PDA

Bekijk de volledige versie : Wat te doen bij wanbetaling?



hare
29-06-2004, 10:56
Sniper_warrior heeft een maand geleden hero gekocht van mij.

Nou ben ik iemand die goed van vertrouwen is en altijd gewoon meteen opstuurt, ik wacht niet op het geld ofzo.

Ik heb al aardig wat dealtjes gedaan, en dat heeft nooit problemen opgeleverd.

Maar nu dus wel. Geld zou worden overgemaakt, maar was de ene keer verkeerde nummer, geen tijd, huiswerk etc etc. En het was niet hij die het ff meldde, nee ik moest er naar vragen.

En nu zit ik dus nog steeds te wachten. Het geld zou anderhalve week geleden zijn overgemaakt en is nog steeds niet binnen. Zelfs al komt het uit Belgie, zolang duurt het normaal nooit.

Is hier nog iets tegen te doen?

Basso
29-06-2004, 13:17
Min uitdelen en volgende keer misschien iets voorzichtiger zijn?

Iig klote voor je :? ik hoop dat het opgelost wordt

hare
29-06-2004, 13:20
Min uitdelen en volgende keer misschien iets voorzichtiger zijn?

Iig klote voor je :? ik hoop dat het opgelost wordt

Voorzichtiger zijn, ja, maar ja, dan kan je mensen dus niet meer vertrouwen. Vind ik ook een beetje ver gaan.

En hij krijgt sowieso een dikke min, heb ik alleen mijn 12 euro niet mee terug :evil:

Basso
29-06-2004, 13:24
Misschien kan je dmv van zijn ip naam en adres achterhalen bij de crew ofzo. Kan je hem misschien bellen oid...

SKMbeat
29-06-2004, 14:43
Ik denk dat het het een goed idee zou zijn als je alleen DVD's via DVD.nl kan verkopen/kopen onder de voorwaarde dat je adres en andere noodzakelijke gegevens openbaar worden aan de gedupeerde bij een wanbetaling of wanverkoop.
Alleen een min uitdelen stopt toekomstige verkopen maar de gedupeerde blijft nog steeds zitten met een financieel tekort.Het openbaar maken van de gegevens stelt de gedupeerde in staat om in ieder geval nog verdere acties te ondernemen.

hare
29-06-2004, 15:32
Ik denk dat het het een goed idee zou zijn als je alleen DVD's via DVD.nl kan verkopen/kopen onder de voorwaarde dat je adres en andere noodzakelijke gegevens openbaar worden aan de gedupeerde bij een wanbetaling of wanverkoop.
Alleen een min uitdelen stopt toekomstige verkopen maar de gedupeerde blijft nog steeds zitten met een finacieel tekort.Het openbaar maken van de gegevens stelt de gedupeerde in staat om in ieder geval nog verdere acties te ondernemen.

Hehe, errug netjes gezegt, maar ben het wel met je eens.

John Sital
29-06-2004, 15:38
heb je al een pm gestuurd naar de crew?
als het een abn nummer is kan ik zijn adres wel achterhalen en dan kun je er ff langsgaan met wat vrienden.
maar idd een min uitdelen en de crew op de hoogte stellen.
succes ermee.

hare
29-06-2004, 15:50
heb je al een pm gestuurd naar de crew?
als het een abn nummer is kan ik zijn adres wel achterhalen en dan kun je er ff langsgaan met wat vrienden.
maar idd een min uitdelen en de crew op de hoogte stellen.
succes ermee.

nope, nog geen pm naar de crew gedaan. Wie kan ik daar het beste van op de hoogte stellen?

runob
30-06-2004, 01:00
Ik denk dat het het een goed idee zou zijn als je alleen DVD's via DVD.nl kan verkopen/kopen onder de voorwaarde dat je adres en andere noodzakelijke gegevens openbaar worden aan de gedupeerde bij een wanbetaling of wanverkoop.
Alleen een min uitdelen stopt toekomstige verkopen maar de gedupeerde blijft nog steeds zitten met een finacieel tekort.Het openbaar maken van de gegevens stelt de gedupeerde in staat om in ieder geval nog verdere acties te ondernemen.

