PDA

Bekijk de volledige versie : La Vita E Bella [DVD]



Eric van Ballegoie
18-07-2001, 23:05
La Vita E Bella [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=237)

Henk Heideveld
19-10-2001, 14:37
Ja, aan de oppervlakte een lieve en ontroerende film. Maar zou het in de concentratiekampen het er ook allemaal zo gemakkelijk aan toe zijn gegaan. Ik moest dat over het hoofd zien om de kern van het verhaal zelf te kunnen blijven waarderen.

Richard B.
15-12-2003, 01:13
Leuke film! Ofzo? Ik ben een beetje in verwarring: een grappige film over de holocaust? :confused:

Op zich een goeie en ontroerende film maar het feit dat er humor doorheen gemengt word is toch wel een vreemd gegeven. Na films als The Pianist en Schindlers List is het toch moeilijk om dan een film als deze op een niet-nuchtere manier te bekijken. Daar is het onderwerp toch wel wat zwaar voor.

Reinbo
15-12-2003, 07:47
Sentimentele k*tfilm met Roberto Bennini die het meest irritante personage uit de film geschiedenis neer zet.

Flea
15-12-2003, 09:22
Heb de film nog niet gezien, mijn vriendin vond hem heel mooi enzo...schaf hem denk ik binnenkort wel aan

El SalvaCeppie
25-12-2003, 13:38
dit is een film waar vaak over gezegd wordt: 'je moet er van houden'
het eerste half uur was ik nog in een mwah stemming maar gaandeweg de film maakte mwah plaats voor sjoh.... (en uiteindelijk toch nog een 7)

RemcoZ
30-01-2004, 17:17
Ik vond dit een goede film. Sommige stukken in het concentratiekamp zijn inderdaad wat onwaarschijnlijk, maar ik vond de rol van de vader juist erg goed gespeeld! Hij bleef positief en deed er alles aan om zijn zoontje gerust te stellen. Indrukwekkende en soms best ontroerende film!

Marco Dubbeldam
17-10-2004, 12:59
Ik vond dit wel echt een superfilm! En zo denken er volgensmij nog wel veel andere mensen over... :wink:

MGdutch
17-10-2004, 14:45
Deze staat nog steeds op mijn wishlist!!!

A3aan
18-10-2004, 12:34
Hmm, snap de score niet, maar zullen wel veel anti-stemmen bij zitten.

Het begin bekoorde me eerst ook niet zo, dat personen zich in eerste instantie ergeren aan de hoofdpersoon kan ik me ook alles bij voorstellen. Maar op het tweede en vorlgende gezicht is het gewoon een erg sterke film met m.i. ook z.g. 'levenslessen' op een luchtige manier gebracht (zeer anders dan wat amerikaanse films doorgaans doen).

SKMbeat
18-10-2004, 13:45
Ik denk dat je bij een film als La Vita è Bella niet moet afvragen of het daadwerkelijk zo had kunnen gebeuren in een concentratiekamp. Het is geen Schindler's List, Escape From Sobibor. Wat de film volgens mij wilde benadrukken is dat WO2 niet alleen verschrikkelijk was om de vele miljoenen die er gestorven/vermoord zijn,maar al erg genoeg door het feit dat een gezin uit elkaar wordt gerukt vanwege het feit dat ze Joods waren.
Een pracht van een film,vooral de wending in het midden komt goed aan.

raymond koene
11-04-2005, 08:28
Mooie film, die hier en daar wel wat onwerkelijk op mij overkomt. Vooral de ruimtes die de hoofdpersoon in het concentratiekamp krijgt om of om bepaalde zaken verborgen te houden doen wat vreemd aan. Ook de "netheid" van het concentratiekamp (waarbij de gruwelen niet zoals in Schindler's List in beeld gebracht worden) verbaast mij enigszins zeker gezien het gedrag van nazi's uit andere concentratiekampfilmen. Maar als je daar doorheen prikt zie je vooral een ontroerend verhaal waarbij een familie uiteen gerukt wordt met erg goede acteerprestaties. Zeker een aanrader wat mij betreft!

rkrijger
11-04-2005, 11:56
Heb deze film (omdat hij me niet kon boeien) na een half uur uitgezet!

Rob Eric Blank
11-04-2005, 14:36
Heb deze film (omdat hij me niet kon boeien) na een half uur uitgezet!
Film barbaar, ik raad hem toch aan om compleet af te kijken en daar dan vervolgens je mening op te baseren.

rkrijger
11-04-2005, 14:56
Heb deze film (omdat hij me niet kon boeien) na een half uur uitgezet!
Film barbaar, ik raad hem toch aan om compleet af te kijken en daar dan vervolgens je mening op te baseren.

