of a Down en Coal Chamber.

de titel is idd: meest gewilde concerten,

echter is het NIET zo dat er gevraagd wordt welk concert je graag nog op dvd ziet verschijnen Marcel:

zie het eerste bericht v/d starter:

Mijn nr. 1 is het complete Freddy Mercury Tribute uit 1992 met als één van de hoogtepunten > Knockin' on Heavens Door door Guns n' Roses!!!

...>deze is al een hele tijd uit :wink:

Marcel den Haan
19-06-2004, 23:03
Oh, uuuuh, dan maken we dat ervan :mrgreen:

toine_schoots
19-06-2004, 23:29
RHCP en een DVD'tje van Lenny in de A'dam ArenA....waren twee mega gave dagen, dus op schijf knallenn die banden!!! :!:

Chris W
19-06-2004, 23:39
lol.. in dat geval:

SLIPKNOT - DISASTERPIECES 8) (2002 concert in de London Arena)
-super beeld (voor camera's gemonteerd aan de instrumenten/maskers is t minder, maar das logisch, want ze moeten niet belemmeren en dus compact zijn)
-super geluid
-alle video clips
-een zeeeer zeldzaam audionummer wat verwijdert is van debut album release
-hoop multi-angle stukken
-en gewoon een super solo van Sid en Joey die je gewoon gezien MOET hebben
-voor de rest nog backstage dingetjes, en leuke eastereggs

vetste concert dvd die ik bezit, enne maybe als iemand Symphony & Metallica dvd bezit... zou die mij iets kunnen vertellen daar over? heb er nl. aantal keer mee in me handen gestaan... maar ik weet t niet... heb de audio cd's al ervan...maybe iets over beeldverhouding/kwaliteit/extra's/geluid? Geïmproviceerde recensie .... aangezien die nog steeds niet is gemaakt....shame on you dvd.nl Crew :twisted: Metallica is voor Rock, als.... eh.... water voor eenden? naja, you get the point :wink:

Marco van Knotsenburg
19-06-2004, 23:40
'Under A Blood Red Sky' van U2, zou ik héél graag op DVD willen hebben.

Ook de rest -nog niet op DVD- van U2 is wat mij betreft goed.

'Pulse' van Pink Floyd zou ook wel eens tijd worden trouwens. 8)

Mark de Jong
20-06-2004, 00:16
Phil Collins Serious Hits Live !

En een DVD van de Final Farewall Tour zou ook helemaal geweldig zijn natuurlijk !! (y)

theThinWhiteDuke
20-06-2004, 00:30
de titel is idd: meest gewilde concerten,

echter is het NIET zo dat er gevraagd wordt welk concert je graag nog op dvd ziet verschijnen Marcel:

Aha!
Als je ook concerten mag noemen die al uit zijn:
Bowie - Glass Spider Tour (braziliaans import)
de meest essentiele DVD imo

Thijssie
20-06-2004, 09:48
Voor mij,

Elvis presley - Aloha from hawaii.

Gelukkig is hij net uit inclusief nieuwe camera angels. Het lijkt me fantastisch.

Dennis Veldhuizen
20-06-2004, 11:03
3 Doors Down :P
en toch:
Christina Aguilera - Stripped live in the UK, zag em vanacht op Canal+ en het was erg cool :shock:

Chris W
20-06-2004, 11:08
3 Doors Down :P

so ZEKER WEL DAT IK DIE OP DVD KOOP ALS IE ER IS

ik hoop dat het concert van a.s. maandag (Tallica 8) ) ook gefilmd word en op dvd word gezet. Incl. de support acts van slipknot en korn :D

Anonymous
20-06-2004, 12:01
Ik zoek nog naar Aloha from Hawai van Elvis Presley ( van januari '72 ofzo )

Daniel1974
20-06-2004, 12:09
Wat dachten de heren van wat ouder werk van Pink Floyd. de heren schijnen nog in het bezit te zijn van een orgineel The Wall concert uit 79/80 en daar zijn er maar iets van 20 van gegeven destijds. Maar een Animals toer (meestal werd dan eerst heel Animals, vervolgens Wish You were here compleet en dan nog wat nummers van Dark Side Of The Moon en soms Carefull With That Axe Eugene gespeeld) Maar Delicate Sound Of Thunder en dan de complete registratie inclusief Echoes zal ook wel leuk zijn.

Verder wacht ik op de verdere uitgaves van de Genesis concerten (Mama Tour & Abacab) Maar kijk ik ook uit naar ouder werk, ook al weet ik niet of hier zoveel van is overgeleverd. Maar een complete registratie van de Lamb (+ de klassieker als toegift) Of een complete Selling England By The Pound tour is echt niet verkeerd.

Verder kijk ik uit naar POV van Peter Gabriel, omdat daar de enige echte versie opstaat van In Your Eyes mey Youssou N'Dour, KWIJL !!!!

Dire Straits - Alchemy
The Cure - At Orange
U2 - Live From Sydney (voor Love Is Blindness)
U2 - Under a blood read Sky
Alanis Morissette - MTV unplugged

En verder meer materiaal van King Crimson, Toto, Marillion & Supertramp.

Dit alles natuurlijk uitgevoerd naar bijbehorende maatstaven kwa geluid en beeld. Waarmee ik bedoel, minimaal 5.1 maar nog liever DTS en breedbeeld opname. De extra's hangen denk ik af van artiest tot artiest. Interviews die dieper ingraven op de teksten van de betreffende nummers, en bedoelingen van dergelijke zaken zijn altijd welkom. De rest mogen ze houden.

All

Furanku
20-06-2004, 12:10
Live Aid http://images.fok.nl/s/worshippy.gif
uit 1985.. deze komt dit jaar toch nog uit op DVD?

Dat optreden van Phil Collins.. chickenbumps.

Joost v.d. Ham
20-06-2004, 12:59
..... chickenbumps.

goosebumps ;)

Alexander de Mol
20-06-2004, 13:05
Beste optreden op Live Aid was natuurlijk van Queen. Het geluid leek slecht te zijn omdat de optredende artiesten niet echt uit de verf kwamen. Totdat Freddie Mercury en cs. het podium betraden.

jschort
20-06-2004, 14:28
Ik wacht nog steeds op de Images&Words live DVD van Dream Theater, en 'A show of Hands' van Rush.!

