PDA

Bekijk de volledige versie : Probleemtitels



ron
31-12-2001, 09:15
Weet iemand of er op internet overzichten bestaan van zogenaamde probleemtitels per dvd-speler type/merk ?
Mijn DVD-speler heeft er sinds gisteren de brui aan gegeven en ik wil nu de pioneer dv444 aanschaffen, maar wil wel zeker weten dat mijn huidige collectie probleemloos afspeelt (alles regio 2).

Bij voorbaat dank !!!

bmateijsen
31-12-2001, 09:34
Probleemtitels zijn er altijd....

tarzan regio 2 bijvoorbeeld... ook de welbekende U571 kan problemen geven...na de layer change, Magnolia regio 2 na layer change..

Maar dat scheelt per dvd-speler en de hoogte van foutcorrectie bijvoorbeeld.

Groet Bjorn

Alex van den Berg
31-12-2001, 13:14
Probleemtitels zijn er altijd....

tarzan regio 2 bijvoorbeeld... ook de welbekende U571 kan problemen geven...Beide titels draaien zonder problemen op mijn Sony speler...

Digger
31-12-2001, 13:37
Ik heb een pioneer 525, en ik heb nog nooit een probleem gehad. Dus pioneer is wat mij betreft probleemloos

M Balje
31-12-2001, 13:41
Weet iemand of er op internet overzichten bestaan van zogenaamde probleemtitels per dvd-speler type/merk ?
Mijn DVD-speler heeft er sinds gisteren de brui aan gegeven en ik wil nu de pioneer dv444 aanschaffen, maar wil wel zeker weten dat mijn huidige collectie probleemloos afspeelt (alles regio 2).

Bij voorbaat dank !!!

Heb je geen gatantie meer ...?
Ga anders terug waar je hem hebt gekocht !!!

Rutger
31-12-2001, 13:41
Ik heb bij 1 of 2 films, dat het beeld heel even hapert, maar dat is de layer overgang. Voor de rest heb ik er geen last van. Niet met beeld en ook niet met geluid.

ron
31-12-2001, 13:43
Heb vanmorgen de pioneer dv444 aangeschaft. Puik apparaatje, alles draait probleemloos, ook mp3.
Maar ja, ik was ook een Yamakawa gewend, die had bijna bij elke titel wel een afspeelprobleem. Wat een verademing is dit zeg !!! :)

gozer20
31-12-2001, 13:43
U571 een probleem titel?
ik heb die film recent bij bol.com besteld en als ik nederlandse ondertitels kies, zie ik geen ondertitels....?!?

i

ron
31-12-2001, 13:47
Nee M Balje, ik had geen garantie meer op die Yamakawa. Tijdens een firmware upgrade bleef de cd-rom hangen en dan kan je hem direkt wegmieteren. Yamakawa heeft hun werkzaamheden in Nederland gestaakt, wel kon ik een nieuwe eprom uit Duitsland importeren, maar dan toch liever een nieuwe speler. Ik wilde mezelf niet langer kwellen met dat apparaat.

ron
31-12-2001, 13:49
U-571 gaf op mijn wijlen Yammi ook subtitle problemen, de pioneer snapt het gelukkig wel.

Nathan Strik
31-12-2001, 14:22
Lijstje bij mij bekende probleemtitels:

- Fantasia 2000 (Regio 2)
- Tarzan (Regio 2)
- A Clockwork Orange - New Kubrick Collection (Regio 2)
- The Ninth Gate (Regio 2, NL)
- James Bond - The World is Not Enough (Regio 2)
- Dinosaur 2-disc Collector´s Edition (Regio 1)

Verder altijd uitkijken bij:

- Disney/Buena-Vista DVD´s (vooral de oudere)
- Onbekende of kleinere DVD-producenten
- DVD´s met speciale functies zoals multi-branching (Abyss, Independance Day, Terminator 2 (Regio 1))

Everlast
31-12-2001, 15:07
Mijn advies is Pioneer. Ik heb drie jaar een Pioneer DV505 gehad en die heeft al die tijd zonder problemen gewerkt. Ook met de beruchte titels heb ik nooit problemen gehad -zelfs niet met de seamless branching DVD's als 'The Abyss' en 'Independence Day'.

