PDA

Bekijk de volledige versie : Iemand ervaringen met JVC QP-F90AL?



muziekspeler
05-07-2004, 18:24
Ik ben in de markt voor een kwalitatief goede home cinema systeem. De WP-F90AL van JVC lijkt me een puike set, met een extra surround luidspreker en een DVD-recorder met 160GB harde schijf.
Heeft iemand al ervaring met deze set? Is ie zijn geld waard? (ik heb hem niet onder de 1600 euro kunnen vinden!).
Zijn er voor hetzelfde geld betere sets verkrijgbaar?
Hoe is het geluid van een gewone CD afgespeeld via deze set?

Alvast bedankt voor de info!

Eric

Johan van den D.
05-07-2004, 19:54
Hoe is het geluid van een gewone CD afgespeeld via deze set?
Ik heb tot nu toe nog geen enkele "home cinema set" gehoord die het geluid van een cd redelijk kan weergeven.
Ook in de dure klasse niet helaas.

Nu kan ik die JVC set niet maar ik vrees dat ook van deze set de speakers een beperkende factor zal zijn op het gebied van muziek weergave.

Ron Gielgens
06-07-2004, 11:39
Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb interesse in deze set omdat ik mijn huidig "grote" spul wil vervangen.

mijn HT welke ik nu heb verhuist naar de "nog te bouwen huis/zolder" om daar een bioscoop in te richten. Voor de nieuwe woonkamer zoek ik dus een redelijk niet te dure vervanging. Deze JVC set met zijn HD recorder lijkt me wel heel interesant.

Deze set is volgens mij pas uit en zullen recenties wel nog op zich moeten laten wachten helaas.

gr,

Ron

muziekspeler
06-07-2004, 14:20
Klopt, de set is pas uit. Hij heeft al de Eisa media-award gewonnen, maar is dat veelzeggend?
Ik hoor ook regelmatig dat die home cinema sets gewone CD's niet geweldig afspelen, maar goed, daar zijn ze ook eigenlijk niet voor ontworpen natuurlijk.
Ik wacht af, hopenlijk komt er snel een gebruiker hier met ervaringen!

Eric

Harry stadman
06-07-2004, 15:15
Klopt, de set is pas uit. Hij heeft al de Eisa media-award gewonnen, maar is dat veelzeggend?
Ik hoor ook regelmatig dat die home cinema sets gewone CD's niet geweldig afspelen, maar goed, daar zijn ze ook eigenlijk niet voor ontworpen natuurlijk.
Ik wacht af, hopenlijk komt er snel een gebruiker hier met ervaringen!

Eric

simpel:
stereo muziek vereist een heel andere instelling dan Ht geluid!
vandaar dat ze elkaar ook een beetje bijten.
daar de meeste cinema sets afgesteld staan voor ht gebruik is het niet verwonderlijk dat cd-weergave tekortschiet. :wink:

Johan van den D.
06-07-2004, 18:00
daar de meeste cinema sets afgesteld staan voor ht gebruik is het niet verwonderlijk dat cd-weergave tekortschiet. :wink:Maar helaas verwacht men dat wel vaak en dat uit zich veelal in een teleurstelling.
En dat is toch jammer natuurlijk als je iets koopt en het blijkt toch tegen te vallen omdat ze in de winkel alleen het film gebeuren hebben laten horen. :?

Harry stadman
06-07-2004, 18:46
daar de meeste cinema sets afgesteld staan voor ht gebruik is het niet verwonderlijk dat cd-weergave tekortschiet. :wink:Maar helaas verwacht men dat wel vaak en dat uit zich veelal in een teleurstelling.
En dat is toch jammer natuurlijk als je iets koopt en het blijkt toch tegen te vallen omdat ze in de winkel alleen het film gebeuren hebben laten horen. :?

dat ben ik wel met je eens.
maar je kunt toch ook vragen in de winkel om een cdtje te laten afspelen. :shock:

wat vaker voorkomt is het feit dat de meeste sets beter klinken in de(geoptimaliseerde) luisterruimte dan bij je thuis. :wink:
vraag dan of je het een week-endje mag beluisteren. anders vraag een omruil-garantie als de set niet bevalt. :wink:

zeker als je flink wilt investeren is dit van belang.

petervdn
06-08-2004, 11:30
Is er al iemand die deze set in bezig heeft? :?:

erik_van_meer
08-08-2004, 22:19
Ik vind EURO 1.600,00 een hele hoop geld, je praat wel over meer als drie-en-half-duizend nederlandse guldens!!! Ik kan je één advies geven: NIET DOEN!!! All-in-one sets geven over het algemeen een redelijk tot zeer redelijk geluid, alleen klinkt een setje zoals jij voor ogen hebt voor EURO 1.600,00 vaak niet veel beter dan een setje van hetzelfde merk van ca. EURO 450,00. Je betaald een forse meerprijs voor die DVD-recorder en het wellicht iets mooiere design. Ik vind die all-in-one setjes leuk voor mensen zonder al te veel eisen of een vast budget. Maar met alle respect, EURO 1.600,00 moet je lekker uitgeven aan losse componenten, het ziet er allemaal groter en wat lomper uit, maar geloof mij, je boekt zoveel kwaliteitswinst met name op het versterkergedeelte. Ga eens luisteren naar merken als Denon, Yamaha & Harman Kardon. Ik heb laatst een test gelezen op areadvd.de van de nieuwe Denon AVR-3805, (om eens wat te noemen, weet niet exact hoeveel die kost, waarschijnlijk EUR 1.000+, maar dan heb je ook wat) kijk dat is kwaliteit, alhoewel ik ook heel gecharmeerd ben van die twee andere merken. Het blijft een kwestie van smaak en afgaan op je eigen gehoor.