PDA

Bekijk de volledige versie : Sony Projectie TV met kleine kleurwaas



Nogirard
05-07-2004, 12:15
Ik heb nu ongeveer 4 jaar een Sony Projectie TV 4:3 model, KP-41S5.

Het is nu sinds een aantal maanden dat er bovenin het beeld een kleurwaas van de rode lamp komt.
Dit eigenlijk alleen goed zichtbaar bij witte achtergrondbeelden.

De TV is goed geconvergeerd, dat heb ik zo goed als mogelijk al gedaan.
De TV wordt nagenoeg dagelijks gebruikt.

Is dit een eerste teken dat de lamp(en) vervangen moeten worden?
Heeft iemand ook een Sony projectie TV met hetzelfde probleem gehad?

Alvast bedankt voor reacties.

Nogirard
Erwin

Johan van den D.
05-07-2004, 20:26
De TV is goed geconvergeerd, dat heb ik zo goed als mogelijk al gedaan.
Is dit nog recent gedaan ??
En hoe zijn de overige beeld kleuren over het algemeen, merk je daar ook iets aan of is dat zoals het altijd al was.

Nogirard
05-07-2004, 22:51
Nogirard schreef:


De TV is goed geconvergeerd, dat heb ik zo goed als mogelijk al gedaan.

Is dit nog recent gedaan ??
En hoe zijn de overige beeld kleuren over het algemeen, merk je daar ook iets aan of is dat zoals het altijd al was.
Nogirard schreef:


Ja, recentelijk nog geconvergeerd, maar helpt helaas niets. Doe convergentie met DVD met veel crosshairs met veel wit/zwart verdelingen. Heb vanaf het moment dat ik de Sony hen nooit de convergentie helemaal 100% gekregen, maar dat stoorde dan ook niet echt. Het beeld was zeg maar 98%. De waas klachten zijn dan ook sinds kort.

Het overall beeld en de kleuren daarvan zijn goed te noemen, het is alleen het rood wat doorbloedt naar ongeveer een derde van het scherm. Van bovenaf dan. Het is eigenlijk goed zichtbaar bij helder witte beelden.

Ben zelf bang dat door het intensieve gebruik (dagelijks) de lampen vervangen moeten worden. Ik wil alleen wat ervaringen horen van diverse mensen voordat ik een Sony monteur (voor niks) laat komen.

Johan van den D.
06-07-2004, 17:15
voordat ik een Sony monteur (voor niks) laat komen.Ik vrees dat het toch dit gaat worden maar wellicht dat iemand nog reageerd die er ook ervaring mee heeft.