Sinds twee weken heb ik de Pioneer DV444. Veel sneller dan de DV505 (da's niet verwonderlijk!), én geschikt voor DTS. Er gaat -opnieuw- een wereld voor me open! HA HA HA

Mike Philippens
31-12-2001, 15:48
Tijdens een firmware upgrade bleef de cd-rom hangen en dan kan je hem direkt wegmieteren.
Heeft een vriend van me ook gehad. De website vermelde andere instructies als de readme, en die laatste is door hem gevolgd. Dom, zo beweerde Yami, want op de website stond dat je deze update niet mocht uitvoeren bij bepaalde versies. De readme zei hier niets van, dus DVD speler ge-fried...
Gelukkig was die loempia verkoper in Nederland toen nog vertegenwoordigd en hebben ze de boel nog kunnen herstellen. Een week of wat later zet dat ding bijna zijn huis in de fik! Trafo doorgebrand... Nog nét op tijd kunnen repareren, terwijl die tent hier werd opgedoekt. Als je nu problemen hebt met het rijstbrandertje ben je inderdaad de sigaar. Doorsparen dus!

mark t
31-12-2001, 16:36
M'n pioneer 525 weigert Leon/The Professional af te spelen. Ik heb al 3 exemplaren van deze film tevergeefs ingeruild. Jammer, want 't blijft een top-film.

M Balje
31-12-2001, 21:35
Lijstje bij mij bekende probleemtitels:

- Fantasia 2000 (Regio 2)
- Tarzan (Regio 2)
- A Clockwork Orange - New Kubrick Collection (Regio 2)
- The Ninth Gate (Regio 2, NL)
- James Bond - The World is Not Enough (Regio 2)
- Dinosaur 2-disc Collector´s Edition (Regio 1)

Verder altijd uitkijken bij:

- Disney/Buena-Vista DVD´s (vooral de oudere)
- Onbekende of kleinere DVD-producenten
- DVD´s met speciale functies zoals multi-branching (Abyss, Independance Day, Terminator 2 (Regio 1))


The world is not enough ?????????????????

Ik heb deze dvd ook en er is maar 1 ding en dat is dat hij hapert bij de sprong van tjaperter 10 naar tjaperter 11.
Voor de rest geen problemen,maar wat is jou probleem dan ?

Nathan Strik
01-01-2002, 01:54
The world is not enough ?????????????????
Ik heb deze dvd ook en er is maar 1 ding en dat is dat hij hapert bij de sprong van tjaperter 10 naar tjaperter 11.
Voor de rest geen problemen,maar wat is jou probleem dan ?
Nou, allereerst geven maar één of twee DVD´s hierboven op mijn speler(s) problemen, zou wel erg zijn als het niet zo was. De rest heb ik gehoord van kennissen.
Maar The World is not Enough schijnt op veel Sony Playstations vast te lopen na een bepaald hoofdstuk. (heb ik zelf nog niet getest eigenlijk, ik heb hem het laatst bekeken op mijn JVC, maar ik hoorde hiervan en ik zal het binnenkort eens even testen.)

Even voor de duidelijkheid dus:

- Clockwork Orange doet raar op mijn PS-2, maar doet het perfect op mijn JVC
- Fantasia 2000 speelt helemaal niet op mijn PS-2 en wel weer op JVC.
- The Ninth Gate speelt hakkelig in het menu op mijn JVC en doet het perfect op mijn PS-2.

De rest van mijn lijstje is dus alleen "van horen zeggen". Al mijn DVD´s kan ik dus wel afspelen op een van de twee spelers, dus wat dat betreft geen probleem gelukkig. :D

smartsys
02-01-2002, 09:44
Ik heb een Philips DVD 960 en heb oa. Tarzan en nog enkele andere Disney DVD's, maar ik heb nergens problemen mee.

Een enkele keer, vooral als ie koud is, weigert de speler een specifieke DVD te lezen. Dit is bijna altijd de DVD Hell Freezes Over van The Eagles. Na drie, vier keer de dvd opnieuw in de lade te plaatsen pakt ie hem wel en daarna zijn er geen problemen what-so-ever. Andere dvd's pakt ie dan overigens probleemloos. En op bedrijfstemp. pakt ie ook de "probleem" dvd's zonder hapering.

Wat ik van andere mensen heb vernomen is dat zij vaak problemen krijgen als hun speler regiovrij is gemaakt.

Ik heb de mijne in originele staat en het enige probleem is het af en toe weigeren van een enkele dvd.

Ik denk het probleem niet zozeer aan bepaalde titels ligt, maar eerder aan een gebrekkige firmware in de DVD-speler. Een firm-ware upgrade zal ook vele problemen kunnen oplossen.