Hoi, van Dream Theater komt in juli: Images & Words/5 Yrs In A Live Time uit, dus de 2 oude videobanden op dvd. Is in USA al te bestellen.

info:
Available: Tuesday, July 13, 2004
List Price $19.99
(You save $6.00)
DVD Encoding Region 1
Discs 2
Movie Details:
Color; Digitally Processed; 2 Disc Set

DVD Features: Region 1 2 Disc Set Full Frame - 1.33
Tracks: Disc 1: Live: 1. Under a Glass Moon 2. Wait For Sleep 3. Surrounded 4. Ytse Jam 5. To Live Forever 6. Take the Time 7. Pull Me Under 8. The Silent Man Video Clips: 1. Pull Me Under 2. Take The Time 3. Another Day
Disc 2: Videos: 1. Lie 2. The Silent Man 3. Hollow Years Live Performances: 1. Burning My Soul 2. Cover My Eyes 3. Lie 4. 6:00 5. Voices 6. The Silent Man 7. Damage Inc. 8. Easter 9. Starship Trooper 10. Hollow Years 11. Puppies On Acid 12. Just Let Me Breathe 13. Perfect Strangers 14. Speak To Me 15. Lifting Shadows Off A Dream 16. Anna Lee 17. To Live Forever 18. Metropolis 19. Peruvian Skies 20. Learning To Live 21. A Change of Seasons VII 22. The Crimson Sunset 23. Have A Cigar 24. Enter Sandman 25. Siberean Khatru

Dus.

Lex v/d Moolen
20-06-2004, 14:34
Beste optreden op Live Aid was natuurlijk van Queen. Het geluid leek slecht te zijn omdat de optredende artiesten niet echt uit de verf kwamen. Totdat Freddie Mercury en cs. het podium betraden.Ja, Queen ownde dat concert. Degradeerde de andere artiesten toch wel onbewust tot middelmaat.

Alex van den Berg
20-06-2004, 14:55
Beste optreden op Live Aid was natuurlijk van Queen. Het geluid leek slecht te zijn omdat de optredende artiesten niet echt uit de verf kwamen. Totdat Freddie Mercury en cs. het podium betraden.Ja, Queen ownde dat concert. Degradeerde de andere artiesten toch wel onbewust tot middelmaat.Nooit de artiesten beoordelen op de kwaliteiten van de geluidstechnicus... ;)

Iedere (top/medium)act sleept een eigen technicus mee de wereld over... en de verschillen zijn op zo'n "verzamel-festival" dus duidelijk hoorbaar.

Ettepet
20-06-2004, 14:56
dat lijkt me toch duidelijk:

QUEEN - LIVE AT WEMBLEY

...>ook al is het subjectief, maar dit is toch wel echt nummer 1
Dan vind ik hun optreden bij Live Aid nog net iets bijzonderder. Daar stalen ze de show door als enige top-band echt alles te geven in hun 30 (?) minuten. Wembley ging uit zijn dak na vele, vele uren staan, wachten en aanhoren. En het overgrote merendeel waren niet eens hun fans. Heel bijzonder.

spider
20-06-2004, 15:11
een concert van Michael Jackson zal wel leuk zijn...


Helemaal mee eens 8)

Lex v/d Moolen
20-06-2004, 15:13
Beste optreden op Live Aid was natuurlijk van Queen. Het geluid leek slecht te zijn omdat de optredende artiesten niet echt uit de verf kwamen. Totdat Freddie Mercury en cs. het podium betraden.Ja, Queen ownde dat concert. Degradeerde de andere artiesten toch wel onbewust tot middelmaat.Nooit de artiesten beoordelen op de kwaliteiten van de geluidstechnicus... ;)

Iedere (top/medium)act sleept een eigen technicus mee de wereld over... en de verschillen zijn op zo'n "verzamel-festival" dus duidelijk hoorbaar.Des te knapper was de prestatie van Queen dus om zonder eigen technicus zo'n prestatie neer te zetten. Maar ik ben misschien te veel fan om objectief te zijn. :wink:

Daniel1974
20-06-2004, 15:39
Dat kun je wel zeggen een band niet beoordelen op zijn geluidstechnicus maar zo gemakkelijk is dat niet. Als het geluid gewoon niet om aan te horen is, dan gaat iedereen al gauw klagen. Daarnaast zijn sommige locaties gewoon altijd klote. Zoals Amsterdam Arena, wat een echobak. En Ahoy vind ik meestal ook niet wat, behalve met Roger Waters in 2002 en Supertramp in 1997. Beide waren erg erg goed. Omdat ik erg fan beb van symfonische rockmuziek heb ik al heel wat compleet verkrachtte concerten aan mij voorbij zien trekken. De ene nog erger dan de andere. Feit is gewoon dat de wat kleinere bands vaak genoegen moeten nemen met een of andere locale compleet dove kwartel, die het geluid zo hard afstemt dat iedereen ervan wegloopt. En dat maakt de beleving eerder pijnlijk dan euforisch. Met grotere bands is dat gelukkig meestal niet het geval.

Oakey
20-06-2004, 15:40
Even weer terug van alle off-topic geklets :wink:
De volgende concerten mogen snel op DVD uitkomen:
Pet Shop Boys - Discovery: Live in Rio 1994 (schijnt er wel aan te komen)
David Bowie - Sound + Vision tour live in Tokyo 1990
David Bowie - Live at the BBC 2000
David Bowie - Reality tour 2004
David Bowie - Loreley festival 1996

Markys
21-06-2004, 18:53
[quote="Marcel den Haan"][quote=El-Jorge]ROBBIE WILLIAMS - LIVE @ KNEBWORTH SUMMER 2003

de titel is idd: meest gewilde concerten,

echter is het NIET zo dat er gevraagd wordt welk concert je graag nog op dvd ziet verschijnen Marcel:

zie het eerste bericht v/d starter:

Mijn nr. 1 is het complete Freddy Mercury Tribute uit 1992 met als één van de hoogtepunten > Knockin' on Heavens Door door Guns n' Roses!!!

...>deze is al een hele tijd uit :wink:

Freddy Tribute is ook uit, maar incompleet. Ik heb die natuurlijk zelf al! :D
Maar Marcel begreep wel mijn bedoeling. Ik neem aan dat iedereen zijn meest gewilde concert al in huis heeft. Dus waar zit je nog echt op te wachten!!!??? :P

Rickje
21-06-2004, 20:19
Dat is duidelijk... Tiesto live in concert 2002 (y)

Marcel den Haan
22-06-2004, 00:32
Maar Marcel begreep wel mijn bedoeling.

Toch nog gelijk hehe :twisted:

Swanski
22-06-2004, 17:37
Maar Marcel begreep wel mijn bedoeling.

