PDA

Bekijk de volledige versie : 'The Saint' boxsets



Leijo
01-07-2004, 19:23
Kan iemand me uitleggen hoe het precies zit en wat er gaat gebeuren? Jullie snappen natuurlijk niet veel van mijn vraag en daarom zal ik het even uitleggen.

Ik heb inmiddels Box 1 en 2 van de TV-serie 'The Saint' met Roger Moore, die liep van 1962 tot en met 1969, verdeeld in 6 seizoenen met in totaal 118 afleveringen. Deze 2 boxen zijn uitgegeven door Bridge Pictures / Carlton. Box 1 is blauw en Box 2 is rood van kleur, en beide bevatten 2 DVD's in keepcases. Op iedere DVD staan 3 afleveringen. Het zijn regio 2-uitgaves met alleen Nederlandse ondertiteling en de eerste box bevat nog een paar (lees: héél weining) extra's.
Maar om die extra's gaat het me niet. Waar het mij om gaat is dat ik de serie compleet wil hebben, zowel de eerste twee seizoenen in zwart-wit als de andere 4 seizoenen in kleur. De boxen die ik nu heb bevatten samen de eerste 12 afleveringen van het vijfde seizoen (1966).
Ik heb inmiddels op internet een regio 2-box gevonden met alle 39 zwart-wit-afleveringen verdeeld over 10 DVD's: http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=160506&p=57&c=&g=72 . De afleveringen staan er in de juiste volgorde op. Dat is al het eerste wat mij stoort aan de boxen die ik nu al thuis heb: de volgorde klopt niet (het gaat nu dus níet over dezelfde afleveringen als in de boxset in de link, maar toch... het stoort me sowieso).
Verder heb ik nog deze regio 1-box gevonden: http://www.dvdworldonline.com/DVD/Section1/TheSaintMegaSet.asp . Deze box bevat het volledige vijfde én zesde seizoen, met de afleveringen in de goede volgorde. Op de box staat echter: "All 47 Colour Episodes On 14 DVD's". Maar waar zijn dan het derde en vierde seizoen gebleven? Ik weet dat deze regio 1-box een Amerikaanse uitgave is (toch?), dus misschien dat ze daar 'The Saint' pas kennen vanaf het vijfde seizoen...
Mijn vraag is dus of er iemand is die weet of het derde tot en met zesde seizoen ook nog uitgebracht gaan worden als regio 2-boxen. Ik kan nu dus wel de regio 2-box van seizoen 1 en 2 en de regio 1-box van seizoen 5 en 6 kopen, maar ik wil liever alles van dezelfde regio hebben, ook omdat het dan waarschijnlijk van dezelfde uitgever is en dus de lay-out van de verpakking waarschijnlijk steeds hetzelfde zal zijn. Wel moet ik zeggen dat ik de regio 1-box mooier vind, omdat daarin alle DVD's in aparte keepcases zitten. In de regio 2-box zal wel zo'n kartonnen uitvouwding zitten (kijk maar naar de foto in de link, je ziet dan dat hij van opzij erg smal is, véél te smal voor 10 keepcases volgens mij). Of komt er een box uit waar echt alle 118 afleveringen in zitten? (Liefst in keepcases natuurlijk, dat zouden dan zo'n 33 DVD's zijn schat ik... Staat mooi op de plank... 8) ) Is er iemand die hier meer informatie over heeft? Ik wil de serie namelijk echt héél graag helemaal compleet hebben, en dan het liefst volledig regio 2 (of 1) en dan verkoop ik de 2 boxen die ik nu heb wel weer. Alle informatie is welkom!!! Alvast bedankt.

Leijo

candela
01-07-2004, 22:16
In frankrijk zijn er 5 boxen (http://www.dvdfr.com/search/search.php?multiname=le+saint+-+saison&x=0&y=0) uit met alle afleveringen, bekijk die eens misschien.

chimera01
02-07-2004, 00:52
Bij de thread regio 0 staat ook een stuk over the Saint in zwart/wit, lees dat eens zou ik zeggen. Dan hoef ik niet zoveel opnieuw te typen.

Maar de Saint heeft globaal gesproken bijna vier seizoenen in het zwart/wit gehad, en ze zijn verkrijgbaar of nog onderweg. 8) 8)

Je zult zelf wel uitvinden dat de z/w afleveringen globaal gesproken beter zijn, en dat heeft te maken met het bronmateriaal van de schrijver leslie Charteris. 8)

tz
02-07-2004, 05:31
Om het nog verwarrender te maken: de Australische boxen zijn de beste! Deze worden uitgegeven door de firma Umbrella, en die besteden daar écht veel aandacht aan. Zij plannen inderdaad om de hele serie uit te brengen, en zijn begonnen met een 6-disc-box-set (vorig jaar verschenen), met de eerste 24 afleveringen. Die 24 afleveringen vormen wel niet een compleet seizoen, maar er volgt deze maand een tweede box met 24 afleveringen, en in het najaar een derde met nog eens 23, en dan heb je alle zwart-wit-afleveringen compleet. De bedoeling is dan om in 2005 in twee box-sets die hele kleuren-seizoenen uit te geven, en dan is de serie daar compleet.

