PDA

Bekijk de volledige versie : Marktplaats bevat zeker 80% aan kopietjes



R Klemkerk
29-06-2004, 16:46
Ik kwam vroeger nogal vaak op marktplaats om een dvdtje aan te schaffen. Normaal kom ik hier nooit maar dacht vandaag, ik zal eens gaan kijken of er iets leuks te vinden is.


ah leuk! een advertentie van iemand die 22 James Bond films aanbiedt. Ik denk ik mail hem en biedt hem alvast 90 euro (MITS het om orriginele regio 2 titels ging)

Krijg een mailtje terug van die kerel.



Hallo robbert



Uw bod van € 90,00 accepteer ik mits u het niet erg vindt dat het om kopieën van uitstekende KWALITEIT gaat.



U krijgt dan voor de € 90,00 : 21 james bond dvd’s

21 dvd doosjes

21 covers op fotopapier ( in kleur natuurlijk )



Als u akkoord gaat kunt u de € 90,00 overmaken op:



Banknummer xxxxxxxxxxxxxx

t.n.v. Harrie xxxxxxxx

te xxxxxxx

o.v.v. james bond



zodra de € 90,00 op mijn rekening staat krijgt u een email en spreken we een datum af waarop u de dvd collectie kunt komen ophalen.



Groetjes



Wat een achterlijk gedoe is dat toch! Je kunt niet eens meer even leuk naar marktplaats gaan om te kijken voor een leuk dvdtje of het bevat weer kopietjes.
Ook het feit dat ik eerst het bedrag zou moeten overmaken op zijn rekening, en dan een mailtje zou krijgen van wanneer ik de disks zou kunnen komen ophalen. Dat is toch al helemaal een bespottelijke actie. Mensen die hierin trappen, die worden gewoon gen-aaid.
Volgens mij was het altijd zo, dat als je iets ging ophalen, dat ze cash krijgen als jij het wilt hebben. Niet eerst cash en dan maar afwachten of je nog een mailtje krijgt, en OF je het uberhaubt nog wel mag komen ophalen.

Zelfde voor de dvd van Najib Amahli. Ik dacht! A Leuk! Die heb ik nog niet. Dus ik mail die gozer, krijg ik ook vriendelijk een mailtje terug dat het om een kopietje gaat.

Ik vind dat marktplaats zijn strategie hierin maar eens moet aanscherpen om dit soort malafide mensen te weren van zulke websites. Op deze manier wordt het ze wel heel erg gemakkelijk gemaakt!


Ik raad aan, mocht je toch iets willen kopen via marktplaats, om duidelijk te vragen of het een orriginele bevat, of een kopie, of de hoes 100% inorde is. Of de disk beschadigd is.

sorry, maar mijn ergernis moest er even uit!

Headhunter
29-06-2004, 17:08
Dat is ook precies de reden waarom ik nooit iets via Marktplaats koop. Af en toe verkoop ik wel eens wat daar (als ik gen zin heb iets op eBay of het forum te zetten), maar ja, ik weet van mezelf dat ik te vertrouwen ben. :P

theThinWhiteDuke
29-06-2004, 17:48
dit is nog strafbaar ook....aangeven die lui bij BREIN!

R Klemkerk
29-06-2004, 18:02
dit is nog strafbaar ook....aangeven die lui bij BREIN!

Goed idee. E-mail forwarden naar Brein.

Basso
29-06-2004, 18:24
Absoluut ja, deze mensen moeten zo snel mogelijk ophouden met die praktijken :evil:

chimera01
29-06-2004, 18:24
Ik koop er echter alleen boeken en stripboeken, misschien een ander slag mensen maar nog nooit problemen mee gehad.

Christiaan Sauer
29-06-2004, 18:25
Dit is inderdaad de reden dat ik nooit op marktplaats zal kopen :)
Kans is veel te groot dat je daar geen echte dvd's aangesmeerd krijgt....

John Sital
29-06-2004, 21:15
dit is nog strafbaar ook....aangeven die lui bij BREIN!

:shock: :shock: :wink:

Britte
30-06-2004, 06:55
Zelfde met de games daar....
Ooit kocht ik een gba-game via marktplaats... kreeg ik zo'n illegale Nontendo-prul. Heb gedreigd hem aan te geven en toen heb ik mijn geld teruggekregen.

Als je bij de gba-sectie gaat kijken zie je daar onmiddellijk een hele lijst "nieuwe" spellen staan zonder doosje of boekje voor zo'n 20 euro (nieuw is het vaak 45 à 50 euro) en dan weet je het wel!

Dus telkens wanneer ik iets probeer te regelen daar kijk ik heel goed uit!!!!