Toch nog gelijk hehe :twisted:

naja kan er ook niks aandoen :oops: :wink:

Shadow010
22-06-2004, 18:24
Live-DVD van Lamb komt eraan. Ondertussen 4 keer live gezien en zeker een van mijn favoriete live-acts. Verder zou ik ook wel Nirvana unplugged op DVD willen zien verschijnen.

scheur
22-06-2004, 18:59
Ik hoop dat er een mooie registratie van Phil Collins in de Arena op dvd verschijnt, afwachten maar..... :roll:

Dennis V.
23-06-2004, 10:39
Voor mij moet die nog komen .... LIVE AID ...

en qua muziek mag ook Mayamana wel eens uit worden gebracht !

mcw
23-06-2004, 11:11
Even weer terug van alle off-topic geklets :wink:
De volgende concerten mogen snel op DVD uitkomen:
Pet Shop Boys - Discovery: Live in Rio 1994 (schijnt er wel aan te komen)
David Bowie - Sound + Vision tour live in Tokyo 1990
David Bowie - Live at the BBC 2000
David Bowie - Reality tour 2004
David Bowie - Loreley festival 1996


Zou ik aan toe willen voegen:

David Bowie - LA 9 September 1974 / NY 28-29 Oktober 1974
David Bowie - Dallas 1978 / Earls Court 1 Juli 1978

en natuurlijk:

Queen - Rainbow 1974
Queen - Hammersmith 1975
Queen - Hyde Park 1976
Queen - Houston 1977
etc.

Oakey
23-06-2004, 22:25
...
Zou ik aan toe willen voegen:

David Bowie - LA 9 September 1974 / NY 28-29 Oktober 1974
David Bowie - Dallas 1978 / Earls Court 1 Juli 1978

Zou leuk zijn, maar volgens mij bestaat daar geen beeldmateriaal van (in ieder geval van die 74-tour niet).

Welke ik wel nog vergeten was is natuurlijk Bowie - Musikladen Bremen 1978. Daar lag de dvd zelfs al van klaar met een nieuwe 5.1 mix (alle Musikladen-afleveringen worden op dvd uitgebracht), maar helaas pindakaas, release (natuurlijk) weer tegengehouden door Bowie himself :(
Die komt dus nooit meer....

mcw
24-06-2004, 07:30
...
Zou ik aan toe willen voegen:

David Bowie - LA 9 September 1974 / NY 28-29 Oktober 1974
David Bowie - Dallas 1978 / Earls Court 1 Juli 1978

Zou leuk zijn, maar volgens mij bestaat daar geen beeldmateriaal van (in ieder geval van die 74-tour niet).

Welke ik wel nog vergeten was is natuurlijk Bowie - Musikladen Bremen 1978. Daar lag de dvd zelfs al van klaar met een nieuwe 5.1 mix (alle Musikladen-afleveringen worden op dvd uitgebracht), maar helaas pindakaas, release (natuurlijk) weer tegengehouden door Bowie himself :(
Die komt dus nooit meer....

Off topic: Zal de discussie niet te lang maken, van bovengenoemde 74 concerten bestaan opnamen. Heb in het verleden "samples" gezien van deze concerten. Persoon in kwestie wilde deze opnamen niet vrijgeven. De "soundboard" audio opnamen van LA 9 september 1974 (als audio bootleg te verkrijgen) zijn niet van "soundboard" maar van video source... 8)

Ligt echter allemaal in het Bowie archief.

Dallas 78 is als promo in het circuit in goede kwaliteit (circa 30 minuten), daarnaast zijn er nog goede opnamen van Tokyo 78 van TV in het circuit (circa een uur).

Stage en David Live zijn voorbereid voor SACD in 5.1 geluid, beide live albums krijgen aanvullende bonustracks.

theThinWhiteDuke
24-06-2004, 15:36
Goeie smaak heren! (y)
Ook in de ArenA geweest?

Gaffaboy
24-06-2004, 19:09
Ik zit met smacht te wachten op de DVD van het concert van Kate Bush, The Tour of Life. Hopelijk komt tie uit als mevrouw haar nieuwe plaat uitbrengt, die alweer 11 jaar lang op zich laat wachten :(

Marcel den Haan
24-06-2004, 22:29
Ik hoop dat die docu over Metallica snel op dvd uitkomt 8)

Elessar
26-06-2004, 00:09
3 Doors Down :P

so ZEKER WEL DAT IK DIE OP DVD KOOP ALS IE ER IS

ik hoop dat het concert van a.s. maandag (Tallica 8) ) ook gefilmd word en op dvd word gezet. Incl. de support acts van slipknot en korn :D

:D me 2! Dr waren wel meerdere camera's aanwezig. Wat doen ze eigenlijk met die gefilmde shows :?

Hoe vond je t trouwens? Erg tof dat ze No leaf Clover speelden :D

Dennis Kuijper
26-06-2004, 01:18
3 Doors Down :P

so ZEKER WEL DAT IK DIE OP DVD KOOP ALS IE ER IS

ik hoop dat het concert van a.s. maandag (Tallica 8) ) ook gefilmd word en op dvd word gezet. Incl. de support acts van slipknot en korn :D

:D me 2! Dr waren wel meerdere camera's aanwezig. Wat doen ze eigenlijk met die gefilmde shows :?

Hoe vond je t trouwens? Erg tof dat ze No leaf Clover speelden :D

Bij elke concert van hun zijn camera,s aawezig,dit wordt in een archief opgeslagen volgens mij.Maar geloof nooit dat ze concerten uit Nederland op dvd gaan zetten.

TotalReject
26-06-2004, 09:56
Concerten waar ik op zit te wachten tot ze op DVD uitkomen zijn:

Anti-Flag (in ontwikkeling)
The Code
Distillers
Levellers
NOFX
Pipedown
Rancid
Joe Strummer & The Mescaleros
Transplants

Oakey
27-06-2004, 16:12
...
Zal de discussie niet te lang maken, van bovengenoemde 74 concerten bestaan opnamen. Heb in het verleden "samples" gezien van deze concerten. Persoon in kwestie wilde deze opnamen niet vrijgeven. De "soundboard" audio opnamen van LA 9 september 1974 (als audio bootleg te verkrijgen) zijn niet van "soundboard" maar van video source... 8)

Ligt echter allemaal in het Bowie archief.

Dallas 78 is als promo in het circuit in goede kwaliteit (circa 30 minuten), daarnaast zijn er nog goede opnamen van Tokyo 78 van TV in het circuit (circa een uur)....
Hm, dat klinkt allemaal interessant! Heb altijd begrepen dat er van 74 alleen maar amateur-videobeelden waren.


Goeie smaak heren! (y)
Ook in de ArenA geweest?
Uiteraard! Vond Ahoy' echter wel een stukkie leuker (ArenA-concerten zijn niet echt mijn ding). Station to Station en Sister Midnight live maken echter veel goed...

SLASH
27-06-2004, 16:39
Guns n Roses --Paris tijdens de Use your Ilussion tour. Was ook een paar keer op tv uitgezonden.

theThinWhiteDuke
27-06-2004, 17:12
Goeie smaak heren! (y)
Ook in de ArenA geweest?
Uiteraard! Vond Ahoy' echter wel een stukkie leuker (ArenA-concerten zijn niet echt mijn ding). Station to Station en Sister Midnight live maken echter veel goed...
Vond ik ook, dat Ahoy beter was.
Voor mij was Station to Station (ook gezien mn nick) het hoogtepunt van de avond 8)

Kimmie
28-06-2004, 19:40
Een superoud concert van Mike Oldfield wat wij op Betamax hebben staan (das wel heel erg!) Ongetwijfeld van Tubular Bells 1 denk ik zo...