Umbrella doet in ieder geval haar uiterste best om er mooie releases van te maken: afleveringen in de juiste volgorde, de discs zitten inderdaad allemaal in afzonderlijke keepcases, en dat alles in een schitterende, hardkartonnen verpakking. De DVD's zijn bovendien allemaal regio 0 en PAL. Tot slot zijn er ook mooie extra's: op set 1 zijn dat interviews met Roger Moore (een oude uit 1963 en een splinternieuwe uit 2003), audiocommentaar door Roger Moore e.a. op de allereerste aflevering, uitgebreide achtergrondinformatie en bio's van alle betrokkenen, isolated music & effects tracks en behind-the-scenes fotomateriaal. Ook voor de tweede set (uit 21 juli) staat weer het e.e.a. gepland: nóg een audiocommentaar met Roger Moore (op 'The Saint Plays With Fire') en eentje met guest star Sue Lloyd (op 'Luella'), en diverse andere zaken.

Kortom, deze releases zou ik je van harte aanraden. Enige nadeel is wel dat er geen enkele ondertiteling aanwezig is (ik had het nog wel gewaardeerd als er alleen al Engelse ondertitels aanwezig zouden zijn, zo heel soms mis je toch wel eens iets, al is het maar een woordgrapje of zo), maar als dat geen probleem is, zijn deze Australische releases echt the way to go. De Engelse release is op zich ook leuk, maar dezelfde 39 afleveringen heb je dus ook (en meer, en in dezelfde volgorde) met die eerste twee Australische sets. En inderdaad niét in keepcases (maar wel met Engelse ondertiteling). 't Is natuurlijk wel maar afwachten of Umbrella de serie ook écht afmaakt, maar de plannen zijn er in ieder geval, en of er na die Engelse set een tweede volgt is nog maar zéér de vraag. Wat betreft Amerika: die megaset bevat inderdaad álle kleuren-afleveringen, en men is daar inmiddels ook begonnen aan de zwart-wit-afleveringen, met een boxje met 12 afleveringen. Geen extra's, en als het steeds per 12 gaat, kan het nog lang duren voor je die compleet hebt. In Frankrijk zijn er inderdaad ook heel wat releases, maar naar het schijnt is het daarbij onmogelijk om de Franse ondertitels uit te zetten.

Zo voldoende info? :D

Edit: linkje erbij...
Set 1: http://www.ezydvd.com.au/item.zml/224844
Set 2: http://www.ezydvd.com.au/item.zml/227648

Leijo
03-07-2004, 13:07
Bedankt voor de reacties allemaal!!! Die Franse boxsets hoef ik echter sowieso niet, alleen al vanwege het feit dat alles op de doosjes in het Frans geschreven staat: 'Le Saint'. :roll: :lol:

Die Australische boxsets zien er écht goed uit, alleen wat kost dat wel niet aan invoerrechten, verzendkosten e.d.? Ik heb nog nooit DVD's in het buitenland besteld, dus ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat. En oh ja, ik heb ook geen creditcard... Ik weet niet of dat een probleem is.

Nu ik het er toch over heb: is het mogelijk om bij www.play.com via een bankoverschrijving te betalen i.p.v. met creditcard? Ik heb ze een mailtje gestuurd met die vraag maar ik heb tot nu toe nog geen reactie gekregen. Ik heb er namelijk wel een paar héél mooie boxsets gezien die ik graag wil hebben... En geldt dat 'Free Shipping' ook als het naar Nederland verstuurd moet worden?

(Of is er - indien betalen alleen met een creditcard kan - misschien iemand uit (de buurt van) Maastricht die voor mij iets zou willen bestellen als ik hem dat betaal?)

candela
03-07-2004, 13:33
Bedankt voor de reacties allemaal!!! Die Franse boxsets hoef ik echter sowieso niet, alleen al vanwege het feit dat alles op de doosjes in het Frans geschreven staat: 'Le Saint'. :roll: :lol:


Hier moet ik altijd zo hard om lachen. Kopen jullie dan ook nooit bv. Aziatische (of franse, spaanse, whatever) films omdat die titels hier in het engels zijn vertaald op de doos.

Leijo
03-07-2004, 13:38
Bedankt voor de reacties allemaal!!! Die Franse boxsets hoef ik echter sowieso niet, alleen al vanwege het feit dat alles op de doosjes in het Frans geschreven staat: 'Le Saint'. :roll: :lol:


Hier moet ik altijd zo hard om lachen. Kopen jullie dan ook nooit bv. Aziatische (of franse, spaanse, whatever) films omdat die titels hier in het engels zijn vertaald op de doos.

Nee, ik niet, sorry... Maar het ligt er misschien ook aan dat ik Engels wel met gemak kan lezen, en Frans snap ik met héél veel moeite maar half. Bovendien is 'The Saint' oorspronkelijk Engelstalig, dus dan wil ik ofwel een hoesje in m'n eigen taal zoals bij de meeste DVD's, ofwel in de oorspronkelijke taal (die ik ook goed begrijp).

Leijo
07-07-2004, 21:51
Is er niemand uit (de omgeving van) Maastricht die wel eens iets bij play.com bestelt? Zo ja, zou ik dan misschien een keertje mee kunnen bestellen?

MAD
08-07-2004, 06:57
Om het nog verwarrender te maken: de Australische boxen zijn de beste!

....knipperdeknip...

Zo voldoende info? :D

Edit: linkje erbij...
Set 1: http://www.ezydvd.com.au/item.zml/224844
Set 2: http://www.ezydvd.com.au/item.zml/227648

Geweldig! Bedankt voor de tip van de R4's. Ik zou hem alleen bij FBO (www.fbo.com.au) bestellen, dat scheelt namelijk AU$25,- (€15,-) per box ;) Of beter nog: een aantal maandjes wachten... Deze sets kelderen vaak enorm in prijs na een paar maanden.

chimera01
08-07-2004, 12:09
Nou dan moet ik je teleurstellen, de eerste set is tot op heden niet gedaald in prijs, sterker nog was in de 1ste & 2de oplage uitverkocht. Ik had mijn set gepre-ordered en een dag later wou ik er nog een bijbestellen voor iemand toen kon het al niet meer. En dat was 1 1/2 e maand voor de release..