R Klemkerk
30-06-2004, 10:28
Zelfde met de games daar....
Ooit kocht ik een gba-game via marktplaats... kreeg ik zo'n illegale Nontendo-prul. Heb gedreigd hem aan te geven en toen heb ik mijn geld teruggekregen.

Als je bij de gba-sectie gaat kijken zie je daar onmiddellijk een hele lijst "nieuwe" spellen staan zonder doosje of boekje voor zo'n 20 euro (nieuw is het vaak 45 à 50 euro) en dan weet je het wel!

Dus telkens wanneer ik iets probeer te regelen daar kijk ik heel goed uit!!!!

Inderdaad dat vind ik dus ook! Ik heb dit mailtje ook naar Brein gestuurd in de hoop dat ze er iets aan gaan doen, sowieso dat ze die marktplaats crew maar eens flink moeten aanpakken want hun doen er ook totaal niks aan. De kopietjes en illegale spul vliegt daar om je oren. Dat is niet echt de bedoeling lijkt me. Dit heeft me ook besloten om daar gewoon niet meer te komen, want ik erger me kapot daar.

John Sital
30-06-2004, 10:45
als je daar een advertentie ziet van John met woonplaats Den Bosch dan weet je dat dat een betrouwbaar persoon is die origineel spul levert :wink:

The_Cure
30-06-2004, 10:53
T'is belachelijk ja, in elke mail moet je tegenwoordig vermelden:

mits het om de originele nederlandse uitgave (R2NLO) gaat (dus geen kopie)...

phfff kan bijna een standaard mailtje gaan genereren om dan doodleuk of niks terug te krijgen of om terug te krijgen; is een kopie :S

Farley
30-06-2004, 12:25
Tot een maand terug kwam je ook schandalig veel advertenties tegen met titels als "nieuwste films op dvd" met vraagprijs rond 6 euro. Dan is het dus al 100% zeker dat het om een kopie gaat. Gelukkig zijn ze daar nu bij Marktplaats wel beter in geworden, ik zie deze advertenties nauwelijks nog voorbijkomen...

Maar het blijft schandalig, mailde laatst ook iemand over 2 dvd's, kreeg antwoord terug dat de dvd's inmiddels verkocht waren, maar kon wel kopietjes krijgen :roll:

Jammer, erg jammer, al die handelaartjes daar, zo gaat het hele concept van Marktplaats namelijk verloren.

Arnold van Oostrum
30-06-2004, 12:45
Hetzelfde geldt helaas ook voor eBay, ook daar veel illegaal (geperst) materiaal.

R Klemkerk
30-06-2004, 12:56
Hetzelfde geldt helaas ook voor eBay, ook daar veel illegaal (geperst) materiaal.

Daar heb je helemaal gelijk in Arnold, maar mocht je een beetje opletten en weet welke versies er in de rondte gaan, kun je wel inschatten welke illegaal zijn en welke niet. Vaak betreffen dit de versies die verkocht worden uit azie van ebay.

De laatste tijd moet je steeds beter opletten en altijd van te voren vragen welke versie het betreft want je kunt inderdaad snel genept worden als je niet uitkijkt.

Bij Ebay valt het opzich nog wel mee. Maar Marktplaats staat VOL kopietjes en dat is vaak overduidelijk.

De advertentie waar ik had geboden stond bij. James Bond Collectie! Regio 2 met nederlandse ondertiteling in uitmuntende staat.

Hoe kan een dvdtje die je gefikt hebt nou regio 2 gecodeerd zijn. lijkt me dat ze dan altijd automatisch regio vrij zijn. Iniedergeval dat is mijn ervaring met mijn dvd brander.

Ik vind dat Marktplaats en Ebay ook, strenger moet optreden tegen deze wets overtreders. Kopietjes voor jezelf maken ok! kopietje maken voor een collega, ouders of vrienden moet met mate ook nog kunnen, maar aanbieden op een veilingsite/ebay/marktplaats vind ik toch echt te ver gaan!

Ronald Stiebolt
30-06-2004, 13:10
...Hoe kan een dvdtje die je gefikt hebt nou regio 2 gecodeerd zijn. lijkt me dat ze dan altijd automatisch regio vrij zijn. Iniedergeval dat is mijn ervaring met mijn dvd brander...

Beetje off-topic: met de juiste authoring-software (bv. Encore van Adobe) kan ik van bv. een regio 2 DVD probleemloos een regio 3 DVD en vice versa maken...

MrPink
30-06-2004, 18:05
Ik vind eht ook heel irritant. Dan stuur ik een mailtje met de vraag of ie origineel is en dan krijg ik een mailtje terug waarin ze zeggen dat ie weliswaar gekopieerd is met een paar argumenten die nergens op slaan. Zoals: Geen kwaliteitsverlies bij films als Schindler's List en Lord of the Rings, terwijl ze het maar naar 1 schijfje kopieren. Daarnaast vragen ze er dan vaak nog belachelijk hoge bedragen voor; rond de 15 euro. Ik betaal overigens geen cent voor een kopie.

O ja, en als er staat: 'mail voor meer info' dan weet je bijna zeker dat het om kopien gaat.

R Klemkerk
30-06-2004, 23:56
...Hoe kan een dvdtje die je gefikt hebt nou regio 2 gecodeerd zijn. lijkt me dat ze dan altijd automatisch regio vrij zijn. Iniedergeval dat is mijn ervaring met mijn dvd brander...

Beetje off-topic: met de juiste authoring-software (bv. Encore van Adobe) kan ik van bv. een regio 2 DVD probleemloos een regio 3 DVD en vice versa maken...


Dat wist ik niet ;)

MrPink
01-07-2004, 10:09
Nog ff off-topic:
Volgens mij kan het veranderen van regio nog veel makkelijker met DVD Decrypter --> Region Patch. In 2 tellen klaar.

mark03
01-07-2004, 18:34
Ik heb wel eens gereageerd op advertenties voor dvd's. Tsja,... 90% van de gevallen krijg ik de vraag terug of ik een + of - dvd speler heb, i.v.m. het branden :evil: .
Tis echt een drama. Heb er laatst een bod gedaan op een aantal dvd's ... geld overgemaakt en kreeg niks meer te horen. Uiteindelijk met veel omwegen geld wel teruggekregen, maarja. Dan is deze site toch wel een stuk betrouwbaarder. Niet dat alles van marktplaats.nl slecht is, heb er ook wel eens normaal een dvd gekocht, maar ik doe 't niet meer.

Dwarf_Sneezy
01-07-2004, 23:06
Ik koop mijn dvd's altijd hier of via eBay en dat is wel betrouwbaar.
Wanneer iemand op eBay Regio 2 biosfilms aanbiedt die nederlands ondertiteld zijn dan weet je genoeg.......

Toch probeer ik het nog regelmatig op marktplaats.
Je moet immers alles proberen om je verzameling 'compleet' te krijgen.

2 weken geleden geluk gehad op marktplaats.
Iemand verkocht z'n verzameling disney dvd's voor 10 euro per stuk.
Toch maar ff een mail gestuurd om info op te vragen.

En jawel, bleken orginele te zijn. Heb toen maar snel 101 dalmatiers voor die 10 euro gekocht 8)

Inmiddels ontvangen en dvd is orgineel, krasvrij en m'n beste koopje ooit :lol:

Het kan dus wel.........

mokka
05-07-2004, 16:44
dit is nog strafbaar ook....aangeven die lui bij BREIN!

heeft iemand hier een emailadres van?
er was weer zo'n sukkel op marktplaats die bij wou oplichten met een kopie :evil:
als ik het emailadres van brein heb dan kan ik z'n mailtje doorsturen naar hun!
zullen hun er wat aan doen???

John Sital
05-07-2004, 17:49
dit is nog strafbaar ook....aangeven die lui bij BREIN!

heeft iemand hier een emailadres van?
er was weer zo'n sukkel op marktplaats die bij wou oplichten met een kopie :evil:
als ik het emailadres van brein heb dan kan ik z'n mailtje doorsturen naar hun!
zullen hun er wat aan doen???

nerd :wink: ik heb je eerder gezegd dat je daar niet moet handelen!

mokka
05-07-2004, 21:48
dit is nog strafbaar ook....aangeven die lui bij BREIN!

heeft iemand hier een emailadres van?
er was weer zo'n sukkel op marktplaats die bij wou oplichten met een kopie :evil:
als ik het emailadres van brein heb dan kan ik z'n mailtje doorsturen naar hun!
zullen hun er wat aan doen???

nerd :wink: ik heb je eerder gezegd dat je daar niet moet handelen!

you nerd! ik handel daar alleen als ik het zeker weet dat het goed zit :wink: meestal verkoop ik daar alleen maar!

Caledonians
05-07-2004, 21:54
Ik kom nooit meer op Marktplaats. Stelletje oplichters! (natuurlijk niet iedereen)... Zal er hoogstens nog komen om iets te verkopen.

R Klemkerk
05-07-2004, 23:51
Ik kom nooit meer op Marktplaats. Stelletje oplichters! (natuurlijk niet iedereen)... Zal er hoogstens nog komen om iets te verkopen.

veel dingen kun je er goed kopen, behalve data dragers zoals cds en dvds helaas.

MrPink
06-07-2004, 09:04
Ik heb er laatst wel Ninja Scroll voor 4 euro aangeschaft en Schindler's List in seal voor 15 euro. Het kan dus wel.

R Klemkerk
08-07-2004, 19:17
Ik heb er laatst wel Ninja Scroll voor 4 euro aangeschaft en Schindler's List in seal voor 15 euro. Het kan dus wel.

het kan ook wel. maar door de rotte bomen zie je de gezonde bomen in het bos niet meer staan :(

Theo B
09-07-2004, 01:59
Kun je er ook betalen met een kopie van een 100-eurobiljet? Wel in kleur hoor, en in een degelijke envelop! :evil:

Joost v.d. Ham
09-07-2004, 18:12
Ook driekwart van de kopers ziet ineens af van de deal...heel irritant allemaal.

MrPink
10-07-2004, 06:06
Kun je er ook betalen met een kopie van een 100-eurobiljet? Wel in kleur hoor, en in een degelijke envelop! :evil:

Ja die reactie stuur ik voortaan terug!! :D

R Klemkerk
10-07-2004, 06:28
Kun je er ook betalen met een kopie van een 100-eurobiljet? Wel in kleur hoor, en in een degelijke envelop! :evil:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

JFC_
10-07-2004, 09:12
Kan aan mij liggen, maar ik zie het probleem absoluut niet hoor!
Niemand dwingt je toch een kopietje te kopen????
Iemand biedt iets aan, daarop kun je reageren en als blijkt dat het aangebodene niet aan je verwachtingen voldoet, dan zie je daar toch gewoon vanaf?
Zo moeilijk is dat toch allemaal niet???
Ik stuur altijd een mailtje waarin ik vraag of het orginele R2 NL uitgave is.
Als ik dan als antwoord krijg dat het een kopie is, dan houdt het gewoon op.
Er staan zoveel dingen te koop die ik absoluut niet wil hebben, dus koop ik ze ook niet...

Farley
10-07-2004, 10:16
JFC_, het punt is hier dus, dat het illegaal is, en massaal wordt aangeboden... dat mag niet

JFC_
10-07-2004, 11:20
Dat snap ik wel maar er wordt zo dramatisch over gedaan.
Er zijn zoveel dingen die niet mogen en die toch gebeuren.

Farley, dan even een ander vraagje.
Hoeveel mensen die hier hier posten zullen een legale Windows versie draaien denk jij?
Of een legale Photoshop, Nero, virusscanner, firewall enz enz?
En zullen die mensen ook al allemaal uitsluitend legale, orginele audiocd's hebben denk jij?
Want ook van software en audio mag je alleen een copie bezitten MITS je in het bezit bent van het orgineel.

Nogmaals, ik zie het probleem dus niet.
Ik zie alleen maar een hoop selectieve en misplaatste verontwaardiging in deze topic.

chimera01
10-07-2004, 11:28
Ik koop veel 2de handsboeken en stripboeken daar en ik zo ook verontwaardigt zijn als ik een kopie krijg.

Maar godszijdank zijn kopien meer een standaard in de cd & dvd wereldje, en volgens de voorstanders moet het kunnen.

JFC_
10-07-2004, 11:51
Ik ben het ermee eens dat het wel een uiterst kwalijke zaak is als men een kopie voor orgineel verkoopt.
Dat gebeurt natuurlijk ook maar daar gaat het hier niet om.

Subzer0
10-07-2004, 15:16
Ik werk bij een bedrijf waar meer dan 500 mensen werken in 5 ploegen. Bij elke ploeg is er wel iemand bij die kopietje verkoopt. Collega`s verklaren mij voor gek, dat ik mn dvd`s gewoon in de winkel koop, of via dvd.nl. En niet via het werk. Een kerel bij bij in de ploeg die heeft een lijst met meer dan 300 dvd titels en films. Spider-Man 2 heeft ie al.

Ik blijf er bij, origineel is toch mooier.

chimera01
10-07-2004, 17:32
verkopen met het oogmerk winst te maken op anders dan een officieel produkt is toch verboden. gewoon aangeven dat tuig.

R Klemkerk
10-07-2004, 17:38
Ik ben het ermee eens dat het wel een uiterst kwalijke zaak is als men een kopie voor orgineel verkoopt.
Dat gebeurt natuurlijk ook maar daar gaat het hier niet om.

mag ik dan ff vragen wat jij hier doet, als jij kopieën aanbieden geen kwalijke zaak vind?

Als ik op marktplaats naar een dvd ga zoeken. en ik krijg van iedereen terug dat het een kopie is, waar gaat dat dan heen met marktplaats. Dat is niet de bedoeling van de oprichters van die veilingswebsite.

ik persoonlijk vind het altijd vervelend als ik ergens op gereageerd heb, en ik krijg een mail terug dat het om een uiterst perfecte kopie gaat. bullshit vind ik dat!

Ik zie vaak genoeg namen voorbij komen die duidelijk kopietjes verkopen op marktplaats, dat is soms gewoon overduidelijk en er wordt gewoon NIKS, maar dan ook echt totaal NIKS aan gedaan...

Dat vind ik het meest kwalijke van alles eerlijk gezegd.

Farley
10-07-2004, 18:05
JFC_ , Daklem heeft zojuist al goed verwoord wat ik denk, dus ik neem maar niet de moeite om te reageren op je vraag, ok?

John Sital
10-07-2004, 18:50
ach iedereen koopt weleens een copie, dus waar maken we ons druk om.

R Klemkerk
10-07-2004, 18:55
ach iedereen koopt weleens een copie, dus waar maken we ons druk om.

kheb net alles wegegdaan. :roll:

ik zeg dat ook wel eens een filmpie kopieer voor een vriend van me ofzo. maar voor verkoop vind ik het gewoon triest. :evil:

JFC_
10-07-2004, 22:49
Daklem, als je goed gelezen hebt, zie je dat ik alleen maar orginele DVD's op Marktplaats koop.
Ik ga niet nogmaals mijn mening over het aangebodene op Marktplaats intypen.
En wat ik hier doe heeft mijn inziens niets, noppes, nulkommanul te maken met wat mijn mening is over mensen die kopietjes op Marktplaats aanbieden.
Eerlijk gezegd snap ik het verband ook niet.

Dus als je weet dat er vrijwel alleen maar kopietjes op Marktplaats aangeboden worden, dan kijk je daar toch niet meer voor DVDtjes?????
Nogmaals, niemand dwingt je die dingen te kopen!

Farley, ik vind dat jij je er net als Daklem wel erg gemakkelijk vanaf maakt ipv een goede en eerlijke reactie op mijn vragen te geven.
Of gaan jullie nu echt met de hand op het hart hier vertellen dat jullie helemaal geen enkele kopie van software of audio in huis hebben of op de pc hebben staan?
Want DAN zou je pas écht recht van spreken hebben over kopietjes, dan zou je ook zo'n vent moeten zijn om gewoon principieel je audio cd's, je Windows en je Photoshop e.d te kopen.
Dan hoef je ook niet roomser dan de paus te zijn.

chimera01
10-07-2004, 23:19
Yep ik ben roomser dan de paus, enkel legale cd's en dvd's en ook nog eens alleen maar officiele programma's op de computer.

Ik vind het verkoop van kopien een criminele daad die nergens anders op gericht is als zelfverrijking.
Ik snap waarom mensen kopien hebben, 1001 redenen die mij niet overhalen. Als ik geen geld heb voor zaken koop ik ze niet, ook geen nepmerkkleding (jeez loop je toch voor ***).

Ik koop gaarne waar voor mijn geld, en kopien horen daar niet bij.

Subzer0
10-07-2004, 23:43
Ik ben het helemaal chimera01 eens.

Ik ben een dvd fan en een game fan. Als ik spel wil hebben, koop ik ze wel. Ik hou niet van copietje, tuurlijk scheelt het geld. Maar om iets te maken, een film of een spel kost ook geld. Stel je maakt iets voor je beroep, daar verdien je je loon mee. Dan wil je toch ook niet dat mensen er copie`s van maken. Dat geet ten koste van jou geld.

Bij mij op het werk is nu geen handel, we staken namelijk. Ik hoor nu eigelijk nacht dienst te hebben.

JFC_
10-07-2004, 23:49
Yep ik ben roomser dan de paus, enkel legale cd's en dvd's en ook nog eens alleen maar officiele programma's op de computer.



Dan kan ik mij een dergelijke reactie als die Daklem geeft, uit jouw mond, lees toetsenbord, goed voorstellen.
Mijn inziens heb je dan ook echt recht van spreken.
En daar heb ik respect voor.

Maar zo verontwaardigd zijn over aangeboden kopietjes en ze vervolgens zelf weggeven, is iets dat ik niet kan rijmen hoor.
Indirect werk je er dan toch net zo hard aan mee?????
Je bent net zo strafbaar als wanneer je ze verkoopt hoor.

Gert Paassen
11-07-2004, 00:12
Ik heb ook wel eens iets op Marktplaats verkocht omdat er hier geen anio voor was.
Heb gewoon mijn tel. nummer erbij gezet en mijn adres en was hem binnen een dag kwijt.
Hebben ze het bedrag nog van tevoren over gemaakt ook.
Heb ze gewoon naar dvd.nl verwezen naar de handelareninfo en dat geeft goed weer hoe betrouwbaar je bent.
Dus geen enkel proleem.

Gert

Farley
11-07-2004, 12:59
Farley, ik vind dat jij je er net als Daklem wel erg gemakkelijk vanaf maakt ipv een goede en eerlijke reactie op mijn vragen te geven.
Of gaan jullie nu echt met de hand op het hart hier vertellen dat jullie helemaal geen enkele kopie van software of audio in huis hebben of op de pc hebben staan?
Want DAN zou je pas écht recht van spreken hebben over kopietjes, dan zou je ook zo'n vent moeten zijn om gewoon principieel je audio cd's, je Windows en je Photoshop e.d te kopen.
Dan hoef je ook niet roomser dan de paus te zijn.

De klacht is dus dat er illegale spullen worden aangeboden :!:

Dit mag niet, en is ook niet de bedoeling van de site Marktplaats.nl.
daar gaat het hier om, niet of ik of anderen soms ook niet een kopietje thuis hebben liggen.

R Klemkerk
11-07-2004, 17:00
Ik koop gaarne waar voor mijn geld, en kopien horen daar niet bij.

idd welke idioot gaat er nou voor kopietjes betalen! Dan ben je toch ook niet goed snik.

JFC_, ik zeg niet dat ik geen illegale kopietjes thuis heb liggen, daar gaat het ook momenteel niet om, het gaat er idd om dat er illegale kopietjes voor handel op marktplaats worden aangeboden, en dat vind ik een kwalijke zaak. Het zal mij echter een worst wezen of iemand nou 1000den kopietjes thuis heeft liggen. Zolang hij ze maar niet gaat verhandelen. want dat vind ik dus niet kunnen.

Dennis V.
11-07-2004, 18:53
Ook driekwart van de kopers ziet ineens af van de deal...heel irritant allemaal.

dat is voor mij ook een reden om daar niets meer te koop aan te bieden, enkel gebruik ik daar nog de mogelijkheid om een advertentie te plaatsen voor iets dat ik bijvoorbeeld nog zoek.

Marktplaats .... ik walg er van !

:(

Groet
Dennis 8)

Prodix
14-07-2004, 00:13
Ik ben een newbie hier maar een ding weet ik wel..

Copie maken mag, verkopen niet (regels Brein/Fiod)
een kennis heeft een haf jaar terug een inval gehad om een kopie die hij had gemaakt en door een ander is verkocht op marktplaats.. Dat mag dus niet..
Maar de copien die hij in zijn bezit waren heeft hij WEL weer gekregen van het FIOD/Brein.

Maar als je bied op marktplaats zorg er dan wel voor dat je zeker weet dat het een orgineel is, dmv te vragen oid.

Heb net 35 DVD's gekocht daar allemaal orgineel. Het kan dus wel!

Ron Smeets
14-07-2004, 11:22
En hoeveel MP3's worden er van het net getrokken, daar hoor ik niemand over.
:?

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook tegen de massale verkoop van illegaal geperste films maar dan vind ik dat je ook geen MP3's van het net moet trekken!

Feit blijft als je ze niet wil, koop ze dan niet (daar)

:wink:

R Klemkerk
16-07-2004, 12:37
En hoeveel MP3's worden er van het net getrokken, daar hoor ik niemand over.
:?

Begrijp me niet verkeerd ik ben ook tegen de massale verkoop van illegaal geperste films maar dan vind ik dat je ook geen MP3's van het net moet trekken!

Feit blijft als je ze niet wil, koop ze dan niet (daar)

:wink:

wel even blijven opletten Ron. Het gaat hier duidelijk om VERKOOP en niet downloaden voor eigen gebruik. Het zal me echter een worst wezen als iemand het hele net leegtrekt met films, mp3's en ik weet allemaal niet wat. Ik download ook wel eens een filmpie en heb ook mp3 albums op mijn pc staan. Maar ik verkoop niet. Dat vind ik het meest kwalijke wat je kunt doen. Via internet kopietjes verkopen!

Dat is de kwestie, en niet downloaden voor eigen gebruik.

MrPink
16-07-2004, 21:56
Daklem heeft gelijk. Het maakt mij ook niet uit als iemand van alles en nog wat download, zolang ze maar geen geld verdienen over de ruggen van de makers. Michael Moore vindt het bijvoorbeeld oke dat Fahrenheit 9/11 van het net wordt gehaald zolang niemand er maar iets aan verdient.

Gert Paassen
17-07-2004, 06:34
Zo is dat geen illegale gekopieerde films verkopen.
Maar als ze de dvd's nog goedkoper maken dan wordt het verschil kleiner en hoef je ook alleen maar originele te kopen.

Gert

Ruud Vorstermans
17-07-2004, 09:30
Hoeveel mensen die hier hier posten zullen een legale Windows versie draaien denk jij?

In elk geval 1 :wink: (XP Home en XP Pro)


Of een legale Photoshop

In elk geval 1 :wink: (5.5)


Nero

In elk geval 1 :wink: (6)


virusscanner

In elk geval 1 :wink: (AVG 6.0 en 7.0)


firewall

In elk geval 1 :wink: (ZoneLab)


En zullen die mensen ook al allemaal uitsluitend legale, orginele audiocd's hebben denk jij?

In elk geval 1 :wink: (1146 stuks)

Punt blijft dat het niet mag, daarnaast loop je het risico dat de verkoper je een "origineel" verkoopt en dat je een "gebrand" exemplaar krijgt :twisted:

Ruud Vorstermans
17-07-2004, 09:34
Maar als ze de dvd's nog goedkoper maken dan wordt het verschil kleiner en hoef je ook alleen maar originele te kopen.

Gert

Als je niet alle recent uitgekomen films, SE's of Criterions ed. wilt hebben (die blijven duur :evil: ), kun je na een paar maanden voor € 6,- films als Twister, Airforce One, The Fugitive ed. kopen 8)

Gert Paassen
17-07-2004, 11:15
Gert[/quote]

Als je niet alle recent uitgekomen films, SE's of Criterions ed. wilt hebben (die blijven duur :evil: ), kun je na een paar maanden voor € 6,- films als Twister, Airforce One, The Fugitive ed. kopen 8)[/quote]



Precies en dan ga je ze toch ook niet branden.

Wat gebrande cd's betreft, dat doe ik ook wel omdat van mijn soort (smaak) een aantal gewoon niet in de winkel liggen want dat is niet commercieel genoeg. vb Mostly Autumn, Jadis ed. (Sympho)

Gert

Joost v.d. Ham
17-07-2004, 19:09
Ik ben wat kopieen betreft ook zo krom als wat. Zal nooit kopietjes (cd of dvd) kopen, een kopie van een dvd wil ik niet eens hebben. Maar software en mp3's haal ik gewoon van het net....

Farley
30-07-2004, 21:16
Dit is echt duidelijk zo'n geval (http://www.marktplaats.nl/markt/video/dvdfilms/164443.htm?oudei=20) :nono:

R Klemkerk
30-07-2004, 21:50
Dit is echt duidelijk zo'n geval (http://www.marktplaats.nl/markt/video/dvdfilms/164443.htm?oudei=20) :nono:

Volgens mij is dat het neefje van Jaap Stam :lol:

Farley
01-08-2004, 23:14
Het is toch wat he (http://www.marktplaats.nl/markt/video/dvdfilms/164969.htm)

Martin Stanneveld
01-08-2004, 23:30
Het is toch wat he (http://www.marktplaats.nl/markt/video/dvdfilms/164969.htm)

Ik heb het even getipt aan de webmaster met o.a. de vraag waarom zij hier niets aan doen, enz
Zal mij benieuwen :D

Jurgen V
01-08-2004, 23:36
Het is toch wat he (http://www.marktplaats.nl/markt/video/dvdfilms/164969.htm)

Hij doet het al niet meer... :shock:

Martin Stanneveld
01-08-2004, 23:53
Het is toch wat he (http://www.marktplaats.nl/markt/video/dvdfilms/164969.htm)

Hij doet het al niet meer... :shock:

:shock:
het helpt dus wel als je buma/stemra meetypt (6)

Nu die anderen nog, ik hoop dat ze daar ook wat aan doen

rkrijger
10-08-2004, 09:46
Dit zou wel eens het einde van marktplaats kunnen betekenen! :)

Henk van der Weerdt
12-08-2004, 06:30
Dergelijke dingen gebeuren bij Ebay ook wel vaker. Je kunt het opmerken aan een aantal zaken

- geen afbeelding bij de post
- extreem goedkoop geprijst voor origineel (voorbeeld James Bond, 21 films voor 90 euro)
- onduidelijke, vage omschrijving
- episodes's of films die nog niet officieel op dvd uit zijn (de bekende internet downloads...)

In een DBZ topic hier op het forum ben ik er toevallig op Ebay weer eentje tegengekomen... hij viel zo door de mand :wink:

Mikeymo
12-08-2004, 07:47
Kun je er ook betalen met een kopie van een 100-eurobiljet? Wel in kleur hoor, en in een degelijke envelop! :evil:
:D

Mikeymo
12-08-2004, 07:50
Dergelijke dingen gebeuren bij Ebay ook wel vaker. Je kunt het opmerken aan een aantal zaken

- geen afbeelding bij de post
- extreem goedkoop geprijst voor origineel (voorbeeld James Bond, 21 films voor 90 euro)
- onduidelijke, vage omschrijving
- episodes's of films die nog niet officieel op dvd uit zijn (de bekende internet downloads...)