Whitesoxx
29-06-2004, 23:11
[quote=Swanski]Ik zou trouwens erg graag het concert van de Earring op DVD willen hebben, dat ze op het strand in Scheveningen hebben gegeven. Cezar (drummer) gaf een solo waarbij enkele drumpads in zijn jasje waren gemonteerd. Door met zijn handen op zijn jas te slaan ontstond een waarzinnig geluid...

HC

Leuk gejat van Mick Fleetwood, die doet dat al 20 jaar!

Chris W
29-06-2004, 23:37
3 Doors Down :P

so ZEKER WEL DAT IK DIE OP DVD KOOP ALS IE ER IS

ik hoop dat het concert van a.s. maandag (Tallica 8) ) ook gefilmd word en op dvd word gezet. Incl. de support acts van slipknot en korn :D

:D me 2! Dr waren wel meerdere camera's aanwezig. Wat doen ze eigenlijk met die gefilmde shows :?

Hoe vond je t trouwens? Erg tof dat ze No leaf Clover speelden :D

Zeker wel! en t vuurwerk spectakel voor One was om van te kwijlen :D en ik stond gewoon VOORAAN IN T MIDDEN :D maar ik kwam eigenlijks voor KoRn :oops: die vond ik ook echt tof hoor! vooral dat ze One coverde :D maarja, we dwalen een beetje van topic :wink: OW, was ook nog naar Graspop geweest dit weekend :D super bruut! ill niño plectrum gevangen :D gesigneerd :D ow, en in de ArenA had ik een gesigneerde van Kirk Hammet :D

Elessar
03-07-2004, 17:15
*sorry voor de late reply*

You lucky bastard dat je vooraan stond! Ik was dit keer VEELS te laat weggegaan :( Ik kwam pas aan toen Slipknot al bezig was :? Kun je een foto laten zien van je plectrum?

zetmoon
03-07-2004, 17:52
The Beatles in Shea Stadium, New York 1965.

R. Schaap
03-07-2004, 18:00
Ik vind de dvd van Queen in Wembley helemaal te gek!!!! Echt super mooi en alleen maar goede nummers!

Chris W
04-07-2004, 02:50
*sorry voor de late reply*

You lucky bastard dat je vooraan stond! Ik was dit keer VEELS te laat weggegaan :( Ik kwam pas aan toen Slipknot al bezig was :? Kun je een foto laten zien van je plectrum?

Eh, sure...doe t alleen morgen wel op me gemak, mensen hier geweest, dus nu zooi op ruimen :roll:

R. Schaap
04-07-2004, 09:52
*sorry voor de late reply*

You lucky bastard dat je vooraan stond! Ik was dit keer VEELS te laat weggegaan :( Ik kwam pas aan toen Slipknot al bezig was :? Kun je een foto laten zien van je plectrum?

Eh, sure...doe t alleen morgen wel op me gemak, mensen hier geweest, dus nu zooi op ruimen :roll:

Elessar heeft het hier natuurlijk over het Metallica Concert in de ArenA!

Enne, zojuist U2 - Elevation tour in Boston gekocht, die lijkt mij ook erg vet!

Elessar
04-07-2004, 10:01
Ja daar had ik t over :) Was je dr ook bij?

Chris W
04-07-2004, 13:05
*sorry voor de late reply*

You lucky bastard dat je vooraan stond! Ik was dit keer VEELS te laat weggegaan :( Ik kwam pas aan toen Slipknot al bezig was :? Kun je een foto laten zien van je plectrum?

Eh, sure...doe t alleen morgen wel op me gemak, mensen hier geweest, dus nu zooi op ruimen :roll:

Elessar heeft het hier natuurlijk over het Metallica Concert in de ArenA!

Enne, zojuist U2 - Elevation tour in Boston gekocht, die lijkt mij ook erg vet!

eh jah, dat weet ik ook wel..... feit is dat ik de reactie rond 4 uur snachts stuurde en dus geen foto op me pc ervan heb. En dat ik die vandaag op me gemak maak.... word wel vanavond, ben net uit me nest gerolt :P

Ro1671
04-07-2004, 13:25
pixies the reunion :)
hun eerste optreden is gebootlegd! volgens mij voor officiele release, had ik gelezen op frankblack.net :)

Live at Minneapolis (13.04.04)

Chris W
05-07-2004, 23:15
hier zijn ze dan :D
http://members.lycos.nl/chriscj/Plectra2.JPG

allemaal tegelijk: oooooooooooh wat moooooi :wink:

Empr0r
05-07-2004, 23:47
Die plectrum had hij aan mij belooft...


We hadden gezegt dat als ik iets van KoRn ving hij het kreeg en hij iets van metallica ik het kreeg...

Ik heb overigens ook plectrum van NINO... Ik van die Turk... Nieuwe gitarist... Dit is wel de 2e plectrum van mij die ik van hem hem gehad... Eerst had ik gehad in antwerpen in het HOF TER LOO. Hij legde hem toen in me hand...

Zal nog wel een keertje foto posten...

verder heb ik ook drumstok van 3 Doors Down

Chris W
06-07-2004, 11:21
OW ERIK! KAPPE NOU! SHIT! JE EERSTE BERICHT MOET GEWOON WEER DAAR OVER GAAN! GODVERDOMME!

Rob Eric Blank
06-07-2004, 11:42
Moloko
Maar als het goed is komt daar ook een DVD van uit. Althans op hun site stond dat in Engeland binnenkort hun Live DVD uitkomt, hopelijk ook snel in dit kleine landje. Wat een preformance kunnen die weggeven!!!

Bono
06-07-2004, 12:42
Ik ga toch helemaal voor de concerten van U2!!!
De tofste zijn denk ik toch:
U2 Elevation live from Slane Castle, echt een geweldig concert
U2 Elevation live from Boston ook echt super vooral het stuk van Bad naar Where The Streets Have No Name
Ook een hele toffe is U2 Rattle and Hum , de versie van Sunday Bloody Sunday die op deze DVD staat is gewoon echt helemaal geweldig!

Mandragore
06-07-2004, 13:24
Ik wacht ook op Pulse (en Delicate Sound Of Thunder) van Pink Floyd. Hopelijk komt Pulse dit jaar nog, maar...

De eerdergenoemde oudere PF concerten zie ik nog niet zo snel komen, aangezien James Guthrie veel tijd nodig heeft/had om Pulse te mixen voor surround.