De z/w serie is nu naar aanleiding van het grote succes van Umbrella een goed verkopend item. Zelfs Carlton zag er weer brood in.

tz
08-07-2004, 12:16
Inderdaad. Ook andere box sets van Umbrella, zoals 'The Prisoner' (al twee jaar geleden uitgekomen), is nog niet veel in prijs gedaald. Maar het zijn dan ook allemaal mooie box sets. Zelf ben ik ook érg te spreken over hun complete 'Department S' set, ook zo'n sixties-serie, waarvan in Engeland ooit eens twee afleveringen op DVD van zijn verschenen (ook door Carlton), maar daarna nooit meer iets. Ook dat is in Australië een mooie uitgave met allerlei extra's waaronder zelfs een aflevering met audiocommenteer.

Oh ja, en ik kan inderdaad ook FBO.com.au aanraden, maar toen ik dat berichtje postte, wilde die site 't bij mij net even niet doen, dus had ik maar een linkje van de concurrent gepakt. Eigenlijk niet eens naar de prijs gekeken, sorry.

Hans De Bisschop
08-07-2004, 12:44
Wat betreft prijs kwaliteitsverhouding gaat er op dit moment niets boven de Uk uitgave van de eerste serie, 39 afleveringen op 10 schijfjes. Op dit moment trouwens voor maar £37 verkrijgbaar bij Amazon.co.uk

EDIT: Dat is dus een goeie 55 euro voor 39 afleveringen in het UK en 66 euro voor 24 afleveringen down under ...

tz
08-07-2004, 14:54
Dat is absoluut waar. Dat prijsverschil zit 'm (naast de hogere verzendkosten) in twee dingen: de Australische boxen hebben een mooiere (en duurzamere) verpakking, en vooral: extra's (zoals eerder in deze thread beschreven). Er is duidelijk veel werk aan besteed, en dat kost dus ook wat. De Engelse versie bevat qua extra's nagenoeg niets.

't Is dus maar net waar je prioriteiten liggen. Ook geldt nog dat Carlton voorlopig geen plannen om ook de rest van de serie uit te brengen bekend heeft gemaakt, terwijl men in Australië wél heeft aangegeven de hele reeks uit te willen gaan geven. Zelfs 'The Return Of The Saint' (met Ian Ogilvy) staat al gepland voor dit najaar.

chimera01
03-08-2004, 14:58
En inderdaad slaat Umbrella entertainment weer toe, op 27 september geven ze The return of the Saint uit.

Voor meer info zie ditzelfde onderwerp in regio 0, waar ook een link zit naar Umbrella toe. ik zelf heb hem via Ezydvd besteld.

jeroenvgfn
28-07-2005, 09:08
de prijzen zijn inderdaad nog niet gezakt,

misschien op ebay australie.

Ik zou ook gaan voor de Australische series, Ik ben ook bereid om meer te betalen voor een verzorgd product met extra's

maar ja , het liefst zou ik natuurlijk allebei de series willen hebben :oops:

maar dat mag niet van de vrouw, das onzin om dubbelen te kopen :?

Leijo
29-07-2005, 00:36
Box 4 is onderweg naar mij (1, 2 en 3 heb ik nog niet, komen nog wel uiteindelijk).

jeroenvgfn
29-07-2005, 07:28
heeft er iemand ervaringen met douane ed. als je meerdere boxen tegelijk laat komen ?

Ik denk dat een pakket met 1 box wel gewoon de douane doorkomt zonder invoerrechten en btw maar als het een grotere doos wordt waarschijnlijk niet.

Leijo
29-07-2005, 10:08
Invoerrechten betaal je sowieso bij zo'n bedrag. Ik heb dat een tijd geleden opgezocht, ik zal z.s.m. de link naar die page posten.

Leijo
17-09-2005, 18:26
Ik heb toch geen invoerrechten hoeven te betalen. Ze hadden als waarde op het pakketje 40 Australische Dollars gezet i.p.v. 110, en dus hoefde ik geen douanekosten te betalen. Wel zo fijn. :D

chimera01
19-01-2006, 12:39
Vendetta for the Saint

is gereleased in Nederland door DFW, ik mijn copie thans in mijn bezit. besteld via Bol.com.

geen extra's wel de optie subs on/off

chimera01
05-02-2006, 18:44
Ian D. has posted this item on Saint Club News:

"This'll be mainly of interest to UK Saints, or at least those with DVDs
and TVs that can cope with region 2 PAL discs...

Network DVD will be releasing The Saint (with Roger Moore) on DVD in the
UK this year.

Current plan is to do a box set of the complete black and white episodes
that will be in shops sometime in June. This will be followed up with a
box set of all the color episodes probably in time for Christmas.

They may try and get "Return..." out in time for Christmas but due to
the workload involved don't hold your breath.

These will be rounded off with a Dutton/Clarke set probably sometime
next year.

They're not making any formal announcement as to extras yet but a few
people on this list know what they're working on and I think it's fair
to say that those dedicated fans owning the Umbrella sets might want to
consider selling those on Ebay.

I should, perhaps, confess that I am working with Network on these
releases so am very obviously biased. All I can do is nick a phrase from
Burl Barer; I seem to recall that in the introduction to his Saint
history he said something along the lines of "This is the Saint book I
always wanted to read" well, these DVDs are quickly turning into the
Saint DVDs I always wanted to see.

As soon as I can spill more beans, I'll open the can here.

You should also note that on March 6th DD Home Entertainment will be
relasing a box set of all the color episodes. DD Home Ent are only
allowed to sell via direct mail (they produce those catalogues that fall
out of your Sunday paper) and have announced the set to be released on
March 6th, priced £89.99 with 12 discs in total. They will apparently
have some extras on but they couldn't tell me what."

C. E.

met vriendelijke dank aan de site:The Saint on Line

chimera01
23-02-2006, 10:21
As Hoppy & Jaz Wiseman have mentioned in 'DVD Up-dates,' DD Home Entertainment are releasing a box set containing all of the colour episodes from the Roger Moore series. Added extras include some specially made documentaries - so if anyone is interested in ordering this set, use this link to go directly to the DD web site:

http://www.ddhe.co.uk/p2_D22919_Complete%20Saint%20In%20Colour%20The.htm


Ter informatie voor fans geleend van een Saint forum. :wink:

chimera01
24-02-2006, 16:36
DD Home Entertainment are releasing the colour episodes of The Saint in a limited edition 12 DVD box set.

Here's a list of the special features on the DD
release:
The 12 disc Collector's Edition feature Digitally
Restored episodes and include three brand new
documentaries amongst the special features. These
documentaries are:

The Famous Simon Templar
Roger Moore and the series’ filmmakers recall the
making of The Saint.
Featuring Roger Moore (Simon Templar), Robert S. Baker
(Producer), Johnny Goodman (Associate Producer), Roy
Ward Baker (Director), Peter Manley (Production
Supervisor), Anthony Arnell (Casting Director)

The Girls of The Saint
A look at the series’ glamorous guest stars, then and
now.
Featuring Jane Merrow, Mary Peach and Wanda Ventham.

The Story of ST 1
The surprising background to Simon Templar’s car, the
Volvo P1800.
Featruring Roger Moore, Johnny Goodman, Roy Ward Baker
and Peter Manley.

DD have commissioned two 16-page illustrated booklets,
written by film and television historian Marcus Hearn,
and have also licensed the audio commentary for the
episode 'Escape Route' featuring Roger Moore, Robert
S. Baker and Peter Manley from Umbrella.

Other extras on the DD set include:
• Trailers for every episode;
• Picture galleries for every episode, including
behind-the-scenes stills;
• Textless backgrounds, originally prepared for
foreign language versions;
• Reproduction theatrical posters for The Fiction
Makers and Vendetta for the Saint;
• Four art cards featuring Saint press book covers;
• Reproduction of Roger Moore publicity postcard.

DD's set will will released via mail order only on 6th
March, priced £69.99 from:
www.ddhe.co.uk




ezzebleef

chimera01
24-02-2006, 16:38
Don't forget Umbrella release their final Saint set (no 5) on 6th March...

Special features include:
Audio commentaries by Sir Roger Moore, Robert S. Baker and Johnny Goodman on Vendetta For The Saint, Sir Roger Moore and Robert S. Baker on The Ex-King of Diamonds, introduction to The Gadic Collection by Peter Wyngarde, original commercial break bumpers and episode trailers, theatrical trailers for The Fiction Makers and Vendetta For The Saint, reproduction of the Vendetta For The Saint promotional booklet, original script PDF’s, extensive image galleries and memorabilia information.


ook nog dan! 8)

robvanknegsel
07-03-2006, 20:33
Binnenkort (27 maart 2006) komt Networkdvd.co.uk ook al met een Saint boxset aan.

http://www.networkdvd.co.uk/covers/med/7952473.jpg

14 DVD's voor een prijs van rond de 80 pond.
In de productomschrijving staat dat alle 118 afleveringen uit serie 3 en 4 met Roger Moore erop staan (d.w.z. 71 zwart/wit en 47 in kleur).

De boxset bevat ook veel extra's, die kun je hier vinden:
http://www.networkdvd.co.uk/saint.htm

Hieronder Roger Moore tijdens het maken van een commentaartrack:
http://www.networkdvd.co.uk/specimg/saint/saint4.jpg

Alwéér een boxset van The Saint dus.
Mijn vraag is: hoe verhoudt deze nieuwe boxset zich tot alle andere beschikbare boxsets?
Weten de kenners of deze helemaal compleet is?

TJ Weissel
25-06-2007, 11:31
The Saint serie 1 & 2, liggen na á 9,99 bij de blokker.

chimera01
27-06-2007, 16:05
The Saint serie 1 & 2, liggen na á 9,99 bij de blokker.

Ja de 2de poging om de enige twee uitgaves nog eens pogen te verkopen. Oeps natuurlijk is Vendetta for the Saint ook uit.

Jodocus
29-06-2007, 18:44
Op de belgische TV zender "Eén" wordt op dit moment de hele Saint serie herhaald vanaf de eerste aflevering uit 1962. Vandaag juist nummer 35 opgenomen met mijn DVD recorder, de kwaliteit is perfect en ook nog ondertiteld. Waarom doe je dat niet ?

TJ Weissel
29-06-2007, 18:58
Op de belgische TV zender "Eén" wordt op dit moment de hele Saint serie herhaald vanaf de eerste aflevering uit 1962. Vandaag juist nummer 35 opgenomen met mijn DVD recorder, de kwaliteit is perfect en ook nog ondertiteld. Waarom doe je dat niet ?

