PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluitingen S-Video Out, resultaat: No Signal



Ruud Vorstermans
01-07-2004, 17:04
Ik heb mijn dvd-speler (Sony DVP535S) dmv composiet (RGB+Geel) aangesloten op mijn Epson TW10H --> prima beeld

Nu wil ik afentoe TV-uitzendingen projecteren en daarvoor niet kabels moeten ompluggen :roll:
Ik heb een Sony A/V Receiver met 2 x S-Video Out.
Als ik hierop een S-VHS kabel aansluit en deze verbind met de projector, krijg ik de mededeling: No Signal
Als ik een S-VHS kabel aansluit op mijn Samsung HDR (met TV-tuner) en deze verbind met de projector, krijg ik de mededeling: No Signal
Als ik een S-VHS kabel aansluit op de S-Video Out van mijn Sony DVD-speler en deze verbind met de projector, krijg ik gewoon beeld :?

Is er iemand die suggesties heeft......................?

Al vast bedankt voor jullie reacties.

Marcel A. de Vrije
01-07-2004, 17:37
heb je het videosignaal van je tv wel naar je receiver lopen, ik dnk het niet!!
gebruik video out van je videorecorder en gebruik deze als tvtuner.

Ruud Vorstermans
01-07-2004, 17:46
heb je het videosignaal van je tv wel naar je receiver lopen, ik dnk het niet!!
gebruik video out van je videorecorder en gebruik deze als tvtuner.

Bedankt voor je reactie.

Uiteraard loopt er een kabel naar de monitor out van mijn receiver.

Ik wil de tv-tuner van mijn Hard Disk Recorder gebruiken, maar dat werkt dus (ook) niet :evil:

Marcel A. de Vrije
01-07-2004, 18:09
Vreemd, zou het moeten doen...
Check of je HDR s-video out op je tv wel signaal geeft. Wellicht dat je deze via een menuutje oid moet instellen...
Verder kan ik je helaas ook niet helpen.

Edgar Smit
07-07-2004, 14:52
Ik heb een Sony A/V Receiver met 2 x S-Video Out.
Als ik hierop een S-VHS kabel aansluit en deze verbind met de projector, krijg ik de mededeling: No Signal Lijkt me dat de receiver geen signaal uitstuurt via S-VHS kanaal, dus een instellingen probleem waarschijnlijk.



Als ik een S-VHS kabel aansluit op mijn Samsung HDR (met TV-tuner) en deze verbind met de projector, krijg ik de mededeling: No Signalneem aan dat je dan een tv uitzending probeert weer te geven? Geeft de TV wel signaal als je de S-VHS daar op aansluit? zoniet, krijgt de HDR dus geen signaal binnen om uit te sturen. Waarschijnlijk als je iets projecteerd wat op de HD staat heb je denk ik wel beeld.


Als ik een S-VHS kabel aansluit op de S-Video Out van mijn Sony DVD-speler en deze verbind met de projector, krijg ik gewoon beeld op zich logisch. Maar dan heb je het hier over DVD beeld denk ik en geen TV uitzending?

alles bij elkaar lijkt het erop dat de receiver geen signaal uit stuurt via de S-VHS OUT, dus of een instelling van deze of de SVHS uitgang is beschadigd/kapot. Beste optie is om de uitgang te testen op een TV met SVHS in ipv de projector, ervan uitgaande dat de kabel van TV naar receiver goed is aangesloten en niet defect is.

suk6

8t88
07-07-2004, 15:00
Ik heb een JVC DVD speler met dezelfde uitgangen, het is echter of/of. meestal moet je iets in het menu aan zetten en daarna je speler uit en weer aan zetten. Ik heb op mn JVC een schakelaar achterop zitten welke ik om moet zetten en dan mn speler uit en aan dat wissel ik van uitgang, misschien iets of FF te proberen.

Veel succes Marco

Ruud Vorstermans
07-07-2004, 15:30
Quote:
Ik heb een Sony A/V Receiver met 2 x S-Video Out.
Als ik hierop een S-VHS kabel aansluit en deze verbind met de projector, krijg ik de mededeling: No Signal
Lijkt me dat de receiver geen signaal uitstuurt via S-VHS kanaal, dus een instellingen probleem waarschijnlijk.