Daarnaast kan ik niet wachten op de eerste concertregistraties van Tool en A Perfect Circle op DVD die beide dit jaar nog uitkomen, als het goed is. Brrr 8)

Anorak
06-07-2004, 13:44
PULSE van Pink Floyd staat ook hoog op mijn verlanglijstje. We zullen nog wel even moeten wachten, want volgens Brain Damage (http://www.brain-damage.co.uk/) staat de release nu gepland voor ongeveer Oktober.
Delicate Sound of Thunder zal misschien nooit officieel op DVD uitkomen, omdat er teveel pirate-copies van bestaan.

Elessar
10-07-2004, 18:56
hier zijn ze dan :D
http://members.lycos.nl/chriscj/Plectra2.JPG

allemaal tegelijk: oooooooooooh wat moooooi :wink:

Zo tof man :D Ziet er echt gaaf uit!

Ik had een drumstick kunnen vangen maar ik zag t niet omdat ik met mn camera aan t kloten was. *grmbl*

Joost v.d. Ham
10-07-2004, 19:46
U2 Live at Slane Castle is mijn ultieme muziek dvd :cool:

Philippe
10-07-2004, 22:44
U2 Live at Slane Castle is mijn ultieme muziek dvd :cool:

Vind ik ook een schitterende dvd. Verder is Bon Jovi - Crush Tour ook een dikke aanrader.

Ik hoop ook dat er ooit eens een dvd verschijnt met een concert van de 80's rockband Europe. Voor zover ik weet nog altijd niet op dvd verschenen...

squidward
01-08-2004, 03:20
Voor mij:

-Het concert van Gorgoroth (zal weinig mensen wat zeggen) in Krakow,
Polen 2003 (zijn ze wel van plan uit te brengen, geloof ik).
-Een goed concert van Billy Idol uit de Charmed Life tour.
-En een concert van Rammstein uit de Mutter tour (zal toch een bootleg worden).

basbrem
01-08-2004, 20:36
The Rolling Stones De Kuip Rotterdam 2003

BlackQueen
01-09-2004, 16:27
Queen - On Fire, Live At The Bowl.

Kijk echt naar deze DVD uit van het onder Quenfans zeer bekende en geliefde concert van Milton Keynes 1982.

Symphony X
03-09-2004, 12:16
Whoo...Das natuurlijk Foo fighters -everywhere but nowhere

en ook dream theater - scenes from new york(a memory)


voor de fans:
en in oktober komen er 2 concerten van hun(Dream Theater) op dvd staat al in releaselijst bij FRS (live in tokyo en images & words, d8 ik)

Joost van Hoek
03-09-2004, 12:29
Mijn nr. 1 is het complete Freddy Mercury Tribute uit 1992 met als één van de hoogtepunten > Knockin' on Heavens Door door Guns n' Roses!!! :D

Ja weet iemand hoe dat zit? Ik vind het 2e deel wat ik nu op DVD heb wel indrukwekkend, maar dat 'voorprogramma' hoort er gewoon bij. Anders mis je de uniek sfeer die daar hing... Is dit echt niet meer te verkrijgen? Ik begreep dat er wel een VHS van is...

Theo B
03-09-2004, 12:55
Pink Floyd - The Wall (live in Earls Court Londen 1980)

Een van de weinige live-uitvoeringen van The Wall door de Pink Floyd met Water, Gilmour, Wright, Mason. Destijds vastgelegd om in de speelfilm van Parker te gebruiken (maar toch niet geschikt bevonden). Fragmenten ervan zijn in diverse docu's te zien en het gehele concert dacht ik vorige week gekocht te hebben, maar dat bleek een bootleg te zijn (met copy van copy van VHS- kwaliteit).

rob_s
03-09-2004, 13:04
Johnny Cash - At San Quentin

geniaal concert en een geweldige opname, maar niets geen bericht over dat het ooit op dvd uit zal komen.

Mark His Words
03-09-2004, 13:07
Live-DVD van Lamb komt eraan. Ondertussen 4 keer live gezien en zeker een van mijn favoriete live-acts. Verder zou ik ook wel Nirvana unplugged op DVD willen zien verschijnen.

Juist!! Nirvana unplugged op DVD... Als ze geld willen verdienen moeten ze die op DVD gooien, gaat erg goed lopen denk ik!!?

Mark His Words
03-09-2004, 13:10
Ik hoop dat die docu over Metallica snel op dvd uitkomt 8)
Ook weer mee eens.... Some Kind Of Monster (de naam van die docu) schijnt in de USA ergens in 2005 uit te komen.. Dan hier ook wel denk ik.. Erg van genoten ook, alstie nog ergens draait moet je erheen! Weinig muziek, maar wel mooi om te zien hoe de onderlinge verhoudingen liggen in een band als Metallica...

JeroenPost
03-09-2004, 13:28
Voor mij mag

Simple Minds live tour 2003

en

Peter Gabriel - Still Growing Up 2004

wel op dvd verschijnen :D

Geweldige concerten waren dat!

Demon
03-09-2004, 13:46
Beste optreden op Live Aid was natuurlijk van Queen. Het geluid leek slecht te zijn omdat de optredende artiesten niet echt uit de verf kwamen. Totdat Freddie Mercury en cs. het podium betraden.Ja, Queen ownde dat concert. Degradeerde de andere artiesten toch wel onbewust tot middelmaat.Nooit de artiesten beoordelen op de kwaliteiten van de geluidstechnicus... ;)

Iedere (top/medium)act sleept een eigen technicus mee de wereld over... en de verschillen zijn op zo'n "verzamel-festival" dus duidelijk hoorbaar.Des te knapper was de prestatie van Queen dus om zonder eigen technicus zo'n prestatie neer te zetten. Maar ik ben misschien te veel fan om objectief te zijn. :wink:
Zekah wetah ;)
Dat concert zal wel leuk bij me andere dvdtjes staan
ik wacht met smart op live aid
zal leuk staan bij me andere Queen dvdtjes

Joost van Hoek
03-09-2004, 14:23
U2 Live at Slane Castle is mijn ultieme muziek dvd :cool:

Vind ik ook een schitterende dvd. Verder is Bon Jovi - Crush Tour ook een dikke aanrader.

Ik hoop ook dat er ooit eens een dvd verschijnt met een concert van de 80's rockband Europe. Voor zover ik weet nog altijd niet op dvd verschenen...

In Noorwegen lag een DVD van Europe, met voornamelijk muziekvideos geloof ik. En volgende maand komt er een nieuw studioalbum van de band uit. Ben benieuwd. Misschien kan je die DVD online ergens scoren.

Dennis Kuijper
03-09-2004, 15:52
Ik zou ook graag een goed live concert van Roxette zien op dvd.