Omdat ik niet aan kopies doe ;)

Herman ter Lingen
22-03-2008, 12:39
Op de releaselijst Nederlandse TV series zie ik staan

8 mei 2008 seizoen 1
21 augustus 2008 seizoen 2
4 december 2008 seizoen 3

Uitgever (nog) onbekend. Dit moeten dan de in Nederland nog niet eerder op DVD uitgebrachte zwart/wit produkties zijn. 1e sz. 12 episodes; 2e sz 27 episodes.;
3e sz. 23 episodes.

In the UK zijn boxen uitgebracht van de eerste 39 episodes en van alle episodes zw/w

Bol heeft 1 & 2 aangekondigd staan voor 28,00 per seizoen.

Tot nu toe is er in regio 2 nogal een potje gemaakt van de releases. Te hopen valt dat de nu aangekondigde releases ook daadwerkelijk zullen verschijnen en uiteindelijk uitmonden in een eenvormige complete release van the Saint.

chimera01
22-03-2008, 16:21
de uitgever schijnt lime lights te zijn.

Herman ter Lingen
23-03-2008, 11:28
de uitgever schijnt lime lights te zijn.


Dan is het te hopen dat ze er een beetje beschaafde verpakking voor gebruiken en niet van die absurd dikke amaray dozen.

dvdfre@k
26-04-2008, 20:28
http://www.dvd-home.nl/pers/images/limelights/mei/saint1.gifhttp://www.dvd-home.nl/pers/images/limelights/mei/saint1.gif
The SaintRelease date : 8-05-2008

Roger Moore schittert in zijn rol als meesterdief Simon Templar, beter bekend onder zijn schuilnaam “The Saint”.

Simon Templar is een miljonair die zijn leven in dienst stelt van het bestrijden van de misdaad.
Hij is knap , charmant, gesofisticeerd, koel in crisis-situaties en “hot” in bed. Hij gedraagt zich als een heer - of, zoals hij het zelf zegt, zelfs als een "heilige"- tegenover de vrouwen.
Vrouwen aanbidden hem dan ook . Mannen daarentegen benijden hem volop.

Templar werkt niet voor de wet, voor de regering of voor wie dan ook, maar hij is altijd paraat om deze instanties te helpen als ze er om vragen.

Deze box bevat de eerste 13 afleveringen van het eerste seizoen uit het jaar 1962, in originele versie, digitaal bewerkt.

Tijdsduur: ca 700 minuten
Genre: actie, misdaad, detective
Kijkwijzer: 6 + geweld
Geluid: Dolby 2.0
Beeld: 4x3 z/w
Taal: Engels gesproken / Nederlandse ondertiteling (Aan/Uit)


DVD 1: Deze dvd bevat aflevering 1 t/m 3 van seizoen 1.

1 “The talented husband”
Simon ontmoet een man wiens eerste twee vrouwen op mysterieuze wijze om het leven kwamen.

2 “The latin touch”
Simon moet een ontvoerd meisje zien te bevrijden.

3 “The careful terrorist”
Een vakbondsbaas zet een prijs op Simons hoofd.

Tijdsduur: ca 165 minuten
Genre: actie, misdaad , detective
Kijkwijzer: 6+ geweld
Geluid: Dolby 2.0
Beeld: 4x3 z/w
Taal: Engels gesproken / Nederlandse ondertiteling (Aan/Uit)

DVD 2: Deze dvd bevat Aflevering 4 t/m 6 van The Saint seizoen 1
4 “The covetous headsman”
Een meisje treft haar broer vermoord aan, wanneer ze hem gaat opzoeken.

5 “The loaded tourist”
Een toerist heeft een waardevolle aktetas bij zich.

6 “The arrow of God”
Een columnist wordt dood aangetroffen op een feestje. Elk van de aanwezigen lijkt een motief te hebben voor de moord.

Tijdsduur: ca 165 minuten
Genre: actie, misdaad , detective
Kijkwijzer: 6+ geweld
Geluid: Dolby 2.0
Beeld: 4x3 z/w
Taal: Engels gesproken / Nederlandse ondertiteling (Aan/Uit)

DVD 2: Deze dvd bevat Aflevering 7 t/m 9 van seizoen 1:
7 “The pearls of peace”
Simon leent aan een vriend 3000 $ om op zoek te gaan naar verloren parels.

8 “The element of doubt”
Een corrupte advocaat lijkt nooit een zaak te verliezen. Tot Simon hem een koekje van eigen deeg voorschotelt.

9 “The effete angler”
Tijdens een partijtje vissen is de vangst heel verrassend …

Tijdsduur: ca 165 minuten
Genre: actie, misdaad , detective
Kijkwijzer: 6+ geweld
Geluid: Dolby 2.0
Beeld:4x3 z/w
Taal: Engels gesproken / Nederlandse ondertiteling (Aan/Uit)

DVD 3: Deze dvd bevat aflevering 10 t/m 13 van seizoen 1.
10 “The charitable countess”
Een bende Italiaanse straatjongens berooft liefdadigheidsbals.

11 “The golden journey”
Simon neemt een verwende erfgename mee op een 100 mijl lange voettocht.

12 “The romantic matron”
The Saint raakt verstrikt in een misleidende affaire met een Amerikaanse weduwe, een Zuid-Amerikaanse schoonheid en een diefstal.

