PDA

Bekijk de volledige versie : Bij Cd wow.nl, betaling met acceptgiro, hoe doe je dat?



Dick van Drie
02-07-2004, 14:08
Ik koop mijn dvd's meestal in een gewone winkel of per vooruitbetaling, maar nu wil ik bij CD Wow .nl iets bestellen maar ik heb geen creditcard.

Nu las ik dat je ook per acceptgiro kon betalen? Hoe werkt dat precies? Of is het hetzelfde als een vooruitbetaling zoals bij andere internetwinkels.

Quote uit "info over online winkels" of handelaren:


CDWow.com (CDWow.nl)
[0] [1%] [3%] [13%] [83%] (gebaseerd op 155 DVD titels)
regio: variërend
locatie: Verenigd Koninkrijk (verzenden soms vanuit Hongkong)
betaling: acceptgiro, Rabo Direct, Visa, Mastercard e.a.


Kan er zo niks van terugvinden op hun site bij de betalingsmogelijkheden bij de bestelling van een dvd. (cd wow.nl) Het is of een creditcard of een faxformulier.

Dick van Drie
03-07-2004, 13:07
Waarschijnlijk kan het niet of weten jullie het ook niet anders had ik wel een reactie gezien. Dan weet ik i.i.g. dat ik daar niks hoef te bestellen.

Aeneas
03-07-2004, 15:44
Ik weet niet hoe het op die site werkt maar meestal kan je alleen met acceptgiro betalen als je bestelling boven de 25 euro is. Het is niet altijd zo. Ik denk niet dat je hier iets aan hebt :roll: maar het valt te proberen.

Dick van Drie
03-07-2004, 16:01
Ik weet niet hoe het op die site werkt maar meestal kan je alleen met acceptgiro betalen als je bestelling boven de 25 euro is. Het is niet altijd zo. Ik denk niet dat je hier iets aan hebt :roll: maar het valt te proberen.
Hardstikke bedankt, mijn bestelling was 21,99 dus dan zou het net iets te weinig zijn geweest voor deze mogelijkheid.

Jurgen V
03-07-2004, 18:13
Als dat zo is dan zou het ergens moeten staan.

Dick van Drie
03-07-2004, 22:04
Als dat zo is dan zou het ergens moeten staan.
Ik ging uit van de vermelding bij hier op dvd.nl zie quote in mijn eerste bericht en kieskeurig vemelde dit ook bij de info over cd wow.nl
Misschien is het mogelijk, maar ik zie nog niet hoe.

Niemand op dvd.nl koopt hier waarschijnlijk zonder creditcard bij deze winkel.

Qzyn
03-07-2004, 22:16
Het is wel degelijk mogelijk om bij CD Wow te bestellen zonder Credit Card. Weliswaar niet met acceptgiro, maar wel door vooruitbetalen d.m.v. overboeking of Rabo direct. Het maakt daarbij overigens niet uit hoe laag dat bedrag is, zelfs een bedrag van €2,99 (of lager) kun je overboeken.
Het beste (vanwege de lagere prijzen) kun je daarbij kiezen voor het (duitstalige) CD Wow.net. Voor de voordeligste wow.net link, zie hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=19634
CD Wow.nl werkt overigens hetzelfde, terwijl je bij cd wow.com alleen maar met CC kunt betalen.
CD wow verstuurt alles vanuit 1 magazijn in Hong Kong, dus voor snelheid van leveren en eventuele douaneperikelen maakt het dus niet uit of je nou van wow.com, wow.net, wow.nl etc. bestelt.

Procedure is simpel (in het voorbeeld heb ik gekozen voor een bestelling bij CD Wow.net; bij CD wow.nl gaat het ongeveer hetzelfde).

Kies het gewenste produkt en click op "kaufen".

Click vervolgens in de pop up of in het venstertje rechtsboven op "zur kasse gehen".

Dan kom je op deze pagina:
http://img40.exs.cx/img40/9598/cdwow2.jpg

Click op "weiter",
dan kom je op de pagina waar je je persoons- en adresgegevens moet invoeren:

http://img40.exs.cx/img40/4874/cdwow5.jpg

Na het invullen van de gegevens op "Nein ich möchte bezahlen und dann gehen" clicken.

