PDA

Bekijk de volledige versie : L.A. Confidential (SE) [DVD]



Paul Ranft
19-07-2001, 00:05
L.A. Confidential (SE) [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=236)

kaptein Pikaard
24-04-2002, 20:42
Dat hier nog niemand op heeft gereageerd,schande ik heb hem uiteraard in mijn bezit want de film is een regel rechte klassieker en ik als spacey fan ja dan is het verplichte kost he.
curtis hanson die ons op meerdere goede films heeft getracteerd,overtreft zich zelf met een film die boeid van het begin tot het eind en waarbij de drie aussies,russel crowe,guy pierce en vooral james cromewell zeer sterk acteer werk laten zien en vooral de jaren 50tig als decor zeer gepast is.

de dvd is wel redelijk uitgevoerd een echte se is hier niet nodig want de film bevat nauwelijks special effects ,beeld en geluid gewoon goed en als je dat met de film hebt dan heb je aan la confidential een zeer goede aankoop.


ps
bij free record shop als best buy aan geplakt dus voor 17,99 euro doe je zeer goede zaken!

Axioma
06-06-2002, 20:56
Nou , dan doe ik zeker een goede zaak , net besteld via m'n videotheek voor 9€.
Deze classic hoort in ieders collectie thuis.En als er ooit toch een S.E. komt geef ik deze versie wel kado.

ferry8
08-06-2002, 17:11
...op zich een goede film...heb me goed vermaakt...Spacey, Crowe en die Pierce waren top....alleen Kim Basinger...aaah...dat vond ik niks...ze kreeg zelfs een Oscar ervoor....

Rochan
30-11-2002, 11:14
Heb deze film van de week gekeken, had het opgenomen van de tv. Film heeft een goed verhaal, er wordt goed in geacteerd (zelfs door Kim Basinger). Deze film verdient echt het predikaat topper. Ik heb wel een vraag, zijn er nou 2 edities van uit op dvd (de S.E. en gewone editie) Want de versie die ik in de winkels zie liggen, kan ik er niet van afzien, dat het een S.E. is. Deze film komt zeker in mijn collectie(y)

kaptein Pikaard
30-11-2002, 17:30
Er staat in het boekje van warner dat dat het een SE is en er staat wel veel op qua extra's maar hopen dat warner deze film net zo'n herbehandeling geeft als amadeus want voor mij gevoel past er nog meer op qua extra's!

Remco Out
05-02-2003, 13:28
Echt een geweldige film. Acteerwerk en verhaal is subliem. Sinds eind december in mijn collectie en zeker een topper. DVD release is misschien niet wat het zou moeten zijn, maar voor alleen de film al moet je deze DVD aanschaffen.

Richard B.
08-02-2003, 00:31
Dit was een van de eerste dvd's die ik ooit kocht. Geweldige film en heel aardige (vroege) SE. Echt een aanrader als je van 'moderne noir' houdt.

Trivia: er zou in de nabije toekomst nog een tv-serie komen die gebaseerd is op deze film, maar daar heb ik al een tijdje niets van vernomen. Iemand een idee wat daarmee is gebeurt?

Gabriel B.
15-02-2003, 16:10
Een aanrader. Iedereen zou deze moeten gezien hebben.

Cheek
10-03-2003, 04:23
review gemaakt op 01-01-1970 nogwel :P ik neem aan dat er vanuit 1970 in de toekomst is gewerkt, lijkt me logish :?

Vond het trouwens wel een aardige film, maar viel ook een tikkeltje tegen. Netzo als de dvd. Kep em maar weer weg gedaan, de extra's gaven erg weinig meerwaarde aan de film vond ik en de menu's zijn gewoonweg lelijk (smaken verschillen natuurlijk, al is mijn smaak natuurlijk wel optimaal, hihi :wink: ) Zeker gemaakt door dezelfde persoon die de snapper hoes heeft uitgevonden? :/

Albie
04-06-2004, 12:11
Ik heb nietsnapperversie :lol: . Ik was verrast toen ik hem binnen kreeg.

Caledonians
02-11-2004, 12:36
Had bij deze film eigenlijk geen verwachtingen. Maar deze film is mij echt 100% meegevallen. Goed verhaal, ijzersterke cast. Aanrader voor dat geld! (y)y

Grim Creeper
07-02-2005, 12:27
Deze film is mn favorite allertyden.Heeft alles wat een film wat my betreft nodig heb,een goed verhaal,spanningen een erg mooie vrouw. (y)

MGdutch
07-02-2005, 16:21
Erg sterke film met een lekker sfeertje (y).

Kees Hoekerd
14-02-2005, 09:39
Een zeer goeie film.Het zeer goeie script en de zeer goeie cast en de spanning en de sfeer en de vele plotwendingen maken deze film tot weer een misdaadklassieker die ik zeker snel moet gaan kopen.

Don Vito Corleone
28-03-2005, 15:55
Ik zal hem ook maar eens aanschaffen...

Dennis Kuijper
20-05-2005, 00:23
Echt een toppertje dit.Gewoon alleen de hele atmosfeer en noirachtige vind ik al heerlijk.Het verhaal zit erg goed in elkaar en de personages zijn ook erg overtuigend neergezet met sterk acteerwerk van de hele cast.
Elke misdaadfilm liefhebber zou deze in z,n collectie moeten hebben.Nu al een klasieker.

Marco Dubbeldam
12-06-2005, 00:41
Echt een toppertje dit.Gewoon alleen de hele atmosfeer en noirachtige vind ik al heerlijk.Het verhaal zit erg goed in elkaar en de personages zijn ook erg overtuigend neergezet met sterk acteerwerk van de hele cast.
Elke misdaadfilm liefhebber zou deze in z,n collectie moeten hebben.Nu al een klasieker.

Helemaal mee eens. Geweldige film dit!

Kornuit
12-06-2005, 14:53
Hele fijne film!

Heb de special edition hier liggen.

Typisch geval van een geslaagde stampot van goeie acteurs, goed verhaal en goeie regie.

Alexander D
12-06-2005, 15:59
Bestaat er ook een niet SE uitvoering van?

Bij Bol hebben ze een SE, die kost 9,99 en bij FRS een 'gewone' uitvoering niet 2 euro goedkoper is maar volgens FRS geen SE. De EAN code is dezelfde.

En voor het gemak: Bol heeft een andere afbeelding voor de SE, dan jullie voor de review hebben...

Frank
12-06-2005, 16:09
Bestaat er ook een niet SE uitvoering van?

Nee, er is maar één release. De release heeft meteen het predikaat SE gekregen van Warner Bros. (over of dat terecht is valt de discusiëren).

De afbeeldingen van covers op webwinkels kloppen regelmatig niet. Zo ook bij Bol. De afbeelding bij deze recensie is de juiste.

Alexander D
12-06-2005, 16:22
Bestaat er ook een niet SE uitvoering van?

Nee, er is maar één release. De release heeft meteen het predikaat SE gekregen van Warner Bros. (over of dat terecht is valt de discusiëren).

De afbeeldingen van covers op webwinkels kloppen regelmatig niet. Zo ook bij Bol. De afbeelding bij deze recensie is de juiste.

Thanks, ik ga hem nu bestellen. Pas geleend van een kennis en het blijft een topfilm, wat een heerlijk sfeertje en geweldige acteerprestaties.

T-Jerry
19-11-2005, 13:06
Sfeer, acteerwerk, enz allemaal goed in orde. Ik heb er geen spijt van dat ik l.a heb gekocht!

xbarryx
21-11-2005, 11:38
Zeer mooie film, goed verhaal, goedde acteerprestaties.

Heb hier ook de Special Edition liggen :wink: