PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha dvx-s120 of Yamaha rx-v450rds



YouriClaessens
20-06-2004, 16:13
Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 receivers. De 1e heeft ook nog 5 speakers en een subwoofer erbij en heeft alles gewoon ingebouwd (dvd speler enzo). De 2e is alleen een receiver...

De Yamaha dvx-s120 kan ik nieuw voor 309 euro krijgen (met speakers erbij) en de Yamaha rx-v450rds voor 278 euro. Heb je voor die 30 euro meer een veel slechter systeem? Ik weet dat je het moelijk met elkaar kunt vergelijken, maar ik heb nu een Philips MX1060 met een Mordaunt Short 309 Subwoofer. Zijn die speakers van Yamaha ook beter dan die Philips? En die 30 euro verschil, hoor je dat??

Ik weet dat het een beetje onduidelijk is, maar als je antwoord, kan ik een antwoord geven, misschien word het dan duidelijk :)

Bedankt :)

Johan van den D.
21-06-2004, 17:07
Onduidelijk is het maar ga voor de 450 en ga dan langzaam de speakers up-graden.

Mariusz
21-06-2004, 18:17
Ga voor de 450! Losse componenten geven echt een veel betere kwaliteit, gaan meestal langer mee en zijn makkelijker uit te wisselen en te upgraden. De 450 is een prettig geprijsde zeer deftig uitgeruste receiver met veel gadgets en vermogen. Goeie keus lijkt mij!

Robert Kuipers
21-06-2004, 19:52
Ik heb zaterdag de dvx-s120 beluisterd, en viel mij niet tegen.

Daarna heb ik de 440 RDS (€299,-) beluisterd, in combo met elac speakerset, de Cinema 05 esp. (€399,-) Nu, deze 2 systemen zijn niet te vergelijken. Een losse receiver klinkt in mijn oren vele malen beter, voller, meer kracht door de zwaardere voeding die erop zit, en nog een voordeel, bij hoog vermogen wordt de losse receiver minder warm.

Ik heb dus de 440 gekocht, in combo met de dvd s540 (€199,-) en de Elac cinema 05 met active sub, zie http://elac.de/en/products/cinema/cinema05.html

als dit boven je budget uitkomt, zou ik verder sparen, en later een goede set speakers, met losse sub aanschaffen.

Ik ben ZEER tevreden met deze combo, klinkt werkelijk geweldig. Maar mijn oren zijn natuurlijk niet de jouwe, en dus zal je het zelf moeten horen!