Er is niks in te stellen (Overigens werken overal de normale video-uitgangen -4 stuks- wel)

Quote:
Als ik een S-VHS kabel aansluit op mijn Samsung HDR (met TV-tuner) en deze verbind met de projector, krijg ik de mededeling: No Signal
neem aan dat je dan een tv uitzending probeert weer te geven? Geeft de TV wel signaal als je de S-VHS daar op aansluit? zoniet, krijgt de HDR dus geen signaal binnen om uit te sturen. Waarschijnlijk als je iets projecteerd wat op de HD staat heb je denk ik wel beeld.

Ook als ik iets projecteer wat op HD staat of ik speel een DVD af, heb ik géén signaal.

Quote:
Als ik een S-VHS kabel aansluit op de S-Video Out van mijn Sony DVD-speler en deze verbind met de projector, krijg ik gewoon beeld
op zich logisch. Maar dan heb je het hier over DVD beeld denk ik en geen TV uitzending?

alles bij elkaar lijkt het erop dat de receiver geen signaal uit stuurt via de S-VHS OUT, dus of een instelling van deze of de SVHS uitgang is beschadigd/kapot. Beste optie is om de uitgang te testen op een TV met SVHS in ipv de projector, ervan uitgaande dat de kabel van TV naar receiver goed is aangesloten en niet defect is. --> anders had ik toch noch beeld, noch geluid :?

Ruud Vorstermans
07-07-2004, 15:40
Ik heb een JVC DVD speler met dezelfde uitgangen, het is echter of/of. meestal moet je iets in het menu aan zetten en daarna je speler uit en weer aan zetten. Ik heb op mn JVC een schakelaar achterop zitten welke ik om moet zetten en dan mn speler uit en aan dat wissel ik van uitgang, misschien iets of FF te proberen.

Veel succes Marco

Bedankt voor je antwoord, maar vanuit de dvd-speler heb ik beeld op zowel RGB als S-Video

Edgar Smit
08-07-2004, 08:48
Ruud,

misschien wat te simpel gedacht van mij en waarschijnlijk heb je het allang getest, maar is je SVHS kabeltje wel in orde? Juist omdat je via je HD ook geen beeld krijgt. Of gebruik je steeds hetzelfde kabelje ook voor de HD ->projector en en de DVD -> projector? Dan gaat het niet op, want je hebt wel signaal DVD -> projector.

Ruud Vorstermans
08-07-2004, 13:12
Edgar, bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik een Vivanco-kabel van 10m en daarnaast een kabel van 1m.

Met beide kabels het reeds omschreven probleem :roll:

Peter Porrio
08-07-2004, 13:50
Ik weet niet welke Sony reciever je hebt, maar je zou het volgende kunnen proberen:

1) sluit je reciever via een geel tulpje aan op je TV en kijk of je iets via het OSD van de reciever kan instellen m.b.t. s-video out. Vaak is het zo dat recievers alleen via composiet (geel tulpje) beeld geven en wanneer je dit wilt veranderen, moet je dit via het OSD van de reciever aanpassen.

2) Kijk of er misschien een klein schakelaartje op de achterzijde van je reciever zit waar je kunt aangeven wat voor signaal de reciever naar buiten moet geven.

Succes

Edgar Smit
08-07-2004, 15:28
Ruud,

Ik heb (nog) geen oplossing, wel misschien ngo een suggestie om zonder kabelwisselingen TV op de projector te krijgen.

Je TV staat al via de receiver aangesloten, dus het geluid is er al.
Als je nog een scartaansluting op je TV over hebt kun je een SCART stekker aanschaffen met SVHS aansluiting voor zowel in als uit (via een schakelaar) en die rechtstreeks je beamer in met een SVHS kabel.

Je beeld dus rechtstreeks vanuit je TV en je geluid via de receiver en geen stekkers overzetten. Lijkt me in dit geval de meest effectieve oplossing?

Ruud Vorstermans
08-07-2004, 17:58
Edgar,

op mijn TV zit 2 x scart, waarvan één RGB (daar zit de primaire DVD-speler op), de ander wordt gebruikt voor de beelden en geluid van HDR en 3 x video via receiver.

Een splitter levert géén mooi resultaat.

Ik heb voorlopg eenVivanco kabel, waarmee ik video-uit (tulp) verbind met video-in op mijn projector (voor TV-beeld, voornamelijk sport voldoet dit) aansluit, maar ik blijf alle opties open houden.

Bedankt (weer)
8)

Ruud