Dan kom je op de pagina waar je uit verschillende betaalmogelijkheden kunt kiezen:

http://img40.exs.cx/img40/1095/CDWowbetaalmethoden.jpg

Kies de gewenste betaalmethode en de rest wijst zich vanzelf en wordt duidelijk uitgelegd op de site.

Dick van Drie
03-07-2004, 23:48
Bedankt voor de zeer uitgebreide uitleg. :shock: (y)

Jurgen V
04-07-2004, 12:06
Idd bedankt das handig. :D

MrPink
04-07-2004, 12:20
Heel erg bedankt Qzyn, hoef ik geen creditcard meer te lenen. Maar kost het overboeken naar buitenland extra, of is het een Nederlandse rekening? Weet jij daar nog iets van?

Qzyn
04-07-2004, 12:28
Het betalingsverkeer wordt voor CD Wow afgehandeld door BIBIT uit Bunnik (NL), althans voor wat betreft bestellingen gedaan via CD Wow.net en wow.nl. Bedrag moet worden overgemaakt naar een Nederlandse rekening: overboeken brengt dus geen extra kosten met zich mee.

sander_kok
04-07-2004, 13:29
Het betalingsverkeer wordt voor CD Wow afgehandeld door BIBIT uit Bunnik (NL), althans voor wat betreft bestellingen gedaan via CD Wow.net en wow.nl. Bedrag moet worden overgemaakt naar een Nederlandse rekening: overboeken brengt dus geen extra kosten met zich mee.
Idd, is zeer handig :D

Dick van Drie
15-07-2004, 13:30
Dvd Atlantis (SCE: 2 disk set) bij cdwow.net besteld, 7 juli betaling eraf (via acceptgiro) vandaag 15 juli dvd binnen. Valt me mee dacht dat het langer zou duren. En voor de helft van de prijs als bij van leest of frs. De dvd komt zo te zien helemaal uit Hong Kong.

Eindelijk Atlantis kunnen kopen nadat ik het eigenlijk twee jaar geleden al had willen hebben. Erg mooi doosje trouwens. :D

Jurgen V
17-07-2004, 21:12
http://img40.exs.cx/img40/4874/cdwow5.jpg

Hierbij is het me niet helemaal duidelijk. Moet ik de kaarthouder adres invullen en/of de leverings adres?

Dick van Drie
17-07-2004, 21:32
Hierbij is het me niet helemaal duidelijk. Moet ik de kaarthouder adres invullen en/of de leverings adres?
Ik denk beide (iig heb ik dat gedaan en bij allebei dezelfde gegevens opgegeven). Je kan ook een vinkje zetten bij "Gleiche adresse wie Karten....".

Jurgen V
17-07-2004, 21:53
Ok bedankt dan doe ik dat ook gewoon zo. :)

Qzyn
17-07-2004, 22:03
Hierbij is het me niet helemaal duidelijk. Moet ik de kaarthouder adres invullen en/of de leverings adres?
Links moet je naam- en adresgegevens van de rekeninghouder invullen (degene die betaalt), rechts de gegevens van de ontvanger (waar de bestelling naartoe gestuurd moet worden). Als je dus op jouw rekening een CD naar je oma wil laten sturen, dan moet je links je eigen naam en adres invullen en rechts die van je oma.
In de meeste gevallen is de besteller ook de ontvanger, dus kun je volstaan met het aanvinken van "Gleiche Adresse wie Karten-/Kontoinhaber".
De gegevens uit het linkerstaatje worden dan automatisch ingevuld in het rechterstaatje. Scheelt weer wat typewerk.

Jurgen V
17-07-2004, 22:16
Bedankt voor de extra uitleg maar i figured it out. :)

Jurgen V
18-07-2004, 16:17
De Ort wordt daarmee de plaats bedoelt? Zo niet waar kan de plaats dan het beste neerzetten en wat neer te zetten bij ort?

Het is mijn eerste keer bij deze site dus wil het wel zo goed mogelijk invullen. :)

Merth
03-08-2004, 15:18
IK heb ook nog een vraag:
Wat moet ik precies invullen bij internetbankieren?
Dit had ik zelf uitbedacht:
Bedrag: Mijn bedrag
Rekeningnummer: 310676258
Naam: BIBIT Global Payment Services
Adres: Regulierenring 10
Postcode: 3981 LB
Plaats: Bunnik
Kenmerken: Mijn behandelingsnummer

Is dit voldoende?

Peter -1984-
04-08-2004, 09:19
IK heb ook nog een vraag:
Wat moet ik precies invullen bij internetbankieren?
Dit had ik zelf uitbedacht:
Bedrag: Mijn bedrag
Rekeningnummer: 310676258
Naam: BIBIT Global Payment Services
Adres: Regulierenring 10
Postcode: 3981 LB
Plaats: Bunnik
Kenmerken: Mijn behandelingsnummer

Is dit voldoende?

ja, ik zelf heb nu al een paar keer wat besteld via int. bankieren.
-rekening nummer
-naam: bibit
-kenmerk: je ordernummer
-plaats: bunnik
-en het bedrag

das genoeg :)

Merth
04-08-2004, 10:28
Bedankt voor de info!

Qzyn
05-08-2004, 09:01
Het is inmiddels ook mogelijk om bij CD WOW.COM zonder CC te betalen.

*EDIT* Was slechts zeer tijdelijk het geval. Is nu niet meer zo.

Jurgen V
05-08-2004, 10:48
:D Bedankt voor de info! :D

Jurgen V
10-08-2004, 12:13
De Ort wordt daarmee de plaats bedoelt? Zo niet waar kan de plaats dan het beste neerzetten en wat neer te zetten bij ort?

Het is mijn eerste keer bij deze site dus wil het wel zo goed mogelijk invullen. :)

Dit moet iemand toch vast wel weten? :wink:

ferryll
02-09-2004, 17:06
http://img46.imageshack.us/img46/990/betaalmogelijkhedencdwowcom.jpg

Wat is precies het verschil tussen eenmalige incasso en overboeking? ik weet dat bij banktransfer moet je het bedrag zelf overmaken en bij eenmalige incasso wordt het van je rekening gehaald maar is er ook nog een ander voordeel? komt je bestelling sneller aan bij een eenmalige incasso? of iets anders?

Jurgen V
06-09-2004, 15:48
*EDIT* Was slechts zeer tijdelijk het geval. Is nu niet meer zo.

Idd helaas, wou precies vandaag daar wat gaan bestellen. :cry: Was al bij payment en toen zag ik alleen maar creditcards staan daar. :lol: Toen maar iets duurder bij .net besteld. :roll:

Martin Stanneveld
06-09-2004, 16:30
De Ort wordt daarmee de plaats bedoelt? Zo niet waar kan de plaats dan het beste neerzetten en wat neer te zetten bij ort?

Het is mijn eerste keer bij deze site dus wil het wel zo goed mogelijk invullen. :)

Dit moet iemand toch vast wel weten? :wink:

ort is idd plaats :wink:

Jurgen V
06-09-2004, 16:49
De Ort wordt daarmee de plaats bedoelt? Zo niet waar kan de plaats dan het beste neerzetten en wat neer te zetten bij ort?

Het is mijn eerste keer bij deze site dus wil het wel zo goed mogelijk invullen. :)

Dit moet iemand toch vast wel weten? :wink:

ort is idd plaats :wink:

Was er inmiddels wel achter, maar toch nog fijn dat dit na 8 weken ofzo beantwoord wordt. :lol: :wink:

Edwin Smouter
07-09-2004, 16:46
als ik bij cdwow.nl bestel krijg ik dan nog ruzie met de douane?

Qzyn
07-09-2004, 16:51
als ik bij cdwow.nl bestel krijg ik dan nog ruzie met de douane?
CD Wow verstuurt van buiten de EU (Hong Kong), dus als de waarde van je bestelling meer bedraagt dan €22, loop je inderdaad de kans BTW bij te moeten betalen.

Als je bij CD Wow.net bestelt, is het over het algemeen euro's goedkoper dan bij Wow.nl en zit je dus minder snel boven de BTW vrijstellingsgrens van €22.

ferryll
07-09-2004, 17:00
maar het kan dus ook zijn dat je voor meer dan 22 euro besteld en geen btw hoeft te betalen? want je zegt: "loop je inderdaad de kans BTW bij te moeten betalen"
dus er kan ook gewoon niks gebeuren, geen problemen dus?

Qzyn
07-09-2004, 17:34
maar het kan dus ook zijn dat je voor meer dan 22 euro besteld en geen btw hoeft te betalen? want je zegt: "loop je inderdaad de kans BTW bij te moeten betalen"
dus er kan ook gewoon niks gebeuren, geen problemen dus?
Inderdaad, als je een bestelling plaatst die duurder is dan €22 (bijv. een dvd boxset) dan verstuurt CD Wow deze de laatste tijd vanuit Hong Kong, maar via één van de Britse kanaaleilanden, zodat jij als ontvanger geen BTW hoeft bij te betalen. :)

Als je echter meerdere items bestelt, die tezamen duurder zijn dan €22 (bijv. 3 dvd's van €8 per stuk), dan kun je nog wel een brief van de douane verwachten.

ferryll
07-09-2004, 17:39
shit, dan heb ik helemaal geen zin in (en geen geld voor). Maar iig bedankt voor de tip dan weet ik da gelijk voor de volgende keer: ik bestel nog maar 1 dvdtje per keer. Dat zeggen ze ook weer nergens he, of ik lees daar weer overheen in mijn enthousiasme.

Martin Stanneveld
07-09-2004, 17:40
cd-wow verstuurt uit HK? :confused:
als dat zo is ben ik de koning van het moeras

Wav[e]
07-09-2004, 17:58
cd-wow verstuurt uit HK? :confused:
als dat zo is ben ik de koning van het moeras

Dan ben je nu de koning van het moeras :lol:

Uit een mailtje van hun: As our warehouse is in Hong Kong, we have a delivery time up to 10 working days.

Staat ook elke keer op de verpakking Hong Kong post oid.

CafeAmericain
04-09-2005, 14:59
vraagje; waarom ga ik iedere keer nadat ik op 'nein, ich mochte bezahlen und dann gehen' click weer terug naar de homepage in plaats van het venster waar je uit de verschillende betalingsmethoden kunt kiezen? Hierdoor is het me nog nooit gelukt om hier iets te bestellen.

Qzyn
05-09-2005, 16:28
vraagje; waarom ga ik iedere keer nadat ik op 'nein, ich mochte bezahlen und dann gehen' click weer terug naar de homepage in plaats van het venster waar je uit de verschillende betalingsmethoden kunt kiezen? Hierdoor is het me nog nooit gelukt om hier iets te bestellen.
Probeer het eens met een andere browser (als je IE gebruikt bijv. Firefox en anders vice versa).

glannestino
09-03-2006, 13:37
ik heb een vraagje, ik wou net bij cdwow.nl bestellen, want daar staat dat je met ideal kan betalen, maar als ik op afrekenen druk kan ik alleen maar kiezen tussen creditcard, eenmalige incasso en faxen. Er staat helemaal niets bij van ideal of rabodirect. Of doe ik iets verkeerd?

Sander V.
09-03-2006, 14:31
Dat klopt, als je verder klikt kun je later kiezen voor iDEAL. Werkt ideaal :wink:

edit: cd-wow.net iig, .nl denk ik ook wel.

bosmeneer
10-03-2006, 00:09
Als het scherm hierop lijkt en je ziet geen iDeal dan is er iets aan de hand. Let wel op de juiste taal & land! Misschien dat je anders een printscreen kan plaatsen?

http://bosmeneer.nl/extra/upload/cdwowideal.gif


Late edit; link naar plaatje gewijzigd.

glannestino
10-03-2006, 17:17
het is al gelukt, moest idd eerst op 'betalen met credit card' drukken, en na het invullen van gegevens kon ik ook voor ideal kiezen. Bedankt voor de hulp!

MeltyMan
27-09-2006, 19:03
Weet er iemand of het nog altijd mogelijk is om bij cd-wow.nl te betalen met bankoverschrijving?

ik wil me binnenkort graag Firefly op dvd kopen... na wat zoeken denk ik dat het goedkoopste is via cd-wow.nl (op misschien een euro na als ik bij cd-wow.com bestel)... maar accepteren deze ook gewone bankoverschrijvingen, het staat wel niet op hun site vermeld... ben van België en heb geen VISA of CC ofzo... dus als iemand me kan verderhelpen?

ohja... firefly staat er voor 21,99 euro... dus tips waar hij ongeveer evenveel kost maar waar je wel met overschrijving kan betalen zijn ook welkom!

THX!!

Jan-Kees
21-02-2008, 08:24
Kan je bij cdwow alleen met cc en ideal betalen? Op het scherm zag ik de afbeeldingen overschrijven en incasso maar in het volgende scherm enkel ideal?