PDA

Bekijk de volledige versie : component >> vga adapter?



notwister
04-07-2004, 13:32
Hey mensen,

Ik heb een mooie NEC beamer en wilde mijn nieuwe progessive scan dvd speler op de beamer aansluiten. Echter, ik kom tot de conclusie dat mijn beamer geen component ingang heeft, alleen een VGA input. Balen dus, maar goed een beetje surfen op het web leert me dat de wat oudere Infocus beamers hetzelfde euvel hebben. Voor deze beamers is een component > VGA (vesa) adapter beschikbaar:

plaatje adapter (http://a1366.g.akamai.net/v/1366/9194/12h/images.escalate.com/images/products/if90119/000/000/000000789.jpg)

De grap is nu dat dit soort kabeltjes in de States ongeveer $10 kosten, maar niet of nauwelijks te importeren zijn (tegen een normaal bedrag). Bestellen in Nederland kan wel, maar de leverancier waagt het om voor dit kabeltje 70 euro te vragen (!!!!).

Ik vraag me nu dus af of dit soort adapter-kabels niet ergens anders tegen een normale prijs te krijgen zijn. Misschien weet iemand van jullie een winkel?

Alvast bedankt,

Bert

clempy
16-09-2004, 22:01
Hoi, ik heb ook een Nec beamer, en heb een kabel gekocht
op zo'n computer beurs voor plm. 15 euro.

D-sub svga naar 5 x cinch, waarvan ik er maar 3 gebruik
r+g+b en werkt perfect.

Via een simpel verloopje heb ik van de chinch een tulp gemaakt.
Beter is het natuurlijk om er zelf tulppluggen aan te solderen.

Oorspronkelijk zijn deze kabels bedoeld om oude monitoren
op svga aan te sluiten.

groetjes clempy.

PM
17-09-2004, 07:55
Ik weet niet of dit op elke beamer met vga-input zal werken....??? (Component is toch niet gelijk aan RGB?)
Mocht het wel werken of je wilt het proberen de kan je de adapter toch ook gewoon in de VS bestellen? Voor dat bedrag hoef je geen btw o.i.d. te betalen, alleen de verzendkosten. Dan heb je hem een HEEL stuk goedkoper dan 70 euri...

Albert Kostwinder
17-09-2004, 08:36
Hier verkoopt men ook component vga adaptors voor € 28.-- incl. btw. Welliswaar nog aan de prijs maar dan heb je hem binnen een week in huis. Kijk maar eens http://www.mcsnet.nl/ Je moet eerst component video en dan vga naar component klikken.

Heb hier al eerder een profesionele componentkabel gekocht en de kwaliteit is uitstekend!. Hou er wel rekening mee dat je Nec projector ook progressive scan via component ondersteunt want anders heb je er weinig aan natuurlijk! :wink:

notwister
19-09-2004, 16:41
Hoi allen,

dank voor de input, ik denk dat ik de link eens uit ga proberen. 28 euro is nog steeds een fiks bedrag voor een 'suf' kabeltje, maar altijd nog beter dan 70 euro. Helaas ben ik niet zo'n soldeerkoning :-)

Bert