Wat ben je nu met gegevens? Ik wacht nog steeds op een aantal dvd's die ik 9 maand geleden gekocht heb. Moet ik daar nu speciaal x kilometer voor tot ginger rijden omdat die kerel weigert te antwoorden op mijn mails hoewel ik er wel degelijk voor betaald heb? In het vervolg enkel kopen bij mensen met een ietwat degelijke postcount :/

Wizzykit
30-06-2004, 01:38
Als je verstuurd hebt heb je toch al een adres?
Waarom moet je dan de crew vragen naar adres gegevens?
Meer kunnen ze niet voor je doen.

Het aantal plussen van iemand steld niets voor, evenals het aantal posts.
Er is wel degelijk vertrouwen nodig om deals te sluiten.

Ik ben altijd heel blij met forumleden die snel na de deal de spullen opsturen en mij niet laten wachten totdat ze een afschrift binnen hebben omdat we dan beiden weten waar we aan toe zijn, en snel onze spullen hebben. Ik betaal altijd direct, zo heb ik net al bevestigd gekregen dat de simpsons die op de veiling stonden, en gisteren om 23:55 afliep, betaald zijn. Het kan dus snel.

Op dit forum kan je niets anders doen dan een min geven, zodat anderen niet gedupeerd worden. Wacht daar dan ook niet te lang mee. Er is in dat geval een persoon (of een kleine groep, de dupe, maar de schade blijft beperkt. Je kan hem altijd intrekken.

Verder zou ik zelf voor het bedrag van 12 Euro eens kijken op www.detelefoongids.nl of er een telefoonnummer op dat adres te vinden is. Even bellen en afspraken maken, of anders toch even een korte vakantie naar belgie met wat vrienden natuurlijk, zoals hierboven al gemeld is.

Succes!

hare
30-06-2004, 02:21
Als je verstuurd hebt heb je toch al een adres?
Waarom moet je dan de crew vragen naar adres gegevens?
Meer kunnen ze niet voor je doen.

Het aantal plussen van iemand steld niets voor, evenals het aantal posts.
Er is wel degelijk vertrouwen nodig om deals te sluiten.

Ik ben altijd heel blij met forumleden die snel na de deal de spullen opsturen en mij niet laten wachten totdat ze een afschrift binnen hebben omdat we dan beiden weten waar we aan toe zijn, en snel onze spullen hebben. Ik betaal altijd direct, zo heb ik net al bevestigd gekregen dat de simpsons die op de veiling stonden, en gisteren om 23:55 afliep, betaald zijn. Het kan dus snel.

Op dit forum kan je niets anders doen dan een min geven, zodat anderen niet gedupeerd worden. Wacht daar dan ook niet te lang mee. Er is in dat geval een persoon (of een kleine groep, de dupe, maar de schade blijft beperkt. Je kan hem altijd intrekken.

Verder zou ik zelf voor het bedrag van 12 Euro eens kijken op www.detelefoongids.nl of er een telefoonnummer op dat adres te vinden is. Even bellen en afspraken maken, of anders toch even een korte vakantie naar belgie met wat vrienden natuurlijk, zoals hierboven al gemeld is.

Succes!

Hehe, ja, zal meteen maar ff een minnetje plaatsen, nu te lang gewacht.
Adres heb ik niet meer. Ik vertrouw de andere persoon, net als jij zegt en moest mailbox opschonen, dus alles weggegooid.
Maar goed, heb idd verder nog nooit problemen meegemaakt dus meeste mensen zijn wel te vertrouwen 8)

Britte
30-06-2004, 10:26
Hij zit hier toch nog steeds hè.
Kan je hem niet "aanspreken"?
Hij moet maar kunnen bewijzen dat het geld is overgeschreven.... zou geen probleem mogen zijn.

Is het dezelfe jongen die ook hier zit:
http://gamesforum.telenet.be/member.php?u=17017

hare
30-06-2004, 10:51
Hij zit hier toch nog steeds hè.
Kan je hem niet "aanspreken"?
Hij moet maar kunnen bewijzen dat het geld is overgeschreven.... zou geen probleem mogen zijn.

Is het dezelfe jongen die ook hier zit:
http://gamesforum.telenet.be/member.php?u=17017

jep, that's him.