Eddy
03-09-2004, 16:45
...er zijn wel geruchten dat Live Without A Net uit 1986 eindelijk uitgebracht gaat worden...
En die geruchten blijken waar te zijn. Volgens de balie van Media Markt Groningen ligt deze Van Halen-dvd 10 september in de schappen.
Op dezelfde dag komt ook Live In Tokyo / 5 Years In A LIVEtime uit van Dream Theater. Vooral het Tokyo concert vond ik erg goed (Images And Words Tour).

mjlfadriaans
03-09-2004, 16:55
...er zijn wel geruchten dat Live Without A Net uit 1986 eindelijk uitgebracht gaat worden...
En die geruchten blijken waar te zijn. Volgens de balie van Media Markt Groningen ligt deze Van Halen-dvd 10 september in de schappen.
Op dezelfde dag komt ook Live In Tokyo / 5 Years In A LIVEtime uit van Dream Theater. Vooral het Tokyo concert vond ik erg goed (Images And Words Tour).

Woohooooooooooooooo!!!!! Die CD heb ik echt verrot gedraaid!!!! (figuurlijk). Eindelijk dan! Dan ook nog 1 ander videobandje van ze geloof ik!

Trouwens, erg strak die plectrums! Ikzelf werd in 1993 1 plectrum door Richie Sambora in de handen gedrukt, concert de dag erna (geloof ik) mocht ik die van Alec John Such van zijn bas-gitaar plukken, mooit momenten waren dat. Is net ff een ander gevoel dan dat ze hem gooien en je ze op goed geluk vangt hehe!

super_judge23
09-09-2004, 13:12
Ik zit al heel lang te wachten op een live DVD van Tool! Tijdens de laatste tour zijn de zes laatste shows in Amerika opgenomen voor een dvd. Denk niet dat die er ooit nog komt. A perfect circle dan, die komt 12 november (geloof ik, in ieder geval begin/half november), dus daar hoef ik niet meer op te hopen, enkel te wachten.

Van de live dvd's die ik tot nu toe heb is Moloko toch wel een van de beste. Coole show, die tour ook live gezien, dat maakt het altijd beter. Roger Waters is ook cool.

Rob Eric Blank
09-09-2004, 13:35
Moloko is een geniale DVD, niet alleen wat betreft de muziek maar ook de algehele preformance.

Nirvana Un-plugged zou een hele goede cd zijn, alleen volgens mij heeft mevrouw Coutrney Love alle rechten nog. Ze heeft in het vereleden al vaker dwarsgelegen (Nirvana best of cd) en de andere band leden krijgen er eigenlijk helemaal niks voor. Zou geweldig zijn als die DVD uitkomt, alleen wordt nog wel even wat getouwtrek om de rechten.

8t88
11-09-2004, 11:39
Misschien dat het er toch nog in zit dat 1 van de beste rockshows ooit toch op dvd gaat verschijnen, hieronder een stukje uit een radio interview met Roger Waters van nog niet zo lang geleden!

BB: Hi Q104.3 you're on with Roger Waters.

CALLER: Roger, for years there's been video floating around of The Wall concert and with The Wall coming out on Broadway this year [obviously incorrect - it should be within the next twelve months - BD] I just want to know if there are any plans of releasing the original concert on DVD the way it should be?

Roger Waters: Yeah, that could happen. I've actually... strange you should ask that question. I've been looking at some of the material over the last couple of weeks it finally appeared out of the midsts of time from a mixing and editing suite in Los Angeles and it doesn't look too bad. I think it's quite an interesting historical document, so yeah, I think it will definitely become available at some point quite soon.


Bron: http://www.brain-damage.co.uk/news/0409091.html

Hier vindt je tevens het gehele interview, en meer informatie omtrendt P.U.L.S.E.

Groeten Marco

Groeten Marco

Dva
11-09-2004, 11:53
Zet nog maar een streepje bij achter Pulse van Pink Floyd.
8)

8t88
11-09-2004, 14:06
Zet nog maar een streepje bij achter Pulse van Pink Floyd.
8)


???? wees duidelijk :roll:

Dva
12-09-2004, 08:19
Zet nog maar een streepje bij achter Pulse van Pink Floyd.
8)


???? wees duidelijk :roll:

Allez, voor sommigen moet ik er blijkbaar een tekeningetje bij maken :? : het concert Pulse van Pink Floyd is hierboven al meermaals aangeduid als een "must have". Bij ons maken ze dan een lijstje en zetten ze een streepje wanneer iemand dit ook wil.

8t88
12-09-2004, 09:58
is nieuw voor mij....nog nooit gezien

mjlfadriaans
15-09-2004, 06:44
Nou die van Dream Theater is uit (Images & Words) :), ik wist niet dat de opvolgende Videoband ook meegenomen zou worden (2 disc). Toppertje in ieder geval.

Shadow010
15-09-2004, 18:55
Gisteren naar Lamb in Paradiso geweest. Dat was alweer de 5e keer lamb voor mij. Maar to the point: een live DVD is opgenomen gisteravond!

En ik kan je vertellen, het concert was echt zo wonderbaarlijk mooi! Dag dat ie uitkomt is ie van mij!

Alex van den Berg
15-09-2004, 23:21
Gisteren naar Lamb in Paradiso geweest. Dat was alweer de 5e keer lamb voor mij. Maar to the point: een live DVD is opgenomen gisteravond! Één van mijn favoriete bands. Ik ben erg benieuwd 8)

Shadow010
16-09-2004, 08:20
Gisteren naar Lamb in Paradiso geweest. Dat was alweer de 5e keer lamb voor mij. Maar to the point: een live DVD is opgenomen gisteravond! Één van mijn favoriete bands. Ik ben erg benieuwd 8)

Dit heeft voor mij net zoveel waarde als LOTR / Star Wars en Seinfeld DVD's. Het concert was echt zo geweldig; heb nog steeds kippenvel gewoon.

twiggertje
16-09-2004, 10:00
Ik zoek nog naar Aloha from Hawai van Elvis Presley ( van januari '72 ofzo )Aloha From Hawaii(1973) is al lang op DVD uit, dubbel disck zelfs en heel mooi, evenals Elvis '68 Comeback Special 3 disks en ook heel mooi.

groetjes, :wink: :wink:

Roberto van Rooijen
16-09-2004, 11:14
Mijn nr. 1 is het complete Freddy Mercury Tribute uit 1992 met als één van de hoogtepunten > Knockin' on Heavens Door door Guns n' Roses!!! :D

Alleen jammer dat het concert er niet in zijn geheel opstaat :( :cry:

Markys
16-09-2004, 11:23
Mijn nr. 1 is het complete Freddy Mercury Tribute uit 1992 met als één van de hoogtepunten > Knockin' on Heavens Door door Guns n' Roses!!! :D

Alleen jammer dat het concert er niet in zijn geheel opstaat :( :cry:

Dat is de fuck ja! :cry:

Rickwon
25-09-2004, 23:46
18 oktober komt de nieuwe live dvd van Dream Theater uit: Live at Budokan. Concert is dit jaar opgenomen.