In een DBZ topic hier op het forum ben ik er toevallig op Ebay weer eentje tegengekomen... hij viel zo door de mand :wink:
ik heb een keer een dvd besteld op ebay, maar dat was gewoon een legale. Die had als openingsbod 1 euro en eindigde op iets van 6 euro ofzo. Ging om Friday the 13th die in de winkels destijds nog 15 euro was.

maar ja, ik krab mezelf ook altijd achter de oren als ik zie dat men een gloednieuwe LOTR aan biedt voor 1 euro (al lopen de prijzen toch nog wel vaak omhoog)

rkrijger
12-08-2004, 07:55
maar ja, ik krab mezelf ook altijd achter de oren als ik zie dat men een gloednieuwe LOTR aan biedt voor 1 euro (al lopen de prijzen toch nog wel vaak omhoog)

Pfft, dat is gewoon het marktmechanisme van e-bay hoor. Ik heb ooit eens Back to the Future Trilogy aangeboden voor 1 Euro. Maar je weet gewoon dat je er een redelijke prijs voor krijgt omdat er veel bezoekers zijn die tegen elkaar opbieden. Ik zou het hier op dvd.nl nog niet durven...

Henk van der Weerdt
12-08-2004, 08:32
Dit zou wel eens het einde van marktplaats kunnen betekenen! :)

Misschien wat aanbieden betreft van Dvd's en cd's. Heb meerdere malen iets gekocht voor m'n racefiets (setjes wielen e.d) en heb daar nog nooit kopietjes meegekregen, altijd originele (mavic, fir....) :wink:

Ultramorada
13-08-2004, 15:57
Dit zou wel eens het einde van marktplaats kunnen betekenen! :)
dat lijkt me een voorbarige conclusie hoor.

ik maak heel veel gebruik van marktplaats, en het werkt heel erg goed. je bent spullen heel snel kwijt, en als je iets zoekt heb je een grote kans dat het er tussen staat. maar dan heb ik het meer over spullen als bedden, kasten, boeken en dergelijke.

zelfs mijn hond en mijn 2 nieuwe katjes heb ik gevonden via marktplaats, al is het daarmee wel oppassen dat er wel goed voor de beestjes wordt gezorgd en ze dus niet puur als handelswaar worden gezien.

ook heb ik laatst add-ons verkocht voor mijn mp3 speler die ik niet gebruik, was ook heel snel weg.

een collega van me heeft laatst zelfs zijn auto verkocht op marktplaats.

maar inderdaad dvds koop ik er niet, die koop ik liever hier of bij de FRS, en cds download ik (betaald!) van internet.

al met al, ook al worden er geen cds en dvds meer verkocht via marktplaats, dan is er nog genoeg animo voor

Martin Stanneveld
13-08-2004, 15:59
maar inderdaad dvds koop ik er niet, die koop ik liever hier of bij de FRS, en cds download ik (betaald!) van internet.


Vrij logisch, iedereen betaald voor zijn internet aansluiting :lol:

Ultramorada
15-08-2004, 14:03
maar inderdaad dvds koop ik er niet, die koop ik liever hier of bij de FRS, en cds download ik (betaald!) van internet.


Vrij logisch, iedereen betaald voor zijn internet aansluiting :lol:
als je vindt dat je met betalen voor een internet aansluiting auteurs rechten betaalt, kan je net zo goed dvds downloaden en deze hier op het forum verkopen :wink:

Martin Stanneveld
15-08-2004, 14:04
Heb toch liever het origineel :wink:

Henk van der Weerdt
15-08-2004, 16:48
Heb toch liever het origineel :wink:

Inclusief een mooie Gift-set uitvoering! :)

R Klemkerk
15-08-2004, 21:29
Heb toch liever het origineel :wink:

Inclusief een mooie Gift-set uitvoering! :)

Dat gaat helaas niet op voor onze Martin :)

Martin Stanneveld
15-08-2004, 21:47
Heb toch liever het origineel :wink:

Inclusief een mooie Gift-set uitvoering! :)

Dat gaat helaas niet op voor onze Martin :)

Uitzonderingen daargelaten :wink:

Ludo Keeris
16-08-2004, 21:37
Wat gebrande cd's betreft, dat doe ik ook wel omdat van mijn soort (smaak) een aantal gewoon niet in de winkel liggen want dat is niet commercieel genoeg. vb Mostly Autumn, Jadis ed. (Sympho)

Gert

Dat is nou grote onzin! Iedereen koopt z'n DVD's via het internet en CD's kun je net zo goed via het internet kopen. En die winkels hebben wél de titels die je opnoemt.

Oscar P.
18-08-2004, 12:57
Dat is nou grote onzin! Iedereen koopt z'n DVD's via het internet en CD's kun je net zo goed via het internet kopen. En die winkels hebben wél de titels die je opnoemt.

Dat is ook weer niet helemaal waar...
Ik heb nog nooit een DVD via internet gekocht... Ik wil gewoon eerst graag zien wat ik m'n handen heb...

Misschien dat ik wel iets koop via het forum, maar dat lijkt mij een stukj betrouwbaarder... :D