PDA

Bekijk de volledige versie : Yamakawa/Raite715



Menno van der Reijden
02-01-2002, 17:33
hoi allemaal,
ik zag iets over die Yami715 in dit forum endaar wil ik iets over vragen...
Ik heb vorig jaar, garantie dus passé, een Raite715 gekocht. Sindsdien begon mijn TV het te begeven en wilde alleen nog maar na een paar ferme tikken wat laten zien. Na een van de laatste tikken hield het display van mijn DVD-speler er mee op. Let wel, het eigen displaytje.
Via de TV kan ik alles nog volgen OSD enzo.
Nu met een nieuwe TV nog steeds alles OK, DVD's spelen als een tierelier en MP3-tjes idem. Alleen dat kl...te display.
Hoe kan ik dat weer aan de praat krijgen?
Menno

ron
02-01-2002, 21:52
Sindsdien begon mijn TV het te begeven en wilde alleen nog maar na een paar ferme tikken wat laten zien. Na een van de laatste tikken hield het display van mijn DVD-speler er mee op. Let wel, het eigen displaytje.Raar dat als je je TV wat ferme tikken uitdeelt dat je dvd-speler het begeeft :confused:. Helaas kan ik je niet helpen met het displayprobleem (en ach, alleen OSD is toch voldoende ?)

Menno van der Reijden
03-01-2002, 12:39
tuurlijk is OSD voldoende, maar mijn vrouw wil wel eens een cd afspelen en vindt niet dat de tv dan aan moet.
Menno

ollie
17-01-2002, 07:35
Doet het power on lampje het ook niet meer? dan zal er wel een stekkertje loszitten.....

oke, je garantie is passe, dus je kunt hem net zo goed openschroeven (dat zou ik tenminste doen)

Let wel, als je echt helemaal a-technisch bent zou ik er echt afblijven, beter een speler zonder display dan eentje zonder beeld :-)

Als je hem opengeschroefd hebt zie je dat de speler mooi uit verschillende onderdelen bestaat, en dat de display met 2 stekkertjes aan het 'mainboard' vastzit. Met een beetje geluk zijn die losgeraakt?

Geen succes? Het display hangt er maar een beetje los bij in het gat wat in de print is gemaakt, is er misschien een pinnetje losgeraakt....vastsolderen dus!

Anders.....weer snel dichschroeven en je vriendin de tv laten aanzetten bij het afspelen van cd's.
:D

Menno van der Reijden
17-01-2002, 19:20
hoi Ollie,
dank voor je tips. Ik zal de speler gewoon blijven gebruiken tot hij er bij neervalt. En dan.... inderdaad .... kastje openschroeven en DVD-speler eruit halen en in de oude PC inbouwen.
groeten,
Menno