Binnenkort wordt er een nieuwe dvd opgenomen door Evergrey.

8 november de nieuwe Iron Maiden dvd 'The early days' met o.a. live at the Rainbow ('81) en Hammersmith '82. Voor mij echt een must have :)

en dan wat Maiden nieuws waar ik nog veel blijer van word:
The next in series will be the spectacular 'Live After Death' which will cover the bands legendary four sold out shows at Long Beach Arena in 1984 through to the Somewhere in Time tour in 1987.

Eindelijk een officiële uitgave...


Voor de rest zou ik graag Iced Earth - Alive in Athens op dvd zien en een dvd van bijv. the New Jersey tour van Bon Jovi.

Ultramorada
10-03-2006, 22:34
Mijn favo is de Crush Tour van Bon Jovi. De CMT Crossroad dvd van Bon Jovi met Sugarland roeleert ook trouwens.

Worp3
10-03-2006, 23:21
Het concert van Dear Friends (final fantasy concert) in japan of liever in amerika. Laatste vind ik stukken mooier.
Op DVD en natuurlijk in SURROUND!
En dan "One winged angel" met dat koor en orkest met hardrockband...lijkt mij super!
Lang leve Nobuo Uematsu!
Ik heb de CD die is al gaaf.
DVD in surround met beeld erbij lijkt mij super!

kruspe
10-03-2006, 23:57
Een 'Celtic Frost' optreden ten tijde van de 'To Mega Therion' elpee.
Dat zou wel erg tof zijn. :twisted:

Oudere headbangers weten waar ik het over heb. :wink:

dat zou echt GAAF!!! zijn!!!
Ik zet hem meteen nog eens op...(de cd dan he...:wink:)

litjens999
25-05-2006, 00:20
Een must voor alle Bee Gees fans:

Now Voyager The ultimate road trip through time (2005)
Robin Gibb Live with the "Neue philharmonie Frankfurt Orcestra (2005)
Keppelroad : The Life and Music of the Bee Gees (2004)
Bee Gees Live By Request (2001)
This is Just Where I Came In (2001)
The Official Story of the Bee Gees (2001)
One Night Only (1997)
Live ! One For all (1997)

remi21
25-09-2006, 18:25
Zonder twijfel Guns n Roses in Parijs, geweldig concert heb hem wel op videoband destijds opgenomen.

Hankster
25-09-2006, 19:00
Mijn nr. 1 is het complete Freddy Mercury Tribute uit 1992 met als één van de hoogtepunten > Knockin' on Heavens Door door Guns n' Roses!!! :D

Alleen jammer dat het concert er niet in zijn geheel opstaat :( :cry:

Dat is de fuck ja! :cry:
de medley van Extreme was ook extreem leuk gedaan!....helaas...

Zowiezo hoop ik dat ze van Queen nog een aantal leuke concerten uit gaan brengen de komende jaren: Parijs '79, Earl's Court '77 in goede kwaliteit is ook altijd leuk, St. Paulo, Hyde park...pff...te veel materiaal.

En zeker oook een van de The Wall shows van PF uit '80/'81

En eindelijk een goede kwaliteits DVD van Guns N Roses ipv die amateuristische zooi wat nu in de winkel ligt.

U2 POPmart

mjlfadriaans
25-09-2006, 22:15
Ik wacht al een tijdje op An Evening With Bon Jovi, ik hoopd at dat nog gaat komen. Dat vond ik echt een superstrakke uitvoering.

Daarnaast hoop ik dat ze de registratie van het concert festival in Moscow ooit nog op DVD gaan persen, o.a. ook met SKid Row, Motley Crue, Scorpions, wat was dat een kick evenement.

Zowieso, een registratie van een concert uit de New Jersey Tour zou helemaal top zijn ;).

Daarnaast, kan ik me herinneren dat een een live videoband was van Skid Row, van hun eerste CD / Tour ... en ook van Poison kan ik me herinneren dat hun destijdse live-DVD ook een live-video erbij had (alleen in Europa niet / nooit gezien).

Gekke_Ed
25-09-2006, 23:25
Is hier al eens langs gekomen en ik zet hem er ook bij; Alchemy van Dire Straits mag heel snel uitgebracht worden.

En natuurlijk (voor degene die ze nog kennen) Cheap Trick - At Budokan :D

Henk Heideveld
09-10-2006, 11:40
Optreden van Mecano in Barcelone. (y)
Wel op VHS maar nog nooit op DVD tegengekomen, helaas :cry:

Roland1
09-10-2006, 11:58
Ik wacht nog steeds op DVD's van o.a. Tool, APC, Sigur Rós, Oceansize en Saybia :P

mjlfadriaans
29-10-2006, 21:13
Tool zit ik ook op te wachten, 9 November wordt hopelijk ook een leuke avond ;).

Vreemd genoeg, ik had niet verwacht dat ik dat goed zou vinden, maar ik had kaartjes gehad bij mijn mobiel voor Marco Borsato. Wat een concert zeg, zelden zo'n goed afgewerkt en verzorgd concert gezien, en die man kan zingen ook.

Ik denk dat ik wel een registratie van dat concert wil hebben, "Rood" is echt SUPER live. En 't geluid was echt goed in Gelredome, is stond dan wel in de Arena, ik weet niet hoe 't van de zijkant was eigenlijk. Ik had Bon Jovi er gezien, van de zijkant was 't k*****. Maar ik heb dit jaar denk ik mijn laatste Bon Jovi concert gezien, ik koop de CDs en DVDs, maar daar blijft 't bij. Ze doen geen soundchecks, geluid is iedere keer k**, en ik denk echt dat ze te makkelijk zijn gaan denken. Je betaalt je wel blauw aan een kaartje en daarnaast, de spontaniteit is eruit, ze staan op de automatische piloot te spelen.

JCL
31-10-2006, 16:00
U2 - Live under a blook red sky natuurlijk! dat wordt een super DVD.

LJ
29-11-2006, 22:10
Ik denk dat ik wel een registratie van dat concert wil hebben, "Rood" is echt SUPER live. En 't geluid was echt goed in Gelredome,

Zelf was ik bij de belangrijkste opnamedatum voor dit concert (28 oktober) en niet alleen het geluid was goed...ook de stemming in de zaal was perfect (op de andere opnamedatum schijnt deze overigens ook wel goed te zijn geweest) en en ik erg benieuw hoe de beelden vanuit de camera die langs het podium bewoog eruit zullen zien. Bij mij komt deze DVD er dan ook meteen in...

stefanovic
30-11-2006, 07:53
Ik wacht nog steeds op DVD's van o.a. Tool, APC, Sigur Rós, Oceansize en Saybia :P Mooi rijtje! Vooral Tool en Sigur Ros moeten eens met wat livemateriaal op de proppen komen...

