PDA

Bekijk de volledige versie : Canal Digitaal



Edwin vd Zwaard
30-12-2001, 22:08
Ik ben ook van plan om Canal Digitaal te nemen, omdat ik op mijn kamer echt ONTZETTEND slecht beeld heb.. Maar ik denk er nog even over, omdat ik toch nog weer een decoder van een rug moet kopen..

Zijn er misschien mensen die al digitagebruik maken van Canal Digitaal, en er ervaringen/aanbevelingen voor hebben..

Edwin

jeffrey van der pluym
13-03-2002, 15:13
Hallo edwin

Weet jij of je bij canal digitaal, dolby digital of dts geluid krijgt, want ze adverteren met dvd geluid en beeld. Maar ik kan op hun site nergens iets vinden over dolby digital/dts. Weet jij hier iets meer van?

Maxster4th
13-03-2002, 18:27
Waarom neem je geen Digitenne?
Dit wordt rond oktober in Nederland (grotere plaatsen) beschikbaar en heeft ook digitaal beeld en geluid. Prijs is geloof ik lager dan zo'n schotel. Je hebt een antenne (15 cm groot) en eventueel een soort converter (digital==>analog) voor als je tv geen digitale ingang heeft.

NOTE:
Als je dit al bedoelde, dan heb ik dit niet gezegd!

Edwin vd Zwaard
13-03-2002, 21:36
Ik heb er toen over nagedacht, omdat mijn kabel op mijn kamer bar en bar slecht was.. Maar nu heb ik een gat in de muur geboord, en mijn tv aangesloten op een andere aansluiting, en alles doet het weer prima..

Ik heb er toen ook niets over kunnen vinden, of er nou dts en dd5.1 ondersteund werd, en werd van de site ook niet echt veel wijzer.. Dus kan je daar niet mee helpen jeffrey.

Wat ik trouwens wel naatje vind, is dat je met een schotel niet eens alle leuke zenders (bv de engelse) kan ontvangen, maar wel alle zuid europese, waar geen hond naar wil kijken :(

Maar dat digitenne.. is daar ook een website van ??

Anonymous
14-03-2002, 07:11
Ik wacht tot overal glasvezel (schrijf je dat zo ? :p) in de grond
ligt en dat we onze tv en dvd kunnen aansluiten met een I-link
kabeltje :p Om nu ergens in te storten zoals een Canal Digitaal
zie ik niet zo zitten.Ik kijk nooit TV en kijk ik TV is het Canal+,
DVD of Ps2 en die hebben prima beeldkwaliteit :)

Sander van Breukelen
14-03-2002, 07:55
Sommige zenders ondersteunen wel DD. Dit zijn alleen geen canal digital zenders.
Het ontvangen van zuid-europese zenders is best wel handig, beter dan die duitse bende die alles nasynchroniseren. Op veel van die kanalen zit ook een engelse geluidstrack. Je kan dus gewoon vrij nieuwe films kijken in het engels.
Het beeld is net als DVD MPEG2, maar het is afhankelijk van de bandbreedte van de transponder of het werkelijk DVD-kwaliteit haalt. DVD is naar mijn mening wel wat beter, maar tv via de sat heeft nog altijd veel beter beeld dan via de kabel.

Ik zou geen schotel en receiver kopen omdat je canal plus wilt kijken, dat is pas zonde van je geld. Moet je iets van f60,- per maand betalen voor bagger. Alleen de sportuitzendingen zijn interessant.