PDA

Bekijk de volledige versie : Fouten op DVD-Films



Ohjajoh!?
31-12-2001, 10:10
Ik heb nu sinds een maand een DVD speler (harman Kardon DVD-20) aangeschaft vanwege de alom geprezen beeld- en geluidskwaliteit.
In die tijd heb ik zo'n 30 DVD's gekocht waarvan de meeste films echt geweldig zijn. Alleen erger ik me aan sommige fouten die te zien zijn op een film.
Laatst had ik Star Wars I aangeschaft en wat bleek....in scene 23
als men een woning in stapt blijft het beeld een seconde hangen voordat hij overgaat naar de volgende scene :confused:
Is die iemand anders ook opgevallen of ligt dit alleen aan mijn DVD? Ik wil niet zeikerig overkomen voor een luttele seconde maar als ik een film haal voor 60,- wil ik toch wel dat er niks mee mankeert!
Maar niet alleen in star wars ook in donnie Brasco (geluid loopt eerder dan het beeld op het eind) en Jurassic Park (geluid viel weg midden in de film)....Is Iemand anders dit ook opgevallen?:confused:

Olaf M.
31-12-2001, 10:57
Is die seconde niet de layer change ? Ik heb hem niet dus ik weet het niet, als iemand anders die dvd heeft ? Die weet het misschien?

Ik heb nu 85 dvd's en alleen Hollow man heeft een foutje, het beeld blijft hangen, en dan knalt hij hem er uit. Kan je de volgende scene handmatig opzoeken :confused:
Maar die gaat retour naar play.

Rikkert
31-12-2001, 10:58
Waarschijnlijk is het wegvallen van je geluid, en het pauzeren van je beeld, te wijten aan de laagwisseling van de dvd.
Als je dvd speler van laag wisselt, is er even geen signaal wat resulteert in het wegvallen van geluid/beeld.
Er zijn dvd`s waarop de laagwisseling slecht geplaatst is, midden in een scene dus. Dan is de laagwisseling merkbaar. Wanneer de laagwisseling tussen 2 scene`s zit niet.

Als je nu even een DENON DVD 2800 koopt, ben je van je probleem af, want deze heeft een 4 mb buffer, die ervoor zorgt dat de laagwisseling ongemerkt plaatsvind.

succes ermee!

Alexander de Mol
31-12-2001, 12:11
Maar niet alleen in star wars ook in donnie Brasco (geluid loopt eerder dan het beeld op het eind) en Jurassic Park (geluid viel weg midden in de film)....Is Iemand anders dit ook opgevallen?:confused: Wat betreft Donnie Brasco..check deze thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1444&highlight=Donnie+Brasco) op de replies van 'System 3rror' en die van mijn persoontje.
Een 'layer change' hoort nu eenmaal bij een DVD film. Bij een aantal films is het moment soms heel goed gekozen bij andere weer heel beroerd. Daarnaast kan de DVD speler ook positieve en negatieve invloed op de 'layer change' hebben, zoals Rikkert hierboven aangeeft.
Het wegvallen in het geluid van Jurassic Park is wel vreemd. Is dit incidenteel geweest of is dit telkens het geval?

Dadaveke
31-12-2001, 15:59
Ik heb een probleem in de film The Faculty.Ik hoor 4 x in de film een harde storing in het geluid.De omschrijving :een harde tik.

groeten

Ohjajoh!?
31-12-2001, 17:31
Een 'layer change' hoort nu eenmaal bij een DVD film. Bij een aantal films is het moment soms heel goed gekozen bij andere weer heel beroerd. Daarnaast kan de DVD speler ook positieve en negatieve invloed op de 'layer change' hebben, zoals Rikkert hierboven aangeeft.

Een layer change?..dan is dat het waarschijnlijk geweest!
In ieder geval bedankt voor de info!



Het wegvallen in het geluid van Jurassic Park is wel vreemd. Is dit incidenteel geweest of is dit telkens het geval?

>>>dit was gelukkig incidenteel!!

garrincha
31-12-2001, 18:23
dat geluid-beeld verschil bij donny brasco was inderdaad lachwekkend. 't zal wel door de extreem lage prijs zijn gekomen.

WK.Sikma
31-12-2001, 18:47
Dadaveke Ik heb een probleem in de film The Faculty.Ik hoor 4 x in de film een harde storing in het geluid.De omschrijving :een harde tik.

Klopt dit is een productiefout,de nieuwe dvd's van the faculty schijnen naar horen zeggen goed te zijn,mijn faculty heeft diezelfde tikken,erg ***.....

Dadaveke
01-01-2002, 12:13
Dat wist ik niet, en ik wilde de film opnieuw kopen.
Bedankt voor de info

kees van rijs
01-01-2002, 12:25
DVD speler gelijk wegpleuren in de vuilnisbak (btw waar woon je kan ik hem er uitpikken)
groetjes kees

Anonymous
01-01-2002, 19:58
Titels die genoemd worden heb ik géén fout kunnen ontdekken.
Het kan liggen aan je dvd schijfje, wordt misschien ook wel eens
op verkeerde manier geproduceerd of je dvd speler laser is vies,
maar bij een nieuw apparaat gaat dat ook niet op mits je een
vieze dvd erin heb gestopt, of je software van je speler is gewoon
PIEP.Check dit allemaal even en maybe is het opgelost.

Foutje van een dvd film moet ik zeggen, misschien een lullige,
maar Amsterdamned loopt met DD5.1 het geluidsspoor verkeerd.
Scene speedboten, boot komt van links naar rechts en geluid ? Preciesssss gaat van rechts naar links.Foutje bedankt !

Dadaveke
01-01-2002, 22:10
Ik woon in Maastricht, maar ik gooi hem niet weg sorry Kees.:D