13 “The man who was lucky”
Een vriend van the Saint wordt bedreigd door een bende afpersers.

Tijdsduur: ca 220 minuten
Genre: actie, misdaad , detective
Kijkwijzer: 6+ geweld
Geluid: Dolby 2.0
Beeld: 4x3 z/w
Taal: Engels gesproken / Nederlandse ondertiteling (Aan/Uit)

Herman ter Lingen
01-05-2008, 10:36
http://www.dvd-home.nl/pers/images/limelights/mei/saint1.gifhttp://www.dvd-home.nl/pers/images/limelights/mei/saint1.gif
The SaintRelease date : 8-05-2008

Roger Moore schittert in zijn rol als meesterdief Simon Templar, beter bekend onder zijn schuilnaam “The Saint”.

originele versie, digitaal bewerkt.

Tijdsduur: ca 700 minuten
Taal: Engels gesproken / Nederlandse ondertiteling (Aan/Uit)



etc etc



12 “The romantic matron”
The Saint raakt verstrikt in een misleidende affaire met een Amerikaanse weduwe, een Zuid-Amerikaanse schoonheid en een diefstal.

13 “The man who was lucky”
Een vriend van the Saint wordt bedreigd door een bende afpersers.

Tijdsduur: ca 220 minuten
Genre: actie, misdaad , detective
Kijkwijzer: 6+ geweld
Geluid: Dolby 2.0
Beeld: 4x3 z/w


Taal: Engels gesproken / Nederlandse ondertiteling (Aan/Uit)

Dit 'handeltje' is zeker zo overgenomen van de UK Carlton release, want 12. the Romantic Matron hoort thuis in seizoen 2 (deel 18. ) Op de Carlton release staat deze aflevering nl. ook foutief als nr 12 in seizoen 1


http://ecx.images-amazon.com/images/I/51C9B6858DL._SL500_AA240_.jpg
op deze UK box staan 39 afleveringen zwart wit - helaas is Carlton (overgenomen?) er mee opgehouden en is er opnieuw een complete serie zwart wit uitgebracht door Network

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51FY9BAWVAL._SL500_AA240_.jpg

De eerste Box met 39 afleveringen is via Ebay regelmatig te koop voor 21 pond (incl. verzenden) ongeveer Eur. 27,00. met Engelse (h.o.h.) ondertitels. Met een beetje Engelse kennis uitstekend te volgen. En een stuk goedkoper dan de LimeLIght boxen
Eur. 28,00 x 3 = Eur. 84,00

De tweede box - die de complete serie zwart wit bevat- is schreeuwend duur ; ongeveer Eur. 125,00

Zelf heb ik dus de Carlton release met 39 delen en wacht rustig af of de andere zwart wit afleveringen nog apart worden uitgegeven (t.z.t. Limelight misschien). Want je weet het maar nooit met die Nederlandse uitgevers. 't Zal niet de eerste keer zijn dat ze er plotseling mee ophouden. (De kleurenafleveringen van Bridge bv)

Overigens vind ik de cover art van de Nederlandse release slecht; the Saint lijkt hier op een kruising van Roger Moore en Tony Curtis(6)

Tot slot nog even een link naar de episode guide
http://epguides.com/Saint/

chimera01
02-05-2008, 13:05
Och de voorkant linkt een beetje naar de andere rol die Roger Moore naam & faam bracht..................007.:bier:

Herman ter Lingen
03-05-2008, 09:01
Och de voorkant linkt een beetje naar de andere rol die Roger Moore naam & faam bracht..................007.:bier:

Nou je't zegt.

TJ Weissel
03-05-2008, 13:26
Bezit zelf 'n goedkope box (http://dvd.scav.nl/details/23040.html) van 'n nederlandse fabrikant.. maar blijft toch wel 'n erg leuke serie!

Misschien maar eens 'n boxje aanschaffen!

chimera01
19-06-2008, 20:32
Friday, May 16, 2008

Simon Dutton as The Saint on DVD (http://www.lesliecharteris.com/news.htm)



http://www.saint.org/blog/uploaded_images/simon-dutton-saint-dvd.jpg-773301.jpg (http://www.saint.org/blog/uploaded_images/simon-dutton-saint-dvd.jpg-773329.jpg)The Saint, starring Simon Dutton (http://amazon.com/gp/product/0786416807?ie=UTF8&tag=thesaintlybible&link_code=em1&camp=212341&creative=384065&creativeASIN=0786416807&adid=843954c6-c660-43f9-8b3f-ff0ba30d4e60) is finally coming to DVD. The 1989 Saint series has never been available on DVD before, and Unbrella will be publishing all six episodes in Region 2 format.
THE SAINT - WITH SIMON DUTTON (http://amazon.com/gp/product/0767900316?ie=UTF8&tag=thesaintlybible&link_code=em1&camp=212341&creative=384065&creativeASIN=0767900316&adid=dbfb614d-2017-4f18-9e3a-943af6bf8f2f)


1989 TV


566 Mins - TBC


RRP: AUS $39.99



Suave, chivalrous & Utterly Heroic!



In 1989 the cult British spy series, The Saint (http://amazon.com/gp/product/0441231551?ie=UTF8&tag=thesaintlybible&link_code=em1&camp=212341&creative=384065&creativeASIN=0441231551&adid=ce8115b1-e52b-4d3e-859a-994e312eadff), was again welcomed back to TV in six feature-length episodes staring Simon Dutton as Simon Templar-aka The Saint. In a role immortalised by Roger Moore (http://amazon.com/gp/product/B000065Q99?ie=UTF8&tag=thesaintlybible&link_code=em1&camp=212341&creative=384065&creativeASIN=B000065Q99&adid=aa9363ae-df4a-4e21-9352-d7e3cd7c8918) in the 60s, Dutton plays the suave, debonair super sleuth who is adored by women, feared by his adversaries and remains a constant thorn in the side of police forces everywhere.



