PDA

Bekijk de volledige versie : Hoe schakel ik de DTS-functie in?



Grant
04-07-2004, 17:20
Op mijn Pioneer DV-360 zit een DTS-functie. Maar als ik dit selecteer in het menu van een film, krijg ik wel het beeld van die pianosnaar, maar ik hoor geen fluit...

Frank
04-07-2004, 17:37
Je hoort geen geluid, omdat je je DVD-speler niet aan een versterker hebt aangesloten die DTS-geluid ondersteunt.

R Klemkerk
04-07-2004, 18:12
Je hoort geen geluid, omdat je je DVD-speler niet aan een versterker hebt aangesloten die DTS-geluid ondersteunt.

Om DTS geluid te ontvangen op je receiver moet je je dvd speler met behulp van een COAX kabel aansluiten. Met die normale tulp (wit/rood) aansluitingen krijg je inderdaad geen geluid. Je moet wel op je versterker invullen dat je signaal ontvangt via Coax.

Succes!

Johan van den D.
04-07-2004, 19:19
Om DTS geluid te ontvangen op je receiver moet je je dvd speler met behulp van een COAX kabel aansluiten.Kan met een coax of een optische kabel.
Maar er is inderdaad een digi-verbinding nodig en dat kan dus door middel van die coax of optische kabel.
Ook moet de receiver een DTS decoder aan boord hebben en ik denk dat dat hier niet het geval is.
Heb je wel gewoon Dobly Digital geluid ?

Grant
05-07-2004, 19:32
Heb je wel gewoon Dobly Digital geluid ?
Ik heb wel gewoon 5.1. Ook heb ik er een rechthoekig stuk plastic bijgeleverd kregen met een snoertje eraan. Geen idee wat dit zou kunnen zijn. Heb de gebruiksaanwijzing er ook nog even op nageslagen, maar word daar niks wijzer van...

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Johan van den D.
05-07-2004, 20:08
Ook heb ik er een rechthoekig stuk plastic bijgeleverd kregen met een snoertje eraan. Geen idee wat dit zou kunnen zijn.Ik denk dat je hiermee een optische kabel bedoeld.
Rechthoekige uiteinden met een dun draadje ertussen.
Maar is dat 5.1 ook Dolby Digital ?
Dolby Prologic is namelijk ook 5.1 maar is al lang achterhaald en dat moet je niet hebben.
Je zult dus na moeten gaan welke decorders er daadwerkelijk in je receiver zitten.
Je speler geeft wel het DTS signaal door maar wellicht kan de receiver het dus niet ontvangen door of geen digi kabel verbinding of geen DTS decoder.
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/342C34FE7D8D0FD1C1256D2F002CAD16/$file/dv360s.jpg

Mark S
05-07-2004, 21:49
Ook heb ik er een rechthoekig stuk plastic bijgeleverd kregen met een snoertje eraan. Geen idee wat dit zou kunnen zijn.Ik denk dat je hiermee een optische kabel bedoeld.
(knip)Dolby Prologic is namelijk ook 5.1 (/knip)

Shoot me if I'm wrong, maar volgens mij is dit gewoon een losse antenne voor radio ontvangst :wink:
BTW, Prologic wordt niet aangeduid als 5.1. 5.1 impliceert discrete kanalen.
Prologic wordt in software encoders gewoon aangeduid als 2.0 (met uit L-R gedistilleerde, ook wel matrix genoemde centre en rears.)

Johan van den D.
06-07-2004, 16:51
Shoot me if I'm wrong, maar volgens mij is dit gewoon een losse antenne voor radio ontvangst :wink:Nu je het zeg zal dat het inderdaad kunnen zijn ja.

BTW, Prologic wordt niet aangeduid als 5.1. 5.1 impliceert discrete kanalen.
Prologic wordt in software encoders gewoon aangeduid als 2.0 (met uit L-R gedistilleerde, ook wel matrix genoemde centre en rears.)Was destijds bij mijn Dolby Prologic tv (Philips) wel omschreven als 5.0 en niet als 2.0 maar ook hierin zal je zeker gelijk kunnen hebben.
Kortom, ik spreek je post zeker niet tegen. :wink:

Marcel W
06-07-2004, 17:01
Heel simpel: als er zowel op je versterker als op je dvd speler ergens een logo staat met "DTS" dan kun je het afspelen, als dat logo er niet op staat, of slechts op 1 van de 2, dan lukt het niet.

Grant
06-07-2004, 19:48
Heel simpel: als er zowel op je versterker als op je dvd speler ergens een logo staat met "DTS" dan kun je het afspelen, als dat logo er niet op staat, of slechts op 1 van de 2, dan lukt het niet.
Het staat op beiden. Nu alleen nog de vraag; hoe te gebruiken. Maar dan nog een vraagje over de ingang DIGITAL IN. Heeft dit met DTS te maken, en wat moet ik hier in 's hemelsnaam in stoppen...

Dit is overigens het juiste exemplaar (al lijkt dit een iets ouder model):
http://www.pioneer.nl/images/products/homecinemasystems/pioneer/1057756788175hc52s_detailpage.jpg

Dat die antenne voor radio-ontvangst is, klint inderdaad heel plausibel. Heeft hier dus niets mee te maken.

Wizz-Art
06-07-2004, 20:15
Kun je niet d.m.v het on screen display menu van je dvd speler en dan vervolgens audio kiezen en daarin bij het kopje DIGITAL AUDIO OUT STREAM/PCM te selecteren inplaats van DOLBY DIGITAL/PCM ?

Want je zecht dat je WEL DD 5.1 hebt en hoort, dus vermoed ik het hierboven staande..hopelijk heb je hier iets aan :wink:

Johan van den D.
06-07-2004, 21:00
Maar dan nog een vraagje over de ingang DIGITAL IN. Heeft dit met DTS te maken, en wat moet ik hier in 's hemelsnaam in stoppen...Hoe en met welke kabels heb je de dvd speler op de receiver nu aangesloten.?
DTS is ene digitaal signaal dus je moet een digitale verbindingskabel hebben.
Maar dit heb je ook nodig voor Dolby Digital en dat he je wel volgens jouw.
Dus even stap voor stap alles doorlopen.

Mark S
06-07-2004, 21:18
Is de receiver van het type vsx-c402?
Deze heeft een dts-decoder aan boord en de 360 kan dts output geven.
Again, en het is al eerder gezegd, verbinding maken middels optisch of coaxiaal kabel, (digital out van dvd-speler naar digital in van receiver), de setup menu's van beide apparaten doornemen, evenals de handleiding natuurlijk. Heb je geen coax of optische kabel, gebruik dan gewoon ff de rood-witte dropveter om de boel ff te testen. (op de dig. out en dig. in natuurlijk...)

Grant
07-07-2004, 09:09
Iedereen bedankt. Ga nu op vakantie. Zal jullie adviezen volgende week opvolgen...

Johan van den D.
07-07-2004, 17:04
Iedereen bedankt. Ga nu op vakantie. Zal jullie adviezen volgende week opvolgen...Hoe kun je nu rustig op vakantie gaan met al deze problemen. :roll: :wink:

R Klemkerk
10-07-2004, 06:24
Iedereen bedankt. Ga nu op vakantie. Zal jullie adviezen volgende week opvolgen...Hoe kun je nu rustig op vakantie gaan met al deze problemen. :roll: :wink:

Al die problemen hebben stress veroorzaakt. Hij moet er gewoon even tussenuit ;)