PDA

Bekijk de volledige versie : geluidskwaliteit



kees van rijs
30-12-2001, 19:27
Ik heb nu zo'n 30 dvd's op de plank staan, maar bij de aanschaf van menige dvd valt de kwaliteit van het geluid tegen. Denk hierbij aan dts versies die niet noemenswaardig beter klinken dan dd5.1 formaat geluid. Het ligt niet aan de installatie die ik heb, Maranz DV3100/SR5000, met Kef Qserie speakers. Bv het ik de beroemde Eagles 'Hell freezes over' DVD die klinkt waanzinnig, maar Tina Turner 'One last time in concert' is matig. Wel heb ik de ervaring dat bv dvd's van Image entertainment wel goed van kwaliteit zijn. Heeft iemand hierbij kooptips. Bv welke labels er goede titels uitbrengen en welke niet?? BVD Groetjes kees

Nathan Strik
30-12-2001, 20:05
Ik vind het geluid bij DVD´s over het algemeen zeer goed. Ik weet dat er een aantal rotte appels tussen zitten, maar dat hou je met alles. Ik herinner me nog dat ik een VHS band had van Jumanji die veel te zacht opgenomen was, maar al geven ze me 200 videobanden kado... ik ga nooit meer terug. DVD rules!!!

Arnold van Oostrum
30-12-2001, 22:52
Denk hierbij aan dts versies die niet noemenswaardig beter klinken dan dd5.1 formaat geluid. Hmmm.... wat valt hieraan tegen dan, als beide goed klinken is er toch niks aan de hand.

Het overgrote deel van de DVD's die uitgebracht worden door de maatschappijen heeft prima geluid. Soms zit er een minder produkt tussen. Uiteraard schrijven wij daar ook over in onze recensies. Dus houdt onze recensies in de gaten en je weet welke DVD's goede geluidskwaliteit hebben (en nog veel meer).