An Australian/British co-production from 1989, this was the final remake of the cult British spy series originally starring Roger Moore - Ian Ogilvy (http://amazon.com/gp/product/0060586915?ie=UTF8&tag=thesaintlybible&link_code=em1&camp=212341&creative=384065&creativeASIN=0060586915&adid=a635dfdc-c19b-4ea2-a7a7-e40e14b26b0b) starred in the 70s vehicle, The Return of the Saint. The entire series on 3 Discs - six, 2 hour movie versions of the hugely popular British TV series

The Brazilian Connection
The Blue Dulac
Fear In Fun Park
The Software Murders
The Big Bang and Wrong Number

Aloys
19-06-2008, 20:47
Owke.. gewoon niet, dus.

chimera01
19-06-2008, 22:55
Owke.. gewoon niet, dus.


Ik niet begrijpen.:confused: :shock: :metal:

Aloys
19-06-2008, 23:18
Ik niet begrijpen.:confused: :shock: :metal:

Dat het van mij niet hoeft, zo'n '89 box:)

chimera01
20-06-2008, 08:44
Dat het van mij niet hoeft, zo'n '89 box:)

Als Saintfan is deze box een absolute must. Ik kan mij deze serie maar heel vaag herinneren. Ik weet dat mijn moeder hem opnam en als ik dan eens in het weekend thuis was om de was in te leveren als een student deed dan keken we samen.

Een minpunt is dat de verwachting was dat een extra op deze box de mislukte pilot van "The Saint in Manhattan" zou bevatten. Helaas niet het geval.:(

Anderzijds wordt dit jaar of anders volgend jaar een boxset verwacht met de B/W films uit de jaren '30 verwacht op dvd. en die maken mijn cllectie bijna compleet.(y)

Herman ter Lingen
26-08-2008, 09:15
http://www.mediadis.com/pictures/big/183353.jpg
serie 1 deel 2,
deze box had een verschijndatum van 21.8.2008.
Mediadis geeft voor de leverdatum een onbepaalde termijn aan.
De afleveringen zijn:

The Gentle Ladies (2.25) - The Ever-loving spouse (2.26) - The Saint sees it through(2.27) - The King of Beggars (2.09)- The Benevolent Burglary (2.15) - The Fellow Traveler
(2.01)- Marcia (2.06)- The Bunco Artists (2.14) - Judith (2.03) - The Work of Art (2.07)- The Elusive Ellshaw (2.05) - Starring The Saint (2.02)

(hier)heb ik even de officiele serie nummers toegevoegd.

Verder houdt Mediadis (en Lime Lights ?) stug vol, dat het om anamorf 16:9 zou gaan.

Met deze (wonderlijke) volgorde wordt overigens exact die van de UK Carlton release gevolgd.

Op basis hiervan mag worden verwacht dat deel 3 straks de navolgende delen zal bevatten:

Sophia - Teresa - Iris - The Rough Diamonds - The Saint Plays With Fire -
The Well-Meaning Mayor - The Wonderful War - The Sporting Chance - The Noble Sportsman - Luella - The Lawless Lady - The Good Medicine - The High Fence .

Overigens valt op dat bv. Bol en FRS deze boxen niet in hun programma opnemen. Ook bij MM (Alkmaar) nog niet tegengekomen.

Het blijft voor de verzamelaar een moeilijke zaak deze zw/w serie (tegen een schappelijke prijs) compleet te krijgen. The complete Monochrome series die in de UK is uitgegeven, blijft duur en heeft helaas geen enkele ondertitel.

Deze Lime Lights editie - mits in december 'compleet' opgeleverd - blijft een aardige keuze, evenals de Carlton UK editie die nog steeds te koop is rond de eur. 62,00 (play.com), met Engelse h.o.h. subs.

Hombre
26-08-2008, 12:16
Even wat verheldering.

Lime Lights is een Belgische maatschappij.
Dit houd in dat er niet automatisch ook Nederlandse rechten en/of afnemers zijn.

Het is namelijk veelal zo dat kleine winkels hun DVD afnemen bij de groothandel (die overigens niet alles in zijn catalogus heeft) en grotere zelf rechtstreeks de inkopen doen bij de maatschappij.

De reden van de lastige verkrijgbaarheid is dat er nog diverse onderhandelingen met de Nederlandse afnemers lopen….

Wel jammer dat nu iets als deze eindelijk met Nederlandse ondertitels verkrijgbaar is er weer op z’n typisch Hollandse manier wordt gereageerd dat het gras aan de overkant weer groener is…

Herman ter Lingen
27-08-2008, 18:45
Even wat verheldering.

Lime Lights is een Belgische maatschappij.
...................
Wel jammer dat nu iets als deze eindelijk met Nederlandse ondertitels verkrijgbaar is er weer op z’n typisch Hollandse manier wordt gereageerd dat het gras aan de overkant weer groener is…


Hoezo ?

Pieter D
29-08-2008, 19:01
De reden van de schaarste bij de dvd's van Lime Lights in Nederland is omdat de ze een andere verdeler aangenomen hebben en dat overgangsproces duurt ietsje langer dan normaal.

