PDA

Bekijk de volledige versie : Een paar vragen over 5.1 Systeem Redstar System 2100



mtmd
05-07-2004, 10:52
Ik ben op zoek naar een goedkope home theater. Ik heb hier niet zo heel veel verstand van ...
Ik hoef niet het beste (qua kwaliteit van beeld en geluid), want dan moet ik (heel veel) meer neer tellen.
Ik heb me een beetje erin verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat er qua geluid twee soorten betsaan, dts en dolby (verbeter mij als ik het fout heb). Nu wil ik een setje die deze twee ondersteund.
Maar ik snap niet echt goed het verschil tussen versterker en decoder
Zouden jullie willen kijken of deze naar mijn wensen voldoet:
- Home Cinema Redstar 2004 (http://www.webfixserver.com/customers/outletshop/web/lookdetailsproduct.asp?ProductID=144)

En dan heb ik nog een vraag. Als deze niet aan mijn wensen zou voldoen of deze wel geschikt is (ik denk het wel), en of ik hier elke dvd speler op aan kan sluiten:
- 5.1 Systeem Redstar System 2100/2 (http://www.webfixserver.com/customers/outletshop/web/lookdetailsproduct.asp?ProductID=158)

Nu nopg twee vraagjes;
1 is iemand bekent met dit merk?
2 Weet iemand de homepage van dit merk

Alvast (heel erg) bedankt :D

Harry stadman
05-07-2004, 11:18
Ik ben op zoek naar een goedkope home theater. Ik heb hier niet zo heel veel verstand van ...
Ik hoef niet het beste (qua kwaliteit van beeld en geluid), want dan moet ik (heel veel) meer neer tellen.
Ik heb me een beetje erin verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat er qua geluid twee soorten betsaan, dts en dolby (verbeter mij als ik het fout heb). Nu wil ik een setje die deze twee ondersteund.
Maar ik snap niet echt goed het verschil tussen versterker en decoder
Zouden jullie willen kijken of deze naar mijn wensen voldoet:
- Home Cinema Redstar 2004 (http://www.webfixserver.com/customers/outletshop/web/lookdetailsproduct.asp?ProductID=144)

En dan heb ik nog een vraag. Als deze niet aan mijn wensen zou voldoen of deze wel geschikt is (ik denk het wel), en of ik hier elke dvd speler op aan kan sluiten:
- 5.1 Systeem Redstar System 2100/2 (http://www.webfixserver.com/customers/outletshop/web/lookdetailsproduct.asp?ProductID=158)

Nu nopg twee vraagjes;
1 is iemand bekent met dit merk?
2 Weet iemand de homepage van dit merk

Alvast (heel erg) bedankt :D

welkom op het forum. :wink:

beide systemen voldoen aan je criteria:
ze kunnen beide dolby digital EN DTS weergeven.
een decoder zit meestal in een versterker/receiver ingebouwd. deze chip doet niets anders dan het geluid wat van je dvd-speler komt omzetten naar DD of DTS geluid.
om DD en DTS weer te kunnen geven moet je wel een dvd-speler hebben die beide signalen kan doorsturen.(tegenwoordig kan elke dvd-speler dat).
er zijn echter ook losse DD/DTS decoders te koop(meestal van een hoger kwaliteitsniveau), die je weer met je versterker/receiver moet verbinden om het geluid te kunnen weergeven.

dolby digital 5.1 is zo'n beetje de standaard tegenwoordig. DTS wordt langzamerhand meer en meer gebruikt. DTS HOEFT niet altijd beter te klinken dan een DD geluidstrack. als DTS echter goed wordt uitgevoerd heb je meestal meer dynamiek en detail in het geluid.
DTS betekend digital theatre system(s).

om het samen te vatten:

ja, beide systemen voldoen aan alle criteria. :wink:

Ik ben niet bekend met dit merk.
echter kan ik je wel alvast vertellen dat je niet al te hoge verwachtingen van deze set moet hebben. :cry:
voor dit geld zul je toch allerminst redelijk beeld en geluid kunnen verwachten.

Herjan
05-07-2004, 11:29
Even kort door de bocht: de overeenkomst tussen Dolby Digital (DD) en DTS is dat het beide (meerkanaals) geluidformaten zijn. Het verschil tussen deze twee is de methode van coderen. DTS wordt anders gecodeerd en minder gecomprimeerd dat DD. Hierdoor klinkt DTS over het algemeen iets beter.

Wat betreft de verschillen tussen decoder, versterker (amplifier) en receiver: een decoder kan een digitaal signaal (zoals DD en DTS) decoderen naar een meerkanaalsgeluidsignaal (leuk galgjewoord). Een versterker kan dit geluid dan versterken (vandaar de naam ;)), zodat je er speakers op aan kunt sluiten. Een receiver is een versterker met ingebouwde tuner en (vrijwel altijd) een ingebouwde decoder.

Wat betreft de setjes die je noemt: ik ken het merk Redstar van naam, maar nog nooit het (on)genoegen gehad om het te beluisteren. Wat het eerste systeem betreft, dit is een zogenaamd all-on-one setje. Voordeel is dat je in 1 keer klaar bent, nadeel is dat de kwaliteit te wensen overlaat. De tweede is wat dat betreft wat beter, maar iets duurder en je moet er nog een losse DVD speler bij kopen, dus tel er nog maar een euro of 50 tot 100 bij (voor een budget-speler). Je kunt elke DVD-speler erop aansluiten via een digitale kabel (optisch of coaxiaal). Voor meer info: zie woordenlijst op DVD.nl of lees wat rond op internet. Ook het Engelse tijdschrift WhatHiFI kan wat licht in de duisternis scheppen, wat terminologie en aansluiten betreft.

Als je ons je budget noemt, kunnen we je misschien beter helpen. Wellicht dat er wat meer gerenommeerde sets te koop zijn voor jouw budget...

Herjan
05-07-2004, 11:34
Houd eventueel het Hardware forum in de gaten. Hier kun je vaak voor weinig geld hele leuke dingen kopen!

http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=34

mtmd
05-07-2004, 11:36
welkom op het forum. :wink:

beide systemen voldoen aan je criteria:
...(knip)...
ja, beide systemen voldoen aan alle criteria. :wink:

Ik ben niet bekend met dit merk.
echter kan ik je wel alvast vertellen dat je niet al te hoge verwachtingen van deze set moet hebben. :cry:
voor dit geld zul je toch allerminst redelijk beeld en geluid kunnen verwachten.
Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord !!!
Nu moet ik voor mij zelf dus de afweging maken wat ik doe ... :?
Misschien dat iemand mee kan denken :wink:
Ik ben een student en pas op mij zelf, en ik heb een kleine 55 cm tv (nog niet eens breedbeeld). Ik kijk af en toe een dvd'tje.
Ik vind het vervellend dat ik nu (eerst wel) nooit een dvd kan kijken. eerst huurde ik een dvd speler bij de films die ik huurde (koste toen maar 2,5), maar nu gaat dat niet meer :(
Ik hoef geen super beeld (met mijn goedkope tv gaat dat niet eens), en ik hoef ook geen super geluid, wel surround geluid (dat vind ik juist zo leuk aan dvd :D )
Ik heb geen (tot weinig) ervaring met kwaliteits verschil tussen deze apparaten. Maar stel ik koop dit setje, kan het dus zo zijn dat de kwaliteit zo slecht is dat het eigenlijk weg gegooit geld is?

mtmd
05-07-2004, 11:41
Even kort door de bocht: de overeenkomst tussen Dolby Digital (DD) en DTS is dat het beide (meerkanaals) geluidformaten zijn. Het verschil tussen deze twee is de methode van coderen. DTS wordt anders gecodeerd en minder gecomprimeerd dat DD. Hierdoor klinkt DTS over het algemeen iets beter.
...(knip)...
Als je ons je budget noemt, kunnen we je misschien beter helpen. Wellicht dat er wat meer gerenommeerde sets te koop zijn voor jouw budget...

Houd eventueel het Hardware forum in de gaten. Hier kun je vaak voor weinig geld hele leuke dingen kopen!
http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=34

Bedankt voor je reactie!!!
Ik zal het hardware forum in de gaten houden!
Wat betreft mijn budget, ik weet nog niet precies hoeveel geld ik eraan uit wil geven. Het liefst zo goedkoop mogelijk (natuurlijk). Ik ben op dit moment me ook aan het orienteren wat er allemaal (aan goedkope) dingen te koop is. Voor de daadwerkelijk aanschaf moet ik toch tot het einde van de maand wachten :?

Harry stadman
05-07-2004, 11:59
welkom op het forum. :wink:

beide systemen voldoen aan je criteria:
...(knip)...
ja, beide systemen voldoen aan alle criteria. :wink:

Ik ben niet bekend met dit merk.
echter kan ik je wel alvast vertellen dat je niet al te hoge verwachtingen van deze set moet hebben. :cry:
voor dit geld zul je toch allerminst redelijk beeld en geluid kunnen verwachten.
Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord !!!
Nu moet ik voor mij zelf dus de afweging maken wat ik doe ... :?
Misschien dat iemand mee kan denken :wink:
Ik ben een student en pas op mij zelf, en ik heb een kleine 55 cm tv (nog niet eens breedbeeld). Ik kijk af en toe een dvd'tje.
Ik vind het vervellend dat ik nu (eerst wel) nooit een dvd kan kijken. eerst huurde ik een dvd speler bij de films die ik huurde (koste toen maar 2,5), maar nu gaat dat niet meer :(
Ik hoef geen super beeld (met mijn goedkope tv gaat dat niet eens), en ik hoef ook geen super geluid, wel surround geluid (dat vind ik juist zo leuk aan dvd :D )
Ik heb geen (tot weinig) ervaring met kwaliteits verschil tussen deze apparaten. Maar stel ik koop dit setje, kan het dus zo zijn dat de kwaliteit zo slecht is dat het eigenlijk weg gegooit geld is?

weggegooid geld is een zwaar woord.
als je er rekening mee houdt dat het redelijk is en niet meer dan dat, is het zijn geld waard.

voor af en toe een dvd bekijken is het wel voldoende denk ik. echter kun je tegenwoordig voor een kleine meerprijs al een leuke set krijgen van een gerenomeerd merk. ook deze worden steeds goedkoper.
ook kun je 2de hands een leuke(betere) set aanschaffen dan die je nu op het oog hebt.
als het dient als overgangs-set is het inderdaad verstandig om niet teveel geld te investeren in die set. je kunt gaan sparen voor later om een betere set aan te schaffen.

nogmaals; mits je er niet teveel van verwacht is het allemaal wel redelijk.
verwacht je echter goed beeld en geluid zul je aanzienlijk meer moeten investeren.

Herjan:
bedankt voor de aanvulling! :wink:
ik wilde eigenlijk niet teveel in detail treden.
maar door je aanvullingen zal een en ander toch wel duidelijk moeten zijn kwa techniek.

mtmd
05-07-2004, 12:00
Ik heb nog eentje gevonden:
- DV0ne DR 3.9 (http://shop.mediamarkt.de/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=20751&catalogId=5000&langId=-3&storeId=5000&categoryId=11051)
Is wel in het duits
Misschien dat hier meer mensen bekent mee zijn. Ik vind deze persoonlijk ook betrouwbaarder (er zit 2 jaar garantie op)
Mijn budget ligt rond de 150 / 200 euro (is dit mogelijk, of is dit echt te weinig?)

mtmd
05-07-2004, 12:05
weggegooid geld is een zwaar woord.
als je er rekening mee houdt dat het redelijk is en niet meer dan dat, is het zijn geld waard.

voor af en toe een dvd bekijken is het wel voldoende denk ik. echter kun je tegenwoordig voor een kleine meerprijs al een leuke set krijgen van een gerenomeerd merk. ook deze worden steeds goedkoper.
ook kun je 2de hands een leuke(betere) set aanschaffen dan die je nu op het oog hebt.
als het dient als overgangs-set is het inderdaad verstandig om niet teveel geld te investeren in die set. je kunt gaan sparen voor later om een betere set aan te schaffen.

nogmaals; mits je er niet teveel van verwacht is het allemaal wel redelijk.
verwacht je echter goed beeld en geluid zul je aanzienlijk meer moeten investeren.
Bedankt, het is nu helemaal duidelijk. Later als ik groot ben :lol: , dan koop ik natuurlijk een echt setje :D !
Btw; ik vind geen leuke setjes (voor een kleine meerprijs) van een gerenomeerd merk ??
En 2de hands doe ik niet, heb ik teveel pech mee gehad, dan liever iets minder maar wel nieuw (maar dit is natuurlijk helemaal persoonlijk!)
Dit is btw wel een heel handig forum!

Harry stadman
05-07-2004, 12:13
Ik heb nog eentje gevonden:
- DV0ne DR 3.9 (http://shop.mediamarkt.de/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=20751&catalogId=5000&langId=-3&storeId=5000&categoryId=11051)
Is wel in het duits
Misschien dat hier meer mensen bekent mee zijn. Ik vind deze persoonlijk ook betrouwbaarder (er zit 2 jaar garantie op)
Mijn budget ligt rond de 150 / 200 euro (is dit mogelijk, of is dit echt te weinig?)

Ook deze set zal niet meer dan redelijk presteren.
goed beeld en geluid kost nu eenmaal geld.
je zult zelf een keuze moeten maken of deze kwaliteit goed genoeg voor je is.
(gezien de ervaringen die ik heb met studenten (wilde feesten e.d. :lol: ) is het mischien wel verstandig om voor nu niet een al te dure set aan te schaffen. mocht deze onverhoopt een keer kapot gaan is het niet echt een ramp en gemakkelijker te vervangen dan een set die duizenden euro's heeft gekost! :wink: )

zie link:
http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_Philips_home_cinema_sets_draadloos.html

philips lx3600 allicht?
voor dat geld maakt phillips allerzinds goed materiaal met prima beeld en geluid.(ongeveer 265 euro).

JVC TH-A25 289,00
link:
http://www.h-e.nl/index.php

dit is toch wel het minimum voor een fatsoenlijk merk!

mtmd
06-07-2004, 16:08
Goed nieuws!
Hoogstwaarschijnlijk word het deze: philips lx3600 (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%20LX3600D.htm)
Ik heb hem zien staan bij de mediamarkt voor 230 euro :D
(was wel de duitse mediamarkt)
Bedankt allemaal voor de goede adviesen!

Harry stadman
06-07-2004, 16:25
Goed nieuws!
Hoogstwaarschijnlijk word het deze: philips lx3600 (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Philips%20LX3600D.htm)
Ik heb hem zien staan bij de mediamarkt voor 230 euro :D
(was wel de duitse mediamarkt)
Bedankt allemaal voor de goede adviesen!

van harte.................
veel plezier met je nieuwe set! :wink:

Herjan
07-07-2004, 08:30
Gefeliciteerd. Dit is volgens mij de opvolger van een systeem wat mijn schoonvader heeft staan. Die geeft al wel leuk geluid, maar de satelietjes zijn te licht. Ik meen me te herinneren dat deze wat beter zijn.

Succes ermee! ;)

Simon Elzinga
13-11-2005, 16:37
[quote=mtmd]Ik heb nog eentje gevonden:

http://www.audiospace.nl

Wil je iets voordelig, ga hier eens kijken en bekijk de recensies, niet duur, goed geluid.

Mvg,
Datawave Nederland