Krijg nu weer een mailtje van hem terug dat ie niet kon betalen omdat ie nog geen 18 was en kon niet reageren want hij was op vakantie.

:roll: Maar toch de pmetjes lezen he :(

Hij blijft echt maar smoesjes houden :evil:

Wizzykit
30-06-2004, 11:08
Volgens zijn verjaardag op dat forum is hij inderdaad 17 :)

Als je een goed geheugen hebt is hier (http://www.infobel.com/belgium/wp/search/result.asp?FIRSTREC=5&QLASTNAME=dierckx&QCITY=Vosselaar&QCITYCODE=300&QCODE=21047895) een lijst met mensen die Dierckx heten in Vosselaar wonen.

Zo kan je misschien zijn adres herkennen?
Het is altijd handig om een beetje druk uit te kunnen oefenen met ik weet waar jou bed slaapt :)

John Sital
30-06-2004, 11:46
je zou het beste rein schaap een pm kunnen sturen of eric van ballegooie

hare
01-07-2004, 14:53
Volgens zijn verjaardag op dat forum is hij inderdaad 17 :)

Als je een goed geheugen hebt is hier (http://www.infobel.com/belgium/wp/search/result.asp?FIRSTREC=5&QLASTNAME=dierckx&QCITY=Vosselaar&QCITYCODE=300&QCODE=21047895) een lijst met mensen die Dierckx heten in Vosselaar wonen.

Zo kan je misschien zijn adres herkennen?
Het is altijd handig om een beetje druk uit te kunnen oefenen met ik weet waar jou bed slaapt :)

Hehe, cool bezig!!!

Maar zou het echt niet meer kunnen herinneren joh, jammer hoor.

Maar dan nog, voor die 12 euro ga ik niet een hele reis naar Belgie maken. :roll:
Maar ik zou hem iig wel kunnen bellen!!

Wizzykit
01-07-2004, 15:27
Hij is druk bezig op het i-net bv bij 2dehands.be (http://computer.2dehands.be/markt/console/microsoft-xbox/5893394.html?q=dvd-remote)

Zijn gegevens zijn in ieder geval:

Marc Dierckx-Potters
25 Charlottapad
2350 Vosselaar
(+32) 014 615350

En mocht je toch een route plannen: Hier is een kaart (http://www.infobel.com/belgium/yp/maps/xmlMapo.asp?zoomset=8&xcoord=777565&ycoord=2704357&xcible=777565&ycible=2704357&uid=339733081&ADDRESS=25+Charlottapad&CITY=Vosselaar&ZIP=2350&PHONE=014615350&ClickMode=1&ZoomOut.x=9&ZoomOut.y=10)

hare
02-07-2004, 01:15
Hij is druk bezig op het i-net bv bij 2dehands.be (http://computer.2dehands.be/markt/console/microsoft-xbox/5893394.html?q=dvd-remote)

Zijn gegevens zijn in ieder geval:

Marc Dierckx-Potters
25 Charlottapad
2350 Vosselaar
(+32) 014 615350

En mocht je toch een route plannen: Hier is een kaart (http://www.infobel.com/belgium/yp/maps/xmlMapo.asp?zoomset=8&xcoord=777565&ycoord=2704357&xcible=777565&ycible=2704357&uid=339733081&ADDRESS=25+Charlottapad&CITY=Vosselaar&ZIP=2350&PHONE=014615350&ClickMode=1&ZoomOut.x=9&ZoomOut.y=10)

Goed bezig (y)

Jurgen V
02-07-2004, 18:59
Hij heeft iig wel de tijd gehad om de DVD bij zijn profiler toe te voegen. :?

hare
02-07-2004, 22:09
Ik ga hem morgen ff bellen :)

sander_kok
02-07-2004, 23:47
Ik ga hem morgen ff bellen :)

Veel geluk ;) We willen natuurlijk wel weten welk excuus hij dan weer bedacht heeft :)

hare
03-07-2004, 11:17
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vuile, vuile, :x :x

Ik ben nu net zo pissed!!!

Die gast is nu gewoon tot 26 juli op vakantie.

:r :r :r

Als ie terugkomt kan ie wat verwachten.....

Pascal Heister
03-07-2004, 11:37
die gast is wel veel op vakantie zeg :?

ik hoop dat je het voor elkaar krijgt hare

Wizzykit
03-07-2004, 11:47
die gast is wel veel op vakantie zeg :?
ik hoop dat je het voor elkaar krijgt hare

Nou, inderdaad.
Maar hij woont toch nog netjes thuis?
Dan kan je toch ook vragen of zijn ouders hem er eens op aanspreken?

hare
03-07-2004, 11:54
die gast is wel veel op vakantie zeg :?
ik hoop dat je het voor elkaar krijgt hare

Nou, inderdaad.
Maar hij woont toch nog netjes thuis?
Dan kan je toch ook vragen of zijn ouders hem er eens op aanspreken?

Ik ga daar niet zijn ouders op aanspreken. Hij is degene die niet betaald, daar hebben zijn ouders niks mee te maken. Dus ik spreek hem erop aan.

Alleen gaat nu dus nog fftjes duren.

Kan die gast trouwens niet gewoon gebanned worden van het V&A deel van de site? Ik heb al een pm gehad van iemand anders die ook problemen met hem heeft gehad.

R. Schaap
03-07-2004, 12:03
jazeker kan hij gebanned worden, maar laten we even zijn reactie afwachten over 3 weken. Hij kan nu toch niet veel schade aanrichten vanaf zijn vakantieadres...lijkt mij.

Wizzykit
03-07-2004, 12:05
Kan die gast trouwens niet gewoon gebanned worden van het V&A deel van de site? Ik heb al een pm gehad van iemand anders die ook problemen met hem heeft gehad.

Daar moet je de forumleden waar John het over had voor benaderen...

hare
03-07-2004, 12:23
jazeker kan hij gebanned worden, maar laten we even zijn reactie afwachten over 3 weken. Hij kan nu toch niet veel schade aanrichten vanaf zijn vakantieadres...lijkt mij.

ok dan. ff geduld hebben dus :)

netfox
05-07-2004, 20:40
Krijg nu weer een mailtje van hem terug dat ie niet kon betalen omdat ie nog geen 18 was
Waar slaat dat eigenlijk op? Waarom zou hij niet kunnen betalen omdat hij een bepaalde leeftijd nog niet heeft bereikt?

hare
05-07-2004, 21:20
Krijg nu weer een mailtje van hem terug dat ie niet kon betalen omdat ie nog geen 18 was
Waar slaat dat eigenlijk op? Waarom zou hij niet kunnen betalen omdat hij een bepaalde leeftijd nog niet heeft bereikt?

Blijkbaar kun je dat niet overschrijven in Belgie :?

Lijkt me onzin, maar goed...

Wizzykit
22-07-2004, 00:09
Zijn zijn vakantiedagen al op???

hare
22-07-2004, 01:08
Zijn zijn vakantiedagen al op???

De 26e zou hij terug zijn volgens het familielid wat ik aan de foon had. Heb ik geen zin om eerder te gaan proberen.

Maar de 26e bel ik meteen :)

:twisted:

Kevin Baeckelandt
22-07-2004, 19:19
Hare ik zou in het vervolg toch eens goed de lijst met traders raadplegen :wink:
Hij had nog maar 1 plus en al een min, vooraleer ik zaken doe met iemand kijk toch altijd eens naar de grote lijst en meestal wacht ik om op te sturen tot ik het geld heb. Ik weet dat het veel prettiger is voor de koper dat de DVD meteen wordt opgestuurd maar dan loop je altijd het risico om zulke mensen tegen het lijf te lopen met slechte bedoelingen. Forumleden met een reputatie stuur ik bijna altijd meteen de DVD op.

hare
22-07-2004, 19:47
Hare ik zou in het vervolg toch eens goed de lijst met traders raadplegen :wink:
Hij had nog maar 1 plus en al een min, vooraleer ik zaken doe met iemand kijk toch altijd eens naar de grote lijst en meestal wacht ik om op te sturen tot ik het geld heb. Ik weet dat het veel prettiger is voor de koper dat de DVD meteen wordt opgestuurd maar dan loop je altijd het risico om zulke mensen tegen het lijf te lopen met slechte bedoelingen. Forumleden met een reputatie stuur ik bijna altijd meteen de DVD op.