Je zou inderdaad beginnen denken dat ze releases overnemen van UK of USA, maar niets is minder waar. Wat er in werkelijkheid gebeurt is, wanneer de uitgever de bestelde afleveringen toegestuurd krijgt, er een bepaalde volgorde in de afleveringen zit die uitgaat van de rechthebbende maatschappij (voor Lime-Lights is dat nogal vaak Granada, Portman en All3Media). In principe ligt de fout bij hun want uitgevers krijgen soms strikte orders van hoe iets uitgegeven moet worden. En ze kunnen nu niet eenmaal hun volgordes afstellen op IMDB. ;)

Herman ter Lingen
01-09-2008, 08:27
Wel jammer dat nu iets als deze eindelijk met Nederlandse ondertitels verkrijgbaar is er weer op z’n typisch Hollandse manier wordt gereageerd dat het gras aan de overkant weer groener is…


Over deze opmerking zou ik toch graag nadere uitleg hebben.

Herman ter Lingen
01-09-2008, 09:40
na een kleine speurtocht vond ik de titel opsomming van de complete monochroom boxset:
EAN:5027626245542
http://www.blackstar.co.uk/dvd/7952455/

the Saint: The Monochrome Episodes (Box Set) (DVD)

All 71 of the black and white episodes of the classic television adventure drama, filmed before the series went into colour in 1966. Roger Moore stars as Simon Templar, aka 'The Saint'. A suave and sophisticated conman, Templar only steals from rich criminals and helps the forces of the law by making sure they're thrown behind bars.

Episodes are:

'The Talented Husband', 'The Latin Touch', 'The Careful Terrorist', 'The Covetous Headsman', 'The Loaded Tourist', 'The Pearls of Peace', 'The Element of Doubt', 'The Arrow of God', 'The Effete Angler', 'The Golden Journey', 'The Man who was Lucky', 'The Charitable Countess', 'The Romantic Matron', 'The Invisible Millionaire', 'The Gentle Ladies', 'The Ever-loving Spouse', 'The Saint Sees It Through', 'The Fellow Traveller', 'Starring the Saint', 'Judith', 'Teresa', 'The Elusive Ellshaw', 'Marcia', 'The Work of Art', 'Iris', 'The King of the Beggars', 'The Rough Diamonds', 'The Saint Plays with Fire', 'The Benevolent Burglary', 'The Bunco Artists', 'The Well-Meaning Mayor', 'The Sporting Chance', 'The Wonderful War', 'The Noble Sportsman', 'Luella', 'The Lawless Lady', 'The Good Medicine', 'The High Fence', 'Sophia', 'The Miracle Tea Party', 'Lida', 'Jeannine', 'The Scorpion', 'The Revolution Racket', 'The Saint Steps In', 'The Loving Brothers', 'The Man Who Liked Toys', 'The Death Penalty', 'The Imprudent Politician', 'The Hijackers', 'The Unkind Philanthropist', 'The Damsel in Distress', 'The Contract', 'The Set-up', 'The Inescapable Word', 'The Rhine Maiden', 'The Golden Frog', 'The Sign of the Claw', 'The Frightened Innkeeper', 'Sibao', 'The Crime of the Century', 'The Happy Suicide', 'The Chequered Flag', 'The Crooked Ring', 'The Abductors', 'The Smart Detective', 'The Persistent Parasite', 'The Man Who Could Not Die', 'The Saint Bids Diamonds', 'The Spanish Cow' and 'The Old Treasure Story'.

Hieronder een link met een compleet overzicht van alle episodes.
http://epguides.com/Saint/


Ook in de complete monochrome set wijkt men kwa (oorspronkelijke) volgorde af; het zij zo.

Overigens heb ik daarover niets ten nadele van LimeLights gezegd; het is slechts mijn constatering, waaraan nog toegevoegd dat het dezelfde volgorde was als de Engelse box en een aardige keuze.

In het algemeen gesproken worden verzamelaars van TV series regelmatig op het verkeerde been gezet.
Sommige rechten lijken wel bij voortduring te worden doorverkocht, zodat er verschillende releases zijn maar steeds weer niet compleet.

The Saint is daarvan een typisch voorbeeld. De oorsprong van deze verwarring ligt in de UK, waar op gegeven moment Carlton werd opgeslokt.
In Nederland is er een poging gedaan de kleuren serie uit te brengen, maar die werd na 4 dvd's alweer gestaakt.

Andere voorbeelden van incompletie:
Warner Boxen (Allo Allo, Moeder Wat is het Heet) die op de cover vermelden "het complete seizoen" missen toch een aflevering.
De recent door Just Entertainment uitgebrachte 1e serie 'Please Sir' idem.

Al met al maakt dat de verzamelaar wat kopschuw. Mij maakt het in elk geval kritisch, maar dat lijkt mij niet typisch Hollands.

Het ware wenselijk dat sommige release maatschappijen zich wat dat betreft ook wat kritischer gaan opstellen (gebrek aan vakmanschap/marktkennis ?).

Voor de massa maakt het misschien allemaal niks uit, maar de massa zit ook niet op dit forum. Vandaar hier mijn betoog.

Tot slot is te hopen dat LimeLights snel een oplossing vind voor de distributieproblemen, want ik heb begrepen dat daar ook "Secret Army" (aka Life Line) uitgebracht wordt/is.
Volgens mij een schot in de roos.

Pieter D
01-09-2008, 10:30
Ja de DVD box van Secret Army is momenteel heel populair hier in België. Is al een week of 3 uit hoor.