Johan Berkhout
02-01-2002, 09:48
Lijstje bij mij bekende probleemtitels:

- Fantasia 2000 (Regio 2)
- Tarzan (Regio 2)
- A Clockwork Orange - New Kubrick Collection (Regio 2)
- The Ninth Gate (Regio 2, NL)
- James Bond - The World is Not Enough (Regio 2)
- Dinosaur 2-disc Collector´s Edition (Regio 1)

Verder altijd uitkijken bij:

- Disney/Buena-Vista DVD´s (vooral de oudere)
- Onbekende of kleinere DVD-producenten
- DVD´s met speciale functies zoals multi-branching (Abyss, Independance Day, Terminator 2 (Regio 1))


Zeg ik heb T2 r1 en clockwork orange tarzan...maar wat moet het probleem dan zijn ???

ron
02-01-2002, 10:20
Zeg ik heb T2 r1 en clockwork orange tarzan...maar wat moet het probleem dan zijn ???
Bij T2 r1 had seamless branching een probleem kunnen zijn. De laatste generatie dvd-spelers heeft hier echter geen probleem meer mee.

Johan Berkhout
02-01-2002, 10:21
ooh....

ron
02-01-2002, 10:32
Ik denk het probleem niet zozeer aan bepaalde titels ligt, maar eerder aan een gebrekkige firmware in de DVD-speler. Een firm-ware upgrade zal ook vele problemen kunnen oplossen. Het omgekeerde geldt natuurlijk dan ook: mag je verwachten dat een dvd-speler van nu ook over een jaar nog alle dvd-titels probleemloos kan afspelen? Dit is wel te hopen, maar het verleden heeft al verschillende malen aangetoond dat allerlei nieuwe technieken als seamless branching en RCE wel degelijk voor problemen kunnen zorgen. En niet alle spelers kunnen even simpel van nieuwe firmware worden voorzien. Da's lekker !

Nathan Strik
02-01-2002, 13:29
Zeg ik heb T2 r1 en clockwork orange tarzan...maar wat moet het probleem dan zijn ???
- Voor T2 zie hierboven...

- Tarzan heeft een paar honderd fouten erin zitten die voor problemen kunnen zorgen op spelers waar de foutmarge te streng is ingesteld.

- Bij A Clockwork Orange geven chapters 4 en 5 op sommige spelers (PS-2´s bijvoorbeeld) problemen bij het afspelen.

Johan Berkhout
02-01-2002, 13:44
ach ja 'k heb goede spullen...dus heb er gelukkig geen last van ;)

Edwin V
03-01-2002, 07:11
Als ik problemen heb ligt het tot nu toe altijd aan de DVD (vuil (schoonmaken) of bekrast (terug naar de winkel)). Ik heb een Sony DVP 735D. Van de laagwisseling heb ik overigens wel last als deze niet goed geplaatst is blijft het beeld even stil staan.

colani
03-01-2002, 07:15
Ik heb dan sinds kort een JVC CP-102-AL Thuis bios en helemaal geen problemen meer. Behalve niet regio vrij dan.

Op mijn PC heb ik een Creative Encord Dxr-3 en daar speelden de volgende titels niet het laatste hoofdstuk:

Bone Collector, The (R2)
Johnny Memonic (R2)
Vampires (R2)
Dr. No (R2)

Misschien heeft iemand deze problemen ook. Het lag in ieder geval aan de speler, want de DVD's spelen nu perfect in mijn JVC.
Ik heb de DVD's toen gewoon geruild voor andere titels.

ron
03-01-2002, 07:57
Ik heb een Sony DVP 735D. Van de laagwisseling heb ik overigens wel last als deze niet goed geplaatst is blijft het beeld even stil staan. Dus niet alleen Pioneer heeft daar last van ? Het wordt hoog tijd dat die A-merken eens buffers gaan inbouwen.

Vinnie
03-01-2002, 11:06
Dus niet alleen Pioneer heeft daar last van ? Het wordt hoog tijd dat die A-merken eens buffers gaan inbouwen.

Heb daar bij m'n JVC ook last van. Niet dat ik er wakker van lig, overigens. :) Problemen bij Tarzan etc. zijn me vreemd, dus verder valt de schade wel mee.

Nathan Strik
03-01-2002, 14:08
Dus niet alleen Pioneer heeft daar last van ? Het wordt hoog tijd dat die A-merken eens buffers gaan inbouwen.
Toen het DVD-formaat net nieuw was, was er sprake van dat Sony net als in zijn Discman´s ook buffers zou gaan inbouwen in zijn tweede generatie DVD-spelers. Nou, we zitten inmiddels bij de vierde generatie ofzo, maar nog steeds geen buffer... foei Sony!!!
En Philips moet zich helemaal schamen. Iedereen moet gewoon Denon´s goede voorbeeld volgen.

ron
03-01-2002, 17:36
Iedereen moet gewoon Denon´s goede voorbeeld volgen. En tot die tijd lacht Denon zich waarschijnlijk rot...je zou toch zeggen dat een merk een speler voorzien van een dergelijk "extraatje" boven die van de concurrenten kan uittillen. Intussen begint ook opeens elk merk MP3 aan boord te leveren omdat ze anders achterblijven, dus waarom geen 4 MB buffer ?