Tsja, kan zijn. Ik wist ook dat velen dit een hele goeie film worden. Maar ik had het na een kwartier al gezien. Vervolgens nog een kwartier aangekeken....

Het was die goser die steeds "mijn prinsesje" zei... Was voor mij volkomen ongeloofwaardig...

raymond koene
11-04-2005, 15:39
Heb deze film (omdat hij me niet kon boeien) na een half uur uitgezet!
Film barbaar, ik raad hem toch aan om compleet af te kijken en daar dan vervolgens je mening op te baseren.

Tsja, kan zijn. Ik wist ook dat velen dit een hele goeie film worden. Maar ik had het na een kwartier al gezien. Vervolgens nog een kwartier aangekeken....

Het was die goser die steeds "mijn prinsesje" zei... Was voor mij volkomen ongeloofwaardig...

zou kunnen, ook ik had in het begin problemen met zijn karakter...maar, een oordeel over een film kun je pas vellen als je de hele film gezien hebt. misschien moet je even door de zure appel heenbijten om te constateren dat je het hier toch echt over een goede film hebt. vooral het tweede deel van de film is namelijk erg sterk...

Dennis Kuijper
11-04-2005, 17:01
Heb deze film (omdat hij me niet kon boeien) na een half uur uitgezet!
Film barbaar, ik raad hem toch aan om compleet af te kijken en daar dan vervolgens je mening op te baseren.

Tsja, kan zijn. Ik wist ook dat velen dit een hele goeie film worden. Maar ik had het na een kwartier al gezien. Vervolgens nog een kwartier aangekeken....

Het was die goser die steeds "mijn prinsesje" zei... Was voor mij volkomen ongeloofwaardig...

Ik zet hem meestal alleen af bij ''slechte'' films. :lol:
Ongeloofwaardig?Ik vind Roberto Benigni echt wel een goede acteur en zet hier een ijzersterke rol neer.Je moet natuurlijk wel van drama houden en niet van aktie/spektakel.Hartverwarmende en bij vlaagen emotioneel en grappig.Topfilm.

rkrijger
11-04-2005, 19:02
Ongeloofwaardig?Ik vind Roberto Benigni echt wel een goede acteur en zet hier een ijzersterke rol neer.Je moet natuurlijk wel van drama houden en niet van aktie/spektakel.Hartverwarmende en bij vlaagen emotioneel en grappig.Topfilm.

Ieder zijn meug, het was/is niet aan mij besteed en ik vrees dat er geen 2e kans komt...

Zeeuws Meisje
12-04-2005, 22:56
Een geweldige film met een aantal hilarische momenten en een aantal zeer emotionele momenten.

Twee scenes zijn mij bijgebleven: [spoiler:9438d9b2d0]het stukje waarbij Benini vertaald wat de Duitse bewaker zegt op het moment dat ze in het strafkamp aankomen, is mij bijgebleven. En bijna aan het einde wanneer het zoontje moederziel alleen op de binnenplaats staat en de tank de hoek om ziet komen, waarbij hij denkt dat hij de hoofdprijs heeft gewonnen.[/spoiler:9438d9b2d0]

Toontje1985
19-05-2005, 16:24
Erg goeie film, ben ook blij dat ik hem in bezit heb

skschino
20-05-2005, 09:52
IS een hele leuke film,
moet hem alleen nog een keertje kopen

Tim k
20-05-2005, 15:21
Ik denk dat je bij een film als La Vita è Bella niet moet afvragen of het daadwerkelijk zo had kunnen gebeuren in een concentratiekamp. Het is geen Schindler's List, Escape From Sobibor. Wat de film volgens mij wilde benadrukken is dat WO2 niet alleen verschrikkelijk was om de vele miljoenen die er gestorven/vermoord zijn,maar al erg genoeg door het feit dat een gezin uit elkaar wordt gerukt vanwege het feit dat ze Joods waren.
Een pracht van een film,vooral de wending in het midden komt goed aan.

Denk er ook zo over. Prachtfilm!

marcel v.
01-01-2009, 14:36
Een redelijke film; sterk spel, mooi verhaal met matige uitwerking. Het uitbeelden van een concentratiekamp zal echter altijd wel moeilijk blijven; weinig acteurs zullen bereid zijn anderhalve maand niet te eten om een rol uiterlijk geloofwaardig te kunnen spelen.
Ook mij verbaast de extreem lage score. Een vorm van 'filmmoord' ?