Peter Porrio
30-11-2006, 09:07
Ik wacht nog steeds op het moment dat MTV een wat meer van hun Unplugged releases gaat uitgeven. De reden hiervoor zal ongetwijfeld een rechtenkwestie zijn.

Ik denk dan aan de volgende artiesten:

- Nirvana
- Pearl Jam
- Lenny Kravitz
- R.E.M.

Die waren echt super!

jasmin1
07-12-2006, 18:59
wanneer komt nou de dvd release van Michael Jackson-History en Bad tour.

veruit de beste concerten ooit.

Aloys
07-12-2006, 19:09
U2: Live From Red Rock: Under A Blood Red Sky

Een concert van The Joshua Tree Tour

en alle andere van U2

Larzz
30-01-2007, 18:37
ZZ Top-Live in Rockpalast 1980. WDR brengt dvd's uit van Rockpalast concerten. Helaas is dit fantastische legendarische concert uit april 1980 nog steeds niet uitgegeven op dvd. Bezit slechts een mono videoband. kom op: 5.1 DTS en gemasterd beeld!! Thankzz Rockpalast.

spiff
30-01-2007, 19:08
'Under A Blood Red Sky' van U2, zou ik héél graag op DVD willen hebben.



Idem.
Het is een beetje fout maar een zeer goede opname van de Bad-tournee van Michael Jackson zou ik zeer tof vinden. Er moeten daar toch goede opnames van bestaan. Het was namelijk mijn eerste concert ooit. Ik was toen 16 jaar en ben er alleen naar toe gegaan, van Brugge naar Werchter en terug, het was een héél avontuur....nostalgie :wink:

jasmin1
30-01-2007, 20:02
ik wacht nog steeds op de History Tour van Michael Jackson, en mn livelings concert ooit is toch wel van Elvis Aloha From Hawai heb zelf de deluxe uitvoering in bezit, top Dvd

tarzanjane
01-02-2007, 18:44
- Nelson Mandela tribute concert (met mini concert Dire Straits & Eric Clapton!)
- Alchemy-Dire Straits
- Seeger Sessions tour - Bruce Springsteen
- Freddy Mercury tribute part 2(?) (Guns 'n' Roses, Def Leppard, Extreme)

Hankster
04-02-2007, 17:33
ik heb al wel meerdere keren een lijstje ingediend..maar op dit moment:

Roger Water's 2006/2007 tour
Pink Floyd - The Wall @ Earl's Court
eindelijk eens een fatsoenlijke release van een GnR concert
Queen - Live At Hyde Park, Parijs 79, Earl's Court 77, Buenos Aires 81
Genesis - Live At Knebworth
U2 - meer van ZOOtv (bijv. Washington) en ook een release uit de POPmart periode :)

dvdoever
04-02-2007, 17:37
Supertramp

Live in Paris!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyarlathotep
13-02-2007, 21:42
Beside You in Time van Nine Inch Nails. Ben echt benieuwd... And All That Could Have Been was ook super. Ik moet hem/ze alleen nog steeds een keer met eigen ogen zien :cry:

dirk prins
13-02-2007, 22:30
ik ben op zoek cq ik hoop dat het uitkomt naar de 2 allerlaatste concerten van elvis presley
22 juni en 26 juni 1977.
26 juni in indianapilis en 22 juni in cincinnati.
Deze 2 concerten zijn de laatste 2 die hij gegeven heeft 6 weken voor zijn dood.
Ik kreeg 2 of 3 jaar geleden te horen dat het aller laatste concert op dvd werd uitgebracht op een bepaalde datum
Werd er 2 of 3 weken voor de release datum vermeld zijn de originele beelden maar een ander geluid dus toen had ik nog niks.
Dus nu maar hopen in augustus vanwege 30 jarig herdenking van zijn dood
Ik hoop het zo.
vriendelijke groeten van een groot elvis fan genaamd dirk

DanielC
14-02-2007, 07:31
Ik zit nog steeds te wachten op een goede live dvd van Nelly Furtado... misschien na deze tour.

spiff
14-02-2007, 07:48
De exxxtreem goede concerten die Prince gaf naar aanleiding van "Parade" en "Lovesexy" mogen ook wel eens uitkomen op dvd, liefst met zééér veel extra's. Nu vind je alleen concert-dvd's van Prince van de jaren negentig, niet echt zijn beste periode.....

Erwin vd H
14-02-2007, 08:22
De exxxtreem goede concerten die Prince gaf naar aanleiding van "Parade" en "Lovesexy" mogen ook wel eens uitkomen op dvd, liefst met zééér veel extra's. Nu vind je alleen concert-dvd's van Prince van de jaren negentig, niet echt zijn beste periode.....Parade lijkt me ook erg gaaf, ben toen zelf nog geweest in de Kuip.

Uit zijn jaren 80 periode is er natuurlijk wel nog Sign of the times op dvd.

RogerWaters
14-02-2007, 22:52
De DVD die zou moeten verschijnen is The Wall Live van Pink Floyd. Hij ligt onder het bed van Roger Waters (de echte) maar de beste man wil hem niet releasen. De cameramensen destijds hebben de opnames screwed up, het was erg donker in de zaal en ze hadden er verkeerde tapes in waardoor de opnames te donker waren.

Maakt mij geen flikker uit, de bootlegs zijn slecht. In combinatie met het geluid van de CD ITAOT (the wall live) zou dit een mooie DVD zijn. Of die er ooit gaat komen? Ja! Wanneer? Een paar jaar na de dood van Roger Waters (wederom de echte. Ik leef nog wel 70 jaartjes)

Kingpin112
27-02-2007, 10:12
Gister m'n nieuwe Rammstein (Volkerball) dvd bekeken/beluisterd ...
werkelijk subliem wat een performance en geluid.

rikdrop
24-07-2007, 10:25
In Augustus 1994 heeft Phil Collins een MTV unplugged concert gedaan, dat ik op oudejaarsavond op BBC heb opgenomen op cassette-bandje (ja het bestaat nog). Dit concert was waanzinnig goed en er zit een unieke performance van Separate Lives in.

Eigenlijk is de kwaliteit van het bandje te slecht om op CD te branden. Ik ben echter als de dood dat mijn bandje kapot gaat.

Is er iemand die dit optreden ergens op video, CD, DVD of desnoods tape heeft?

Laat even weten op rikdrop@tiscali.nl
thx.
gr. Rik

joepmens
29-07-2007, 21:24
Rik, weet je zeker dat dit MTV Unplugged was? Was het niet een andere serie?

Joep

joepmens
29-07-2007, 21:27
Ik zit te wachten op de DVD van de Sailing To Philadelphia Tour van Mark Knopfler. Deze is destijds wel opgenomen in Madrid maar of ze ooit nog wat met die opnames gaan doen??

Joep