Ok, das waar, maar andersom kan het toch precies zo zijn. De koper maakt het geld over, maar de verkoper stuurt niks op.

En ja, ik had in de lijst kunnen kijken, maar ik ga er altijd nog vanuit dat mensen wel te vertrouwen zijn. Wat dus niet altijd waar blijkt te zijn.

En ach, m'n geld zal ik wel krijgen, als ik elke dag ga zitten bellen daarheen moet ie wel :twisted:

kruspe
24-07-2004, 13:48
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vuile, vuile, :x :x

Ik ben nu net zo pissed!!!

Die gast is nu gewoon tot 26 juli op vakantie.

:r :r :r

Als ie terugkomt kan ie wat verwachten.....

Blijkbaar is ie al terug van vakantie, ik kreeg net een pm van hem over een ruil....

pavko
24-07-2004, 15:26
Go Get Him !!!

hare
24-07-2004, 17:18
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vuile, vuile, :x :x

Ik ben nu net zo pissed!!!

Die gast is nu gewoon tot 26 juli op vakantie.

:r :r :r

Als ie terugkomt kan ie wat verwachten.....

Blijkbaar is ie al terug van vakantie, ik kreeg net een pm van hem over een ruil....

Mooi, ik ga zo eten, daarna eens ff bellen.

Jullie horen het van me :)

kruspe
25-07-2004, 17:53
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Vuile, vuile, :x :x

Ik ben nu net zo pissed!!!

Die gast is nu gewoon tot 26 juli op vakantie.

:r :r :r

Als ie terugkomt kan ie wat verwachten.....

Blijkbaar is ie al terug van vakantie, ik kreeg net een pm van hem over een ruil....

Mooi, ik ga zo eten, daarna eens ff bellen.

Jullie horen het van me :)

en?

hare
25-07-2004, 22:33
en?

Sorry voor het niet updaten, maar was gisteravond weg en vandaag werken.

Maareh, gister 4 maal proberen te bellen, 4 maal in gesprek, dus maar een pm gestuurd. Blijkbaar is er daar storm dus geen verbinding. Afgesproken dat ie maandag het geld met de post verstuurd. Donderdag kan ik het dan verwachten, zo niet....... ga ik nogmaals bellen.

Zou het dan toch nog allemaal goed komen? :shock:

hare
28-07-2004, 11:54
Nou, eind goed, al goed zullen we maar zeggen.

Hij verdient zeker geen plusje maar ik heb het geld nu dan toch eindelijk binnen, gewoon via de post, maar ach. Als het maar binnen is he.

Volgende keer gewoon voorzichtig zijn met het handelen met sniper_warrior.

hare
28-07-2004, 11:56
Krijg net een pmetje van hem terug en wilde het jullie niet onthouden:



geloof me, hier ga ik niet moeilijk over doen, je hebt volledig gelijk hoor!
dit zal ook nooit meer gebeuren, bij iedereen waar ik deals mee doen!
ik ben blij dat je eindelijk je verdiende geld hebt

Laten we hem maar het voordeel van de twijfel geven :)

Dennis V.
31-07-2004, 18:06
Van dit soort gasten gaan mijn haren recht van overeind staan.
Waardeloos dus !

Op ebay heb ik iets soortgelijks meegemaakt. Iemand koopt een gebruikt voetbalkaartje voor 6,20 incl. verzenden. Mail me terug, na afloop van de veiling of hij ook 5 euro + een kaartje van een andere wedstrijd mag opsturen !

Nope gewoon 6,20 euro per post of via BIC & IBAN ....

:evil:

Dennis van Braak
05-08-2004, 13:10
Ik ga binnenkort mijn reerste koop sdoen, alleen ik ben nogal wantrouwig en die jongen heeft pas 3 trades... Het gaat om 100 euro

Wizz-Art
09-08-2004, 18:04
Ik ga binnenkort mijn reerste koop sdoen, alleen ik ben nogal wantrouwig en die jongen heeft pas 3 trades... Het gaat om 100 euro

Dat zal die jongen ook van jou denken :lol: