PDA

Bekijk de volledige versie : lcd tv met YcRcB..hoe sluit ik het aan op dvd speler?!



xon
02-07-2004, 22:09
Hi,

Ik heb een thomson LCD scherm gekocht en wil ook nog een knappe home cinema set bijkopen. Nu wil ik natuurlijk de mooiste signaal overdracht van dvd naar lcd met het minst mogelijk verlies. Nu is natuurlijk de makkelijkste de SCART dat is een feit.

Maaaaar mijn tv heeft ook nog eens 5 cinch/tulp ingangen naast elkaar voor video/audio in..de zogenaamde YcRCb interlacing connectors...en zoals er bij staat. speciaal voor DVD hardware connecties..

Maar hoe sluit ik dit aan..heet het nog een andere naam en is dat de reden dat ik er zo weinig over kan vinden.. Vooral niet in combinatie met een dvd speler/home cinema set.

Wie helpt me op weg bij mijn keuze..

Johan van den D.
02-07-2004, 22:39
Eén en ander is ook afhankelijk van de uitgangen van je speler en dus wat daar de mogelijkheden zijn.
Heb je ook een type nummer van je LCD scherm ?

xon
02-07-2004, 22:59
Sorry bericht heb ik per ongeluk 2 keer gepost..

Ehmm het gaat om de thomson 27LCDB03B. In de manual staat bij de connectors:



YCrCb component and audio (R/L) (input)

YCrCb is for interlacing signal and mainly be used to connect DVD player.


En dat is precies wat ik wil maar waar moet ik dan zoeken wat betreft de specs van de dvd spelers..ik zag ook al scart kabels met aan de andere kant "tulp" stekkers of zitten er op de dvd ook van dit soort aansluitingen.

Het is mij wat vaag

Johan van den D.
03-07-2004, 11:54
ik zag ook al scart kabels met aan de andere kant "tulp" stekkers of zitten er op de dvd ook van dit soort aansluitingen.
Welke dvd speler heb je staan.
Bepaalde spelers gaan inderdaad verder dan de standaard scart connector en hebben dus component uit.
Als kabel bedoel je iets als deze.
http://www.qed.co.uk/images/sqtop_AV181929.jpg

xon
03-07-2004, 17:18
Dat is het leuke juist :)

Ik heb de keuze nog niet gemaakt voor mijn home cinema set. Dit is juist het punt waar ik mee zit. Ik heb op me LCD tv die aansluiting zitten en wil het best mogelijk beeld hebben en dus de verbinding gebruiken die daar het meest geschikt voor is.

Zo'n kabel als hierboven (kan het mishebben natuurlijk) blijft toch gewoon Scart/rgb of zie ik dat verkeerd? Overigens heb ik nog geen dvdspeler/home cinema set gezien waar zo'n directe YCrCb aansluiting opzit.

Johan van den D.
03-07-2004, 21:01
Zo'n kabel als hierboven (kan het mishebben natuurlijk) blijft toch gewoon Scart/rgb of zie ik dat verkeerd?Dat klopt inderdaad maar daar is dus helemaal niets mis mee mits gebruik van een goede kabel.
Overigens zijn er wel dvd spelers met een YcBcR (= component en ook wel Y,Pb,Pr genoemd) uitgang.
Heb er zelf namelijk een staan en is in mijn geval de Sony DVP-S7700.
Component verdiend wel de voorkeur boven rgb via scart.
In dat geval zal je met deze kabel (http://www.qed.co.uk/cables/sig/qunex_sigcv.html) een uitstekend resultaat hebben.

Heeft jouw scherm overigens geen DVI aansluiting (wellicht van belang voor de toekomst ivm HDTV)

Harry stadman
03-07-2004, 23:16
dat is inderdaad een component aansluiting. de wat duurdere dvd-spelers hebben vaak zo'n aansluiting. voordeel hiervan is dat je R(ood), G(roen) en B(lauw) apart aanstuurt om zo vervorming te voorkomen. mits je dvd-speler EN je tv deze aansluiting hebben is dit kwa kwaliteit het hoogst haalbare. :wink:

mocht je een dvd-speler hebben die geen component aansluiting heeft, dan is een hoogwaardige rgb scartkabel een goede 2de keuze. :wink:

Mijn dvd-speler heeft ook een component aansluiting. dus, er zijn weldegelijk dvd-spelers die ook component aansluitingen hebben.

advies is dus om ook een dvd-speler te zoeken die een component aansluiting heeft. :wink: